Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pisałeś wcześniej o tym że w razie czego zmienisz przełożenie kół zębatych. Idź na całego. Potem możesz żałować że nie wziąłeś jeszcze mniejszego przełożenia. Od czegoś trzeba zacząć. Powodzenia aby za pierwszym razem się udało.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez tinware91 Zobacz posta
      Jak mi się uda to znam już patent na 6b w Octavii - ale na razie chciałem potwierdzić to u siebie w Touranie aby nie wprowadzić kogoś w błąd.
      Trzymam kciuki

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • Za kilka dni mam dostać odpowiedź odnośnie skrzyni. Zamiana obudowy sprzęgła - bez problemu. Schody zaczęły się przy dyferencjale. 4.53 z Waszych LVN nie będzie pasować do HBJ, a bez tej zmiany dyfra modyfikacja na 6b się nie opłaca - lepiej wymienić tylko w moim FZT samą piątkę, ale jak wiadomo licznikowe 150km/h i 4000 obr/min to troszkę za mało. Czekamy... Trzymajcie kciuki.
        Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

        Komentarz


        • Zamieszczone przez tinware91 Zobacz posta
          Za kilka dni mam dostać odpowiedź odnośnie skrzyni. Zamiana obudowy sprzęgła - bez problemu. Schody zaczęły się przy dyferencjale. 4.53 z Waszych LVN nie będzie pasować do HBJ, a bez tej zmiany dyfra modyfikacja na 6b się nie opłaca - lepiej wymienić tylko w moim FZT samą piątkę, ale jak wiadomo licznikowe 150km/h i 4000 obr/min to troszkę za mało. Czekamy... Trzymajcie kciuki.
          Ja mam takie pytanie ... Bo kazdy tutaj widze walczy o dlugi ostatni bieg , o to by np. Przy 160km/h miec 4tys obr ale ile to auto bedzie przy tej predkosci palic ? Bo zakladam ze jak komus na podjazdach przy podobnej predkosci zaladowane auto zwalnia to motor juz podaje tyle ile moze czyli raz ze pali jak smok a dwa meczy sie skoro caly czas idzie na 90% mozliwosci . Czy ktos poda prawdziwe wartosci spalania 1.6 na dlugiej skrzyni przy np. 170km/h ? Bo nie chce mi sie wierzyc ze te kilkaset obrotow w dol zrekompensuje o wiele wieksze obciazenie silnika ktory jest slaby.
          ASZ 205KM 448NM

          Komentarz


          • Dobre pytanie... Ja na pewno stroje auto pod max. 155km/h licznikowe. Mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że uważam, że kiedyś był tręd na duże przyśpieszenie, nie ważne czy duży czy mały silnk. Zobacz: duży Touran 1.6 102KM i 135km/h przy 4000 obr/min... cztery lata później malutki golf 1.4 80KM i 155km/h przy 4000 obr/min... Dokładnie ten sam golf 1.6 MPI 102KM również 135km/h przy 4000 obr/min... Więc co - to samo auto, 22 KM więcej a 20km/h wolniej? Hmmmm.... Myślę, że MPI zaprojektowali tak na początku i już szła produkcja, nic nie zmieniali... Skupili się na FSI, TFSI i TSI i tutaj poprawili tą sytuację, widać to chociażby po silniku 1.6 FSI... Ja jak jade Touranem za kimś na ekspresowce czy autostracie na tempomacie to musze hamować przy każdej górce - wszystkie te słabsze auta zwalniają, a u mnie nie ważne jaka jest górka to prędkość nawet niedrgnie - uważam, że to jest chore w cywilnym aucie taki uciąg... Myślę, że to taka myśl technologiczna, z której jak widać dzisiaj zrezygnowano. Fakt, auto ciągnie niesamowicie, ale tak samo niesamowicie jest niedozniesienia ryk silnika przy 140km/h, o poborze oleju silnikowego już nie wspomnę... Ok. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.
            Ostatnio edytowany przez tinware91; [ARG:4 UNDEFINED].
            Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

            Komentarz


            • Gdzie ty masz ten uciąg? Bo chyba nie w wolnossącej benzynie 1.6? Pod górkę na tempomacie zwalniała mi fabia 1.4 16V 75 KM - do tego stopnia, że za bramkami w Balicach (w stronę Katowic) musiałem wyłączać tempomat i zastępować go nogą (sprzedałem głównie z tego powodu, ale gdy kupowałem, to autostrady jeszcze w moim województwie nie było). Wiem, pewnie nie umiałem jeździć, bo innym wszystko idzie świetnie pod wszystkie górki - znam to znakomicie (nie tylko z internetów).

