Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Olej 20w50 do Octavi 1.6MPI BES

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Olej 20w50 do Octavi 1.6MPI BES

    Witam, tak używałem opcji "SZUKAJ" i przejrzałem wiele wątków olejowych ale i tak musze zapytać. Otóż zakupiłem Octacie 2 r.2006 z potwierdzonym przebiegiem 125tys KM, ostatni właściciel nie wiedział dokładnie jaki olej był wlany, nie było żadnej kartki z informacją. Skontaktowałem się z serwisem którym był wymieniani rozrząd i olej ostatnim razem i gościu powiedział mi że wlał tam olej syntetyczny MPM 20w50 żeby auto go nie piło. I tu moje pytanie skoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
    Ostatnio edytowany przez Czare0; 49108.

  • #2
    Zalecany 5W30, jeżeli wlewany jest olej 20w50 to raczej szykuj się na remont bo musi już duuuużo pić normalnego oleju.

    Komentarz


    • #3
      Może ten samochód wcześniej jeździł w Arabi Saudyjskiej i dlatego 20w50

      Komentarz


      • #4
        No gościu w warsztacie powiedział, że może pić olej ale nie podał mi żadnej konkretnej przyczyny. Mówił że z silnikiem wszystko jest ok, przebieg jest mały i potwierdzony nie wiem co robi z autem pierwszy właściciel ale z papierów wynika ze nie jeździł nim jakoś mega dużo. Zastanawiam sie czy nie wlać tam oleju zalecanego przez producenta 5w30 albo 5w40 tak jak w instrukcji i samemu sprawdzić ile oleju bierze, ale też nie chciał bym żeby silnik mi stanął przez złe smarowanie. Na koniec lipca będę w Polsce i mam już umówiony przegląd u znajomego mechanika i on mi wszystko powie co z tym silnikiem. I nie wiem czy lać do tego czasu ten 20w50 czy wrócić na zalecany olej .

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
          Może ten samochód wcześniej jeździł w Arabi Saudyjskiej i dlatego 20w50
          Nie no spokojnie samochód jeździł tylko po Holandii, przynajmniej mam taka nadzieje xD

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpis
            skoro producent zaleca 5w30 lub 5w40 to powinienem go zmienić na ten zalecany czy dalej zalewać 20w50?
            Skoro producent zaleca takie oleje to na takie zmień.
            SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
            ​​​
            Grzegorz

            Moja Ambitna Czarnula

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis
              Skoro producent zaleca takie oleje to na takie zmień.
              No to kupuje Shell helix 5w30 syntetyk na forum wyczytałem ze jest równie dobry co Castrol Magnatec.

              Komentarz


              • #8
                Nie lej 5w30 . Olej dobry na zimę . W lato mogą być spore ubytki . Kup 5w40 lub 5w50 i będzie o.k.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpis
                  Nie no spokojnie samochód jeździł tylko po Holandii, przynajmniej mam taka nadzieje xD
                  Zdziwił byś się ile samochód z tej małej Holandii może mieć nakulane setek tysięcy kilometrów.
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    20W50 to konsystencja motodoctora.... taki to sie lało do poloneza aby ciśnienie mu poprawić ..... nie no jak kolega zaleje 5w40 ( bo taki bym poradził ) to zobaczy jak ze spalaniem wyjdzie.... najwyżej kupi 2 bańki - 1 na wymianę, druga na dolewki

                    Komentarz


                    • #11
                      Taki 5w30 szybko zweryfikuje stan silnika i te niby 125 tys km ...

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                        Taki 5w30 szybko zweryfikuje stan silnika i te niby 125 tys km ...
                        Dobra olej zamówiony, najwyżej zamówię jeszcze jedną bańke, ten przebieg niby jest potwierdzony przez holenderskie RDW i NAP wiec nie powinien kręcony bo wtedy nie uzyskał bym pozytywnego zatwierdzenia z urzędu. no ale zobaczymy jak bedzie na nowym oleju.

                        Komentarz


                        • #13
                          Nie żebym wątpił ale jeśli warsztat wlał 20w50 to nie zrobił tego bez przyczyny . Z drugiej strony jeśli ktoś miał ciężką nogę i zbyt często nie kontrolował stanu oliwy to 125 tys km wystarczy aby pierścienie się zużyły .

