Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 1.6 MPI - Problem z odpalaniem po nocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] 1.6 MPI - Problem z odpalaniem po nocy

    Cześć
    Posiadam Skodę Octavie 2 1.6 MPI z lpg,
    Od czasu zakupu pojawia mi się co jakiś czas problem z odpalaniem po nocy lub gdy stoi dłużej (8-10h) czasami trzeba dwa razy kręcić żeby odpalił, a dziś gdy po normalnym odpaleniu nie załapał drugie podejście trwało ze 3 sekundy + dodawanie lekko gazu (nie wiem czy coś to daje ) sytuacja na ciepłym silniku nie występuje a wręcz pali idealnie na dotyk, czasami też odpali po nocy za pierwszym ale ociężale jakby mial zgasnsc ale od razu wpadając juz na obroty ssania

    Czy ktoś wie w czym może tkwić problem?
    wstępnie postawiłem na cofajace się paliwo z układu, na dniach będę wymieniał filtr paliwa na okoliczność łapania lewego powietrza,

    Dzięki za pomoc
    pozdro

  • #2
    Witaj Kolego.
    Podpinałeś auto po komputer?
    Jaką masz instalację LPG?
    Ile ma przelotu?

    Tak na szybko - obstawiam że któryś z wtryskiwaczy LPG puszcza gaz do kolektora ssącego na dłuższym staniu i stąd problemy. Miałem bardzo podobnie. Jeden wtryskiwacz LPG puszczał.
    Zrób doświadczenie. Zagrzej auto i jak będziesz wiedział że będzie stało 8-10 godzin wracając na miejsce postoju ręcznie wyłącz LPG na PB i przejedź na PB tak ze 2 KM.
    Jak rano odpali bez problemu to sprawa jasna.
    Pozdro

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Lpg to STAG
      przebieg 245 z czego około 50tys na LPG, 3 letnia instalacja
      pod komputer dziś się podpinałem i wyskoczyło mi jedynie:

      -008704
      NOx Sensor 1 bank 1
      sp: wyjście otwarte
      -008713
      NOx Sensor 1 Heater bank 1

      te błędy mają coś wspólnego z sondą?
      nie pamiętam juz czy były to błędy z sekcji silnika

      Odnośnie Twojego doświadczenia mogę nawet pojeździć kilka dni na samej benzynie dla pewności testu
      Jednak jeżeli wtrysk puszcza to czy nie jest tak że puszcza niezależnie czy jest używany czy nie?

      Ogarnięty gazownik będzie w stanie wskazac taki puszczający wtrysk od ręki bez rozbierania połowy instalacji?

      Komentarz


      • #4
        Wystarczy zrobić tak jak pisałem. Jazda 2 KM na benzynie wyssie lpg z przewodów i rano nie będziesz miał lpg w cylindrze więc nie będzie problemu z zapalaniem.'
        Instalacji nie trzeba całej rozbierać tylko wymienić wadliwy wtrysk. Jeśli masz listwę to podmieni Ci listwę.


        A sonda chyba do sprawdzenia bo może się kończyć

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Dziś już w drodze do pracy gaz wyłączony, zobaczymy po wyjściu z pracy jaką będzie sytuacja

          jeszcze u innego źródła doradzono mi sprawdzenie reduktora bo on może być winny i nawet wyłączenie gazu, jazda na samej benzynie nic nie da,
          sprawdzając albo zdejmując podciśnienie na noc podłączać rano przed uruchomieniem silnika lub po zakończeniu jazdy na zdjęty wężyk podciśnienia rzucić trochę np pianki do golenia i gdy będzie powstawał bąbel to reduktor do wymiany

          co myślicie o tym?

          Komentarz


          • #6
            Zakręc zawór na butli z gazem. Tylko wtedy masz pewność, że nie masz w kolektorze lewego gazu Jak będzie dobrze to będziesz szukał dalej.
            OCTAVIA '01

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez maciek Zobacz wpis
              Zakręc zawór na butli z gazem. Tylko wtedy masz pewność, że nie masz w kolektorze lewego gazu Jak będzie dobrze to będziesz szukał dalej.
              Jeśli mówimy o reduktorze to powyższa rada jak najbardziej.

              Ale kolega napisał:

              Zamieszczone przez Krzysiek-P4 Zobacz wpis
              przebieg 245 z czego około 50tys na LPG, 3 letnia instalacja
              więc reduktora bym nie podejrzewał, chyba że auto jeździ na gazie marketowym i jest zawalony smołą.

              Sprawdź po nocy tak jak mówiłem. Jak to nie pomoże zakręć zawór w butli i jedź aż zacznie piszczeć że gaz się skończył w przewodach. i wtedy zobaczysz jak będzie rano.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Niektóre reduktory mogą być fabrycznie źle zaprojektowane i polecą nawet przy niskim przebiegu - nie ma reguły. Zresztą 50k km to trochę jest.

                Btw. ostatnio wysyp takich tematów (O1, O2 itp.), np.:
                BSE 1.6 MPi + LPG (Vialle) gaśnie przy odpalaniu na zimnym - Octavia Club Polska
                Długo kręci zanim odpali - Octavia Club Polska

                Warto odpytać nasza wyszukiwarkę, bo ogólnie porady dla takich objawów są takie same niezależnie od silnika i modelu auta.:
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X