Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Swap hamulce 312

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Swap hamulce 312

    Pytanko jakie tarcze i czy sa takie zeby były 312mm, 5x112, otwor 57.1 jak do octavii 2 2.0tdi 140KM?Bez wymiany zwrotnicy..tylko jarzma, zaciski zostają..

  • #2
    Zdaje się że jeżeli masz tarcze 288 to wymiana tylko zacisków z jarzmami. Ale ja w sumie nie wiem, ktoś mądrzejszy musiałby się wypowiedzieć.

    Komentarz


    • #3
      Swoją drogą to bardzo Ciekawa sprawa, jak to jest z tymi zaciskami? Ktoś przerabiał temat?
      Bo przeglądałem forum to nie jestem w stanie jednoznacznie odpowiedzieć - czy jak są hamulce 288 to wystarczy zmienić tylko jarzma od 312 czy jednak trzeba wymienić kompletne zaciski z jarzmami?

      Komentarz


      • #4
        marwoo, tylko jarzma, zaciski pozostają, wymieniałem u siebie w ubiegłym roku

        Maciek
        terminarz trójmiejskich spotów klubowych
        Zapraszamy....

        Komentarz


        • #5
          klarus Super! Świetna informacja, chyba sam tak zrobię
          A tył może robiłeś? bo chyba jest tak samo że tylko jarzma są potrzebne reszta p&p.

          Komentarz


          • #6
            marwoo, tyłu nie ruszałem... także ktoś inny niech się wypowie...
            z przodu za radą mechanika wymieniłem jeszcze przy jednej robocie przewody hamulcowe na te w oplocie stalowym

            Maciek
            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
            Zapraszamy....

            Komentarz


            • #7
              klarus A orientujesz się może czy od Golfa MK5 GTI, A3 8P, Leon II będzie pasowało do O2 FL? Zdaje się że to ta sama platforma - ale wole się upewnić.

              Komentarz


              • #8
                Z tego co czytam przeglądając ogłoszenia to tak...

                Maciek
                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                Zapraszamy....

                Komentarz


                • #9
                  Zamówione Udało mi się dostać jarzma do przodu 312 i 286 na tył w dobrej cenie więc miejmy nadzieję że tył podejdzie. Co prawda tył zmieniany był rok temu więc będzie musiał zaczekać ale przód będzie przynajmniej uzbrojony.

                  Komentarz


                  • #10
                    Swoją drogą... Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to jest że klocek do tarcz 288 i 312 jest taki sam? Nie powinien być większy czy coś?
                    Bo rozumiem że wtedy tarcza 312 lepiej odprowadza ciepło i jest przez to wydajniejsza?

                    Komentarz


                    • #11
                      Też planuje ten mod i mam pytanie:
                      - czy minimalny rozmiar felg pod 312mm to 16 cali? Mam zimówki na 15-stakch i jeszcze bieżnika trochę tam jest, następne zmienię na 16-stki.
                      - jakie tarcze mogę mieć z tyłu w SII FL 1.8 TSI CDAB 256 czy 272?

                      Pozdrawiam

                      Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez bikol Zobacz posta
                        - czy minimalny rozmiar felg pod 312mm to 16 cali? Mam zimówki na 15-stakch
                        No niestety 15 cali już nie podejdą.

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam Wszystkich serdecznie

                          Przeczesując forum odnośnie swapu hebli na 312 to powiem, że szukanie Jarzm od Passata b6 nie są najlepsze hehh mało ich w sieci bd trzeba się rozejrzeć po jakiś szrotach w ostateczności zostaje zakupić nowe z sklepu hehe

                          Odnośnie Jarzm na przód i zacisków już wszystko jasne następna kwestia to tarcze i klocki
                          Zastanawiam się nad tarczami Rotinger GT i Zimmermann Sport hmmm jak myślicie które by były lepsze ??
                          Kup teraz na Allegro.pl za 446 zł - TARCZE ROTINGER GT SKODA YETI SUPERB 312mm (7727561879). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

                          Komentarz


                          • #14
                            Odnośnie tarcz to do cywilnej jazdy tylko zwykłe gładkie.

