Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dwumasa czy jednomas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dwumasa czy jednomas

    Witam!
    Mam Octavię IIFL z 2010 r. W wersji ambiente i mam fabryczne halogeny wraz ze światami do jazdy dziennej w jednej lampie. Halogeny doswietlają również zakręty ale tylko podczas skrętu kierownicą a nie powinny rownież doswietlać po włączeniu kierunkowskazu?

  • #2
    dwumasa czy jednomas

    witam wszystkich jestem posiadaczem skody octavia 1.9 tdi z roku 2008 o silniku bxe orginal mial 105 koni zrobiona zostala mapa na 138 koni, pada mi dwumasa ostatnio nawet zauwazylem ze sprzeglo sie juz slizga ,wiec pytam was drodzy formuowicze czy wlozyc nowy dwumas czy przejsc na kolo jednomasowe jezeli jednomasowe to prosilbym o jakis zestaw ktory mi do mojego auta podejdzie osobiscie przeszedlbym na kolo jednomasowe ale potrzebowalbym waszej pomocy w doborze kompletu czyli kola jednomasowego i sprzegla ktore podejdzie do mojego auta, co do mocy to raczej juz zwiekszac jej nie bede pozostanie te 138 koni jak dlamnie ta moc jes oki

    Komentarz


    • #3
      Jeśli cenisz sobie wygodę załóz koło dwumasowe. Koszt już nie jest taki porażający jak kiedyś.

      Komentarz


      • #4
        jaka tam wygoda trzesie silnikiem na jalowym biegu rano jak zapalam auto to dopoki nieprzejade paru km to slychac jakby cos stukalo w skrzyni tak jakby cos sie mialo rozleciec za chwile no chyba ze wcisne pedal sprzeegla to te dziwne stuki ustaja,druga sprawa zaczynam przyspieszac na 4 biegu lub 5 miedzy 1500 a 2000 obrotow szarpie silnikiem jak bysie mial na pol rozleciec potem juz to ustaje , a ostatnio nawet juz zauwazylem ze sprzeglo mi sie slizga ,to wszystko po przejechaniu 118 tkm spokojnej jazdy to ja dziekuje za ta wygode ktora kosztuje jakies 2tysiace pod znakiem zapytania na jak dlugo ta dwumasa znowu wystarczy w mojej skodzie , u kumpla w turanie te same objawy z ta roznica ze on ma przejechane 200 tysiecykm to tu bym sie juz zgodzil ale 118 tkm slyszalem ze co poniektore auta to i po kilkunastu juz wymieniaja dwumase ,poprostu parodia :cry:

        Komentarz


        • #5
          Wygody nie ma bo się zjeb.... niestety za wygodę się płaci.

          Komentarz


          • #6
            zakladaj jednomas, nawet sie nie zastanawiaj. Wcale nic nie drga na jednomasie. Przestancie klamac albo pisac jak tego nie sprobowaliscie. Mam dwa auta i jedno jeszcz ena dwumasie a drugie na JM. Oba na skrzyniach 6 boegowych. Na jednomasie jest nawet lepiej. Oba auta sprawne a nawet ten z dwumasa w lepszej kondycji. DO 5 biegowych to tymbardziej jednomas i po sprawie. Dwumas jest nowy tylko w pudełku a poniej to juz tylko powoli powoli coraz gorzej.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz


            • #7
              wesol dobrze mówi. Wkładaj jednomas.

