Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

    oo... VW sobie przypomniał ze świat się nei kończy na Polsce

  • #2
    [O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

    Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)

    EDIT - Maicroft

    Dzieki wpisowi kolegi Yarwa: dla potomnych jakby ktoś był ciekaw to poniżej zamieszczam spis możliwych sprężyn z oznaczeniami kolorów:

    1K0 511 115 BC - 1x biała - PR-1JA+0YC

    1K0 511 115 BD - 1x biała, 1x żółta - PR-1JA+0YD

    1K0 511 115 BE - 1x biała, 2x żółta - PR-1JA+0YE

    1K0 511 115 BF - 1x biała, 3x żółta - PR-1JA+0YF

    1K0 511 115 BG - 1x biała, 1x pomarańczowa - PR-1JA+0YG

    1K0 511 115 BH - 1x biała, 2x pomarańczowa - PR-1JA+0YH

    1K0 511 115 DE - 1x biała, 3x pomarańczowa, 1x brązowy - PR-1JA+0YJ

    1K0 511 115 DF - 1x biała, 1x zielona, 1x brązowy - PR-1JA+0YK

    1K0 511 115 BL - 1x biała, 2x zielona - PR-1JA+0YL

    1K0 511 115 BM - 1x biała, 3x zielona - PR-1JA+0YM

    Oznaczenia 0YC do 0YM traktują o klasie obciążenia, która jest podawana od 3 do 12 (cokolwiek to znaczy i jak to wygląda wzgledem konkretnych modeli octy to nie wiem).
    O1 -> O2 FL
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

    Komentarz


    • #3
      Same amory to za wiele Ci nie pomogą. Wrzuć springi z pakietu na bezdroża.

      Komentarz


      • #4
        Re: Podniesienie tyły O2 FL z LPG

        Zamieszczone przez Wasil
        Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)
        Ja u siebie wymieniłem seryjne tylne sprężyny na te z pakietu na bezdroża i jest OK.
        Jak coś będziesz potrzebował to pisz....

        Komentarz


        • #5
          Yunior81, ile cm zarobiłeś na wymianie sprężyn i jaki koszt tych sprężyn?
          Problem dotyczy i mojej maszynki, gdyby nie hak to bardziej by bolało na garbach.

          Komentarz


          • #6
            Wasil, a ty masz auto na gwarancji? LPG było fabryczne czy sam dokładałeś?
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez dziadekk
              Yunior81, ile cm zarobiłeś na wymianie sprężyn i jaki koszt tych sprężyn?
              Problem dotyczy i mojej maszynki, gdyby nie hak to bardziej by bolało na garbach.
              Nie wiem nie mierzyłem :P ale jest dużo lepiej niz było i przestało dobijać np. na progach zwalniajacych, koszty to : ok 260 zł za szt ( ASO ) , montaz w ASO ok 80 zł/szt.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez yunior81
                Zamieszczone przez dziadekk
                Yunior81, ile cm zarobiłeś na wymianie sprężyn i jaki koszt tych sprężyn?
                Problem dotyczy i mojej maszynki, gdyby nie hak to bardziej by bolało na garbach.
                Nie wiem nie mierzyłem :P ale jest dużo lepiej niz było i przestało dobijać np. na progach zwalniajacych, koszty to : ok 260 zł za szt ( ASO ) , montaz w ASO ok 80 zł/szt.
                a masz moze jakis nr katalogowy tych sprezyn :?:

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez baca10
                  a masz moze jakis nr katalogowy tych sprezyn
                  1K0 511 115 CL

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    Wasil, a ty masz auto na gwarancji? LPG było fabryczne czy sam dokładałeś?
                    LPG Landi Renzo zakładane w ASO czyli "fabryczne" auto ma około 2 tygodnie - kupowane nowe było
                    O1 -> O2 FL
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

                    Komentarz


                    • #11
                      Dopiero co z salonu wyjechałeś i już dupa siedzi?

                      Leć do ASO niech dumają.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez komoornik
                        Dopiero co z salonu wyjechałeś i już dupa siedzi?

                        Leć do ASO niech dumają.
                        Czyli to nie jest norma, że auto z LPG ma niżej tył niż to bez...miałem porównanie na parkingu pod sklepem - 1.6MPI bez LPG była nieco wyżej z tyłu od mojej z LPG
                        O1 -> O2 FL
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Podniesienie tyły O2 FL z LPG

                          Zamieszczone przez Wasil
                          Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)

                          Co znaczy załadowany? Jeśli przekroczyłeś dop. ład. to chyba normalne.

