Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] FL 1.6 MPI, skrzynia 6?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    nie pytałem jeszcze dla jasności dajcie tu kod skrzyni która jest w naszych bse ?
    BYŁA o1 rs
    BYŁA o2 1.6
    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

    Komentarz


    • #52
      dla podpowiedzi: kod skrzyni jest na naklejce w bagażniku i książce serwisowej.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz


      • #53
        u mnie jest LVN (tak z naklejki wynika)
        SATYNOWA O2 Tour
        Z pozdrowieniami
        Bartek

        Komentarz


        • #54
          W 2011 roku, miałem okazję podróżować 2 tygodnie po Niemczech i Danii O2FL 1,6 benzynka.
          Miała piękny, jedyny słuszny kolor - czarny oraz fajną skrzynię biegów z 6 biegami.
          Nie jestem pewien czy nie był to czasem silnik FSI.
          Jak zobaczyłem moje Family w salonie z 5-cio biegową, to złozyłem to na karb podstawowości wyposażenia, ale żeby nie było w ofercie 6 biegowej. Na tamtym rynku była.

          Komentarz


          • #55
            oluap, na "nasz rynek" wiele aut ma sporo gorsze wyposażenie. Aby daleko nie szukać, OI RS u nas miała felgi 16" i klimę manualną. Auta w UE były na 17" i z klimatronikiem.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz


            • #56
              Powoli robię się zdeterminowany, aby poszukać jednak tej skrzyni 6B. A tak na marginesie to ta skrzynia ma niemal identyczne przełożenia jak mój fiacior z 1971r bez 6-tki oczywiście...


              Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
              CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

              Komentarz


              • #57
                180 km/h na autostradzie i wyjące 5800 obrotów
                6stka aż się prosi...

                Komentarz


                • #58
                  też mnie wkurza brak 66 biegu. Wydaje mi się, że możnaby coś dopasować z 1.6 FSI np. skrzynie HBM. Pytanie, czy z FSI skrzynie są trwalsze bo np. LVN co jest w O2T do najlepszych nie należy

                  Komentarz


                  • #59
                    Czytałem gdzieś, że seat Exeo w wersji z silnikiem BSE 1,6 MPI miał sześć biegów (do przodu). Może z jakiegoś rozbitka ?

                    Komentarz


                    • #60
                      Tak tylko exeo to audik A4, czyli skrzynia wzdłużnie, więc za bardzo nie spasuje do octy...


                      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                      Komentarz


                      • #61
                        Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV). Sądziłem, że wystarczy przełożyć, bo korpus skrzyni jest taki sam jak w LVN jak i wszystkie przełożenia od 1 do 5 i przełożenie główne. Do tego szóstka 0,706. Ale przy rozbieraniu auta już po wyjęciu rozrusznika okazało się, że obudowy sprzęgła są inne i mają końcówki 107B i 107C i nie pamiętam teraz która jest która. Zaryzykowałem i kontynuowałem demontaż LVN. Po wyjęciu położyłem jedną przy drugiej i okazało się, że wszystkie otwory obudowy sprzęgła powinny pasować, więc je zamieniłem. Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga. Flansze półosi pasują. Od podłużnicy jest dużo miejsca. Wałek sprzęgła pasuje. Sprzęgło, wysprzęglik, łożysko z ramieniem też. Podmiany wymagał między innymi aluminiowy element znajdujący się między poduszką skrzyni, a samą skrzynią. Podmieniłem też końcówki cięgieł od manetki zmiany biegów, bo zaczepy miały inne średnice. Wajcha zmiany biegów od piątki działa przy sześciobiegowej skrzyni i teraz szukam tylko ładnej gałki z mieszkiem. Dawcą skrzyni był golf 5 1.6 fsi z 2005 roku. Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można? Nie mogę tylko zmienić przez VCDS w sterowniku silnika simos kodowania na skrzynię szóstkę i zegary pokazują jazdę na piątce przy obu ostatnich biegach. Może się odobrażę na ASO i zlecę przekodowanie.
                        Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                        Komentarz


                        • #62
                          Super że Ci sie udalo... Ja sie zdecydowalem na wymiane calego zespolu napedowego, i narazie dalej bede mial 5-tke... powodzenia z simos-em


                          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                          Komentarz


                          • #63
                            militar, możesz zrobić rozpiskę przy jakiej prędkości obrotowej jaką masz prędkość? Opisz czy ogólnie jest poprawa prędkości w stosunku do obrotów oraz jak z dynamiką na poszczególnych biegach.

                            Komentarz


                            • #64
                              militar napisał, że przełożenia 1-5 i dyfra są takie same jak w starej, więć jedyna zmiana będzie jak wrzuci 6-tkę...


                              Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                              CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez pietrek125
                                militar napisał, że przełożenia 1-5 i dyfra są takie same jak w starej, więć jedyna zmiana będzie jak wrzuci 6-tkę...
                                To przy moim przełożeniu 0.67 na 5 biegu mam niższe obroty niż militar przy tej samej prędkości na 6 biegu . I mam swoją (pewną) skrzynię biegów.

