Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Lejsy 20 to są te : LESJOFORS 4285720 ???
    Mój szatan

    Paweł

    Komentarz


    • LESJOFORS 4285720 to są właśnie te.

      Komentarz


      • Hej , po lekturze tematu i zakupie skody włożyłem od razu na tył LS4285720 i tak to wygada z ciężkim kołem zapasowym stalowym i zbiornikami na 1/2
        pozostały mi po wymontowaniu 1K0 511 115 BF - 1x biała, 3x żółta - PR-1JA+0YF

        Komentarz


        • Witam wszystkich uczestnków forum. To mój pierwszy wipis. Chciałem się dopisać do tematu. Ja poradziłem sobie kupując w Norauto Gdańsk wzmocnione sprężyny Monroe SP3295. Tylko tam sprzedawca był w stanie potwierdżić inforację że to wzmocniona wersja sprężyn. Więc zdecydowałem się na zakup i montaż. Tył podniósł się o około 3 cm (gaz zatankowany 100%, benzyna 50%, pełen zapas, hak). Co do prowadzenia auta to nie jestem w stanie zauważyć różnicy ale siedzi się w bardziej naturalnej pozycji i skończyło się walenie hakiem o każdy napotkany garb. Koszt wraz z montażem to około 400 zł.

          Komentarz


          • Witam
            A ja mam pytanie z trochę innej beczki a mianowicie tył mi strasznie pływa.
            Po najechaniu np na studzienkę przednim i tylnym kołem-tył odpływa na bok. Byliśmy na wczasach z załadowanym autem i jazda-tragedia. Robiłem coroczny przegląd, koleś nic nie widział- stwierdził, że auto nie ma nigdzie luzów na tulejach, amory 70-75%, ogólnie zadbane itd.Przed przeglądem i wyjazdem wymieniłem tylne tuleje na przednich wachaczach(te wtopione w aluminium-lemforder), wymieniłem tuleje na wzdłużnym wachaczu na tyle-lemforder.Po wymianie tych tulei faktycznie auto nieco sztywniejsze-mechanik pokazał mi je i nigdzie nie były ponadrywane.Oraz wymiana tulei na śrubach mimośrodowych wraz z nimi.(wymiany jedne i drugie były parami)-ustawiałem geometrię.
            Kupiłem teraz amortyzatory KYBA z odbojami i chcę je wymienić(czy da się to zrobić bez wyjmowania sprężyn??).
            I pytanie czy po wymianie amorów jak się nie poprawi, to jest możliwe że gumy tulei straciły swoje właściwości-rozlazły się???Bo jak nie pomoże to nie wiem, czy nie wymienie wszystkich tulei na tyle.(czy jest jeszcze coś co powinienem wymienić z tymi tulejami???)
            HELP już nie mam głowy do tego auta z tym zawieszeniem-do tej pory miałem belkę.
            Dzięki i pozdrawiam
            Pacjęt
            Octawia 2 liftback z 2006r 1.9 TDI BJB.

            Komentarz


            • Amory z tyłu wymienisz bez problemu. Ściągasz koło i nadkole a potem tylko 2 śruby u góry i jedna na dole i amor masz w ręku
              Mój szatan

              Paweł

              Komentarz


              • ok.
                Ale czy do dolnej śruby trzeba bedzie jakis specjalny klucz?? Chodzi mi o to, czy podejdzie każdy od str sprężyny( podobno jest tam bardzo ciasno)

                Komentarz


                • Do góry na bank użyłem grzechotki a dół nie pamiętam. W każdym bądź razie odkręcisz jak nie grzechotką to płaskim na bank
                  Mój szatan

                  Paweł

                  Komentarz


                  • ok, dzięki.
                    A może orientujesz się co do reszty mojego problemu??

                    Komentarz


                    • Na dole odkrecałem plaskim 21

                      Komentarz


                      • Koledzy przymierzam się do zmiany sprężyn. Zapoznałem się z 132 str wątku Czy macie informację czym się różnią lesjo20 od monroe sp3349. Parametry dla lesjo20 znalazłem, ale dla monroe brak. Mam OII Tour kombi LPG, haka brak. Obecnie 1/4 PB, 1/1 LPG przód ok 39, a tył 35. Sam nie wiem na co się zdecydować. Czy oba modele sprężyn są tak samo twarde ? Może jakieś foto podeślecie ?


