Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pomoc w wyborze nowego akumulatora.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pomoc w wyborze nowego akumulatora.

    Szanowni forumowicze.
    Jaki akumulator polecili byście kupić do octavi 2 1.6 mpi (bse)? Jaką pojemność, oraz prąd rozruchowy wybrać?
    Ostatnio zaczeły pojawiać się problemy z porannym rozruchem. Używam oryginalnego vw, który w tym roku skończy 8 lat.
    W ostatnim czasie zauważyłem, że rozruch trwa zauważalnie dłużej, szczególnie przy odpalaniu z automatycznie włączonymi światłami mijania.
    W związku z tym, jaki akumulator polecilibyście kupić? Który sprawdził się w waszym przypadku?
    Ile lat wytrzymują obecnie produkowane? Jeśli oryginalny dał radę przez 8 lat.
    Jakie firmy są godne polecenia?
    Słyszałem o trzech polskich np. Jenox, autopart, oraz zap sznajder. Są godne polecenia, czy ustępują np. takiemu boshowi, czy mollowi?
    Ostatnio edytowany przez Pawcioo; 29104.

  • #2
    A po co odpalać auto z włączonymi światłami mijania? Bezsensowne katowanie akumulatora, który w momencie rozruchu w niskich temperaturach i tak nie ma lekko.
    Ja bym zaczął od pomiaru napięcia akumulatora, podładowania, jeśli jest za niskie, zmiany nawyków podczas uruchamiania auta i dopiero jak to nie zadziała to zastanowił się nad wymianą.

    Ja w swoim aucie, które używane jest dwa razy w tygodniu, mam 11. letni akumulator Varty i nie mam żadnego problemu z rozruchem.
    A obecnie produkowane akumulatory raczej będą miały podobną trwałość, więc ja odsiałbym chiński szajs za grosze i skupił się na markowym akumulatorze w rozsądnej cenie.

    Komentarz


    • #3
      Polecam FIAMM 50kilka AH. Będziesz zadowolony.

      Skąd jesteś?

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Aku może padać (swoje już przepracował); natomiast niezaleznie od wszystkiego sprawdziłbym napięcie ładowania, czystość klem i gęstość elektrolitu.
        U mnie oryginalny aku - Varta - wytrzymał 10 lat, na koniec były problemy z odpalaniem zimą. Aktualnie tez Varta (została po Favoritce - parametry identyczne jak ten fabryczny - teraz z głowy ich nie przytoczę, ale pojemność jak i prąd rozruchowy relatywnie niskie).
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #5
          Akumulatora o trwałości tego z pierwszego montażu nie da się kupić. Ja polecam Bannera 50-60 Ah (ma korki, co umożliwia kontolę gęstości elektrolitu) akumulatory tej firmy są trwałe. Fiamm jest niezły, ale ma nietypowe korki, które trudno odkręcić i taka czynność pozostawia ślady na nich.

          Komentarz


          • #6
            Jako, że nie mogę edytowac, więc tu dopiszę parametry obu aku, o których pisałem wcześniej (jednak mają różne parametry).
            - oryginał
            Varta 44Ah 360A / 1K0 915 105
            wymieniony w grudniu 2018 (wytrzymał 10 lat)

            - aktualnie
            Varta B19 45Ah 400A
            kupiony w styczniu 2016; założony do O2 w grudniu 2018
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #7
              Ja mam jakiś polski, przynajmniej tak sprzedawca twierdził. W tym aucie nie ma jakiś wybitnych wymogów jeśli chodzi o akumulator. Bierz co pasuje wielkością, biegunowością, prądem rozruchu oraz pojemnością.

              Komentarz


              • #8
                Kupiłem ukraiński Westaforce 50ah 480 A (EN) za 230zł w lokalnym sklepie, który zajmuje się samą sprzedażą akumulatorów, przy okazji sprawdzili stan starego, oraz prąd ładowania alternatora. Jestem ciekawy na jaki okres czasu wystarczy.
                Ostatnio edytowany przez Pawcioo; 29104.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Pawcioo Zobacz wpis
                  Jestem ciekawy na jaki okres czasu wystarczy.
                  Jak będzie kontrolowany i używany w sprawnym aucie to wystarczy na długo.
                  Dobrze że ma korki - łatwiej sprawdzić gęstość.
                  Ważne żeby był doładowywany raz na kwartał jeśli auto jeździ na krótkich odcinkach.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Akumulator - jak kupić mądrze - Octavia Club Polska

                    Dobór akumulatora Octavia II 1.9 TDI - Octavia Club Polska

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja się tutaj podepnę.
                      W fabii z 2010 roku mam aku raczej od nowości...i poraz pierwszy w zeszłym tygodniu nie zagadał.
                      Kilka pytań mi się nasunęło przy okazji wałkowania tego tematu.
                      Okienko niby "czarne" niby "za mgłą".
                      Jest cały czas mały pobór prądu bo mam odstraszacz na kuny zamontowany więc w sumie się spodziewałem że któregoś dnia nie zagada.
                      ALE.
                      Niestety gęstości nie sprawdzę,ale za to wody destylowanej mogłem dolać bo są koreczki,co też zrobiłem.
                      W 1 komorze przy plusie(aku typu prawy plus) na minimum stał płyn,w drugiej między max a min,3i4 perfect a w 5 i 6 ciutek poniżej max.
                      Moje ptanie jednak dotyczy wybrzuszenia na komorze minusowej!!!
                      Jak na moje oko jest delikatnie wybrzuszony.
                      Jak myślicie....pociągnie jeszcze?Czy już lepiej nowy wstawić???
                      Płyn uzupełniłem i naładowałem przez noc.Sprawdziłem po naładowaniu i pokazało 12,82V.
                      Z jednej strony boję się żeby nie "zażygać" kwasem któregoś dnia komory silnika...z drugiej zajś strony nie wiem czy nie przesadzam z tym wybrzuszeniem.
                      Co poradzicie?
                      Wszelkie sugestie mile widziane.

                      IMG_20210116_161624.jpg

                      IMG20210116222322.jpg
                      OIIFL ELEGANCE Hatchback 2.0TDI DSG

                      Komentarz


                      • #12
                        Też miałem dylemat akumulatorowy, też Octavia II z motorem BSE. Ja z kolei kupiłem akumulator koreański grom, wymiarami i parametrami trochę większy od tego co siedział. Mają niby-gwarancję na 3 lata i wcześniej były produkowane na Ukrainie. Nie jest wykluczone że to jakiś klon wspomnianego wyżej Westaforce. Aku to loteria, czasem chińczyk za grosze podziała wiele lat.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X