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez militar
                                  Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można?
                                  Przy takim przebiegu to wszystko można :wink:
                                  Zamieszczone przez pejo
                                  mam swoją (pewną) skrzynię biegów.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Od 1 do 5 jest identycznie jak z lvn. I tak chciałem, bo najwięcej jeżdżę po mieście. Na szóstce jest 2,55 - 2,6 tyś. obrotów przy 100 km/h. Prędkość z zegarów. A przekodować sterownika silnika simos 1.6 MPI BSE na szóstkę podobno nie można. Info z ASO. Ten motór nigdy nie miał skrzyni szóstki. Seat Exeo 1.6 MPI z sześciobiegową, o którym ktoś tu wcześniej pisał, ma wg ELSY motor ALZ a nie BSE i jedynie o tej samej pojemności, więc sterownik silnika jest inny.
                                    Kiedy kobieta gada najmniej? W lutym.

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      SSP Passat 2006 - silnik 1.6FSI ma 6ke.
                                      This engine originates from the Golf 2004. It differs from this only due to its switch to lambda 1 operation and super unleaded RON 95.
                                      ale to jak kolega wyżej pisał.
                                      OII sprzedana


                                      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        militar, Dużo jest zabawy przy wymianie obudowy sprzęgła? Mam możliwość zakupu skrzyni którą proponujesz do tej modyfikacji, ale jak trzeba całą skrzynię rozbierać to nie będzie mi się chciało tego robić i oddam do jakiegoś mechanika co mi to wymieni.

                                        Jaką prędość masz na 6 biegu przy 4000obr/min?

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez militar Zobacz wpis
                                          Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV). Sądziłem, że wystarczy przełożyć, bo korpus skrzyni jest taki sam jak w LVN jak i wszystkie przełożenia od 1 do 5 i przełożenie główne. Do tego szóstka 0,706. Ale przy rozbieraniu auta już po wyjęciu rozrusznika okazało się, że obudowy sprzęgła są inne i mają końcówki 107B i 107C i nie pamiętam teraz która jest która. Zaryzykowałem i kontynuowałem demontaż LVN. Po wyjęciu położyłem jedną przy drugiej i okazało się, że wszystkie otwory obudowy sprzęgła powinny pasować, więc je zamieniłem. Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga. Flansze półosi pasują. Od podłużnicy jest dużo miejsca. Wałek sprzęgła pasuje. Sprzęgło, wysprzęglik, łożysko z ramieniem też. Podmiany wymagał między innymi aluminiowy element znajdujący się między poduszką skrzyni, a samą skrzynią. Podmieniłem też końcówki cięgieł od manetki zmiany biegów, bo zaczepy miały inne średnice. Wajcha zmiany biegów od piątki działa przy sześciobiegowej skrzyni i teraz szukam tylko ładnej gałki z mieszkiem. Dawcą skrzyni był golf 5 1.6 fsi z 2005 roku. Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można? Nie mogę tylko zmienić przez VCDS w sterowniku silnika simos kodowania na skrzynię szóstkę i zegary pokazują jazdę na piątce przy obu ostatnich biegach. Może się odobrażę na ASO i zlecę przekodowanie.
                                          tempomat zapewne nie dziala na 6 biegu ?? ??

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Zamieszczone przez troyanek Zobacz wpis
                                            militar, Dużo jest zabawy przy wymianie obudowy sprzęgła? Mam możliwość zakupu skrzyni którą proponujesz do tej modyfikacji, ale jak trzeba całą skrzynię rozbierać to nie będzie mi się chciało tego robić i oddam do jakiegoś mechanika co mi to wymieni.

                                            Jaką prędość masz na 6 biegu przy 4000obr/min?
                                            Panowie, też się rozglądam za podmianą skrzyni, dlatego ponawiam pytanie.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Hej, moja 5-tka się sypie i wymiana na 6 jest bardzo bardzo kusząca, szczególnie, że nie wydaje się trudna wg. opisu kol. militar. Zastanawia mnie tylko ten tempomat, dlatego podbiję temat, może ktoś też się pokusił o wymianę i wie jak to jest z tempomatem na 6 biegu...

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                A jednak zrobiłem to!



                                                Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez militar Zobacz wpis
                                                  Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga.
                                                  Czyli rozumiem, że najlepiej jest kupić skrzynie, wykorzystać bebechy, a potem masz obudowę sprzęgła na sprzedaż. I można się cieszyć z 6 biegu ;-)

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Wtedy zostaje Ci Twój stary LVN bez obudowy sprzęgła oraz obudowa sprzęgła od HBM. Ja polecam złożyć zamówienie o wykonanie skrzyni na zamówienie, wtedy niepotrzebne Ci części od starej skrzyni zostają u Twojej firmy od skrzyń co znacząco wpływa na cenę finalną nowej skrzyni oraz jest ona po serwisie (wymiana łożysk itd.). Płacisz ok. 2500zł i dostajesz skrzynie 6b na zamówienie, starą skrzynie zwracasz
                                                    Mój Touran | Kanał na YouTube | 6-ty bieg w 1.6 MPI BSE 102KM dla Tourana!

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X