              Komentarz


              • #8
                a bedzie z panow ktos taki dobry i podalby numery zestawu ktore podejda do mojej skody tzn tak skoda octavia rok prod 2008 1.9tdi bxe zrobiona mapa na 138 koni ,skrzynia 5 biegowa interesuja mnie dane zestawu g60, vr6 niewchodzi w rachube

                Komentarz


                • #9
                  Witam,
                  dołączam się do tematu. Mam 200.000 km i sprzęgło zaczyna się ślizgać, dwumas jest ok ale czasami się trzęsie ale od kiedy go mam od 125kkm tak samo działa raz trzęsie raz nie a w zdecydowanej przewadze NIE trzęsie i wszystko cichutko chodzi. Czy wymieniać dwumase na nową czy samo sprzęgło i czy ew. wymienić na jednomase? Mój silnik to BXE 2006r. 1,9d. Czy mozecie mi napisać jakie części powinienem kupić o jakich oznaczeniach do mojego auta np. z ETKI?
                  Dzięki za pomoc.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamiennik na sztywne koło luk 835066

                    Pasuje do wszystkich Octavek w dieslu 1.9 i 2.0

                    Komentarz


                    • #11
                      do piecio biegowych poprzeczniakow taki zestaw i jest super elegancko:
                      Kolo zamachowe z 1Z 037 105 273C
                      Komplet docisk i tarcza od 1Z/G60 sachs 3000.332.001
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez maciacho
                        a raz trzęsie raz nie a w zdecydowanej przewadze NIE trzęsie i wszystko cichutko chodzi.
                        witam dołączę się do tematu u mnie raz częsie tzn zabuja delikatnie autem czasem bujnie czasem nie ogólnie nic nie stuka przy gaszeniu itp z początku myślałem że to silnik nie chodzi równo a u was jak to wygląda bo na obrotomierzu i po osłuchu pracy silnika stawiam u mnie na 2masę
                        OCTA

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez kerajnt
                          Zamieszczone przez maciacho
                          a raz trzęsie raz nie a w zdecydowanej przewadze NIE trzęsie i wszystko cichutko chodzi.
                          witam dołączę się do tematu u mnie raz częsie tzn zabuja delikatnie autem czasem bujnie czasem nie ogólnie nic nie stuka przy gaszeniu itp z początku myślałem że to silnik nie chodzi równo a u was jak to wygląda bo na obrotomierzu i po osłuchu pracy silnika stawiam u mnie na 2masę
                          z tym dwumasem to sa cyrki rozne u kogo innego jest tak a jeszcze u kogo innego bedzie inaczej ,umnie zaczyna sie juz slizgac sprzegolo rano kiedy silnik zimny jest to czesto i gesto slychac takie jakby zegotanie w skrzyni wystarczy ze sprzeglo wcisne i jest oki poszcze i znowu to samo biegi poki co wchodza normalnie wystarczy tez ze przejade sie autem pare km i troche sie zagrzeje i zegotanie przestaje ,na wolnych obrotach trzesie silnikiem nie sa to jakies tragiczne skoki ale czuc tak jakby nie chodzil rowno to jest tak jakby cojakis czas cos przeskakiwalo w silniku raz mocniej raz slabiej ,dzisiaj rano wsiadlem do auta bo mosialem jechac do miasta i zegotania nie bylo o dziwo tak ze roznie z tym bywa u kumpla w turanie przebieg 200kkm chodzil nierowno tera juz tez zegoce tak ze z tym dwumasem to pewnie cala litania roznosci by sie znalazla

                          [ Dodano: Nie 14 Cze, 15 14:59 ]
                          Zamieszczone przez wesol
                          do piecio biegowych poprzeczniakow taki zestaw i jest super elegancko:
                          Kolo zamachowe z 1Z 037 105 273C
                          Komplet docisk i tarcza od 1Z/G60 sachs 3000.332.001
                          dzieki dam znac napewno jak to bedzie dzialac poszukam kupie zamontuje i sie odezwe niebawem

