Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Robiłem wczoraj testy i przy 100km/h miałem u siebie 3000 obrotów

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Rogerunio Zobacz posta

      Marcin_med czy te koła założone u ciebie podejdą do skrzyni FVF?? Gdzie ich szukać, czy używki to dobre rozwiązanie??
      Wszystko już było napisane w temacie. Polecam od "Antonio" z Allegro

      Komentarz


      • Marcin zgadzam się 130-140 i to po zmiamie przełożenia jak piszesz (a nie 160), oczywiście zakres 3,5-4 (max) jest akceptowalny jaknajbardziej, ale powyżej 4, to już rzeź silnika poprostu (nie wspominając o serii skrzyni nawet)
        nawet na tym filmie to słychać, co wkleiłem, gość afon, którego nie drażni ta rzeźna spod maski przez tyle km i trzyma 5 tysi na obrotomierzu na seryjnej skrzyni lecąc 160.
        p.s w OII jest mega krótka ta skrzynia seryjna, nie wiem jaka idea przyświecała takiemu czemuś, że taką skrzynie pchali w ten model. chyba nawet 1.4 16v ma ciut dłuższe przełożenie 5 biegu z tego co pamiętam.
        Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].
        były m.in.:
        Corsiarz - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=corsiarz
        Pascuda - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=pascuda
        Superbaśka - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=superba%B6ka
        jest:
        Foka 2 turnier - niedługo opis

        Komentarz


        • Ja to jeszcze myślę o wygłuszeniu tylnich drzwi i bagażnika...jak to w innym wątku koledzy polecają (maty + pianka) może to zwiększy komfort w trasie bo przy 170 to juz nie tylko silnik huczy ale głównie powietrze dokoła (ale ja latam głównie z boxem )

          Komentarz


          • Jak dla mnie 140km/h wystarczy

            Komentarz


            • 170 stała w 1.6i? jeszcze ciekawiej....
              Nie lepiej było kupić diesla 2.0 tdi cr z naprawdę długą skrzynią 6, jak po trasach się lata często? no generalnie z takimi prędkościami to w każdej OII będzie słyszalne powietrze ostro już poza tym.
              były m.in.:
              Corsiarz - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=corsiarz
              Pascuda - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=pascuda
              Superbaśka - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=superba%B6ka
              jest:
              Foka 2 turnier - niedługo opis

              Komentarz


              • czegoś tu nie ogarniam ... co Wam przeszkadzają te obroty na filmiku z poprzedniej strony ? silnik rozgrzany , prędkość stała , więc jak to ma zniszczyć jednostkę ?
                kiedy najbardziej zużywa się silnik ? na zimnych rozruchach , jak się ciśnie na zimno i robi krótkie dystanse .

                W chwili jak masz auto sprawne , układ chłodzący działa poprawnie , jest dobry olej to możesz sobie jechać nawet 300km mając 5tyś obr i nie zniszczysz tym nic(silnik notabene ma najlżej bo to obroty max mocy), a że siorbnie olej ? no i co z tego ? ja jak miałem octavie 3 1.6tdi to na wyjeździe do holandi na 1600km dolalem 1.5 litra oleju a silnik mial 20tyś przebiegu . Wiadomo że jak się grzeje to pobór jest wiekszy.
                Ale nie popadajmy w jakieś paranoje , po to jest zakres obrotów uzytecznych żeby z nich korzystać a wszystko co ponad - to trzyma nam odcinka.

