Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • A może lepszym rozwiązaniem byłoby przełożenie tego koła zębatego przy mechaniźmie różnicowym na taki z mniejszą ilością zębów bądź całych wałków z wszystkimi kołami zębatymi z innej skrzyni. Czyli obudowa skrzyni stara, a środek inny.
    Wtedy wszystkie biegi by się ciut wydłużyły. Pytanie czy jest to wykonalne. Oczywiście ścięgnięcie skrzyni nieuniknione.
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • Cześć,

      Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
      Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
      Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
      1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
      2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
      3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie

      W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
      Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!

      Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
      Załączone pliki

      Komentarz


      • Przecież pisałem LNR ma 0.74

        Komentarz


        • Zamieszczone przez carlos84 Zobacz posta
          Cześć,

          Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
          Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
          Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
          1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
          2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
          3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie

          W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
          Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!

          Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
          Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez carlos84 Zobacz posta
            Cześć,

            Chciałem potwierdzić, że rzeczywiście w skrzyniach LNR występujących w Seat Ibiza, Skoda Fabia lub VW Polo znajdują się zębatki 37:50.
            Udało mi się właśnie takie zębatki pozyskać i już mam zamontowane w aucie.
            Jak to mówią do 3x sztuka - u mnie to wyglądało tak:
            1. Kupiłem Antonio Masiero na Allegro i drgał mi drążek - przy montażu czułem, że duże koło ma większy luz niż oryginalne 0,81
            2. Kupiłem drugi zestaw Antonio Masiero na Allegro i było to samo związku z powyższym uważam, że te koła nie są idealne bo średnica wewnętrzna jest o 0,2mm za duża
            3. W końcu udało mi się dorwać oryginalne i jest BAJKA - podczas montażu luzu nie było i drążek nawet nie drgnie

            W sumie wyszło, że 5x wymieniałem te zębatki Po każdorazowym zamontowaniu Antonio Masiero musiałem wracać do oryginalnych 0,81.
            Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to zupełnie inne auto - REWELACJA!!!

            Fotki zębatek pozyskanych z Seata Ibizy 1,2 poniżej:
            Bo Antonio trzeba wymieniac z ich lozyskiem igielkowym , to zapewne kasuje ten luz...jeden kolega Patryk tutaj to sprawdzil na wlasnej skorze

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz posta

              Napisz coś więcej o wrażeniach z jazdy
              120km/h i lekko ponad 3000obr/min - CISZA
              150km/h i lekko ponad 4000obr/min - wcześniej przy tych obrotach auto miało 130km/h

              Autko delikatnie straciło na elastyczności na 5 biegu, dlatego w 0,67 rzeczywiście bym się nie pchał.

              Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz posta

              Bo Antonio trzeba wymieniac z ich lozyskiem igielkowym , to zapewne kasuje ten luz...jeden kolega Patryk tutaj to sprawdzil na wlasnej skorze
              Nie zgodzę się z Tobą. Dwa razy montowałem Antonio na łożysku igiełkowym dostarczonym z tymi zębatkami i był luz. Poza tym łożysko jest firmy INA, tak samo jak fabryczne.
              Ostatnio edytowany przez carlos84; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • To może podpowie ktos z jakij skrzyni wziąć 0.67 ?? mkg ??

                Komentarz


                • Zamieszczone przez carlos84 Zobacz posta

                  Nie zgodzę się z Tobą. Dwa razy montowałem Antonio na łożysku igiełkowym dostarczonym z tymi zębatkami i był luz. Poza tym łożysko jest firmy INA, tak samo jak fabryczne.
                  Czyli wniosek jasny, tryby Antonio niosa ze soba ryzyko (a te historie o pierwszym motazu mozna miedzy bajki wlozyc) ... wiec lepiej szukac uzywanych kol

                  Komentarz


                  • Lozysko sie zuzywa i kolo tez. Widocznie wsadzenie nowego kolka do uzywanego lozyska powoduje problem. Czy to problem kupic komplet i wymienic, aby miec spokoj ??
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                      Lozysko sie zuzywa i kolo tez. Widocznie wsadzenie nowego kolka do uzywanego lozyska powoduje problem. Czy to problem kupic komplet i wymienic, aby miec spokoj ??
                      A wsadzenie używanego koła zębatego na używane łożysko nie powoduje luzu? To raczej zębatka od Antonio miała luz - niezależnie czy na nowym czy na starym łożysku.

