Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 BSE diagnostyka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
    Nie zauważyłem, aby pobór oleju jakoś znacząco zależał od stylu jazdy. Uważam, że na LPG zużycie 1-1.5 l / 15tys. km mieści w normie, Przy czym mówimy o ilości zużywanego oleju a nie dolewkach. Nie wierzę, że w tej Astrze po 15 tys. pobór był zerowy, po prostu był tak mały że nie dolewałeś ale na miarce na pewno coś ubyło.

    Przy takim remoncie zaufany warsztat to podstawa. Ważne aby mechanik po rozebraniu motoru prawidłowo ocenił sytuację. Możesz mieć np. owalizację cylindrów (u mnie mieściła się w tolerancji, ale na granicy) i wtedy wymiana pierścieni nic nie da. Bez oceny stanu cylindrów nie powinno się wymieniać pierścieni na zasadzie "komuś pomogło to i mi pomoże". Na pewno profesjonalna naprawa rozwiązuje problem pobierania oleju.

    Możesz tez jeździć dalej i dolewać olej, ale to też będzie miało negatywne konsekwencje, choćby na katalizator.
    Astra G jeździłem 8 lat, jak sprzedawałem to przebieg był ok 280 kkm, po trasie zdarzały się ubytki oleju ale to były max 100ml. Zawsze zostawał mi olej po wymianie GM 10W40 jeśli dobrze pamiętam. Tylko że była to benzyna bez LPG.

    Zgadzam się z tym co napisałeś, zaufanego warsztatu który zajmuje się silnikami niestety nie mam.

    Zadzwonię do kilku warsztatów i zobaczę co powiedzą. Najpierw objawy, co chce sprawdzić, jakie koszty.
    Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
    Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

    Komentarz


    • #27
      W jednym warsztacie powiedzieli że sprawdźą kompresję a jeśli remont silnika to od 4 k zł do 5 k zł.
      Drugi warsztat najpierw sprawdzić odme, świece i stan wizualny silnika.
      Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

      Komentarz


      • #28
        Oddzwonił właściciel serwisu i stwierdził że nie chce się bawić w diagnostykę tylko remont silnika.
        Wg jego opinii badanie ciśnienia sprężania, oględziny kamera nie są miarodajne. Otworzyć silnik i remontować.
        Cena remontu od minimum 3800 do 5000 zł.

        Drugi warsztat chce sprawdzić odme i stan silnika z zewnątrz, badanie ciśnienia sprężania, kamera do sprawdzenia stanu cylindrów, świece.
        Pytali o częstość wymiany oleju i objawy.
        Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i twierdzi że zmieniał olej raz na rok przy około 10 do 12 kkm.
        Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
          Oddzwonił właściciel serwisu i stwierdził że nie chce się bawić w diagnostykę tylko remont silnika.
          Wg jego opinii badanie ciśnienia sprężania, oględziny kamera nie są miarodajne. Otworzyć silnik i remontować.
          Cena remontu od minimum 3800 do 5000 zł.
          Bez diagnozowania usterki? Ja pierdziele... to tak jakby z powodu wycieku zmieniać skrzynię biegów zamiast sprawdzić, że simmering poleciał i wymienić tylko tę część...

          Też przy takiej kwocie, to już lepiej dolewać olej; jakiś tani 5w40 - się będzie bardziej opłacało

          Tak jeszcze kombinując - w tej okolicy - LBL - jest dobry warsztat lpg -- Error 503: Unknown domain - może oni mają jakieś mechanika wartego polecenia - nie zaszkodzi spróbować i zapytać o kontakt. A potem jakby co, to na serwis gazu jeździć do nich
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

          Komentarz


          • #30
            Remont silnika w takim tanim samochodzie nie jest zasadny ekonomicznie, lepiej dolewać najtańszy olej z Allegro.

            Mam Golf IV i też powyżej 120km/h bierze olej, ale przecież z tego powodu nie będę rozbierał silnika.

            Komentarz


            • #31
              W instrukcji Skody jest zapis że silnik może zużywać do 0.5 L na 1000 km.
              ceny używanych silników zaczynają się od 1500 zł.
              Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

              Komentarz


              • #32
                Maciek.B. musisz poszukać normalnego warsztatu. Szwagier robił remont w FOCUSIE 1.6 16V i wyszło jakieś 1800 zł (wypalone zawory przez LPG)

                Chyba coś te 4-5k to chyba ktoś popłynął z tematem,

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                  musisz poszukać normalnego warsztatu. Szwagier robił remont w FOCUSIE 1.6 16V i wyszło jakieś 1800 zł (wypalone zawory przez LPG)

                  Chyba coś te 4-5k to chyba ktoś popłynął z tematem,
                  Szukam warsztatu który będzie chciał sprawdzić w czym jest problem a nie rozebrać połowę samochodu.

