Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2FL Kombi Obniżenie zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2FL Kombi Obniżenie zawieszenia

    Witam

    Pacjent: Skoda Octavia 2 FL Kombi
    Zaraz po zakupie:

    ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

    Przygotowuję auto na lato felgi 18" z audi rs4 są już kupione i oddane na kompletna renowację. Koła kupiłem z oponami zimowymi (już sprzedane) 235/40/18r i takie przymierzyłem.... straszna koza sami zobaczcie.. :

    ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

    Przeszukałem forum znalazłem trochę informacji na temat obniżenia ale postanowiłem założyć konto i ten temat żeby to wszystko zgrać i posłuchać waszych porad bo pewnie nie jeden z Was już jest po tej operacji :P. Więc tak jest pomysł na springi -30 eibacha + seryjny amor który mam 70% +/-, tak wiem zaleca się zmianę amorów na dedykowane do obniżenia... dobije te co mam i potem wpadną inne np kyb.. Pytanie tylko czy taki setup -30 będzie dobrze wyglądać czy jednak za mało siądzie.. grubo zastanawiam się nad oponą zależy mi na 225/45/18 jednak niektórzy mi mówią że za duży profil i będzie obcierać a niektórzy że będzie i tak koza wiec nic nie będzie trzeć. Nie bardzo chcę profil 40 (nie jestem zwolenikiem niskich profili a 45 wygląda jeszcze dobrze i komfort na +). Auto to daily praca>dom>zakupy i ew. wakacje, wypad nad morze. Ale musi dobrze wyglądać jedno nie wyklucza drugiego. Nie chcę japy miedzy oponą a nadkolem a jednocześnie chcę bezproblemowo "raz" w roku zapakować 4/5 osób bagażnik i bezproblemowo jechać. Wymiar felg to 18r 8j et46. Może ktoś z Was ma podobny setup z felga 18" bądź inny i pochwali się jak wygląda.



  • #2
    Wszystko zależy czy jesteś przyzwyczajony do jazdy na gwincie i jak nisko będzie siedziało. Na sprężynie na pewno będzie bardziej elastycznie. Chociaż to także zależy od jakości montowanego gwinutu jeden bezy typowy beton a na drugim będzie mega fajnie.

    Komentarz


    • #3
      Mam weekendowe/torowe auto na gwincie co prawda budżetowym i nie bardzo bym chciał mieć coś takiego na codzień. Dlatego myślę o samych obnizajacych sprezynach tylko tak jak napisałem wyżej nie mając do przymiarki sprężyn, opon nie wiem które opcje wybrać żeby dobrze siadło.

      Komentarz


      • #4
        Ja u siebie mam 225/40/18 tylko siedzi gwint i ładnie to jest dopasowane. Sprężyny ponoć sobie chwalą eibach sam an tym nie jeździłem więc ciężko mi cokolwiek o tym sie wypowiedziec

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Ale Zobacz wpis
          Ja u siebie mam 225/40/18 tylko siedzi gwint i ładnie to jest dopasowane. Sprężyny ponoć sobie chwalą eibach sam an tym nie jeździłem więc ciężko mi cokolwiek o tym sie wypowiedziec
          Gwintem można sobie wyregulować to jest+ Ale na 100% jest twardo a tego nie chcę. Dlatego wybrałem sprężyny.... nitk nie ma takiego setupu ? Czy słaba frekwencja na forum?

          Komentarz


          • #6
            Fala wymian na sportowe już przeszła na forum ... Co do eibacha jest dużo opinii że siada więcej niż deklarowane 30 to możesz mieć problemy z opona jak również charakterystyka amora ale wsadzisz to sam stwierdzisz . Mnie po głowie chodzi kit B12 ale nie wiem czy nie będzie za twardo .

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
              Fala wymian na sportowe już przeszła na forum ... Co do eibacha jest dużo opinii że siada więcej niż deklarowane 30 to możesz mieć problemy z opona jak również charakterystyka amora ale wsadzisz to sam stwierdzisz . Mnie po głowie chodzi kit B12 ale nie wiem czy nie będzie za twardo .
              Każdy gwint będzie twardy dlatego mam problem, tak kupiłbym gwint i wyregulowal wysokość. Z tego co widzę będę musiał testować setup sprezna/opona i dopasować... takie różne przymiarki tez będę trochę kosztować bo nie mam różnych sprężyn jak i opon pod ręką. ...

              Komentarz


              • #8
                Patryk_ZS o gwincie nawet nie mówię bo wyższy level . Nic innego nie pozostaje

                Komentarz


                • #9
                  Nastała cisza :|

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam eibach -30 do tego kayaba ultra SR, napewno jest twardziej i sztywniej niż na serii ale mam koła 17. Jazda po leśnych drogach to lipa ale po asfaltach jest OK jak na takie zawieszenie ale twardziej i niżej bym nie chciał.
                    Jak chcesz 225/45 R18 to nawet jak nie będzie obcierać to te opony mają już wyższy wskaźnik nośności więc będą twardsze, tak mi się wydaje bo rozważałem takie opony jak przejdę na 18 cali.

