Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Paliwa premium do diesla Common Rail, czy warto i czy polecacie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Paliwa premium do diesla Common Rail, czy warto i czy polecacie?

    Pewnie w temacie tyle opinii co ludzi. Podzielcie się koledzy jaki macie stosunek i wiedzę na temat tankowania oleju napędowego premium do silników diesla z wtryskami Common Rail.
    Warto, czy nie? Jaki ma wpływ na silnik i inne podzespoły? Np.PDF. Na jakich stacjach warto tankować, a jakich unikać? Czy jest różnica pomiędzy Shell, Statoil a Orlenem?

  • #2
    Zamieszczone przez PatGreg Zobacz wpis
    Pewnie w temacie tyle opinii co ludzi. Podzielcie się koledzy jaki macie stosunek i wiedzę na temat tankowania oleju napędowego premium do silników diesla z wtryskami Common Rail.
    Warto, czy nie? Jaki ma wpływ na silnik i inne podzespoły? Np.PDF. Na jakich stacjach warto tankować, a jakich unikać? Czy jest różnica pomiędzy Shell, Statoil a Orlenem?
    Nie PDF (to plik ) a DPF( to diesel particulate filter) Ja tankuję i tankowałem swoje diesle na lotos i orlen... I nigdy nie miałem problemów z filtrem DPF... Ale świadomość posiadania tego wynalazku w swoim aucie i nauka jak z nim żyć to inna sprawa.
    Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

    Komentarz


    • #3
      DPF zmienił mi słownik i nie miałem już jak tego edytować.
      Jaki masz stosunek do paliw premium do takiego dizla?
      Lać czy nie paliwo premium, to jest główne pytanie tego tematu.
      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        w dupie z tym premium
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
          w dupie z tym premium
          heheh
          Rozwiną byś temat dlaczego?
          Ostatnio edytowany przez PatGreg; 51980.

          Komentarz


          • #6
            bo to placebo, nic nie daje, a kieszeń drenuje
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              Nie jestem specem, kiedyś na zimę lałem Vervę, bo niby lepsza. Później zacząłem interesować się motoryzacją, sprawdzać jak samochód się sprawuje na takim czy innym. Nie widać różnicy nic a nic. Z kilku przeczytanych analiz na necie wychodzi, że dodatków paliwach premium jest tyle co kot napłakał (o ile jakieś). Będąc kilka razy na torze instruktorzy twierdzili to samo, a jedyną różnicę widzieli w benzynie z shella (tej co ma ponad 100 oktanów). Analogiczną opinię dostałem od tunera, do którego oddałem samochód, że różnica w paliwach premium, do diesla zwłaszcza, jest głównie w portfelu.

              GARAŻ

              Komentarz


              • #8
                Właśnie też dzisiaj słyszałem, że w dieslu to placebo, a dopiero benzynie przy oktanach jest różnica.
                Ostatnio edytowany przez PatGreg; 51980.

                Komentarz


                • #9
                  różnica polega na mniejszej ilości wody

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja słyszałem, że na Orlenie w premium nie dawali dodatków bio (FAME), ale ponoć teraz to jedno i to samo. Ja osobiście tankuje verve zimą , przy obecnych mrozach do - 20 nie miałem problemów z odpaleniem, a z obserwacji wiem, że takie problemy były z dislami. Poprzedni właściciel tankował tylko paliwa premium (miał paragony na 4 lata wstecz ) dlatego go kupiłem. Jak komuś nie szkoda przepłacać to mu na furze musi zależeć Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie ma różnicy, poza środkami myjącymi, które w zbyt używanym aucie mogą narobić kłopotów. Jest dużo przypadków naprawy wtryskiwaczy po zalaniu Vervy, gdy auto wcześniej jeździło na zwykłym ON. Sam miałem taki przypadek. 200tys. na zwykłym, bez problemów, po czym po pierwszym tankowaniu Vervy padł wtrysk. W serwisie diesla, usłyszałem, że najpewniej poszedł jakiś osad.
                      O osiągach nie ma co mówić, liczba cetanowa i energetyczność są bez zmian. W firmie mamy octavie, które mają za sobą 500tys bezawaryjnej pracy na zwykłym ON.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X