                        Moje MPI

                        ...Dominik...

                        Komentarz


                        • U mnie na monroe 3349 stoi tak:
                          Zdjęcie2002.jpg
                          Bez gazu i bez haka.
                          Ostatnio edytowany przez rodaczek; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Moja Octavia:
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                          Rafał

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz posta
                            Koledzy przymierzam się do zmiany sprężyn. Zapoznałem się z 132 str wątku Czy macie informację czym się różnią lesjo20 od monroe sp3349. Parametry dla lesjo20 znalazłem, ale dla monroe brak. Mam OII Tour kombi LPG, haka brak. Obecnie 1/4 PB, 1/1 LPG przód ok 39, a tył 35. Sam nie wiem na co się zdecydować. Czy oba modele sprężyn są tak samo twarde ? Może jakieś foto podeślecie ?
                            no gdzieśtam były po drodze zdjęcia i jednego i drugiego
                            w każdym razie wyszło, że sp3349 są dłuższe przy -ZTCP tej samej średnicy drutu i auto stoi sporo wyżej na pusto niż na lejsach '20'. Gdzieś w tym wątku była fota o2 combi z LPG, hakiem i rowerami na haku na sp3349 i dalej auto miało rant błotnika powyżej obrysu opony. Na pusto 3349 były bardzo wysoko, także jeśli nie masz haka i nie wozisz co dwa dni worów cementu z marketu budowlanego, to lejsy 20 będą idealne.
                            Widzę, że na tej stronie jest mój wpis sprzed pół roku chwalący lejsy 20 - cały czas podtrzymuję zdanie wyrażone powyżej. 100% satysfakcji. Zdarzyło mi się podróżować z tyłu w międzyczasie i mogę dodać, że wcale nie jest szczególnie twardo.

                            Komentarz


                            • Witam...
                              lejsy 20 do mojej motorowki 1.8TSI 160HP z 2010 r liftback tez mozna zakladac ? bo widze wiekszosc kombi... nawet w specyfikacji tych sprezyn widnieje 1Z5...

                              Link

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez exec Zobacz posta
                                Witam...
                                lejsy 20 do mojej motorowki 1.8TSI 160HP z 2010 r liftback tez mozna zakladac ? bo widze wiekszosc kombi... nawet w specyfikacji tych sprezyn widnieje 1Z5...

                                Link
                                można, ja też mam liftbacka i lejsy 20. muszę dokonać jakiejś korekty profilu, po coś po przepoczwarzeniu się forum się nic nie wyświetla

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz posta
                                  Koledzy przymierzam się do zmiany sprężyn. Zapoznałem się z 132 str wątku Czy macie informację czym się różnią lesjo20 od monroe sp3349. Parametry dla lesjo20 znalazłem, ale dla monroe brak. Mam OII Tour kombi LPG, haka brak. Obecnie 1/4 PB, 1/1 LPG przód ok 39, a tył 35. Sam nie wiem na co się zdecydować. Czy oba modele sprężyn są tak samo twarde ? Może jakieś foto podeślecie ?
                                  Zrobiłem pomiary raz jeszcze (przód 39 a nawet 39,5, tył 35-36) i wybór padł na SP3349. Jeżeli po montażu (ułożeniu) będzie tył na 41-42 to będę chyba zadowolony.


                                  Moje MPI

                                  ...Dominik...