                I nie każdy jak lata trasy to pcha sie w diesla ... bo oszczedność to jedno a hałas , wibracje i nagrzewanie zimą to drugie .
                Ostatnio edytowany przez Wronek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                226KM 320NM

                Komentarz


                • No i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
                  Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.

                  p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa już
                  Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].
                  były m.in.:
                  Corsiarz - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=corsiarz
                  Pascuda - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=pascuda
                  Superbaśka - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=superba%B6ka
                  jest:
                  Foka 2 turnier - niedługo opis

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
                    170 stała w 1.6i? jeszcze ciekawiej....
                    Nie lepiej było kupić diesla 2.0 tdi cr z naprawdę długą skrzynią 6, jak po trasach się lata często? no generalnie z takimi prędkościami to w każdej OII będzie słyszalne powietrze ostro już poza tym.
                    Nowe tdi to cena z kosmosu....z długą piątką na 0,67, 170 to żadna ekstrawagancja...to były ostatnie chwile na skode pod LPG..(alternatywą był jeszcze seat exo z 1.8T ale cenowo na poziomie) ...a TDI z DFP w mieście to według mnie nienajlepszy pomysł (bo na przykład ktoś ma cykl 5 dni krótkie trasy a raz w miesiacu trasa).

                    Mnie się kończy robota, wracam do miasta to tylko montuje 0.74 i szafa gra

                    Chyba kolego masz do opchnięcia jakiegoś TDIka

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
                      No i co z tego, że rozgrzany silnik? aż przez takie obroty przesadnie rozgrzany właśnie. to prędkość obrotowa bliska maksymalnej prędkości tego silnika, temperatura w środku silnika ogromna - oleju, dlatego go żre, bo już nie ma dobrego smarowania i go pali. trzebaby zamontować czujnik temperatury oleju w takich warunkach jazdy. Jazda z prawie maksymalnymi obrotami jednostki długofalowa nie jest zdrowa dla silnika pomijając już kwestie akustyczne nawet, jak ktoś lekko przygłuchy i tego się nie słyszy. Niedogrzanie jest złe, ale przegrzanie też jest niedobre
                      Oczywiście, że gorsze jest butowanie do odcinki na zimnym silniku, ale taki styl jazdy jak na filmie też wcale do zdrowych nie należy.

                      p.s. na autostradzie w dieslu z dobrymi przełożeniami, bywa ciszej niż w benzynie z przykrótką skrzynką - ale to inna para kaloszy i też nie na ten temat, nie róbmy offtopa już
                      Mam czujnik temp oleju przy prędkości ok 140km/H temperatura nie przekraczala 110 C...

                      Komentarz


                      • Pafigo nic nie mam do opchnięcia. miałem benzyny 5 biegowe w wolnossaku i wiem jak to brzmi na autostradzie ze standardową skrzynią lub bardzo wysoką prędkością. (a już na zupełnym marginesie nawet mając hiper długą skrzynie - trzeba pamiętac o jakim silniku tu mowa, 1.6i bez turbo, 148 Nm i prędkość stała 170 km/h....każda górka tego silnika pewnie przy takich prędkościach - no jednak myślę, że 1.6 nie jest stworzony do takich prędkości, jakiejby skrzyni nie miał. Moc też potrzebna i moment, żeby ją utrzymać bez zamęczania jednostki. moment obrotowy/pojemność - to czynniki, które ułatwiają życie silnikowi w takich jazdach autostradowych, a nie tylko długość skrzyni. Chyba że piszecie tylko o płaskiej A2, albo A1 w stronę morza)

                        Marcin chodziło mi o filmik, gdzie kolo popiernicza 160 na seryjnej skrzyni trzymajac 5 tysi - tu chciałbym zobaczyć temp. oleju.

                        Nie istotne - nie ma co robić offtopa. Przeróbki skrzyni w 1.6 jak najbardziej rozumiem, bo seryjne są idiotycznie krótkie. Jak jeździcie tak raz w miesiącu po autostradzie jak pisze pafigo i to jeszcze na dłuższej skrzyni, to silnikowi nic nie zrobicie, ale jak widzę czasem firmowe OII 1.6 mpi na autostradzie z prędkością jak ten kolo na filmie, to wiem, że swoim autem by ktoś tak nie jeździł i nie dziwie się, czemu taki silnik potrafi palić olej po niewielkim przebiegu.