                    Czy 235/40/r18 pasowały dobrze i nie obierały bo myślałem o szerszych oponach by mieć lepszą trakcję.
                    Pozdro

                    Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka



                    Ostatnio edytowany przez bikol; [ARG:4 UNDEFINED].

                    Komentarz


                    • #11
                      Wszystko jest jeszcze uzależnione od ET felgi, czy bedzie ocierac czy tez nie ja mam 225/40/18 i z przodu lekkie tarcie mam tylko mi siedzi na gwincie :P
                      Wiec zależy jaka felga wjeżdża

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez bikol Zobacz wpis
                        Mam eibach -30 do tego kayaba ultra SR, napewno jest twardziej i sztywniej niż na serii ale mam koła 17. Jazda po leśnych drogach to lipa ale po asfaltach jest OK jak na takie zawieszenie ale twardziej i niżej bym nie chciał.
                        Jak chcesz 225/45 R18 to nawet jak nie będzie obcierać to te opony mają już wyższy wskaźnik nośności więc będą twardsze, tak mi się wydaje bo rozważałem takie opony jak przejdę na 18 cali.

                        Czy 235/40/r18 pasowały dobrze i nie obierały bo myślałem o szerszych oponach by mieć lepszą trakcję.
                        Pozdro

                        Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


                        to teraz masz -30 i jaka opone? Na seryjnym zawiasie i eibachu -30 tak samo siada jak na np. SR.

                        Komentarz


                        • #13
                          Teraz mam 225/45/17 myślę że na seryjnym amorze siada tak samo bo sprężyna reguluje wysokość. Tylko amortyzator nie pracuje w typowym dla siebie zakresie a jakby był cały czas dociążony. Nie jeździłem VRSem ale może eibach -30 i do tego amory od VRSa (był niżej od serii) by dawały trochę więcej komfortu.

                          Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

                          Komentarz


                          • #14
                            Właśnie nie wiem co wybrać chciałbym 225/45/18 I -30 na seri amorze ale nie wiem czy będzie dobrze wyglądać. ..

                            Komentarz


                            • #15
                              Miałem Octavię HB i zawias -30 z firmy MTS technik do tego koła Audi RS 6 18” z oponami 225/45 i siedziało to bez problemu. Jedyny mini mojego zawieszenia: było bardzo sztywne. Nawet osoby jeżdżące na gwincie twierdziły że u mnie jest sztywno. Ale ja wymieniałem wszystko sprężyny i amory. Nie wiem dlaczego zamieniło kolejność zdjęć. (Na kołach typu S-Line jest przed zmianą zawieszenia.)
                              (Zdj 1 na kołach typu S-line i również na kołach 18/225/45)
                              (zdj 2 już po zmianie zawieszenia, z tym że jak masz zużyte sprężyny to na pewno różnica nie będzie -30)
                              Sam zdecyduj
                              Nie jeździłem na sprężynie Eibach ale mogę powiedzieć Ci że MTS był bardzo twardy. Dodatkowo ja rzadko jeżdżę osobowym autem dlatego też te sprężyny się nawet dobrze nie „ułożyły” a miałem je założone prawie rok. Jedno co mogę powiedzieć na 100 % takie połączenie -30 sprężyna + koło 18/225/45 wejdzie bez najmniejszego problemu. Co do zawieszenia zastanowił bym się jednak nad regulowanym ewentualnie nad fabrycznym RS. Pozdrawiam


                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                              Ostatnio edytowany przez Bali83; [ARG:4 UNDEFINED].

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Bali83 Zobacz wpis
                                Miałem Octavię HB i zawias -30 z firmy MTS technik do tego koła Audi RS 6 18” z oponami 225/45 i siedziało to bez problemu. Jedyny mini mojego zawieszenia: było bardzo sztywne. Nawet osoby jeżdżące na gwincie twierdziły że u mnie jest sztywno. Ale ja wymieniałem wszystko sprężyny i amory. Nie wiem dlaczego zamieniło kolejność zdjęć. (Na kołach typu S-Line jest przed zmianą zawieszenia.)
                                (Zdj 1 na kołach typu S-line i również na kołach 18/225/45)
                                (zdj 2 już po zmianie zawieszenia, z tym że jak masz zużyte sprężyny to na pewno różnica nie będzie -30)
                                Sam zdecyduj
                                Nie jeździłem na sprężynie Eibach ale mogę powiedzieć Ci że MTS był bardzo twardy. Dodatkowo ja rzadko jeżdżę osobowym autem dlatego też te sprężyny się nawet dobrze nie „ułożyły” a miałem je założone prawie rok. Jedno co mogę powiedzieć na 100 % takie połączenie -30 sprężyna + koło 18/225/45 wejdzie bez najmniejszego problemu. Co do zawieszenia zastanowił bym się jednak nad regulowanym ewentualnie nad fabrycznym RS. Pozdrawiam


                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                                Ładnie siedzą te koła, blisko krawędzi błotnika. Możesz napisać jaka szerokość tych felg i jakie ET? Pozdro

