Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • archero
    rozpoczął temat [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

    [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

    1.6 ale bestia :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
    hamulce raczej koniecznie

  • sew1981
    odpowiedział(a)
    do działu humor zaraz go przeniesiemy, bo widzę, że ciężka materia Panowie

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz posta
    No niech ktos mi wyjasni po co skrzynia biegow w ogole tak w 2-3 zdaniach,
    To prawda, chcę kolegę skłonić do przeczytania (najlepiej ze zrozumieniem) wątku, zamiast zaśmiecania go dodatkowo bezsensownymi postami.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz posta
    nikt nie chce albo nie umie odpowiedzieć
    Przeczytaj przynajmniej 3 pierwsze strony. Jeśli tam nie znajdziesz odpowiedzi to proponuję przejedź się Octavią z silnikiem 1.6 MPI. A jak to ci nie pomoże....
    Przecież nikt nie będzie co stronę pisał ciągle tego samego bo ktoś nowy czyta wątek.
    Ja będę chciał dołożyć PLA 2.0 i czytam najpierw cały wątek który ma 28 stron, a dopiero zadaję pytania (chociaż wszystko jest chyba jasne).

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
    Proszę bardzo, innych czas też szanuj i sobie poczytaj jak chcesz szczegółowej wiedzy, a nie wymagasz pisania dokładnie tego co chcesz w danym momencie.
    kolego nie podoba się, to możemy Ci pomóc w tym marudzeniu prędzej niż myślisz
    Nie potrafi Pan wytłumaczyć.
    I proszę mnie nie straszyć. Bo się nie boję Próbuję uzyskać odpowiedź i nikt nie chce albo nie umie odpowiedzieć. Czy to takie trudne?
    EoT.

    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz posta
    No niech ktos mi wyjasni po co skrzynia biegow w ogole tak w 2-3 zdaniach,
    Rozumiem próbę manipulacji.
    Proszę mi napisać po co poszerzać zakres 5 biegu i czy to jest opłacalne. Potrafi Pan? Zadaję proste pytanie.

    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    No niech ktos mi wyjasni po co skrzynia biegow w ogole tak w 2-3 zdaniach,

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Proszę bardzo, innych czas też szanuj i sobie poczytaj jak chcesz szczegółowej wiedzy, a nie wymagasz pisania dokładnie tego co chcesz w danym momencie.
    kolego nie podoba się, to możemy Ci pomóc w tym marudzeniu prędzej niż myślisz

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
    wszystko kolego w temacie jest technicznie wytłumaczone przecież - szukanie i czytanie pozostaje
    miłego weekendu
    370 postów. Dzięki. Jak nie można tego opowiedzieć w 2, 3 zdaniach to znaczy że słabo w tymi zaletami.

    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    wszystko kolego w temacie jest technicznie wytłumaczone przecież - szukanie i czytanie pozostaje
    miłego weekendu

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
    edward masz diesla kolego, nie ten temat, zupełnie inna bajka długa skrzynia 6 biegówka w 2.0 tdi
    proponuje się przejechać 1.6 mpi silnikiem i poznać jego charakterystykę pracy, a potem snuć mądrości o 6 biegówce rodem z cfhf wsadzonej do bse.
    Już pomijam to że nie poznałem korzyści z przedłużania 5 biegu. Zadałem pytanie.

    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
    edward masz diesla kolego, nie ten temat, zupełnie inna bajka długa skrzynia 6 biegówka w 2.0 tdi
    proponuje się przejechać 1.6 mpi silnikiem i poznać jego charakterystykę pracy, a potem snuć mądrości o 6 biegówce rodem z cfhf wsadzonej do bse.
    Witam.
    A mógłbyś napisać jakby to było? Dluga skrzynia do 1.6?
    Nie znam się jak się pewnie zorientowałeś, ale chciałbym się czegoś dowiedzieć. W końcu po to się zapisałem na forum...
    Dziękować z góry.


    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • Fwl7
    odpowiedział(a)
    Czesc, a może mi ktoś podpowie bo nie mogę znalesc odpowiedzi. Mam a4 B7 1.6 ALZ 102km mpi i ta krótka skrzynie na V 100km/h jest przy 3tys.:/ Jest jakaś opcja np. wymiany tej skrzyni na inną czy modyfikacje obecnej?

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    edward masz diesla kolego, nie ten temat, zupełnie inna bajka długa skrzynia 6 biegówka w 2.0 tdi
    proponuje się przejechać 1.6 mpi silnikiem i poznać jego charakterystykę pracy, a potem snuć mądrości o 6 biegówce rodem z cfhf wsadzonej do bse.

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez georgg Zobacz posta
    W skrzyni pięciobiegowej? Czytasz czasami to co piszesz?



    Może zacznij od początku. - [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ? - Octavia Club Polska
    A czy ty masz jakiekolwiek poczucie humoru i potrafisz czytać między wierszami, czy masz F84.5 ?
    Po co aż tak się grzebać w skrzyni? Czy koszty pracy nie przewyższają korzyści?


    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz posta
    Poza tym spróbuj wrzucić 6. Może się odnajdzie?
    W skrzyni pięciobiegowej? Czytasz czasami to co piszesz?


    Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz posta
    Pomijając rodzaj silnika to po co zmieniać ten 5 bieg? Co ci to da?
    Może zacznij od początku. - [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ? - Octavia Club Polska

    Ostatnio edytowany przez georgg; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)


    Zamieszczone przez pejo Zobacz posta
    PrzemekEdward widać że raczej nie przeczytałeś całego posta.
    W skrócie:
    Temat dotyczy skrzyni biegów do silnika 1.6 MPI który miał skrzynię 5 biegów. Więc o wrzuceniu szóstki możemy zapomnieć
    Pomijając rodzaj silnika to po co zmieniać ten 5 bieg? Co ci to da?

