Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.4TSI Jakie macie przebiegi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 84 tyś. Wszystko ok.

    Komentarz


    • "Nabiłem" całe 58tys w 7 lat,

      A pro po, przy jakim przebiegu wymieniacie filtr paliwa... coś koło 100tys?

      Pozdrawiam.

      Komentarz


      • U mnie prawie 104kkm. Żadnych większych napraw tylko te eksploatacyjne jak olej,filtry. Wymieniany wiosna plyn hamulcowy. Olej wymieniam co roku tj. ok 7-8kkm. Olej ciągle 0w40 (teraz jest Millers ale czeka juz kupiony Neste). Rozrząd nie byl robiony choc raz tylko się odezwał przy rozruchu. Mam jednak zamiar zrobić rozrzad jesienią. Przede mną w tym miesiącu wypady wakacyjne i trasy w sumie ok 2kkm.
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez krzysiek83wpr
          A pro po, przy jakim przebiegu wymieniacie filtr paliwa... coś koło 100tys?
          W/g instrukcji serwisowej filtr ten nie podlega okresowej wymianie.
          U mnie była wymiana w ASO "na życzenie" przy przebiegu 41 tys. km na filtr z lit. K - 6,6 bara (fabr. był z lit. C - 6,4 bara). Na życzenie - bo terkotał na wolnych obrotach, słychać go było w tylnej części auta. Po wymianie nastała cisza

          Komentarz


          • A w mojej wyświetliło się 156 000 km - od października 2009
            Na razie tylko przeglądy, poza kolizjami i moją głupotą: w ub roku zablokowałam sobie zamek tylnych lewych drzwi. Rozrząd trochę hałasuje i chyba go dam do wymiany chyba ze wczesniej zmienię auto na nową OIII albo golfa varianta.
            O II fl kombi elegance

            Komentarz


            • przemo9, mamy ten sam rocznik i z tego samego mca ;-) tyle ze ja mam o ponad 50kkm mniej przebiegu ;-) i pewnie sam do takiego nie dobije. Widzę ze temat wymiany rozrządu jest indywidualnym podejściem każdego z osobna i konkretnego auta. Jedni maja problem z rozrzadem juz p kilkudziesięciu kkm a inni robią prawie 200kkm i nic się nie dzieje.
              Ja caly czas stoję przed dylematem: robic czy nie??? Na ta chwile jezeli miałby robic to tylko profilaktycznie.
              Planuje pojeździć tym autem jeszcze 2-4 lata, zrobię przez ten czas 15-35kkm i będę chcial kupic cos nowszego.
              strazakp

              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Sony
                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                A pro po, przy jakim przebiegu wymieniacie filtr paliwa... coś koło 100tys?
                W/g instrukcji serwisowej filtr ten nie podlega okresowej wymianie.
                U mnie była wymiana w ASO "na życzenie" przy przebiegu 41 tys. km na filtr z lit. K - 6,6 bara (fabr. był z lit. C - 6,4 bara). Na życzenie - bo terkotał na wolnych obrotach, słychać go było w tylnej części auta. Po wymianie nastała cisza
                Ok - czyli nie wymienia się wcale, hmm, myślałem że w benzynie taki filtr się wymienia koło 100tys. W Focusie III wiem że ASO mi wymieniło ostatnio przy 40tys ale to disel.

                Komentarz


                • Ja mam wrażenie -pocieszam się - że problem z rozrządem może wynikać z przedłużania przebiegów pomiędzy wymianami oleju i ze stosowaniem niewłaściwych olejów,poza tym jakoś tak jeżdżę, staram się, aby obroty utrzymywały się powyżej 2000 - szczególnie pod obciążeniem, aczkolwiek silnik jest dość elastyczny i można ruszać , przyśpieszać już od 1400-1500.
                  O II fl kombi elegance

                  Komentarz


                  • Przy 73 tyś zrobiony rozrząd. Olej zmieniany co 15 tyś. Obecnie 82 tyś, wymiana tarcz i klocków. Wszystko Ok

                    Komentarz


                    • 1.4 TSI CAXA ze stycznia 2011. 195 000 km. Rozrząd nie robiony, trochę klekocze ale to norma przy uruchamianiu - tak było od początku i poza tym klekotaniem nic się złego nie dzieje. Do tej pory zrobione: pompa wody (1x), klocki, tarcze z tyłu (1x), klocki z przodu (1x) piasta z przodu (1x), żarówki, filtry oleje. Wymiana oleju co 30 tys ale po 170 tys zmieniłem na 15 tys. Cały czas ASO, w zasadzie 0 problemów. Średnie splanie ok 6l/100 (czasem udaje się poniżej 5 zejść). Oby tak dalej.