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Podniesienie tyły O2 FL z LPG

                            Zamieszczone przez pandzik
                            Zamieszczone przez Wasil
                            Pytanie jak w temacie. Jadać dzisiaj z załadowanym bagażnikiem obchaczyłem na szczęście hakiem 2 garby i 1 wystającą po środku ulicy studzienkę. Czy jest opcja aby ten prześwit z tyłu zwiększyć? Jakie amorki najlepiej wrzucić? Robił ktoś z Was już coś takiego? (LPG kole i zatankowana na full)

                            Co znaczy załadowany? Jeśli przekroczyłeś dop. ład. to chyba normalne.
                            Załadowany - butla z lpg w kole +/- 35 litrów, bak paliwa 35/40% + 2 osoby + bagaże +/- 35kg może odbrobina więcej, trochę nieprecyzyjnie na początku to określiłem :P
                            O1 -> O2 FL
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

                            Komentarz


                            • #15
                              Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz


                              • #16
                                Zbiornik LPG z gazen do pełna, benzyna do pełna i 2 osoby z tyłu i prześwit jak w Ferrari. Przydałoby sie ok. 5cm :cry:
                                Na ASO (gwarancja) jest realna szansa zamiany sprężyn bezpłatnie lub w części?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Link

                                  Koledzy czytając wątek opadania tyłu też postanowiłem się temu przyjrzeć. W mojej skodzinie na razie problemu nie zauważam, ale zapytać zawsze warto. Byłem wczoraj w TMT Wrocław salon skody i chcąc dowiedzieć się ile kosztują sprężyny na bezdroża ( sztuka 290zł) w czasie rozmowy sprzedawca przyznał ze taki problem istnieje i skoda dopuszcza montaż takich dodatkowych sprężyn jak w linku (dokładnie te bo sam mi je pokazywał) Oczywiście koszt zakupu i założenia pokrywa klient.
                                  O2 Kombi Tour

                                  O2 Tour Rosso Brunello

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    dziadekk, Auto ma byc z pustym bakiem w pozycji normalnej, bo tak jest wazone. Potem masz te 550kg ladownosci. Przyjmujac na poklad butle LPG to masz 35kg butla + masa gazu + masa 60l paliwa + 160kg dwoch pasazerow. Tak wiec to juz pewnie 300kg bedzie, wiec w tym momencie stac poziomo nie moze.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Spoglądając dzisiaj pod auto okazało się, że nie uderzyłem hakiem tylko zeszlifowałem jedną śrubę mocująca butle LPG

                                      [ Dodano: Wto 24 Sty, 12 10:16 ]
                                      kowal2002 zmierzę po najbliższym tankowaniu...piter-wroc dzięki za linka i info[/b]
                                      O1 -> O2 FL
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        kurcze. u mnie butla lpg pełna, zbiornik paliwa 1/4 stanu + oczywiście koło w bagażniku i nic poza tym, a tył siedzi wyraźnie jakby kilka worków kartofli było w bagażniku... auto z boku wygląda na mocno załadowane. no muszę przyznać, że fatalnie się jeździ jak jest ślisko bo przód uniesiony do góry i na zakrętach auto średnio sterowne jest. moim zdaniem, aż tak nie powinien usiąść tylko przez lpg.

                                        [ Dodano: Wto 24 Sty, 12 10:17 ]
                                        Zamieszczone przez kowal 2002
                                        Wasil, zmierz jaką masz odległość w mm od środka dekielka felgi do dolnej krawędzi błotnika ( auto zatankowane do pełna PB+LPG ). U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania. Miałem podobnie jak ty ( choć nie mam LPG ) trochę bagażu + żona z dzieckiem z tyłu i dupa waliła o progi zwalniające.
                                        jak to załatwiłeś z ASO? trzeba się było "użerać" czy po prostu uznali i wymienili?
                                        Turas 2 mit gas naturlich

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez kowal 2002
                                          U mnie też dupa strasznie siedziała i ostatnio wymienili sprężyny na gwarancji bez żadnego stękania
                                          To teraz zmierz "czas" po jakim znów Ci tył auta siądzie.
                                          Wymiana spreżyn na nowe nic nie zmienia na dłuższą metę. Problem jest w tym że te spężyny są marnej jakości- moim skromnym zdaniem. Do momentu kupna Octavi nigdy nie miałem problemów ze sprężynami w zadnym z moich poprzednich aut. Raz zdarzyła mi sie wymiana sprężyn w Borze ale to auto miało ok 260000 :idea: km nalatane a nie jak moja Octa 13000 ( w momencie montażu nowych sprężyn ) ...... :?

                                          [ Dodano: Wto 24 Sty, 12 11:43 ]
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Tak wiec to juz pewnie 300kg bedzie, wiec w tym momencie stac poziomo nie moze.
                                          To byłby CUD jak by auto stało w poziomie tak załadowane ale leżeć na asfalcie też chyba nie powinno....

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zmienic na sprezyny z wozu ktory jest ciezszy lub na te z pakietu na bezdroza,w pierwszym wypadku tylko nie wiem co pasuje do OII.
                                            Wyjac te co sa teraz, zaniesc do zakladu ktory zajmuje sie sprezynami, tam rozhartuja, naciagna i zahartuja ponownie.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Tak to wygląda u mnie : sprężyny z pakietu na bezdroża
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                yunior81, jak patrzalam u siebie, to na oko jest troche wyzej :szeroki_usmiech

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  baca10, niestety źle Ci się wydaje....

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X