Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pomoc w wyborze nowego akumulatora.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pomoc w wyborze nowego akumulatora.

    Szanowni forumowicze.
    Jaki akumulator polecili byście kupić do octavi 2 1.6 mpi (bse)? Jaką pojemność, oraz prąd rozruchowy wybrać?
    Ostatnio zaczeły pojawiać się problemy z porannym rozruchem. Używam oryginalnego vw, który w tym roku skończy 8 lat.
    W ostatnim czasie zauważyłem, że rozruch trwa zauważalnie dłużej, szczególnie przy odpalaniu z automatycznie włączonymi światłami mijania.
    W związku z tym, jaki akumulator polecilibyście kupić? Który sprawdził się w waszym przypadku?
    Ile lat wytrzymują obecnie produkowane? Jeśli oryginalny dał radę przez 8 lat.
    Jakie firmy są godne polecenia?
    Słyszałem o trzech polskich np. Jenox, autopart, oraz zap sznajder. Są godne polecenia, czy ustępują np. takiemu boshowi, czy mollowi?
    Ostatnio edytowany przez Pawcioo; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    A po co odpalać auto z włączonymi światłami mijania? Bezsensowne katowanie akumulatora, który w momencie rozruchu w niskich temperaturach i tak nie ma lekko.
    Ja bym zaczął od pomiaru napięcia akumulatora, podładowania, jeśli jest za niskie, zmiany nawyków podczas uruchamiania auta i dopiero jak to nie zadziała to zastanowił się nad wymianą.

    Ja w swoim aucie, które używane jest dwa razy w tygodniu, mam 11. letni akumulator Varty i nie mam żadnego problemu z rozruchem.
    A obecnie produkowane akumulatory raczej będą miały podobną trwałość, więc ja odsiałbym chiński szajs za grosze i skupił się na markowym akumulatorze w rozsądnej cenie.

    Komentarz


    • #3
      Polecam FIAMM 50kilka AH. Będziesz zadowolony.

      Skąd jesteś?

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Aku może padać (swoje już przepracował); natomiast niezaleznie od wszystkiego sprawdziłbym napięcie ładowania, czystość klem i gęstość elektrolitu.
        U mnie oryginalny aku - Varta - wytrzymał 10 lat, na koniec były problemy z odpalaniem zimą. Aktualnie tez Varta (została po Favoritce - parametry identyczne jak ten fabryczny - teraz z głowy ich nie przytoczę, ale pojemność jak i prąd rozruchowy relatywnie niskie).
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #5
          Akumulatora o trwałości tego z pierwszego montażu nie da się kupić. Ja polecam Bannera 50-60 Ah (ma korki, co umożliwia kontolę gęstości elektrolitu) akumulatory tej firmy są trwałe. Fiamm jest niezły, ale ma nietypowe korki, które trudno odkręcić i taka czynność pozostawia ślady na nich.

          Komentarz


          • #6
            Jako, że nie mogę edytowac, więc tu dopiszę parametry obu aku, o których pisałem wcześniej (jednak mają różne parametry).
            - oryginał
            Varta 44Ah 360A / 1K0 915 105
            wymieniony w grudniu 2018 (wytrzymał 10 lat)

            - aktualnie
            Varta B19 45Ah 400A
            kupiony w styczniu 2016; założony do O2 w grudniu 2018
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #7
              Ja mam jakiś polski, przynajmniej tak sprzedawca twierdził. W tym aucie nie ma jakiś wybitnych wymogów jeśli chodzi o akumulator. Bierz co pasuje wielkością, biegunowością, prądem rozruchu oraz pojemnością.

              Komentarz


              • #8
                Kupiłem ukraiński Westaforce 50ah 480 A (EN) za 230zł w lokalnym sklepie, który zajmuje się samą sprzedażą akumulatorów, przy okazji sprawdzili stan starego, oraz prąd ładowania alternatora. Jestem ciekawy na jaki okres czasu wystarczy.
                Ostatnio edytowany przez Pawcioo; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Pawcioo Zobacz wpis
                  Jestem ciekawy na jaki okres czasu wystarczy.
                  Jak będzie kontrolowany i używany w sprawnym aucie to wystarczy na długo.
                  Dobrze że ma korki - łatwiej sprawdzić gęstość.
                  Ważne żeby był doładowywany raz na kwartał jeśli auto jeździ na krótkich odcinkach.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Link

                    Link

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X