Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Może jednak trzeba było kupić HD ???
    do kombi napewno.
    Nie koniecznie muszą to być Lesjofors - inne wzmocnione markowe też dadzą radę.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • No ale ja naprawdę rzadko jeżdżę z pełnym bagażnikiem, w 80% jazdy jest pusty, a ja nie chciałem go zbytnio utwardzać, a te 19 są właśnie do kombi dedykowane i z jedynie pełnym bakiem i pustym bagażnikiem powinny trzymać prześwit bez łaski.
      PAOLO ESCO - jak wypada u Ciebie pomiar od środka koła do krawędzi błotnika na tych HD? Oczywiście z pustym bagażnikiem i pełnym bakiem.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez voytek
        jak wypada u Ciebie pomiar od środka koła do krawędzi błotnika na tych HD
        odległość od środka koła do krawędzi błotnika wynosi 395/396 mm (mierzyłem kilka razy) - bez obciążenia.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Ale z pełnym bakiem, czy pustym?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez voytek
            pustym?
            1/3 paliwa w baku.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez voytek
              No to jestem po wymianie sprężyn na Lesjofors 42 857 19. No i wygląda to tak, że przy baku zatankowanym pod korek i pełnowymiarowym kole zapasowym w bagażniku odległość od środka koła do krawędzi błotnika wynosi 385 mm po obu stronach.
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              zmieniłem jakiś miesiąc temu sprężyny na Lesjoforce HD (tył) , sprawują się świetnie
              Dzięki koledzy za informację. Czyli do mojej Tour liftback + butla 55l lpg 42 857 19 będzie idealna. Cały czas wahałem się miedzy 18 czy 19 .

              Komentarz


              • Nie wiem czy 19stka jest dedykowana konkretnie do wersji liftback i czy nie będzie jakiejś "kolizji".

                Komentarz


                • Zamieszczone przez michal_suchy
                  Cały czas wahałem się miedzy 18 czy 19
                  Bierz HD !!!

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez yunior81
                    Uważam, że 18 spokojnie da rade nawet w kombi. O potencjale 18 świadczy to, że przy instalacji LPG u mnie tył stoi wyżej niż bez instalacji w dniu odbioru auta z salonu a troche już tysiecy na tych sprezynach zrobiłem i to z różnym obciażeniem.
                    Kolego to w końcu jak to jest 18 czy HD , bo jakoś Ci się zdanie zmieniło

                    Komentarz


                    • michal_suchy, a tak na marginesie dlaczego sie zastanawiasz miedzy 18 a akurat 19 a nie np. HD ?
                      ....... i.... czy masz juz podjętą w głowie decyzję odnośnie tylnych sprezyn tj. konkretnego modelu i szukasz potwierdzenia tej decyzji na forum ? Czy szukasz podpowiedzi jakie najlepiej kupić sprężyny na tylną oś do twojego samochodu z wersja silnikowa 1,6 MPI aby pozbyć się problemu ?

                      Komentarz


                      • He, tak zgadłeś , szukam sprężyn na tył. Ale jak czytam ten wątek to trudno się zdecydować . Jam mam co prawda jeszcze 1,5 roku "gwarancji" ale już mi zdrowia na ASO brak . To ostatecznie jaką wersję polecasz. Tak żeby już większego bałaganu nie robić.

                        Komentarz


                        • Kolego mi też brakło cierpliwości na ASO, po dwóch wymianach gwarancyjnych które nie przyniosły poprawy zainwestowałem w polecane tu zamienniki z końcówką 19.
                          Jest o wiele lepiej, jednak wymiar to 38 cm. czyli szału nie robi, zobaczę jak pod obciążeniem się z spiszą na wojażach wakacyjnych. combi 1,8 tsi z przebiegiem 8kkm i 3 wymianach sprężyn.
                          Jeśli będzie siedział to skłaniał bym się do HD, i jeszcze jedno po wymianie niezbędna korekta geometrii u mnie była różnica.