                      Komentarz


                      • łożysko i walek z luzem 0,2 to raczej wina tolerancji Antoniego ...jakby takie luzy lapaly nasze skodki w normalmym uzytkowaniu temat skrzyn bylby bardzo obszerny bo wszytkim by telepalo

                        Komentarz


                        • Ktoś wie z jakiej skrzyni czesi podmieniali wałek atakujący? LVN ma przełożenie główne 4,53 (68/15) lub 4,57 (64/14) (obie wartości podaje ETKA).
                          Koło piątego biegu 0.74 jest idealne dla tej skrzyni, w 0.67 jest przepaść między 4 a 5 biegiem.
                          Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałbym wydłużyć teraz wszystkie biegi więc zostaje wymiana wałka.

                          Polo 6r z silnikiem 1.6 mpi (86KM - przeprojektowana jednostka, inaczej wygląda niż nasze 1.6 mpi), ma fajną długą skrzynie 5 biegową (MFX - dużo prościej znaleźć co ona potrafi szukając z silnikiem 1.2 TSI).
                          Piąty bieg:
                          2000 obr ~ 90 km/h
                          3000 obr ~ 125 km/h
                          3300 obr ~ 140 km/h
                          4000 obr ~ 170 km/h



                          Wygląda bardzo podobnie ale czy da się przełożyć w całości? Nie wiem.
                          Koło piątego biegu ma 37/50 identyczne co w skrzyni LEG/LNR. Przełożenie główne 3,62 (58/16) i pewnie to robi robotę.
                          Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • Tak to przelozenie glowne robi roznice, Kolo dyferencjalu trzeba wymieniac...ale to trzeba cala skrzynie rozbierac a koszt rosnie wobec moda samej dlugiej piatki kilkukrotnie.
                            Jak cos nie przypasuje to znowu skrzynie cala zrzucasz i od nowa....to juz lepiej szukac skrzynie 6cio biegowej bo tam chyba tylko obudowe sprzegla przelozyli i jezdzi.

                            Nie mowie ze sie nie da ...ale nieoplacalne..Kolega juz przytaczal linka do czechow co robili takiego moda GALERIE: Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? | FOTO 10 | auto.cz.


                            Komentarz


                            • Tak zgadza się koło dyferencjału 02T409021BN 4,35 (61/14). Więc być może wałek zostanie stary bo zęby się zgadzają. Chyba że będę miał przełozenie (68/15) to wtedy lipa.
                              Co do tej skrzyni 6-biegowej co ktoś ją wsadził, niestety ale tam szóstka jest pomiędzy przłożeniami u nas 0,74 a 0,67 na 5 biegu. Obstawiałbym coś około 0,71. Więc nie wiem czy warto, bo trzeba bardzo wachlować biegami.
                              Mam możliwość samemu zrobienie tego więc dla mnie koszt to tylko koszt koła dyfra. Może znajdzie się gdzieś w częściach to podmienie spradek obrotów to 150 na każdym biegu. Dupy nie urywa, ale z połączeniem z 5-biegiem 0,74 może dać fajny efekt. (pewnie taki jak skrzynia 6 biegowa, którą ktoś tutaj wsadził).
                              Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; [ARG:4 UNDEFINED].

                              Komentarz


                              • koło dyfra 02T409021BN - 4,35 (61/14) pochodzi od skrzyni LEG

                                ale wychodzi na to że można użyć też wałka + koła dyfra
                                0AH311198 - 3,78 (72/19) pochodzi od skrzyni MHV (diesla 5 biegowy)
                                oraz ze wspomnianej skrzyni z polo 6r 1.6mpi/1.2tsi
                                02T311205AP - 3,62 (58/16) pochodzi od skrzyni MFX (benzyna 5 biegowa)

                                i to drugie/trzecie byłoby ekstra modem (podane są części wałka - oczywiście koło dyfra też trzeba zmienić).
                                Rodzina wałka z diesla nieco inna bo 0AH ale koła zębate montowane sa na ten wałek z rodziny 02T.