    Poza tym spróbuj wrzucić 6. Może się odnajdzie?

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    PrzemekEdward widać że raczej nie przeczytałeś całego posta.
    W skrócie:
    Temat dotyczy skrzyni biegów do silnika 1.6 MPI który miał skrzynię 5 biegów. Więc o wrzuceniu szóstki możemy zapomnieć

    Zostaw komentarz:


  • PrzemekEdward
    odpowiedział(a)
    Witajcie.
    Może nie na temat ale mam pytanie. Po co to wszystko robić i wydawać pieniądze?
    Dodam że mam 6 biegów do przodu i nawet 5 nie używam jak wiem, że będę jechał dalej na 6. Tylko zmiana 4 na 6 od razu.

    P.

    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • carlos84
    odpowiedział(a)
    A mam pytanie do posiadaczy przełożenia 0,74. Zauważyłem u siebie w przedziale 90-100km/h na 5 biegu takie delikatne buczenie/świst ze skrzyni. Ktoś też takie coś ma?

    Zostaw komentarz:


  • UnlimitedPL
    odpowiedział(a)
    koło dyfra 02T409021BN - 4,35 (61/14) pochodzi od skrzyni LEG

    ale wychodzi na to że można użyć też wałka + koła dyfra
    0AH311198 - 3,78 (72/19) pochodzi od skrzyni MHV (diesla 5 biegowy)
    oraz ze wspomnianej skrzyni z polo 6r 1.6mpi/1.2tsi
    02T311205AP - 3,62 (58/16) pochodzi od skrzyni MFX (benzyna 5 biegowa)

    i to drugie/trzecie byłoby ekstra modem (podane są części wałka - oczywiście koło dyfra też trzeba zmienić).
    Rodzina wałka z diesla nieco inna bo 0AH ale koła zębate montowane sa na ten wałek z rodziny 02T.

    O ile koło dyfra będzie miało taką samą średnicę... bo jeśli nie to nici z tego. Obudowa skrzyni nie będzie pasować.

    Czesi wymieniają tylko koło dyfra. Wymieniając koło + wałek ataku mamy większe pole manewru.
    A zarówno do jednego jak i drugiego trzeba skrzynie zrzucać. Więc jak coś robić to od razu z rozmachem.
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • UnlimitedPL
    odpowiedział(a)
    Tak zgadza się koło dyferencjału 02T409021BN 4,35 (61/14). Więc być może wałek zostanie stary bo zęby się zgadzają. Chyba że będę miał przełozenie (68/15) to wtedy lipa.
    Co do tej skrzyni 6-biegowej co ktoś ją wsadził, niestety ale tam szóstka jest pomiędzy przłożeniami u nas 0,74 a 0,67 na 5 biegu. Obstawiałbym coś około 0,71. Więc nie wiem czy warto, bo trzeba bardzo wachlować biegami.
    Mam możliwość samemu zrobienie tego więc dla mnie koszt to tylko koszt koła dyfra. Może znajdzie się gdzieś w częściach to podmienie spradek obrotów to 150 na każdym biegu. Dupy nie urywa, ale z połączeniem z 5-biegiem 0,74 może dać fajny efekt. (pewnie taki jak skrzynia 6 biegowa, którą ktoś tutaj wsadził).
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Tak to przelozenie glowne robi roznice, Kolo dyferencjalu trzeba wymieniac...ale to trzeba cala skrzynie rozbierac a koszt rosnie wobec moda samej dlugiej piatki kilkukrotnie.
    Jak cos nie przypasuje to znowu skrzynie cala zrzucasz i od nowa....to juz lepiej szukac skrzynie 6cio biegowej bo tam chyba tylko obudowe sprzegla przelozyli i jezdzi.

    Nie mowie ze sie nie da ...ale nieoplacalne..Kolega juz przytaczal linka do czechow co robili takiego moda GALERIE: Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? | FOTO 10 | auto.cz.


    Zostaw komentarz:


  • UnlimitedPL
    odpowiedział(a)
    Ktoś wie z jakiej skrzyni czesi podmieniali wałek atakujący? LVN ma przełożenie główne 4,53 (68/15) lub 4,57 (64/14) (obie wartości podaje ETKA).
    Koło piątego biegu 0.74 jest idealne dla tej skrzyni, w 0.67 jest przepaść między 4 a 5 biegiem.
    Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałbym wydłużyć teraz wszystkie biegi więc zostaje wymiana wałka.

    Polo 6r z silnikiem 1.6 mpi (86KM - przeprojektowana jednostka, inaczej wygląda niż nasze 1.6 mpi), ma fajną długą skrzynie 5 biegową (MFX - dużo prościej znaleźć co ona potrafi szukając z silnikiem 1.2 TSI).
    Piąty bieg:
    2000 obr ~ 90 km/h
    3000 obr ~ 125 km/h
    3300 obr ~ 140 km/h
    4000 obr ~ 170 km/h



    Wygląda bardzo podobnie ale czy da się przełożyć w całości? Nie wiem.
    Koło piątego biegu ma 37/50 identyczne co w skrzyni LEG/LNR. Przełożenie główne 3,62 (58/16) i pewnie to robi robotę.
    Ostatnio edytowany przez UnlimitedPL; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    łożysko i walek z luzem 0,2 to raczej wina tolerancji Antoniego ...jakby takie luzy lapaly nasze skodki w normalmym uzytkowaniu temat skrzyn bylby bardzo obszerny bo wszytkim by telepalo

    Zostaw komentarz:

Pracuję...
X