Jak jest z dogrzewaniem elektrycznym?
W każdym dieslu i w niektórych beznynach jest nagrzewnica elektryczna
która włącza się w jakiejść zimnej temperaturze
wyczytałem w książce, że włącza się ją poprze ustawienie klimy na HI
ale nic mi sie grzeje, a było dzisiaj rano -6
jak sprawa z tym wygląda? po ile sekundach czy minutach to powinno grzać?
może źle włączam tę nagrzewnicę? albo nie działa?
krzynol, czuć jak działa poprzez nadmuch letniego/ciepłego powietrza przez kratki i po pewnym czasie tykają przekaźniki od wyłączania stopniowego jej. Nie trzeba kręcić pokrętłem. Ja u siebie mam ustawioną cały czas jednakowa temp. na pokrętle i po odpaleniu auta w mrozy leci podgrzane powietrze.
wyczytałem w książce, że włącza się ją poprze ustawienie klimy na HI
ale nic mi sie grzeje, a było dzisiaj rano -6
wnioskuje z tego, że masz climatronic a skoro tak to po odpaleniu auta włącz odmrażanie przedniej szyby (ten przycisk nad ogrzewaniem tylnej szyby), po chwili tak z 30s powinno lecieć już ciepłe powietrze.
wnioskuje z tego, że masz climatronic a skoro tak to po odpaleniu auta włącz odmrażanie przedniej szyby (ten przycisk nad ogrzewaniem tylnej szyby), po chwili tak z 30s powinno lecieć już ciepłe powietrze.
Nie, strona 94, przycisk nr 1 (pierwszy z lewej u góry). Chyba, że to tyczy się przedniej szyby z ogrzewaniem, ale nie wiem, Superby miały taką opcję...
Nie, strona 94, przycisk nr 1 (pierwszy z lewej u góry). Chyba, że to tyczy się przedniej szyby z ogrzewaniem, ale nie wiem, Superby miały taką opcję...
ale to superbie i z klimatronikiem zwykłym,ja wyczytałem, że w O2 z klimą dwustrefową powinno to działać na HI
ale można sprawdzić też z ogrzewaniem przedniej szyby
W ogóle po 2 latach dowiedziałem się czegoś nowego na temat swojego auta, szkoda że po 2 dość surowych zimach... Ponieważ nie mam w zwyczaju skrobać (czyt. rysować) szyb, to zawsze polegałem na chemii i cierpliwości. Mam O2 1.9 TDI z Climatronicem. Zwyczajowo, po uruchomieniu silnika w mrozie, kompletnie zamykałem dmuchawę powietrza, tak by przez pierwsze 5 minut (wtedy np. odśnieżałem auto) silnik wytworzył nieco temperatury w układzie chłodzenia, przez to szybciej się ogrzał, a nie marnował energii od razu na ogrzewanie wnętrza. Dopiero potem uruchamiałem nadmuch na przednią szybę, na 22 st.C. Lód odpuszczał całkiem nieźle.
Teraz dowiedziałem się od Was o pomocniczym ogrzewaniu elektrycznym. Spore i miłe zaskoczenie. A dzięki instrukcji zamieszczonej przez kolegę Krzynola będzie się to dało wykorzystać - bo obarczone jest to pewnymi uwarunkowaniami:
- dotyczy tylko wersji z silnikami wysokoprężnymi
- dotyczy zarazem wersji bez dodatkowego ogrzewania postojowego (webasto)
- temp. cieczy chłodzącej musi być poniżej 75 st.C (OK)
- obroty silnika pow. 500 rpm (OK)
- przycisk ECON musi być wyłączony, z czym w zimie może być różnie - ECON ma być OFF (trzeba pamiętać)
- w Climatronicu i Climaticu, przy spełnieniu powyższych warunków, aktywacja pomocniczego ogrzewania elektrycznego następuje automatycznie
- w wersji bez klimatyzacji, przy spełnieniu powyższych warunków, aktywacja pomocniczego ogrzewania elektrycznego następuje po tym jak pokrętło ogrzewania zostanie ustawione na ponad 90% zakresu
- brak warunków prowadzących do przeciążenia instalacji elektrycznej - mierzone na alternatorze
I w związku z ostatnim warunkiem pytanie dodatkowe - czy jednoczesne załączenie pomocniczej nagrzewnicy elektrycznej, szyby tylnej ogrzewanej i ogrzewania lusterek to aby nie przesada :?: W zamieszczonej instrukcji jest adnotacja, że w przypadku nadmiernego obciążenia instalacji, moc wyjściowa nagrzewnicy będzie automatycznie zredukowana do 75%, 50%, 25% lub do całkowitego wyłączenia.
