Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tune-up i RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tune-up i RS

    m.facebook.com/chiptuning.gdansk/photos/?tab=album&album_id=1760968677297724&ref=m_notif&n otif_t=feedback_reaction_generic&_rdr
    Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

  • #2
    no i ?
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      To może trochę szczegółów. OCTAVIA II RS FL z 2009 roku z silnikiem CCZA... chyba. Samochód kupiony w 2015 roku z przebiegiem 68 tys. km. W ciągu 1,5 roku przebieg zwiększony do 111 tyś. z zużyciem oleju w końcowej fazie na poziomie 2,5 L na 1 tyś. km. Zgroza. W nowoczesnym silniku po 100 tyś. km raczej słabo, jak wszyscy wiemy problemem w wczenych TSI były pierścienie a raczej ich brak po 100 tyś km - oryginalnie pierścienie wykonano najpewniej z tego samego materiału co żelki HARIBO. I tutaj trochę świadomie postawiłem się przed koniecznością podjęcia decyzji co dalej. Kupując samochód myślałem że pośmigam 2 - 3 lata i sprzedam samochód zanim pojawi się problem, a wyszło jak zwykle. Pozostały dwie opcje: 1 sprzedać, na wagę proszę bardzo, jako samochód sprawny - murowana sprawa w sądzie po 1 miesiącu od sprzedaży za sprzedanie złoma; 2 remont lub wymiana silnika. Wybrałem opcję drugą bo w sumie cała reszta samochodu jest ok - ładny środek, w miarę to się prowadzi nawet. Decyzja - remont silnika, wymianę odpuściłem z powowdu mozliwości zakupu silnika w podobnym lub gorszym stanie niż mój a ceny na takie TSI też nie są w chwili obecnej atrakcyjne. No i tu nastapił początek zmagań. Kolejne pytanie: gdzie znajdę mechanika? Mieszkam w trójmieście i po rozmowachj z kilkoma osobami postanowiłem udać się do Tune-up. Firma znana mi wcześniej, kilku znajomych dozbrajało tam swoje bolidy. Ale w sumie myślałem że zajmują się tylko hamowaniem, chip-owaniem, może drobna mechaniką. Jakież było moje zdziwienie gdy usłyszałem na miejscu że mają już trochę TSI 1.8/2.0 zrobionych - decyzja naprawiamy w Tune-up. W umówionym terminie auto przyjechało do Tune-up. Rozbiórka, weryfikacja części i mału zonk... rdza i niewielkie progi na gładzi 2 cylindra. Co dalej? Jak się okazało silnik w samochodzie nie był oryginalny. Po rozmowie z poprzednim właścicielem przyznał się że kupił samochód od salonu Skody z Wrocławia z uszkodzonym po kolizji w skutek przestawienia się rozrządu silnikiem. Silnik założony do auta okazał się być zmotą CCZA ( osprzęt ) i bloku z CCZB - niby różnica niewielka a nawet to lepiej ( grubsze swożnie tłokowe ) to jednak kilka części nie pasowało. Zapadła decyzja o obróbce tłoków pod normalne pierścienie, honowaniu gładzi cylindrów, planowaniu górnej pow. bloku, regeneracji głowicy - wszystkie wymienione ementy wyglądały na trochę zużyte, jedyna rzecz dobra to panewki - wyglądały jak nowe. Ale to dopiero początek. Turbo cieknące z uszkodzoną dzwigienką od WG, wyciek z obudowy mechatroniki w DSG - silnik prezenował formę 65 letniego byłego olimpijczyka po by-passach i operacji prostaty. No ale jak sie powiedziało A...Turbina to K03 IHI więc najlepszy materiał do zrobienia hybrydy - pojechała do firmy PerunTurbo gdzie dostała nowe życie z większym środkiem kutym i wykonanym w technologii CNC. DSG - wymiana uszczelki pod obudową mechatroniki. Do tego wszystkiego 3 kartony części do poskładania silnika na nowo z NORA Gdańsk - śruby, uszczelki,nowy napęd rozrządu, pompa wody itd. Silnik poskałdany ożył - docieranie przez 2 tys. kilometrów, zmiana oleju - 5tys. km, zmiana oleju. W międzyczasie wymiana intercoolera na ten z S3 - pierwsze hamowanie 251 km, 373 Nm - nieźle, ale dla mnie mało :-) Wydech z kwasówki down-pipe + cat back 3/2,5 cala z sondami i catem sportowym. Finalny efekt jak na załączonym linku do strony Tune-up. Auto oprócz silnika przeszło też wiele zmian w obrebie budy, ale o tym za chwilę.
      Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

      Komentarz


      • #5
        Co do Zaktualizuj swoją przeglądarkę | Facebook - Tune-up polecam jako jeden z lepszych warsztatów przynajmniej w Polsce północnej - temat 2.0 CCZ załatwiony naprawdę konkretnie. Robert dla mnie profesor w świecie mechaniki i tuningu - ogromna wiedza poparta jeszcze większym doświadczeniem. Ale najbardziej polecem Pana Tomka W. mechanika który ogarnia mój samochód od samego początku - metodyczne przemyślane działanie, dokładność czystość - dziś takich mechaników można szukać z świecą. Polecam Tune-ip.
        Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

        Komentarz


        • #6
          Wydech. Zaktualizuj swoją przeglądarkę | Facebook
          Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

          Komentarz


          • #7
            MurekMan może warto założyć wątek w showroomie i tam wpisywać poczynania z autem?! Ot, taka moja luźna propozycja. Pamiętaj tylko o odpowiednim szablonie w pierwszym poście showroomowym
            Pozdrawiam,


            Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

            Komentarz


            • #8
              Murek, tu wrzuć tę sprawę:
              Tune-Up Gdańsk - Octavia Club Polska

              też mogę ich szczerze polecić, Robert i ekipa znają się na rzeczy i są bardzo konkretni

              Komentarz


              • #9
                konkretnie, brawo, powodzenia i miękkich drzew
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #10
                  nie przesadzajmy.....na pewno są ok.....ale w PL jest wielu speców od CCZ, od wzmacniania też....

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X