Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zwiększenie żywotności silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zwiększenie żywotności silnika

    Dzień doboerek!
    Znacie dordzy Forumowicze jakieś sprawdzone sposoby na to, żeby silnik zachowywał maksymalną sprawność przez dłuższy czas? Nie znam się za bardzo na mechanice, ale wydaje mi się że kluczowe będą 2 rzeczy:
    - kultura jazdy. Piłowanie silnika go wykończy, podobnie zresztą jak niskie obroty (tak widzi to oko laika)
    - stosowany olej. Tu jeszcze czekam na potwierdzenie efektów, ale po zmianie oleju moja Octi jakby zyskała drugie życie. I nie rzęzi mi nad uchem tak mocno, jak wcześniej
    A co Wy moglibyście mi jeszcze poradzić???

  • #2
    Filtr powietrza, filtra paliwa, olej, przeglądy na czas i będzie miodzio.
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      Dobry olej; dobre (poprawne) chłodzenie; nie katować na zimnym; nie cisnąć do dechy na niskich obrotach.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        Normalna jazda - nie zamulanie, nie czerwone pole, ale dynamicznie. Regularny s3rwis, olej, filtry. Dać się spokojnie rozgrzać (temperatura oleju!!!!! a nie płynu chłodzącego) i dopiero dynamicznie. Jak turbina to to co powyżej i po dynamicznej jeździe dać się schłodzić nim wyłączysz.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz


        • #5
          O, z temperaturami oleju spotykam się po raz pierwszy - trzeba będzie trochę zmienić technikę jazdy
          I jeszcze kwestia samego oleju - macie jakiś ulubiony, sprawdzony? Mój znajomy mechanik polecił mi Hyundai XTeer Top Prime - no więc taki właśnie na EXPERT AUTO: Sklep Motoryzacyjny - Klocki Hamulcowe, Tarcze, Akumulator Samochodowy, Płyn Chłodniczy, Wycieraczki Samochodowe, Świece zapłonowe, Oleje silnikowe, Cewki zapłonowe zamówiłem. Podobno ma szerszy zakres optymalnej temperatury, a silnik chodzi ciszej i zyskuje na żywotności.
          Przekonam się za czas jakiś - do miłego!

          Komentarz


          • #6
            A cóż to za wynalazek ten olej m-ki Hyundai ??

            Komentarz


            • #7
              Po pierwsze jaką masz Octavię z jakim silnikiem, sprawdzonym olejem jest Motul Milers, wymiana oleju co 10-15 tyś, jak masz dwumase to zapalasz i gasisz na wcisnietym sprzegle to przedluzy trochę żywotność kola dwumasowego.
              Temperature oleju niestety w dzisiejszych autach jest pomijana jeżeli chodzi o wskazania, mając ok 70-75 stopni można już solidnie deptac

              Komentarz


              • #8
                Dodam jeszcze - nie piłowanie silnika przy problemach z uruchamianiem. To drastycznie zmniejsza żywotność koła dwumasowego. A jak już o nim, to unikanie wolnej jazdy na wysokim biegu. Co do tego oleju "hyundai coś tam...coś tam...", to jak masz się zamiar przekonać? Czy zarżniesz silnik czy nie? Przecież większość olejów, spełniających normy producenta silnika, ma takie same parametry. Ważne jest aby odpowiednio często go wymieniać wraz z filtrem. Jak zalejesz podróbą rozlewaną w stodole, zakupioną w "okazyjnej" cenie to nawet wymiana co 5 tyś nic nie da.

                Komentarz


                • #9
                  Witam szanowne grono klubowe.
                  Że to mój pierwszy post to proszę o wyrozumiałość.
                  Octavię mam niecały rok więc tak naprawdę poznaję ten samochodzik. Kupiłem ją od kolegi Tomka z Sosnowca i tak powiem, jest w fazie testów. Jednak stare metody i nawyki przeniosłem s poprzedniej skody Fabi 19 SDI, która służyła mi nieprzerwanie i bezawaryjnie ponad 10 lat. Jeśli chcemy trzymać swoją BRYCZKĘ w dobrej kondycji i zdrowiu to:
                  1. Przynajmniej raz w tygodniu zerknąć do silnika i sprawdzić płyny i ewentualnie je uzupełnić.
                  2 Przynajmniej raz na tydzień może dwa puścić się wieczorem na małe szaleństwo z jakieś 20 km i pobawić się licznikiem prędkości. Ja tam z Jaworzna do Alwerni albo do Zabrza sobie wycieczkę robiłem. Potem silnikowy kilka koników wracało pod maskę: D.
                  3. Wymiana oleju filtrów i przy 100 tys. oleju w skrzyni. Ja to robiłem pod koniec listopada na początku grudnia. (zakładałem, że zima to najbardziej niekorzystny okres eksploatacji skodinki więc taki przegląd i wymiana korzystnie wpływał na eksploatacje bryczki w zimie).
                  4. Olej ma być taki, jak jest napisany w instrukcji, jeśli ma być 5W40 to ma być taki jak pisze 5W30 to ma być taki nie inny. Jeśli chodzi o olej, to używam i będę używał Mobil 1. Bo ten olej używałem od lat i sprawdziłem, a każda zmiana na inny z takimi samymi parametrami w większym czy mniejszym stopniu odbijała się niekorzystnie na eksploatacji silnika. Oleje firmy Kleber radzę omijać szerokim łukiem.