                        p.s. i żeby nie było, że jestem zielony w temacie jazdy 1.6i 102. Miałem możliwość jeżdzenia autem z tym silnikiem, w lżejszym od OII GIV. Silnik wystarczający do codziennej jazdy, ekonomiczny przy lpg , prosta, dobra konstrukcja, ale nie żaden autostradowiec do prędkośći stałej 170, nawet z najdłuższą skrzynią.
                        Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].
                        były m.in.:
                        Corsiarz - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=corsiarz
                        Pascuda - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=pascuda
                        Superbaśka - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=superba%B6ka
                        jest:
                        Foka 2 turnier - niedługo opis

                        Komentarz


                        • Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!

                          teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!

                          Komentarz


                          • A nie mówiłem

                            Komentarz


                            • Wiec jak obiecałem tak pisze! Trasa ok 900 km! Z czego 700 autostrada reszta krajowki! Przelozenie spisało się świetnie! Komfort jazdy na autostradzie jest nieporównywalny! Teraz jazda autostrada 140 jest akceptowalna! Spalanie ok 9 litrów LPG wyszło! Przy okazji wymieniłem to podwójne łożysko i olej co przyczyniło się do zwiększenia komfortu! Dawniej jazda powyżej 4000 obr była niedopuszczalna, miałem wrażenie ze zara coś się rozsypie! Teraz chwilowo próbując prędkość wszystko elegancko pracuje! Wiec dochodzę do wniosku ze łożysko i olej tez robi dobra robotę!

                              teraz muszę jeszce ukarać się z przyczyna brzęczenia po odpuszczeniu gazu na 5 biegi o którym pisałem we wcześniejszych postach i będzie bajkowo!

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Patryk Zobacz posta
                                „”””1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
                                2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.””””””

                                rozumie ze to o ten cytat chodzi. roznica w średnicy. Pytanie dlaczego jednym pasuje innym nie. I co zrobić z tym fantem. U mnie jednak problem jest roche inny bo nic na drążku nie drga tylko jest taki dziwny dźwięk po zdjęciu nogi z gazu. Ten dźwięk przypomina jak kiedyś maluchem sie jeździło
                                Wiec historii ciag dalszy dla potomnych: podjechałem do majstra co podmieniać mi te koła. Mowie mu o zakomenderował różnicy w średnicy kół, mowi ze moze tak byc. Wiec ja ze moze dlatego dają swoje łożyska igiełkowe a on na to ze łożysko nie ma nic do tego by gdyby luz byc na łożysku do brzęczały by na innych biegach tez. Podobno jak zapina sie 5b to zapina sie już to małe kóło ktore jest ponacinane na wałku. Jak dla niego skoro brzezczenie jest tylko po puszczeniu nogi z gazu to raczej to małe koło wpada w wibracje i to ono robi cały bałagan. Wspominałem tez o likwidacji luzu pierścieniami segera, mowi ze to zabezpieczenie ciasno mu weszło i nie ma żadnego luzu. Składania sie do wyjęcie tych kół i zareklamowania ich. Tylko teraz 150 wyjęcie, reklamacja dostanę inne i znowu 150za włożenie nowych. Przestaje mi sie to podobać. Pokombinowałem bym coś ale w razie reklamacji potrzebuje jakas fakturę. Masakra jakas
                                Ostatnio edytowany przez Patryk; [ARG:4 UNDEFINED].

                                Komentarz


                                • Znalazłem coś takiego, czy to o taki komplet pierścieni chodzi do redukowania tych luzów na 5 biegu
                                  PIERŚCIENIE ZABEZPIECZAJĄCE SKRZYNI BIEGÓW SKODA VW SEAT AUDI

                                  Komentarz


                                  • To coś takiego, w ASO kupisz, tam pojedź wytłumacz o co chodzi i weź po 2 z każdego rozmiaru (6 szt.) wkładasz najgrubsze jakie tylko wejdą , u mnie na oryginalnych był luz, wsadzilem najgrubsze i jest git

                                    Komentarz


                                    • Czyli normalnie do salonu np. Szkody? Bo u nas w Jeleniej Gorze jest skoda!