                      [ Dodano: Wto 20 Wrz, 16 23:33 ]
                      Zamieszczone przez przemo9
                      Ja mam wrażenie -pocieszam się - że problem z rozrządem może wynikać z przedłużania przebiegów pomiędzy wymianami oleju i ze stosowaniem niewłaściwych olejów,poza tym jakoś tak jeżdżę, staram się, aby obroty utrzymywały się powyżej 2000 - szczególnie pod obciążeniem, aczkolwiek silnik jest dość elastyczny i można ruszać , przyśpieszać już od 1400-1500.
                      wg mnie odwrotnie - ten silnik lubi niskie obroty, ja jeżdzę na 1,5-2,5 tys. 3 to chyba nie zdarzyło mi się nigdy przekroczyć. Wymiana oleju co 30 tys też nic złego nie robi - jak pisałem wyżej mam prawie 200 tys i nic się nie dzieje poza sporadycznym klekotaniem.

                      Komentarz


                      • maciek.sz, można by napisać tylko tyle...WOW!!!!
                        1.4tsi i 200kkm to faktycznie jest już wynik a do tego wymiany olejowe co 30kkm i nie ruszamy rozrząd (no ale to już rocznik 2011 więc poprawiony), i pewnie olej też z ASO czyli 5w30, to daje nam MEGA coś niewyobrażalnego ;-)
                        Trzeba przyznać że jest to bardzo optymistyczna i pozytywną informacja :-))))
                        Jak ty to robisz że spalanie masz średnie 6litrow? Ile z tej jazdy to miasto? Mi w mieście pali 9-9,5 (ale są to odcinki krótkie po 8-10km).
                        strazakp

                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                        Komentarz


                        • Robiąc ponad 30 tys rocznie to nie może być po mieście ;-). Generalnie większość przebiegów w trasie np w tym roku 4,5 tys w dwa tyg po Bałkanach. Zresztą ja tam nie szaleję, jak pisałem - raczej "PSJ" ;-) Co do oleju to szczerze mówić - nie wiem jaki jest - ASO leje, musiałbym pewnie zajrzeć do książki serwisowej, choć nie bardzo mnie to interesuje. Auto ma jeździć i jeździ.

                          A co do rozrządu - to jak pisałem klekocze i owszem. Ale tak ma i już. Skoro przez prawie 200 tys przy klekotaniu nic się nie wydarzyło, to nie zamierzam się tym za bardzo przejmować. Choć z drugiej strony jeśli zdecyduję się dłużej pojeździć tym autem to pewnie wymienię...

                          Komentarz


                          • maciek.sz, no faktycznie ciężko by było robic takie przebiegi w mieście ;-) Ja robię rocznie 7-8kkm :-)
                            W trasie to tez ladny wynik spalania. Ja w sierpniu jechałem gdansk-zakopane-Gdańsk, zrobiłem w sumie ok 1600km, 2dorosle+2dzieci i bagaże, to wyszlo mi 6,6litra...jazda autostrada 120-140km/h.

                            P.S. Uważam ze warto jest dbać o auto i dużo wiedzec o modelu który sie poruszamy ale czasami nie wnikanie w szczegóły i normalne serwisowanie zgodnie z zaleceniami producenta pozwala spokojniej spać i takich ludzi chyba właśnie omijają problemy ;-)
                            Ja mam zamiar jeszcze ze 2-3lata pojeździć i pewnie przez ten czas nie przekrocze 135kkm bo obecnie jest 106kkm :-)
                            strazakp

                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpis
                              maciek.sz, można by napisać tylko tyle...WOW!!!!
                              1.4tsi i 200kkm to faktycznie jest już wynik a do tego wymiany olejowe co 30kkm i nie ruszamy rozrząd (no ale to już rocznik 2011 więc poprawiony), i pewnie olej też z ASO czyli 5w30, to daje nam MEGA coś niewyobrażalnego ;-)
                              Trzeba przyznać że jest to bardzo optymistyczna i pozytywną informacja :-))))
                              Jak ty to robisz że spalanie masz średnie 6litrow? Ile z tej jazdy to miasto? Mi w mieście pali 9-9,5 (ale są to odcinki krótkie po 8-10km).
                              Z tym niby poprawionym rozrządem to raczej ściema.
                              W mojej Octavii (2010) był wymieniony rozrząd po raz pierwszy przy przebiegu ok 120 tyś właśnie na ten poprawiony. Nic to jednak nie dało, parę miesięcy temu zmieniałem go po raz kolejny przy przebiegu niecałych 240 tyś (były takie same objawy jak poprzednio) więc jakoś pozostała taka sama ... pewnie ten też wystarczy na kolejne 120 tyś

                              U mnie spalanie średnie 7 l/100 km

                              Komentarz


                              • Witam wszystkich . Mimo że nie mam Octavii tylko superba 1.4 125 podepnę się pod temat. Zjezdzilem kilka aut z przebiegami 500 - 700 tyś a nawet 950 tyś km i wszyskie na Castrolu i mam pytanie czy Castrol 5W30 nie nadaje się do 1.4 tsi ? Mam od kilku dni superba i to moj pierwszy wóz z malym silnikiem tsi do którego wlalem właśnie castrola. Auto ma 220 tyś przebiegu. W silniku cisza . Zastanawiam sie nad rozrządem.