                          Komentarz


                          • Witam. Pierwszy raz na tym wątku - mam pytanie. Stwierdzono u mnie za niskie tylne zawieszenie - sprężyny dodatkowe są już w drodze. Zapytałem ASO czy będzie robiona korekcja geometerii po dołożeniu tych dodatkowych sprężyn - pan jednoznacznie stwierdził że: "nie ma takiej potrzeby gdyż to co będzie modyfikowane nie ma wpływu na zbieżność...". Na moje stwierdzenie że w internecie wyczytałem że jednak po tych zmianach ludziom opony ząbkują i jednak zbieżność jest inna stwiedził że: "wie pan różne ludzie rzeczy wypisują w internecie - nie wszystkiemu należy wierzyć..." Jak mam wymóc sprawdzenie zbieżności - nie chcę przyjeżdżać do nich po fakcie jak mi opony znikną z jednej strony...
                            Jak Wy to zrobiliście - zlecaliście ustawienie zbieżności na własny koszt po wymianie/dołożeniu dodatkowych sprężyn???

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez oldbrother
                              to co bedzie modyfikowane nie ma wpływu na zbieżność...".
                              G prawda !!!! :evil: Oczywiście, że ma to wpływ! Muszą bynajmniej sprawdzić i jeżeli to będzie wymagało - ustawić zbieżność + kąty kół tylnych. Co za debilne tłumaczenie gościa z ASO - mi też taki kit wciskali...od czego masz w Octavce regulację z tyłu...??? Chyba nie tak sobie...

                              Zamieszczone przez oldbrother
                              zlecaliście ustawienie zbieżności na własny koszt po dołożeniu dodatkowych sprężyn
                              biorą kasę ... ??? To niech ustawiają zbieżność gratis !!! Normalnie im się w poprzewracało!
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Ja w ostateczności mam pomysł żeby zrobili sprawdzenie geometrii po dołożeniu tych sprężyn - jak wyjdzie że jest inna niż powinna to niech zmienią ale ja za to nie będę płacił. Jak będzie taka jak być powinno to ok zapłacę bo jednak wyjdzie że mają rację a tylko ja "wybrzydzam"...
                                Problem w tym że nie wiem jakie są poprawne nastawy geometrii ani też nie będę miał możliwości być przy pomiarze "bo względy BHP na to nie pozwalają proszę Pana...". Nawet jak będzie coś nie tak w tej geometrii to zawsze mogą mi wcisnąć kit "że wszystko było ok..."
                                Ile taka kontrola geometrii w ASO kosztuje - tak orientacyjnie...?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez oldbrother
                                  żeby zrobili sprawdzenie geometrii po dołożeniu tych sprężyn
                                  nooo to chyba ASO od razu powinno sprawdzić...!!!
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  dziś pojechałem sprawdzić zbieżność. W ASO zażyczyli sobie 250 zł za sprawdzenie...
                                  poczytaj mój post u góry...
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Ja płaciłem (poza ASO) 50pln za ustawienie tylnego zawieszenia po dołożeniu sprężyn. Jak zawsze ASO nie chce zrobić pomiaru kątów kół ale warto o to walczyć.
                                    w moim przypadku po korekcji kątów jazda zaczęła sprawiać czystą przyjemność
                                    Janek

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez oldbrother
                                      Ja w ostateczności mam pomysł żeby zrobili sprawdzenie geometrii po dołożeniu tych sprężyn - jak wyjdzie że jest inna niż powinna to niech zmienią ale ja za to nie będę płacił. Jak będzie taka jak być powinno to ok zapłacę bo jednak wyjdzie że mają rację a tylko ja "wybrzydzam"...
                                      Problem w tym że nie wiem jakie są poprawne nastawy geometrii ani też nie będę miał możliwości być przy pomiarze "bo względy BHP na to nie pozwalają proszę Pana...". Nawet jak będzie coś nie tak w tej geometrii to zawsze mogą mi wcisnąć kit "że wszystko było ok..."
                                      Ile taka kontrola geometrii w ASO kosztuje - tak orientacyjnie...?
                                      Mnie nie sprawdzili zbieznosci po 1 wymianie i opony poszly w kosz !
                                      Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                      Ostrzega Yanosik
                                      Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez oldbrother
                                        Zapytałem ASO czy będzie robiona korekcja geometerii po dołożeniu tych dodatkowych sprężyn - pan jednoznacznie stwierdził że: "nie ma takiej potrzeby gdyż to co będzie modyfikowane nie ma wpływu na zbieżność...". Na moje stwierdzenie że w internecie wyczytałem że jednak po tych zmianach ludziom opony ząbkują i jednak zbieżność jest inna stwiedził że: "wie pan różne ludzie rzeczy wypisują w internecie - nie wszystkiemu należy wierzyć..." Jak mam wymóc sprawdzenie zbieżności - nie chcę przyjeżdżać do nich po fakcie jak mi opony znikną z jednej strony...
                                        Jak Wy to zrobiliście - zlecaliście ustawienie zbieżności na własny koszt po wymianie/dołożeniu dodatkowych sprężyn???
                                        Jakiś absurd.
                                        Przy wymianie sprężyn czy też dokładaniu dodatkowych odkręcane są wahacze, odkręcane są przy tym śruby służące do regulacji geometrii kół tylnych. Nie ma takiej możliwości, żeby przykręcili je z powrotem identycznie tak jak były. Ustawienie geometrii po wymianie jest niezbędne. Sam widziałem, jakiej korekty wymagały u mnie tylne koła po wymianie, było to widać gołym okiem, a przecież geometria jest ustawiana z dokładnością milimetrów.
                                        ASO za naprawę gwarancyjną bierze kasę od importera, pomiar i regulacja geometrii wchodzi w skład takiej naprawy, więc i za to biorą kasę. Łaski więc nikomu nie robią.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez voytek
                                          Przy wymianie sprężyn czy też dokładaniu dodatkowych odkręcane są wahacze, odkręcane są przy tym śruby służące do regulacji geometrii kół tylnych
                                          Napisz coś wiecej....... bo jak ja wymieniałem sprezyny to odkrecili jedną śrubę i potem dali nową.....