              Od czasu fabii nie zauważyłem, żeby samochód na tempomacie zwalniał cokolwiek pod górkę na autostradzie. Nadający się na autostradę silnik nie zwalnia w takich warunkach. 1.6 mpi się nie nadaje, nieważne z jaką skrzynią. Miesiąc z astrą J 1.6 115 KM tylko utwierdził mnie w tym przekonaniu.

              PS Touran duży, a golf malutki? To nie ta sama podłoga? Coś tu nie gra...
              Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
              https://prostejedzenieblog.wordpress.com

              Komentarz


              • To nie tak, że nie umiesz jeździć, absolutnie - nie zamierzałbym tutaj nikogo obrażać ani oceniać. Dzielimy się tutaj na tym forum swoimi doświaczeniami i mówie całkiem serio - jesteśmy z innych części Polski, może mam mniejsze wzniesienia na Mazowszu, nie wiem, ale 1.6 MPI 102KM na seryjnej skrzyni przez rok użytkowania nie zwolnił mi na żadnej górce. W tym poście (tutaj) podzieliłem się swoimi osiągami co 10km/h na seryjnej skrzyni na ostatnim biegu (potwierdza to ten film), jeśli chcesz możesz porównać sobie ze swoimi wynikami na ostatnim biegu, miałbyś rozeznanie.
                Tak, to za pewne ta sama płyta, ale wysokość golfa to 1,48m, Tourana to 1,65m, Caddy 1,83m. Dlatego O2 z tym silnikiem udaje się osiągnąć max. 200km/h, Touran to ok. 180km/h, a kolega parę postów wyżej w Caddy osiąga niecałe 170 km/h. Oczywiście zgodzę się z Tobą, że dobre auto na autostrade nie powinno zwalniać na żadnej górce, ale doszlibyśmy do takich zależności, że zakładając jazdę np. 120km/h przy 3000 obr/min musimy mieć silnik 120KM, ale chcąc jechać 150km/h przy 3000 obr/min musimy mieć 150KM - pewnie dobrze by było, byłoby przyspieszenie, ale widać to, że dziś producenci poszli bardziej w stronę mniejszych obrotów i komfortu dla kierowcy niż osiągów i przyspieszenia - moim przykładem był tutaj ten Golf MK6, który ze starym silnikiem 1.6 MPI 102KM przy 4000 obr/min osiągał 135km/h, a z nowszym słabszym silnikiem 1.4 16V 80KM przy tej samej prędkości obrotowej osiąga 155km/h - oczywiście kosztem przyspieszenia oraz mocy pod górę, ale z drugiej strony komfortu podczas podróżowania. Seryjne przełożenia w 1.6 MPI są nieakceptowalne dla wszystkich użytkowników z tego tematu, którzy chcą poprawić tą sytuację kosztem przyśpieszenia ostatniego biegu. Uważam, że ten silnik ma potencjał na mocniejszą skrzynie i skoro dało się to zrobić kosztem zwalniania auta na górkach w 1.4 16V 80KM to można zrobić to w 1.6 MPI 102KM. A przekonał nas o tym pejo , który w swojej Octavii zrobił takie przełożenia, jakich nie ma nawet skrzynia przy silniku 2.0 FSI 150KM - i jak widać z jego relacji, bardzo sobie chwali takie przełożenie w trasie, nie zgłaszał nam żadnych problemów. Pytałeś nas również o spalanie auta po modyfikacji - wydłużeniu piątego biegu z 0,81 na 0,74. Taki test przeprowadzili Czesi i jego wynik znajduje się tutaj - po modyfkacji auto pali o 0,3L/100km mniej paliwa. Pytałeś również o męczenie motoru na takim przełożeniu - mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że cały czas próbuję ogarnąć skrzynie 6-biegów po to, aby przy prędkości np. 150km/h w razie zauważenia, że auto zwalnia nie męczyć go i zrzucić na chwilę na piąty bieg. W przypadku samej modyfikacji piątego biegu zrzucenie na czwórkę byłoby raczej nie możliwe - obroty poza skalą. Ja właśnie wróciłem z wakacji w pełni zadowolony, dopuki nie wyciągnąłem bagnetu i nie okazało się, ze na przejechane 400km ekspresówki (4200 obr/min przy 140km/h) silnik przepalił mi 0.3L oleju, a gdy jeździłem po 110-120 km/h (3600 obr/min) nie odnotowałem żadnego ubytku.
                Ostatnio edytowany przez tinware91; [ARG:4 UNDEFINED].
                Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

                Komentarz


                • Czyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.