                          Komentarz


                          • #14
                            rozne sa mozliwosci padniecia dwumasy. Rozne luzy dostaje w roznych miejscach czyli na sprezynkach meidyzmasami i przestawia sie jedna masa wzgledem drugiej. Sa przypadki ze nawet sprezyny wylatują i rozwala obudowe skrzyni. PRyzpadki sa naprawde rozne. Tak jak w ukladach jednomasowych tez potrafi sprezynka wyskoczyc z tarczy sprzeglowej i wejsc miedzy docisk lub zamach i nie pojedziemy nigdzie bo nei ciagnie silnik.
                            Napewnomneij usterek jest na jednomasie no i koszty napraw sa mneijsze. Zagrozenia na jednomasie- zadne. Sporo aut z mocą dwa czy nawet trzy razy wieksz ajak seria lataja i po 50 tys km sie nei wysypuja wiec to chyba wystarczajacy dowod na to ze to dobre rozwiazanie.
                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                            Komentarz


                            • #15
                              Wygodniej jest na dwumasie
                              Mniej wygodnie jest na sztywnym kole

                              Temat awaryjności konwersji jest dyskusyjny... nawet mocno dyskusyjny.

                              Osobiście przy obecnych cenach kół dwumasowych nie zastanawiał bym się zbytnio nad wyborem między sztywnym a dwumasowym ale... co kto woli nie wszystkim delikatne wibracje układu napędowego nie przeszkadzają.

                              Komentarz


                              • #16
                                Cena jest też dyskusyjna bo dm to 2400 a jm to 1250 zł. Co do bujania i drgań to nie mam nic z tych rzeczy a na dm drgania sa czasami na nowym. Nagram filmik.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez wesol
                                  do piecio biegowych poprzeczniakow taki zestaw i jest super elegancko:
                                  Kolo zamachowe z 1Z 037 105 273C
                                  Komplet docisk i tarcza od 1Z/G60 sachs 3000.332.001
                                  mam pytanie znalazlem na ebayu taki zestaw bo na aledrogo nic niema zestaw sachs 3000,332,001 pisze ze do skody octavia 1U2 1.9 TDI 1996/09-2010/03 1896 ccm, 66 KW, 90 PS,niechce zle kupic wiec sie pytam bo potem beda tylko problemy z odeslaniem wogole to taka litania tu byla Einschränkungen
                                  Wichtige Details zum Artikel Marke Modell Plattform Typ Baujahr Motor
                                  Motorcode: AGR | bis... Audi A3 8L1 1.9 TDI 1996/09-2001/07 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seat Cordoba 6K1, 6K2 1.9 TDI 1996/08-1999/06 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seat Cordoba 6K1, 6K2 2.0i 16V 1996/08-1999/06 1984 ccm, 110 KW, 150 PS
                                  Motorcode: AGR | bis... Seat Cordoba 6K2 1.9 TDI 1999/06-2002/10 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  bis Motornummer: 220... Seat Cordoba 6K2 1.9 TDI 1999/06-2002/10 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seat Cordoba Vario 6K5 1.9 TDI 1996/08-1999/06 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Motorcode: AGR | bis... Seat Cordoba Vario 6K5 1.9 TDI 1999/06-2002/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  bis Motornummer: 220... Seat Cordoba Vario 6K5 1.9 TDI 1999/06-2002/12 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seat Ibiza II 6K1 1.9 TDI 1996/08-1999/08 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seat Ibiza II 6K1 2.0i 16V 1996/08-1999/08 1984 ccm, 110 KW, 150 PS
                                  bis Motornummer: 220... Seat Ibiza III 6K1 1.9 TDI 1999/08-2002/02 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Motorcode: AGR | bis... Seat Ibiza III 6K1 1.9 TDI 1999/08-2002/02 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seat Toledo I 1L 1.9 TDI 1995/08-1999/03 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seat Toledo I 1L 2.0i 16V 1993/11-1999/03 1984 ccm, 110 KW, 150 PS
                                  Motorcode: AGR | bis... Skoda Octavia 1U2 1.9 TDI 1996/09-2010/03 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Motorcode: AGR | bis... Skoda Octavia Combi 1U5 1.9 TDI 1998/07-2010/03 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Motorcode: AHU | ab ... VW Caddy II Kasten 9K9A 1.9 TDI 1996/09-2004/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Motorcode: ALH VW Caddy II Kasten 9K9A 1.9 TDI 1996/09-2004/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  ab Motornummer: 001 ... VW Caddy II Kasten 9K9A 1.9 TDI 1996/09-2004/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Motorcode: AHU | ab ... VW Caddy II Kombi 9K9B 1.9 TDI 1996/10-2004/01 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
                                  Seite 1 von 4