                                  Komentarz


                                  • Pochwal się jak wyjdzie
                                    Mój szatan

                                    Paweł

                                    Komentarz


                                    • Wlasnie sie dowiedziałem w warsztacie ze mam peknieta jwdna sprężynę z tylu. Czyli trzeba mi wymienić dwie sztuki. Dostałem wycenę w której sa sprężyny firmy Lesjofors z pełnym numerem 4285727 w cenie 348zl za komplet.
                                      co o tym myślicie?
                                      Na allegro jest wiele innych które kosztują taniej. Sa np KYB w cenie 95zl/szt.
                                      moje nadwozie to hb.
                                      strazakp

                                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                      Komentarz


                                      • Jak pisałem wyżej dostałem wycenę na sprężyny Lesjofors 4285727, ale widzę że są też dedykowane do mojego auta model 4285718. Te drugie są nieco tańsze ale ich różnica to w grubości i długości.
                                        4285727 - 334mm i 12,25mm
                                        4285718 - 351mm i 11,75mm
                                        Jedne są grubsze ale niższe a drugie cieńsze ale wyższe.
                                        Które lepiej zastosować? Dodam że auto to HB i generalnie nie bywa jakoś specjalnie obciążone bo głównie jeździ jedna osoba lub cztery z tym że z tyłu małe dzieci a bagażnik prawie pusty.
                                        strazakp

                                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                        Komentarz


                                        • Jak do tej pory nie miałeś zastrzeżeń co do tyłu, to chyba nie ma co kombinować, i założyć to co producent zaleca.


                                          Moje MPI

                                          ...Dominik...

                                          Komentarz


                                          • Ok. A co producent zaleca?
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez strazakp Zobacz posta
                                              Ok. A co producent zaleca?
                                              mam na myśli dedykowane, bez wzmacnianych bo możesz mieć za twardo i będzie Ci to przeszkadzać. Te grupsze i niższe napewno będą twardsze od tych drugich.


                                              Moje MPI

                                              ...Dominik...

                                              Komentarz


                                              • Chyba zostałem zrobiony w ch....a!!!! Dziś wymieniając osobiście koła z letnich na zimowe, nie omieszkałem sam dokładnie przyjrzeć się tym sprezynom (niby jedną tyłka pęknięta) i tulejom przednich wahaczy (niby jedną obudowa tulei tylnej wahacza przedniego pęknięta). Kurde....! Przyglądałem się wszystkim tym miejscom dobre kilka minut i nic nie znalazłem!!! Czyżby mnie oszukali i chcieli naciągnąć na kasę w warsztacie (zrobiło na miejscu wycenę na prawie 1000zl)???? Dodam też że miesiąc temu byłem również w tym samym miejscu na przeglądzie technicznym i nic nie znaleziono w aucie niepokojącego.
                                                Tak myślę że odjadę jeszcze dla pewności gdzieś na weryfikację tego zawieszenia by mieć 100% pewności że jest OK lub jednak nieOK.
                                                Coś czuję że warsztat ten mnie więcej nie znaczy :-/
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz posta

                                                  Zrobiłem pomiary raz jeszcze (przód 39 a nawet 39,5, tył 35-36) i wybór padł na SP3349. Jeżeli po montażu (ułożeniu) będzie tył na 41-42 to będę chyba zadowolony.
                                                  Jestem po montażu - MONROE SP3349. Co do jazdy (komfort,twardość itp) to powiem że zmiana na "+". Samochód się fajnie prowadzi, nie przechyla się tak jak wcześniej na zakrętach. Na progach zwalniających tak nie buja tyłem jak wcześniej, i co najważniejsze, że tył nie jest niżej od przodu. Wymiary są j.w czyli przód 39-39,5 a tył 41-42. Poniżej foto przed i po.
                                                  ... w planach 16"

                                                  foto-1a.JPG
                                                  Ostatnio edytowany przez cichy_ocp; [ARG:4 UNDEFINED].


                                                  Moje MPI

                                                  ...Dominik...

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez czernobyl Zobacz posta
                                                    no gdzieśtam były po drodze zdjęcia i jednego i drugiego
                                                    w każdym razie wyszło, że sp3349 są dłuższe przy -ZTCP tej samej średnicy drutu i auto stoi sporo wyżej na pusto niż na lejsach '20'. Gdzieś w tym wątku była fota o2 combi z LPG, hakiem i rowerami na haku na sp3349 i dalej auto miało rant błotnika powyżej obrysu opony.
                                                    To moja Octa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X