Z tej samej instrukcji płynie jeszcze jedna ciekawostka - w Climatronicu po włączeniu biegu wstecznego następuje automatyczne i tymczasowe przełączenie się nadmuchu w stan obiegu zamkniętego (recyrkulacja). Potwierdzam, zawsze dziwiłem się, że włączenie wstecznego często wiąże się u mnie ze skokową zmianą dźwięku wydawanego przez nadmuchy powietrza (robi się głośniej).
Z tej samej instrukcji płynie jeszcze jedna ciekawostka - w Climatronicu po włączeniu biegu wstecznego następuje automatyczne i tymczasowe przełączenie się nadmuchu w stan obiegu zamkniętego (recyrkulacja). Potwierdzam, zawsze dziwiłem się, że włączenie wstecznego często wiąże się u mnie ze skokową zmianą dźwięku wydawanego przez nadmuchy powietrza (robi się głośniej).
też o tym dopiero wyczytałem, tylko ciekawi mnie po co to?
rano potestuję dogrzewanie, chociaż zastanawia mnie jedno
jak się włączy HI to econ się wyłącza i wszystkie warunki są spełnione do włączenia
dogrzewania, a może HI to tak nie do końca ma być ustawiony?
zastanawia mnie jedno
jak się włączy HI to econ się wyłącza i wszystkie warunki są spełnione do włączenia
dogrzewania, a może HI to tak nie do końca ma być ustawiony?
Instrukcja, do której link podesłałeś, nic nie mówi o ustawieniu klimy na HI. Wg niej uruchomienie dogrzewania elektrycznego następuje automatycznie, niezależnie od ustawienia temperatury na panelu, a zależy wyłącznie od tego co wymieniłem, głównie od obciążenia alternatora. Ważne jest, aby ECON od początku był wyłączony (pomarańczowa dioda nie pali się).
Tak naprawdę w ogóle nie widzę przesłanek do tego, aby używać trybu ECON, przecież poniżej +2 st.C sprężarka klimy i tak nie działa z automatu, niezależnie od wciskania przycisku ECON. A przynajmniej mamy pewność, że dodatkowe ogrzewanie ruszy od razu po odpaleniu silnika, no i układ klimatyzacji działa i żaden smród się w nim przez zimę nie "kisi". Osobiście natomiast rzadko kiedy korzystam z trybu AUTO - wolę samemu regulować prędkość dmuchawy, choć ona nie do końca mnie słucha i potrafi dodać lub odjąć sobie zielony kwadracik pomimo zadania stałej nastawy i AUTO OFF.
krzynol napisał/a:
też o tym dopiero wyczytałem, tylko ciekawi mnie po co to?
kolego, po to, żebyś się nie krztusił spalinami cofając
acha :idea:
Zamieszczone przez szkoda
krzynol napisał/a:
jak się włączy HI to econ się wyłącza i wszystkie warunki są spełnione do włączenia
dogrzewania, a może HI to tak nie do końca ma być ustawiony?
nie zrozumiałem tego zdania, podgrzewanie ma działać przy załączonej klimie, więc chyba wszystko gra?
Zamieszczone przez beaviso
Instrukcja, do której link podesłałeś, nic nie mówi o ustawieniu klimy na HI. Wg niej uruchomienie dogrzewania elektrycznego następuje automatycznie, niezależnie od ustawienia temperatury na panelu, a zależy wyłącznie od tego co wymieniłem, głównie od obciążenia alternatora. Ważne jest, aby ECON od początku był wyłączony (pomarańczowa dioda nie pali się).
beaviso, zdaję się, że o większości z tych rzeczy można przeczytać w instrukcji obsługi samochodu
W mojej (druk 2007) nie można. Przewertowałem ją i nie ma w niej ani słowa o pomocniczym ogrzewaniu elektrycznym w dieslach. Opis klimy jak najbardziej jest, i to długi, opis opcjonalnego webasto także. Ale o "dogrzewaniu" nie ma w nich wzmianki.
Komentarz