                            Komentarz


                            • #15
                              to poszukam jeszcze jakiś gładkich

                              Komentarz


                              • #16
                                Brembo bardzo dobrze się spisują. Miałem je w poprzedniej O2 fl mam w fabii II fl i teraz mam w O3...
                                Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  ok dzięki, rozważę tą opcje

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jeśli mogę też dodam coś od siebie - samemu też wymieniłem z 288/256 na 312/282.
                                    Przód kompletny (tarcze, klocki, zaciski, osłony tarcz i jarzma) kupiłem z S3 2.0t, a tył (taki sam komplet jak na przód) kupiłem z jakiegoś seata chyba FR.
                                    Jeśli mieliśmy hamulce fabrycznie 288/256 to
                                    1. odkręcamy zaciski - nie odłączamy przewodów hamulcowych!!! - nie ma takiej potrzeby
                                    2. odkręcamy jarzmo
                                    3. wymontowujemy stare tarcze i klocki
                                    4. wymieniamy osłony przeciwpylowe na większe
                                    5. wkręcamy zacisk - przedni wystarczy docisnąć - uprzednio odkręć wieczko płynu hamulcowego
                                    6. montujemy nową/większą tarczę
                                    7. zakręcamy jarzmo z większego zestawu
                                    8. montujemy nowe klocki do swojego AKTUALNEGO zacisku i skręcamy

                                    Mi samemu przód zajął trochę ponad godzinę - tył pomógł kolega bo nie posiadam narzędzia do wkręcania tłoczków tylnych zacisków. Nic nie trzeba było odpowietrzać ani wymieniać poza wymienionymi elementami.

                                    Jest jeszcze ważny temat większych osłon tarcz przednich i tylnich. Da się je wymienić bez ściągania piast ale trzeba przynajmniej tylnie delikatnie naciąć.

                                    Kompletny zestaw z demontażu udało mi się sprzedać za prawią tą samą cenę co kupiłem swap na większe hamulce - także jak jest jeszcze co odsprzedać to nie jest aż taka droga modyfikacja.

                                    Ilość aut z jakich pasuje do nas ten zestaw na swap jest przeogromna! Postaram się wypisać większość z nich - są to auta o płycie podłogowej z naszej Octavii:

                                    Audi A3 Mk2 (8P)
                                    Audi TT Mk2 (8J)[1]
                                    Volkswagen Touran (1T)
                                    Volkswagen Caddy (2K)
                                    SEAT Altea (5P)
                                    Volkswagen Golf Mk5 (1K)
                                    Škoda Octavia Mk2 (1Z)
                                    Volkswagen Golf Plus (5M)
                                    SEAT Toledo Mk3 (5P)
                                    Volkswagen Jetta Mk5 (1K)
                                    SEAT León Mk2 (1P)
                                    Volkswagen Scirocco (13)
                                    Volkswagen Golf Mk6 (5K)
                                    Škoda Yeti (5L)
                                    Volkswagen Jetta Mk6 (1K)
                                    Audi Q3 (8U)
                                    Volkswagen Beetle (A5) (16)
                                    Volkswagen Eos
                                    Škoda Superb (3T, 2008–2015)
                                    Volkswagen Sharan/SEAT Alhambra (7N, 2010-2017)
                                    Volkswagen Tiguan (5N, 2007–2017)

                                    Te auta mają elektryczny ręczny - można przeszczepić wszystko oprócz zacisków tylnych
                                    Volkswagen Passat CC (3C, 2008–2011)
                                    Volkswagen CC (35, 2012–2017)
                                    Volkswagen Passat (B6/B7) (3C, 2005–2014)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A czy ktoś może się wypowiedzieć na temat zacisków 2/4 tłoczkowych na przód pod tarcze 312?

                                      Komentarz

                                      Pracuję...
                                      X