                  Mam wrażenie że spora część mechaników wymieniała by chętnie podzespoły na nowe bez diagnozowania.

                  Szefa warsztatu który do mnie dzwonił postawił sytuacje jasno, nie chce sprawdzać, chce remontować.

                  W drugim warsztacie powiedziano mi że obstawiają odmę ale to tylko półśrodek.

                  W wątku na na innym forum napisano mi że sprzedaż samochodu w takim stanie grozi prawnikiem.

                  Poprzedni właściciel jak powiedziałem o zużyciu oleju odpowiedział że pewnie się wypaliły uszczelniacze zaworowe bo to normalne w tym silniku z LPG.

                  Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
                  Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
                    wypaliły uszczelniacze zaworowe bo to normalne w tym silniku z LPG.
                    No to mój nie jest normalny Albo mi gaz nie niszczy silnika Nie no, serio, czemu mimo upływu lat, ludzie nadal zrzucają winę na gaz, ze coś zepsuł w silniku. Prawidłowo wyregulowana instalacja nie spowoduje uszkodzeń silnika!

                    Aktualnie ~131 tys. km i jest OK; tak jak pisałem wczesniej, zauważalne zużycie oleju obserwuję jedynie przy jeździe z prędkościami autostradowymi (zatem powyżej 3,5 tys. obrotów). Ale nie są to jakieś duze ilości.

                    btw. jakby co, to Specol 5w40 @4 litry jest za ~60zł
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
                      No to mój nie jest normalny Albo mi gaz nie niszczy silnika Nie no, serio, czemu mimo upływu lat, ludzie nadal zrzucają winę na gaz, ze coś zepsuł w silniku. Prawidłowo wyregulowana instalacja nie spowoduje uszkodzeń silnika!

                      Aktualnie ~131 tys. km i jest OK; tak jak pisałem wczesniej, zauważalne zużycie oleju obserwuję jedynie przy jeździe z prędkościami autostradowymi (zatem powyżej 3,5 tys. obrotów). Ale nie są to jakieś duze ilości.

                      btw. jakby co, to Specol 5w40 @4 litry jest za ~60zł
                      Ja nie twierdze że LPG uszkodził silnik lub przyspieszył jego zużycie.

                      Dobrze dobrana instalacja i prawidłowo zamontowana nie powinna powodować uszkodzenia większości silników.

                      Dziwi mnie że w silniku 1.6 BSE który ma opinie bezawaryjnego i o prostej konstrukcji przy przebiegu 115 kkm występują takie problemy oraz remont jest wyceniany na 5 k zł przy założeniu że remont może nie rozwiązać problemu zwiększonego zużycia oleju.

                      Jazda w takim stanie jak teraz z kontrolowaniem obrotomierza, prędkości do 120 km/h oraz olejem do uzupełniania w bagażniku nie jest dla mnie.
                      Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
                      Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
                        Ja nie twierdze że LPG uszkodził silnik lub przyspieszył jego zużycie.
                        Tak, wiem; tam przytaczałeś słowa innej osoby (poprzedniego właściciela) - cytat mi się zbyt krótki zaznaczył.
                        To była taka ogólna uwaga / komentarz do tego, co często ludzie wygadują o gazie - nie kierowałem tych słów do Ciebie.
                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                        Komentarz


                        • #37
                          Panowie, ja nikogo nie bronię ale zrozumcie też mechaników. Nikt bez rozebrania silnika nie zmierzy owalizacji cylindrów. Jeśli cylinder jest jajkiem to wymiana pierścieni nie pomoże na branie oleju. Będzie dalej brał i to nawet więcej. W tych silnikach jest problem z wadliwymi pierścieniami, tłumaczył mi to mechanik na moich włąsnych wyjętych z silnika tłokach - chodzi o sposób sprężynowania pierścieni. Rozwiązaniem jest ich wymiana na inne, zamienne, które mają sprężynowanie rozwiązane tak jak w starszych wersjach tego silnika. NIe wiem tylko dlaczego u niektórych problem występuje a u innych nie (może są różne tłoki i pierścienie, interwał zmiany oleju, styl jazdy?) Mam podobne doświadczenia z IT - te same modele laptopów czy monitorów mogą mieć różne rodzaje klawiatur lub matryc. W każdym razie jeśli branie oleju spowodowane jest wadliwymi pierścieniami to ich wymiana rozwiązuje problem.