                  Ale zgodzę się z tym, że rzeczywiście miejsce korzystania z tego samego auta wiele zmienia w doświadczeniu z jazdy. 1.4 16V najbardziej "bolały" wzniesienia. Na niektórych górkach podkarpacko-małopolskich nawet do pierwszego biegu trzeba było redukować (kręto i stromo). A teść przede mną bez problemu zapitalał fabią 1.4 tdi (wtedy akurat nie miał ICka przytkanego). Niski moment w wysokim zakresie obrotów - takiego auta nie brałbym ani na autostradę ani w górki.
                  https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                  Komentarz




                  • Niektórzy kupili samochód a dopiero potem pojechali na autostradę
                    Ostatnio edytowany przez pejo; [ARG:4 UNDEFINED].

                    Komentarz


                    • A tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%. Więc dla samych górek na autostradzie nie zmienię samochodu, który mam pewny bo jestem pierwszym właścicielem. Dlatego próbujemy coś zmienić w istniejących autach.
                      Tak samo jest z innymi modami. Zamiast modzić czy doposażać samochód to można go zmienić.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
                        Czyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.
                        Jeśli masz na myśli różnice między golfem a to touranem to informacyjnie między podanymi wyżej 1,48m a 1,65m jest 17 centymetrów różnicy a nie milimetrów jak ironicznie zaznaczyleś. Bym powiedział znacząca roznica. Niezłe jajca co? Co wątek to atak z Twojej strony. Najczęściej zupełnie chybiony (poprzednio szukałeś o2 przed liftem w tsi). Pomyśl trochę zanim kolejny raz coś mądrego skrobniesz
                        OCTAVIA '01

                        Komentarz


                        • Rzeczywiście, popieprzyłem jednostki. Co nie zmienia faktu, że z trumną na dachu malutki golf będzie większy niż duży touran. :-) Sąsiad ma tourana (wypas niemal maksymalny, nawet z webasto, w wersji wybitnie na autostrady) w garażu obok, więc widuję ten "duży" samochód regularnie.

                          Jednak szukania przedliftowej tsi to szczerze nie pamiętam.
                          Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                          https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez tinware91 Zobacz posta
                            Ok. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.
                            i o to się też rozchodzi

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez pejo Zobacz posta
                              Niektórzy kupili samochód a dopiero potem pojechali na autostradę
                              Tak jak ja. Wiedziałem, że przy tym silniku może nie być kolorowo, ale nie zdawałem sobie sprawy, że aż tak - tata ma 1.4 16V 80KM i 4000 obr/min przy 155 km/h, więc ja wybierając 1.6 MPI 102KM spodziewałem się mieć tylko lepiej. Na silnik zdecydowałem się z racji na podtlenek - jedyna jednostka w Touranie nadająca się tak naprawdę pod LPG - gdybym miał do wyboru 1.8T wcale bym się nie zastanawiał. Więc kupiłem auto, po 15 minutach wyskakuje na A2 do siebie, 100, 110, 120, 130... Nagle coś głośno... Patrzę obroty - 4000 - masakra. Pierwszy mod gwarantowany. Wcześniej z YouTuba wiedziałem tylko, że 3000 obr/min jest przy 100km/h, ale nie zdawałem sobie sprawy że 20km/h więcej jest aż 3700 obr/min. Dlatego staram się udostępniać jak najwięcej na forum i na YouTube, aby inni korzystali z tej wiedzy.

                              Zamieszczone przez pejo Zobacz posta
                              A tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%
                              U mnie to nawet 0.01% górek z 1% autostrad i 5% ekspresówek. Dzisiaj leciałem po miescie na czwórce, dojechałem do tunelu (krótki i stromy), obroty spadły do 1700, nie redukowałem, pod górę docisnąłem gaz w podłogę i auto przyśpieszyło jeszcze o ok. 3km/h - czyli jest jednak jakaś moc, nie wspomne już o tak małych obrotach.
                              Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

                              Komentarz


                              • Przepraszam Was, nie mogłem się powstrzymać. Jedna z najdłuższych i najbardziej stronym górek po jakich przyszło mi jechać wczoraj i nie tylko wczoraj - początek obwodnicy Serocka w stronę Warszawy. Przed górką robię spory odstęp przed autem przede mną, następnie wykorzystuję tą lukę i rozpędzam auto +20km/h, aby mieć na górce przewagę (cwaniak ze mnie), dojeżdzam do górki i jako jedyny lecę Tourim lewym pasem i wyprzedzam ok. 10 aut, którę od razu zjechały na prawy pas po rozpoczęciu się dwupasmowej jezdni, seryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM, na tym odcinku prawie 500m auto przyspieszyło jeszcze o ok. 5km/h - więc mamy już dane, na jakie górki została stworzona ta skrzynia - max. 2 stopnie. Dajcie znać o Waszych górkach, jestem ciekaw, skonfrontujemy to
                                Załączone pliki
                                Ostatnio edytowany przez tinware91; [ARG:4 UNDEFINED].
                                Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez tinware91 Zobacz posta
                                  seryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM
                                  Poczułem się dumnie