                                O ile koło dyfra będzie miało taką samą średnicę... bo jeśli nie to nici z tego. Obudowa skrzyni nie będzie pasować.

                                Czesi wymieniają tylko koło dyfra. Wymieniając koło + wałek ataku mamy większe pole manewru.
                                A zarówno do jednego jak i drugiego trzeba skrzynie zrzucać. Więc jak coś robić to od razu z rozmachem.
                                Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; [ARG:4 UNDEFINED].

                                Komentarz


                                • A mam pytanie do posiadaczy przełożenia 0,74. Zauważyłem u siebie w przedziale 90-100km/h na 5 biegu takie delikatne buczenie/świst ze skrzyni. Ktoś też takie coś ma?

                                  Komentarz


                                  • Witajcie.
                                    Może nie na temat ale mam pytanie. Po co to wszystko robić i wydawać pieniądze?
                                    Dodam że mam 6 biegów do przodu i nawet 5 nie używam jak wiem, że będę jechał dalej na 6. Tylko zmiana 4 na 6 od razu.

                                    P.

                                    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                                    Komentarz


                                    • PrzemekEdward widać że raczej nie przeczytałeś całego posta.
                                      W skrócie:
                                      Temat dotyczy skrzyni biegów do silnika 1.6 MPI który miał skrzynię 5 biegów. Więc o wrzuceniu szóstki możemy zapomnieć

                                      Komentarz




                                      • Zamieszczone przez pejo Zobacz posta
                                        PrzemekEdward widać że raczej nie przeczytałeś całego posta.
                                        W skrócie:
                                        Temat dotyczy skrzyni biegów do silnika 1.6 MPI który miał skrzynię 5 biegów. Więc o wrzuceniu szóstki możemy zapomnieć
                                        Pomijając rodzaj silnika to po co zmieniać ten 5 bieg? Co ci to da?

                                        Poza tym spróbuj wrzucić 6. Może się odnajdzie?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz posta
                                          Poza tym spróbuj wrzucić 6. Może się odnajdzie?
                                          W skrzyni pięciobiegowej? Czytasz czasami to co piszesz?


                                          Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz posta
                                          Pomijając rodzaj silnika to po co zmieniać ten 5 bieg? Co ci to da?
                                          Może zacznij od początku. - [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ? - Octavia Club Polska

                                          Ostatnio edytowany przez georgg; [ARG:4 UNDEFINED].
                                          SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                          ​​​
                                          Grzegorz

                                          Moja Ambitna Czarnula

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez georgg Zobacz posta
                                            W skrzyni pięciobiegowej? Czytasz czasami to co piszesz?



                                            Może zacznij od początku. - [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ? - Octavia Club Polska
                                            A czy ty masz jakiekolwiek poczucie humoru i potrafisz czytać między wierszami, czy masz F84.5 ?
                                            Po co aż tak się grzebać w skrzyni? Czy koszty pracy nie przewyższają korzyści?


                                            Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                                            Komentarz


                                            • edward masz diesla kolego, nie ten temat, zupełnie inna bajka długa skrzynia 6 biegówka w 2.0 tdi
                                              proponuje się przejechać 1.6 mpi silnikiem i poznać jego charakterystykę pracy, a potem snuć mądrości o 6 biegówce rodem z cfhf wsadzonej do bse.

                                              Komentarz


                                              • Czesc, a może mi ktoś podpowie bo nie mogę znalesc odpowiedzi. Mam a4 B7 1.6 ALZ 102km mpi i ta krótka skrzynie na V 100km/h jest przy 3tys.:/ Jest jakaś opcja np. wymiany tej skrzyni na inną czy modyfikacje obecnej?

                                                Komentarz

                                                Pracuję...
                                                X