                          Przemek_i: Wypalone zawory to jest inna skala problemu. To tylko remont głowicy. Tu masz wyciąganie tłoków itp. U mnie jak były wymieniane pierścienie od razu była robiona głowica: wymiana uszczelek, prowadnice zaworów miały lekkie luzy więc poszły do wymiany, docieranie, planowanie itp.

                          Andrzej.P.: Prędkości autostradowe to raczej ponad 4000. U mnie problem zaczynał się w ten sposób że przy prędkościach autostradowych pobór oleju znacząco wzrastał. Początkowo około 0,5 litra/1kkm aż do 1 litra/1kkm. Po remoncie pobór oleju nie zależy od stylu jazdy. Stawiam tezę, że jeśli pobór oleju zależy od stylu jazdy (obrotów) - z czasem pierścienie będą jednak do wymiany.

                          Maciek.B.: Odpuść używane silniki, przekładka też kosztuje a nie wiesz co kupisz. Ty zadowolony jeździłeś Astrą a ja zaliczyłem zerwanie paska rozrządu. Jak zdecydujesz się na remont, wybierz mechanika, który będzie wiedział co to owalizacja cylindra

                          Ja mam potwierdzoną trwałość takiej naprawy na około 100kkm. Może warto byłoby, aby ci co wymieniali pierścienie podzielili się doświadczeniami jak długo już jeżdżą?
                          Ostatnio edytowany przez darnow6839; 45535.

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                            Panowie, ja nikogo nie bronię ale zrozumcie też mechaników. Nikt bez rozebrania silnika nie zmierzy owalizacji cylindrów. Jeśli cylinder jest jajkiem to wymiana pierścieni nie pomoże na branie oleju. Będzie dalej brał i to nawet więcej. W tych silnikach jest problem z wadliwymi pierścieniami, tłumaczył mi to mechanik na moich włąsnych wyjętych z silnika tłokach - chodzi o sposób sprężynowania pierścieni. Rozwiązaniem jest ich wymiana na inne, zamienne, które mają sprężynowanie rozwiązane tak jak w starszych wersjach tego silnika. NIe wiem tylko dlaczego u niektórych problem występuje a u innych nie (może są różne tłoki i pierścienie, interwał zmiany oleju, styl jazdy?) Mam podobne doświadczenia z IT - te same modele laptopów czy monitorów mogą mieć różne rodzaje klawiatur lub matryc. W każdym razie jeśli branie oleju spowodowane jest wadliwymi pierścieniami to ich wymiana rozwiązuje problem.

                            Przemek_i: Wypalone zawory to jest inna skala problemu. To tylko remont głowicy. Tu masz wyciąganie tłoków itp. U mnie jak były wymieniane pierścienie od razu była robiona głowica: wymiana uszczelek, prowadnice zaworów miały lekkie luzy więc poszły do wymiany, docieranie, planowanie itp.

                            Andrzej.P.: Prędkości autostradowe to raczej ponad 4000. U mnie problem zaczynał się w ten sposób że przy prędkościach autostradowych pobór oleju znacząco wzrastał. Początkowo około 0,5 litra/1kkm aż do 1 litra/1kkm. Po remoncie pobór oleju nie zależy od stylu jazdy. Stawiam tezę, że jeśli pobór oleju zależy od stylu jazdy (obrotów) - z czasem pierścienie będą jednak do wymiany.

                            Maciek.B.: Odpuść używane silniki, przekładka też kosztuje a nie wiesz co kupisz. Ty zadowolony jeździłeś Astrą a ja zaliczyłem zerwanie paska rozrządu. Jak zdecydujesz się na remont, wybierz mechanika, który będzie wiedział co to owalizacja cylindra

                            Ja mam potwierdzoną trwałość takiej naprawy na około 100kkm. Może warto byłoby, aby ci co wymieniali pierścienie podzielili się doświadczeniami jak długo już jeżdżą?
                            Pytanie jest dlaczego koszty wymiany pierścieni i uszczelniaczy są tak wysokie ?