                                Komentarz


                                • Witamy.
                                  Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpis
                                  mam pytanie czy Castrol 5W30 nie nadaje się do 1.4 tsi ?
                                  Zajrzyj na temat o olejach do benzyniaka. Jest w nim wiele o oleju do TSI. Castrol po badaniach laboratoryjnych wypada słabo. Silniki te generalnie "nie lubią" wymiany w trybie long live.
                                  Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpis
                                  Auto ma 220 tyś przebiegu. W silniku cisza . Zastanawiam sie nad rozrządem.
                                  Jaki rocznik auta?
                                  Jeżeli nie ma oznak niewłaściwego działania rozrządu to jeszcze można pojeździć. Jest temat na forum o rozrządzie w 1,4TSI, poczytaj.
                                  Jak się sprawuje turbina-zawór upustowy? Bo też jest o tyn temat na forum.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz


                                  • Dzieki za szybką odp . Mam tego superba od 5 dni.. 2009 rok rej 2010 . 220 000 km . Kupiony od Duńczyka. Do konca serwis. Na książce serwisowej jest wklejka z oznaczeniem silnika CAXC. Castrola kupilem z myślą o wymianie co 15 tyś. To nie long life tylko 5W30 chyba titanum. Ciekawi mnie czy ta zla opinia o castrolu wynika z uwagi na interwały co 30 tyś czy jednoczesnie ten castrol się zepsuł lub jedno i drugie...

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpis
                                      Castrola kupilem z myślą o wymianie co 15 tyś. To nie long life tylko 5W30 chyba titanum
                                      Jak przejrzysz wątek olejowy do benzyniaka to znajdziesz zapisy, że 5W30 jest stosowany co 15tyś. km/rok jak i longlive i ma on normę 504.00/507.00 Zalecenia są zdecydowanie nie za trybem longlive.
                                      Zamieszczone przez Igor45 Zobacz wpis
                                      Ciekawi mnie czy ta zla opinia o castrolu wynika z uwagi na interwały co 30 tyś czy jednoczesnie ten castrol się zepsuł lub jedno i drugie...
                                      Interwały 30 tyś. oraz słaba jakość castrola na naszym rynku. Z racji reklamy itd. jest też dużo podrabianego castrola. Ale o tym jest właśnie dużo omawiane w wątku olejowym. Poczytaj i szybko się dowiesz co i jak. Wielu z nas stosuje do caxa, caxc oleje 5W30 (ale nie castrol, polecane są inne marki) 0W40 i 0W30. Wymiany w trybie 15t.km/rok.
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz


                                      • Aktualnie 210 000. Rozrząd od pół roku się nie odzywa. Może dlatego że zima i bardziej gęsty olej? Nie wiem. W każdym razie jak latem miałem zamiar go w końcu wymienić (2600 - zestaw naprawczy) tak teraz mi przeszło. I dobrze.

                                        Komentarz


                                        • Temat umarł... I gdzie ci spece, którzy psy wieszali na tym silniku ;-). Aktualnie 320 tys km. Bez żadnych poważniejszych napraw. Rozrząd jednak wymieniłem przy 220 tys. Od tego czasu śmiga jak nowy. Liczę na drugie tyle ;-)

                                          Komentarz


                                          • 116 tys. przebiegu,
                                            łańcuch wymieniany przy 40 i 115 tys.
                                            pompa wody przy 115 tys.
                                            sprężyny tylne przy 60 tys.
                                            piasta z tyłu przy 110 tys.

                                            Komentarz


                                            • 2010r CAXA
                                              85tys teraz a:.
                                              - Rozrzad przy 46tys. caly komplet z wariatorem w ASO w 2016r.
                                              - Piasta prawego przodu przy. 72tys.
                                              - Łaczniki stabilizatora przod przy 83tys ale tylko bo gumy popekaly i mielil sie piach w srodku i trzeszczaly juz. Ale pukania mie bylo slychac.

                                              Przy odpalania nie grzechocze ale stuka powoli przez pierwsze 2-3 sek. Potem cichnie. Ale to juz tak dlugo robi. Troche robil tak przed wymiana pierwsza rozrzadu i tak samo po, a teraz stopniowo jest glosniejsze, wiec pewnie to albo solenoid od wariatora i to wariator stka zanim oleju nie dostanie, albo hydro popychacze zanim oleju nie dostana to stukaja.

                                              Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka




                                              Ostatnio edytowany przez marcinb24; 29541.

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X