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    tak silnik 1ż to praktycnzie to samo co AGR. ALH tez w niektorych budach mialy talz ena to nei patrz. Wazne ze do 1.9 tdi ze szkycnia 5 biegowa. To sa te same sprzegla i i dociski niezaleznei od teog czy to golf czy caddy czy leon czy octavia.
                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      oki no to zostalo jeszcze kolo 1mas

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez wesol
                                        Cena jest też dyskusyjna bo dm to 2400 a jm to 1250 zł.
                                        Skad te ceny ?? Kupowalem rok temu do BXE i DM ze sprzeglem 1450zl, a sztywne kolo ze sprzeglem czyli komplet do konwersji ~1250zl
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jak pytałem z ciekawości ASO to za komplet DM życzą sobie 1800-3200(!)zł, gdzie komplet SACHSa od ludzi z forum można wyrwać za 1100-1200zł. :wink:

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Na niemieckim ebay komplet sachs do mojej skody mowie o 1masie zycza söbie 120 do 140eu za nowe jednomas juz znalazlem za 200zl w bd stanie

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez PieTrzaK
                                              Jak pytałem z ciekawości ASO to za komplet DM życzą sobie 1800-3200(!)zł,
                                              Jak ja się spytałem z czystej, ludzkiej ciekawości znajomego z ASO o ceny ww części, to usłyszałem - DM ponad 2tysie , sprzęgło w podobnej cenie. Skąd takie ceny nie wiem, może dla flot....

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Zamieszczone przez wesol
                                                Cena jest też dyskusyjna bo dm to 2400 a jm to 1250 zł.
                                                Skad te ceny ?? Kupowalem rok temu do BXE i DM ze sprzeglem 1450zl, a sztywne kolo ze sprzeglem czyli komplet do konwersji ~1250zl
                                                do BXE gdzie masz skrzynie 5 biegowa to nawet nei dopuszczam mysli by zakladac tam jakikolwiek dwumas. Po pierwsze z racji takiej ze tma nie ma wersji mocniejszych dwumasówek i sprzegiel. Ja tu mowie o zestawei za 2400 zl do skrzyni 6 biegowej ale zestawie od sharana ASZ/BTB czyli najmocniejszy zestaw jaki tylko mozna dostac seryjny. Zalozenie zestawu dwumasowego od AJM czy pokrewnego to troszke smieszne jest. Po peirwsze slaby to zestaw jest juz w serii a ja raczje mysle pod auto nieco zmodzone. nawet pod AJM tylko zawirosowanego chlopaki z forum golfa zakaldali juz od niepamietnych czaśow dwumas BTB by nie miec problemow za 2 lata.
                                                Dwumas do BXE i pokrewnych za 1450?? matko przecie ja sprzedalem zestawow kilka jednomasowych uzywanych ale w super stanie za 300 czy 350 zl. Samych kol po 100-150 tez kilka. Gdzie tu sens jak kolo masz za 100-150 zl plus sprzeglo i docisk za 300 i masz zestaw nawet nei za jedna trzecią ktry nei zaorasz tak szybko jak dwumas.
                                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam Panowie,
                                                  mam podobny problem jak powyżej. Przy 205 tysiącach padł mi dwumas. Wymieniłem i teraz przy 229 tysiącach również pada. Zastanawiam się nad zmianą na jednomas. Na allegro znalazłem taki zestaw: Link

                                                  Czy taki będzie pasował? Nie znam się na tym, prosiłbym o pomoc.
                                                  dzięki i pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X