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                            Nie żebym wątpił ale jeśli warsztat wlał 20w50 to nie zrobił tego bez przyczyny . Z drugiej strony jeśli ktoś miał ciężką nogę i zbyt często nie kontrolował stanu oliwy to 125 tys km wystarczy aby pierścienie się zużyły .
                            Jeśli chodzi o warsztat to tutaj niestety jeśli nie przywieziesz swojego dobranego oleju na wymiane to wleją to co maja u siebie w beczce i możliwe ze leją te MPM 20w50 wo wszystkiego co im podstawią, gościu mówił ze do VW Golf GTI też to leje, ale nie wiem czemu miała służyć ta informacja. No nie pozostaje nic innego jak zalać rekomendowany i sprawdzić samemu co bedzie sie działo.

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja leje 0w40 do tsi i nic nie bierze ,co niby jest najgorszym silnikiem więc u Ciebie w mpi napewno nie będzie też brał

                              Komentarz


                              • #16
                                Zalej 5W40 / 0W40. Jeżeli będziesz cisnął z prędkościami autostradowymi, to w tym silniku olej będzie znikał. Przy normalnej jeździe (tak do 4 tys. obr.) jeżeli silnik jest zdrowy, to ubytek nie powinien być widoczny.
                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dobry 5w40 i po pierwszym 1kkm zobaczysz ile Ci będzie wciągał. Z tym 20w50 to jakiś cyrk...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                                    Dobry 5w40 i po pierwszym 1kkm zobaczysz ile Ci będzie wciągał. Z tym 20w50 to jakiś cyrk...
                                    No też tak uważam, no ale jak mówiłem tu jest możliwe ze po prostu mają jedną wielka beczkę z olejem i leją go do każdego auta, trochę to nie profesjonalne wg. mnie, no ale cóż...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      To nie warsztat tylko sku*wysynstwo jeśli by tak robili . Zrób płukankę, zmień olej i filtr na jakiś markowy i obserwuj. Nic lepszego nikt Ci nie doradzi. Jak Ci będzie brał olej to zostanie Ci tylko jedno rozwiązanie, jeździć i dolewać albo remontować, ale to tylko gdybanie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Poprostu wlał jaki miał na warsztacie z" gęściejszych". MPM i Kron Oil to najczęsciej stosowane oleje z beczek na warsztatach. Jak chcesz coś "lepszego" to wciskają Castrola. Zalej normalny olej poprzedzając płukanką i będzie dobrze.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                                          Poprostu wlał jaki miał na warsztacie z" gęściejszych". MPM i Kron Oil to najczęsciej stosowane oleje z beczek na warsztatach. Jak chcesz coś "lepszego" to wciskają Castrola. Zalej normalny olej poprzedzając płukanką i będzie dobrze.
                                          byłem na warsztacie już wymienił olej na Shell Helix , ale nie wiem czy zrobił płukankę, jak jej nie zrobił to mam się spodziewać jakichś nieprzyjemności ?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Schell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
                                            Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
                                            Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
                                            Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                                              Schell Helix ale jaki dokładnie. Zawiesił Ci kartkę z dokładną nazwą i gęstością?
                                              Nic się nie stanie poprostu ten obecny będzie nieco " zagęszczony" starym olejem. Płukankę zalecają forumowi spece od olejów i ja im wierzę.
                                              Ja bym następną wymianę zrobił ewentualnie wcześniej.
                                              Ile kosztowała Cię ta wymiana oleju?
                                              Zalany jest Shell Helix Titanium 5w40, sam go kupiłem wiec mam raczej pewność i też właśnie myślałem, że następną wymianę będę musiał zrobić wcześniej.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Czare0 Zobacz wpis

                                                Zalany jest Shell Helix Titanium 5w40, sam go kupiłem wiec mam raczej pewność i też właśnie myślałem, że następną wymianę będę musiał zrobić wcześniej.
                                                Nie słyszałem o takim oleju, tzn z końcówką Titanium. Szkoda, że nie zrobili Ci tej płukanki, szybciej pozbyłbyś się tego starego gluta z silnika.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis

                                                  Nie słyszałem o takim oleju, tzn z końcówką Titanium. Szkoda, że nie zrobili Ci tej płukanki, szybciej pozbyłbyś się tego starego gluta z silnika.
                                                  Sorki za zamieszanie masz racje co do oleju no sie pomylilem, zerknalem na butle z resztka co mi zostala to jeat ultera nie titanium, Shell helix ultra 5w4. Dobrze ze kujawskiego nie zalalem.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X