Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda octavia 2 1,6 benzyna 1Z3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda octavia 2 1,6 benzyna 1Z3

    Witam chciałbym się dowiedzieć ile płynu chłodzącego wchodzi do chłodnicy ,mam na myśli ten pomarańczowy G12 to jest chyba koncentrat i miesza się 1.1 jeśli się mylę.prosze o oświecenie dzięki za pomoc pozdrawiam

  • #2
    Dla silników BSE, BSF, CMXA wg np Motula wchodzi 7,7l płynu chłodzącego.

    Wysłane przy użyciu Tapatalka

    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez opermon Zobacz wpis
      Dla silników BSE, BSF, CMXA wg np Motula wchodzi 7,7l płynu chłodzącego.

      Wysłane przy użyciu Tapatalka
      Z tym że trzeba pamiętać że mowa jest o "pustym" silniku, chłodnicy etc. Ja chcąc wymienić u siebie płyn chłodzący rozkeciłem instalację w najniższym miejscu (poniżej chłodnicy) i wyleciało z niej chyba (jeśli dobrze pamiętam) 3,5 litra płynu.... tutaj chyba nawet wymontowanie pompy wody niewiele zmieni. Sądzę że bez specjalnych zabiegów typu użycie sprężarki do przedmuchania instalacji chłodzącej znaczna cześć płunu chłodzącego pozostanie w układzie.
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz


      • #4
        To teraz mam mętlik w głowie no bo tak mi się wydawało że wchodzi około.3.5 litra ,jak się okazuje to go jest znacznie więcej 7.7 ? .Chce wymienić płyn chłodniczy bo wyczytałem.ze co 5 lat się powinno zmienić i nie wiem ile koncentratu kupić G12 .Ostatnie pytanie przy wymianie trzeba cały płyn spuścić trzeba coś przepiłować czy zlać i dolać 1do 1 płynu i wody destylowanej .

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Maxim2 Zobacz wpis
          To teraz mam mętlik w głowie no bo tak mi się wydawało że wchodzi około.3.5 litra ,jak się okazuje to go jest znacznie więcej 7.7 ? .Chce wymienić płyn chłodniczy bo wyczytałem.ze co 5 lat się powinno zmienić i nie wiem ile koncentratu kupić G12 .Ostatnie pytanie przy wymianie trzeba cały płyn spuścić trzeba coś przepiłować czy zlać i dolać 1do 1 płynu i wody destylowanej .
          Można próbować wymieniać na "raty" czyli wylać ile się da (ok. 3,5 litra), uzupełnić, pojeździć trochę aby się wymieszał stary płyn z nowym i operację wymiany powtórzyć. W ten sposób uzyska sie znaczne wzbogacenie płynu w nowszą "wersję". Tak chyba będzie najprościej. Ja zdjąłem opaskę sprężynującą z węża w okolicach dolnej części chłodnicy (po lewej stronie) i rozłączyłem instalację poprzez ściągnięcie węża. Ta procedura opisana jest w Volkswagen Workshop Manuals dla Golfa mk5 i silnika BSE.
          Volkswagen Workshop Service and Repair Manuals > Golf Mk5 > Power unit | 4-cylinder injection engine (1.6 l roller rocker finger) | Engine cooling | Removing and installing parts of cooling system | Draining and filling coolant | Draining
          Wcześniej należy podłożyć jakieś naczynie na wypływający płyn.
          Pozdrawiam,
          Jaroslav92525

          -----------------------
          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

          Komentarz


          • #6
            Inna wersja to zrobić płukanie woda destylowaną. Spuścić płyn, dolać wody, rozgrzać auto do otwarcia termostatu i wymieszania. I tak trzy razy albo aż spuszczana ciecz będzie przezroczysta. Na koniec zalewamy układ 4 litrami koncentratu i uzupełniamy woda destylowaną. Aby skrócić czas potrzeby na ostygnięcie silnika można podgrzać wodę przed zalaniem (nie powinno się wlewać zimnej wody do ciepłego silnika).

            Przy chłodnicy powinien być korek, warto też zdjąć jeden wąż z chłodnicy oleju, jak pokazano w manualu dla golfa mk5.
            Ostatnio edytowany przez logan_x; 15897.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpis
              Inna wersja to zrobić płukanie woda destylowaną. Spuścić płyn, dolać wody, rozgrzać auto do otwarcia termostatu i wymieszania. I tak trzy razy albo aż spuszczana ciecz będzie przezroczysta. Na koniec zalewamy układ 4 litrami koncentratu i uzupełniamy woda destylowaną. Aby skrócić czas potrzeby na ostygnięcie silnika można podgrzać wodę przed zalaniem (nie powinno się wlewać zimnej wody do ciepłego silnika).

              Przy chłodnicy powinien być korek, warto też zdjąć jeden wąż z chłodnicy oleju, jak pokazano w manualu dla golfa mk5.
              No i to jest chyba lepsza wersja. Bo tańsza.
              Pozdrawiam,
              Jaroslav92525

              -----------------------
              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

              Komentarz


              • #8
                Ok dzięki za pomoc pozdrawiam wszystkich

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X