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez voytek
                                            odkręcane są przy tym śruby służące do regulacji geometrii kół tylnych
                                            Nieprawda.. Odkręca się tylko śrubę wahacza przy zwrotnicy i cały wahacz schodzi na dół i sprężyna wychodzi.
                                            Moje projekty car detailingowe
                                            VW Touran 2.O TDI
                                            BMW X6 35d
                                            więcej na PW

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Muti
                                              Nieprawda.. Odkręca się tylko śrubę wahacza przy zwrotnicy i cały wahacz schodzi na dół i sprężyna wychodzi
                                              Tak to wyglądało u mnie....

                                              Komentarz


                                              • Przeciaranie szlaku w obnizaniu 4x4 z pakietem na bezdroza ciag dlaszy. Dzis pojechalem, po tym com tu wyczytal sprawdzic "na wszelki wypadek" geometrie.
                                                Auto jezdzilo niby ok , kiera prosto, przy hamowaniu nie sciagalo,
                                                ale, no wlasnie, po pomiarze tylnej osi wyszlo, ze kola mialy odchyl ponad 2' :shock:
                                                Co prawda symetrycznie, czym to grozi?? Szybko zjechana opona z tylnego kola.
                                                Podobny odchyl byl w autach rajdowych sprzed wojny
                                                Udalo sie ustawic tak jak na dolaczonym rysunku, ponoc ledwo starczylo
                                                regulacji, niech sie wypowiedza znawcy, czy z takim ustawieniem bedzie mozna jezdzic, bez obawy o zjechanie opon czy uszkodzenie czegos.




                                                ps, pytalem 2 mechanikow, kazdy mowil ,ze tego nie trzeba regulowac po zmianie sprezyn
                                                i amorkow, ale obnizenie o 60mm zrobilo swoje,
                                                ps2. po regulacji ,auto jedzie jakby nieco bardziej neutralnie:P koszt 100pln, a meczylo sie 2 mlodzianow
                                                ktorym szef dyszal za uszami :P
                                                ps3. "2UB" na rysunku to kod zawieszenia fabrycznego 4x4 na bezdroza (jest na wlepie w bagazniku), jako ze mam spring i zawias z kw, na czyms sie opierac musieli.
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz


                                                • Wszystko ładnie się mieści w wartościach dla zawiesznia sportowego(RS) Kąt pochylenia PP też,bo w ELSIE jest -41' +-30'. A tyły są prawie idealnie,bo powinno być -1st20' +-30'
                                                  Moje projekty car detailingowe
                                                  VW Touran 2.O TDI
                                                  BMW X6 35d
                                                  więcej na PW

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Muti
                                                    Odkręca się tylko śrubę wahacza przy zwrotnicy i cały wahacz schodzi na dół i sprężyna wychodzi
                                                    mi tez tak wymieniali sprężyny.
                                                    Tippo fajna fotka, też mogłem zrobić w trakcie ustawiania...jak zwykle fajne pomysły przychodzą za późno :?
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X