                            Koszt pierścieni powiedzmy 100 zł, koszt uszczelniaczy 50 zł ... reszta to robocizna ?

                            Wymiana pierścieni na inne niż oryginalne ?
                            To powinno być zalecone przez VW lub Skode, widzę że w moim modelu jest wiele rzeczy które trzeba poprawiać bo w jest źle dobrane.
                            Jako przykład tylne sprężyny. Jak będę wymieniał to na te które są oryginalne dla tego silnika.

                            Co do Astry G to miałem silnik 1.4 Twinport na łańcuchu, przejechałem tym samochodem około 80 kkm, raz wracałem na lawecie.
                            Uszkodzeniu ze starości uległ przewód układu chłodzenia, silnik się szybko nagrzewał, wolałem nie ryzykować.
                            Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
                            Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis

                              Pytanie jest dlaczego koszty wymiany pierścieni i uszczelniaczy są tak wysokie ?

                              Koszt pierścieni powiedzmy 100 zł, koszt uszczelniaczy 50 zł ... reszta to robocizna ?

                              Wymiana pierścieni na inne niż oryginalne ?
                              To powinno być zalecone przez VW lub Skode, widzę że w moim modelu jest wiele rzeczy które trzeba poprawiać bo w jest źle dobrane.
                              Jako przykład tylne sprężyny. Jak będę wymieniał to na te które są oryginalne dla tego silnika.

                              Co do Astry G to miałem silnik 1.4 Twinport na łańcuchu, przejechałem tym samochodem około 80 kkm, raz wracałem na lawecie.
                              Uszkodzeniu ze starości uległ przewód układu chłodzenia, silnik się szybko nagrzewał, wolałem nie ryzykować.
                              Pierścienie, prowadnice zaworów, zestaw uszczelek, nowy rozrząd, olej + filtr, filtr powietrza, regeneracja głowicy (planowanie), nie wiem jak tam śruby nowe czy stare posprawdzaj ceny - trochę się nazbiera.
                              Pierścienie założone mam inne, jakieś dwuczęściowe zamiast trzyczęściowych.

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis

                                Pierścienie, prowadnice zaworów, zestaw uszczelek, nowy rozrząd, olej + filtr, filtr powietrza, regeneracja głowicy (planowanie), nie wiem jak tam śruby nowe czy stare posprawdzaj ceny - trochę się nazbiera.
                                Pierścienie założone mam inne, jakieś dwuczęściowe zamiast trzyczęściowych.
                                Masz numer pierścieni które zostały założone u Ciebie ?
                                Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                Komentarz


                                • #41
                                  Przejrzałem się silnikowi z góry.
                                  Wg mnie w okolicy korka wlewu oleju jest cały czas mokro od oleju, bez względu na styl jazdy.
                                  Gumowy element obejmujący wlew oleju jest wymieniany ? Jeśli tak to ma ktoś nr tej części ?
                                  Korek wlewu oleju powinien mieć uszczelkę ?

                                  ]"]404 Not Found


                                  ]"]404 Not Found

                                  ]"]404 Not Found
                                  Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
                                  Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Po co Tobie wymieniać kołnierz . Ściągnij go i umyj w gorącej wodzie z np. Ludwikiem . Korek wlewu powinien mieć uszczelkę . Jeśli luźno się odkręca to wymień uszczelkę . Groszowa sprawa .

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Pierścienie Mahle 03077N0

                                      Może przy dolewce trochę pociekło pod tę gumę i teraz się zapociło. Możesz ją ściągnąć i wytrzeć wszystko do sucha i zobaczyć czy będzie coś uciekało. Można też spróbować dogiąć te blaszki od korka jak słabo dociska.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Warsztat wybrany, w poniedziałek odstawiam do sprawdzenia ale nastawiam się na remont.
                                        Wstępnie koszt ustalony na od 2500 zł do 3000 zł.

                                        Pytanie do Was co jakiej firmy części polecacie w przypadku wymiany: pierścienie i czy oryginalne czy z innego silnika, uszczelniacze zaworowe, rozrząd, uszczelki ... jaki olej na dotarcie i docelowy?
                                        Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
                                        Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Nie mogę edytować poprzedniego posta.
                                          Czy możecie polecić jakich producentów części polecacie do remontu 1.6 BSE ?
                                          Pierścienie zakładacie takie jak były oryginalnie w silniku ?
                                          Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X