                                Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez bikol Zobacz wpis
                                  Ładnie siedzą te koła, blisko krawędzi błotnika. Możesz napisać jaka szerokość tych felg i jakie ET? Pozdro

                                  Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
                                  Jeżeli mnie pamięć nie myli to te S-Line były 18/8 et43
                                  A te RS6 miały rozmiar 18/8.5 et39
                                  Z tym że przy tych RS6 rant opony z przodu wychodził już poza obrys błotnika. Pamiętaj też że Octavia 2 ma węższy rozstaw kół na drugiej osi

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Bali83 Zobacz wpis
                                    Miałem Octavię HB i zawias -30 z firmy MTS technik do tego koła Audi RS 6 18” z oponami 225/45 i siedziało to bez problemu. Jedyny mini mojego zawieszenia: było bardzo sztywne. Nawet osoby jeżdżące na gwincie twierdziły że u mnie jest sztywno. Ale ja wymieniałem wszystko sprężyny i amory. Nie wiem dlaczego zamieniło kolejność zdjęć. (Na kołach typu S-Line jest przed zmianą zawieszenia.)
                                    (Zdj 1 na kołach typu S-line i również na kołach 18/225/45)
                                    (zdj 2 już po zmianie zawieszenia, z tym że jak masz zużyte sprężyny to na pewno różnica nie będzie -30)
                                    Sam zdecyduj
                                    Nie jeździłem na sprężynie Eibach ale mogę powiedzieć Ci że MTS był bardzo twardy. Dodatkowo ja rzadko jeżdżę osobowym autem dlatego też te sprężyny się nawet dobrze nie „ułożyły” a miałem je założone prawie rok. Jedno co mogę powiedzieć na 100 % takie połączenie -30 sprężyna + koło 18/225/45 wejdzie bez najmniejszego problemu. Co do zawieszenia zastanowił bym się jednak nad regulowanym ewentualnie nad fabrycznym RS. Pozdrawiam


                                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                                    Super wygląda, moje felgi z audi rs4 mają wymiary 18/8 et 43. Mts jest twardy to wiem mam w innym swoim aucie. Dlatego wybór u mnie padł na sprężynę eibach + seria amor a jak padnie amor to wlecą jakieś dedykowane pod obniżenie. Mógłbyś dać jeszcze kilka fotek od boku auta?
                                    Czyli spokojnie mogę kupować opony 225/45/18 spasują się z eibachem -30mm nie będą obcierać i ładnie wypełnią przestrzeń miedzy błotnikiem a kołem, bo przy 225/40/18 japa będzie większa i komfort gorszy, mylę się?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie mylisz się
                                      Ja uważam że nawet przy -30 była dość duża przestrzeń między kołem a nadkolem przy takich parametrach opony i feldze 18”.



                                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Bali83 Zobacz wpis
                                        Nie mylisz się
                                        Ja uważam że nawet przy -30 była dość duża przestrzeń między kołem a nadkolem przy takich parametrach opony i feldze 18”.



                                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                                        Idealnie jak na daily moim zdaniem to siedzi

                                        "ja uważam że nawet przy -30 była dość duża przestrzeń między kołem a nadkolem przy takich parametrach opony i feldze 18”" masz na myśli 225/40/18

                                        Czyli szukam 225/45/18

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Nie, te koła które ja miałem założone to 18/225/45 i wg mnie u mnie ta przestrzeń mogłaby być mniejsza.
                                          Nie wiem czy do Octavii również ale do A4 B8 (teraz takie autko posiadam) Eibach wypuścił linię sprężyn Sportline niby wg parametrów są jeszcze 10 mm niżej niż Pro Kit. I te w Octavii siadły by idealnie przy tej oponie.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Bali83 Zobacz wpis
                                            Nie, te koła które ja miałem założone to 18/225/45 i wg mnie u mnie ta przestrzeń mogłaby być mniejsza.
                                            Nie wiem czy do Octavii również ale do A4 B8 (teraz takie autko posiadam) Eibach wypuścił linię sprężyn Sportline niby wg parametrów są jeszcze 10 mm niżej niż Pro Kit. I te w Octavii siadły by idealnie przy tej oponie.
                                            Na stronie nie widzę sportline do octavii ale jeszcze zadzwonie do eibacha i się dowiem. Ale to co jest na zdjęciach u Ciebie już może się podobać, może przy kombi bardziej sądzie, nie wiem?!. Druga sprawa, że na pewno siądzie jak będą ze 4 osoby na pokładzie (raz na rok...) i jakiś bagaż.

                                            Mam dylemat... raczej na 100% eibach -30 ponieważ nie chcę gwintu, ale opona... nie wiem..

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Nie będę Cię tutaj namawiał czy przekonywał, ale wydaje mi się że jeżeli do tej pory jeździłeś na seryjnym zawieszeniu to wg mnie na początek lepiej profil opony 45. A kiedy już się przyzwyczaisz można pomyśleć o 40. Takie jest moje zdanie.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X