                                      Komentarz


                                      • Koło zębate 17 te z łożyskiem igiełkowym 16 kręci się cały czas (z drugim kołem na drugim wale) ale nie przenosi momentu na wał. Jak zmieniasz bieg to przesuwasz wybierakiem pierścień-synchronizator 20 co blokuje koło na wale (łożysko igiełkowe przestaje się kręcić sie wtedy między kołem a wałem)
                                        jak piątka załączona jest koło się kręci razem z wałem na sztywno przez synchronizator....jak puszczasz gaz to wałek atakujący staje się odbierający (hamowanie silnikiem) no i tu bym szukał przyczyny dzwonienia.
                                        Pytałeś o te pierścionki na końcu 22 to mam w tym zestawie ( 1.9; 2.0; 2.1; 2.2; 2x2.4; 2.5). ale to kasuje tylko luz wzdłużny...luzu między kołem a łożyskiem nie skasuje.

                                        Ja widzę to tak...żeby wykluczyć synchronizator/pierścień synch./podwojne łożysko (mało prawdopodobne bo na innych biegach byłoby to samo) /cokolwiek co majstrowi mogło nie pójść to założyłbym stare koła (to do kwestia gwarancji majstra) ...potem zobaczyć jak sprawuje się zestaw (razem z łożyskiem ) od włocha zanim zaczniesz reklamacje.
                                        Jak znam życie jeden może zwalać na drugiego.
                                        Kwestie tych pierścionków to rozważyłbym przy okazji powyższych - i tak trzeba dekiel odkrecić i dostać się do kół (skrzyni już nie trzeba zrzucać), wtedy wsadzisz szczelinomierz i zobaczysz jaki jest luz na obecnych pierścionkach- może włoch nie trzyma innych wymiarów albo łożysko podwójne ma inne wymiary.
                                        Wprowadzone do równania jest wiele niewiadomych i trzeba je eliminować po kolei albo się do terkotania przyzwyczaić ...jak jest nadmiar luzu to będzie głośniej, jak gdzieś za ciasno to się ułoży)

                                        ddd.png

                                        Komentarz


                                        • Witajcie


                                          Części już mam ale macie jakiegoś szpeca który zajął by się wymiana ?
                                          Najlepiej z dolnego śląska

                                          Komentarz


                                          • I jednak 0,67? Skad zdobyłeś i za ile? Łożysko masz w komplecie?

                                            Komentarz


                                            • Salon skody koszt nie mały ok. 1350zl ale jak już robić to myślę że 0.67 to lepszy wybór. Łożysko kupiłem dodatkowo koszt ok. 40zl
                                              różnica była w końcówce numerze koła zamiast 02T311158AT jest 02T311158AL
                                              niby to to samo ale te AT nie jest już dostępne.
                                              teraz szukam magika który to wymieni

                                              w tej cenie są też 2 litry oleju

                                              Komentarz


                                              • Jak jeździsz tylko autostrady to 0.67 będzie Ok. Jeżeli nie to zapomnij o 5 biegu

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz posta
                                                  Jak jeździsz tylko autostrady to 0.67 będzie Ok. Jeżeli nie to zapomnij o 5 biegu
                                                  Dlaczego? Mam 0.67 i piątkę używam nie tylko na autostradach. Można ją spokojnie "wbić" przy ok. 100 km/h.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez pejo Zobacz posta

                                                    Dlaczego? Mam 0.67 i piątkę używam nie tylko na autostradach. Można ją spokojnie "wbić" przy ok. 100 km/h.
                                                    jak dla mnie od 100 do 120 przyspieszenie dupy nie urywa....niech jeszcze jakas minimalna gorka sie trafi i mimo ze gaz w podlodze to slabo idzie, a najlepiej pociagnac wtedy na czworce do 110 ...auto to juz duzo lepiej przyspiesza 120-140 jak przekroczy 3000 obrotow...

                                                    Raczej nie jest tp moja NVT z glownym przelozeniem 4,571....a LVN, LVP, JHT, FVH maja 4,533

                                                    Niech koledzy podejma swiadoma decyzje i dobiora przekladnie do swoich potrzeb

                                                    Po autostradzie jedzie sie cudownie

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X