                  Jak już zmieniasz olej na inny innej firmy, to obowiązkowo co tydzień musisz sprawdzić stan oleju. A jak DPF-a masz to, jak ci się zaświeci i go przepalisz, tak samo zajrzyj pod Maskę, BO możesz być nieprzyjemnie zaskoczony.

                  Moje spostrzeżenia i uwagi się komuś przysłużą, ja je stosowałem i skodzinka nigdy mnie nie zawiodła, nie stanęła okrakiem na ulicy. Jak ją sprzedawałem, to jeszcze biegłem na granicę Ukraińsko-Polską, aby ją odkupić. Niestety nie udało się: D.



                  .
                  Z wyrazami szacunku.
                  Adam Nosek

                  Komentarz


                  • #10
                    Dziwnie piszesz....
                    Po drugie nie zawiodła, bo miałeś proste SDI, a nie dlatego, że robiłeś powyższe rzeczy
                    Tam cokolwiek wlejesz i tak pojedzie, jak zdrowy motor jeszcze, a nie z nalotem milion

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Adam Nosek Zobacz wpis
                      Olej ma być taki, jak jest napisany w instrukcji, jeśli ma być 5W40 to ma być taki jak pisze 5W30 to ma być taki nie inny
                      No tak średnio z tym olejem, że ma być jak producent wskazał. Często też w instrukcji jest, że wymiana co 30 tys. km, a to tragedia totalna.

                      5W30 bym do siebie nie zalał. 0/5W40 jak najbardziej i to zresztą smaruje mój silnik.
                      Wiadomo, dużo zalezy od konkretnego modelu silnika, ale te LL 5W30 to nieporozumienie.Jeszcze jak ktoś lubi cisnąć po autostradach, to jakiś W50 by przypasował.

                      No i również witam
                      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                      Komentarz


                      • #12
                        Andrzej.P możesz podzielić się jaki 0w40 lejesz w swój BSE ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Pewnie w innych tematach o tym wspominałem - także tak na szybko - od razu zaznaczę, że wybór oleju poprzedzony był lekturą naszego głównego tematu olejowego.

                          Jak kupiłem O2, to silnik był zalany przez ASO Castrolem EDGE LL 5W30 - czarna zupa
                          Początkowo bodajze 2 wymiany lałem Liqui Moly SYNTHOIL 5W-40, natomiast od 2015 roku - czyli już 4 zmiany - zalany mam Motul 8100 X-Max 0W-40.

                          Zmiana co rok, mi w tym okresie wychodzi 10-15 tym km.

                          Może to i przesada dla tego silnika, ale nie szkoda mi tych kilkunastu złotych więcej co rok wydać na olej. Silnik w bdb kondycji (aktualnie ~121 tys. km), nic nie puka, nic nie stuka, moc jest, autostradami auto śmiga bez problemów (wiadomo - BSE, krótka skrzynia, obroty ~4500 rpm) - tu trzeba się liczyć ze zuzyciem oleju z uwagi na obroty silnika. A tak to cieszę się jazdą i tyle

                          Nadal śledzę wątek olejowy, więc może przy następnej wymianie skuszę się na inny 0W40, choć jak wspomniałem, nie mam powodów, aby narzekać na Motula.
                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                          Komentarz


                          • #14
                            Wątek czytałem i od 2 czy 3 wymian leje Motul 8100 X-cess 5w40 ale zastanowiłem się nad 0w i google pokazało, że nie ma x-cess ale jest X-max jako 0w. Zmieniam olej ok co 12kkm. Jak kupiłem to miałem zalany xado atomic 5w40

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X