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                  Komentarz


                                  • Witam,

                                    Czy ma ktoś na sprzedaż koła 5 biegu 37/50 (0,74) pasujące do skrzyni LVN ? rozważam też zakup skrzyni LNR w obrębie Warszawy

                                    Komentarz


                                    • Złe informacje, w HBJ nie da się zmienić dyferencjału, więc mogę zostać z 5,067 oraz szóstką 0,673
                                      Ostatnio edytowany przez tinware91; [ARG:4 UNDEFINED].
                                      Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez tinware91 Zobacz posta
                                        Dajcie znać o Waszych górkach, jestem ciekaw, skonfrontujemy to
                                        ja mam górkę z identycznym kątem nachylenia na obwodnicy Żar,ale nie wiem czy interesuje Cie sytuacja nagrana z tdi z bardzo długim 6stym biegiem.

                                        ASZ 205KM 448NM

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez tinware91 Zobacz posta
                                          Złe informacje, w HBJ nie da się zmienić dyferencjału, więc mogę zostać z 5,067 oraz szóstką 0,673
                                          masz to już na pokładzie?

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Wronek1 Zobacz posta
                                            ...czy interesuje Cie sytuacja nagrana z tdi z bardzo długim 6stym biegiem.
                                            Pewnie, że tak - wrzuć na YT. Podaj jaką masz moc, moment, przełożenie dyfra i 6-tego biegu
                                            Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz posta
                                              masz to już na pokładzie?
                                              Nie. Jest jeszcze jeden pomysł, który się uda... Jestem w trakcie decyzji. Skrzynia HPB, zmiana obudowy sprzęgła, dyfer jest 5.067, a wszystkie biegi od 1 do 6 ze skrzyni JPG (1.4 TSI). Cena 3000zł + zwrot mojej sprawnej skrzyni. Co zyskuje - 3700 obr/min i licznikowe 145km/h (to mniej o 600 obr/min względem obecnej skrzyni na ostatnim 5 biegu). Nie mam możliwości zmiany dyfra, jeśli są już takie wałki to tylko od skrzyni 5b, a jeśli już by się udało znaleźć pasujący wałek od skrzyni 6b, to duże koło dyfra nie mieści się w obudowę mojej skrzyni. Jeśli miałbym zrobić to na 5b to FZU, kupuje skrzynie, ma ona dyfer 4,687 i piątke 0,74, zmianiam piątkę na 0,673 i licznikowe 145km/h przy 3600 obr/min. Jak wiadomo, walcze o każde 100 obr/min, ale pokusa na 6 biegów również jest ogromna. Decyzja ciężka, zwłaszcza że liczyłem na licznikowe 150km/h przy 3500 obr/min. Wiem też jedno, że muszę zatrzymać swoją skrzynię przy sobie, a więkość firm chce moją wzamian. Więc do tych 3000zł trzeba pewnie jeszcze doliczyć ok. 2000zł, jeśli zatrzymam tą skrzynię dla siebie. Dodatkowo, nie mam możliwości zwrotu takiej skrzyni w okresie do 14 dni od momentu jej odebrania - jest ona wykonana na zamówienie indywidualne, składana z trzech skrzyń.
                                              Ostatnio edytowany przez tinware91; [ARG:4 UNDEFINED].
                                              Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

                                              Komentarz


                                              • Zmień całe auto zamiast grzebać w... wiadomo czym.
                                                https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                                Komentarz


                                                • Nom wiadomo, w 1.6 MPI 102KM BSE Wcześniej miałem i nadal mam małe, ciasne i głośne Polo 6n2 1.0 MPI 50KM, które paliło 6-7L Pb95, aktualnie duży wygodny Touran, który pali 10-11L LPG. Po półrocznej eksploatacji jestem dwie najniższe krajowe wypłaty do przodu, nie ma mowy abym zmienił auto. Pokusa jazdy na LPG jest zbyt duża.
                                                  Ostatnio edytowany przez tinware91; [ARG:4 UNDEFINED].
                                                  Mój Touran | Kanał na YouTube | NOWOŚĆ! - Kamery parkowania: przednia oraz cofania

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez tinware91 Zobacz posta
                                                    Nom wiadomo, w 1.6 MPI 102KM BSE Wcześniej miałem i nadal mam małe, ciasne i głośne Polo 6n2 1.0 MPI 50KM, które paliło 6-7L Pb95.... Pokusa jazdy na LPG jest zbyt duża.
                                                    Do Polo też można było gaz wrzucić

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X