Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] KAYABA ULTRA SR VS BILSTEIN B6 SPORT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] KAYABA ULTRA SR VS BILSTEIN B6 SPORT

    Najbardziej mi brak A1 na Śląsk jak dobrze pójdzie to do 2017, o ilebdobrze pamiętam będzie gotowa. W stronę Łodzi cisza
    moja maszyna

  • #2
    [O2] KAYABA ULTRA SR VS BILSTEIN B6 SPORT

    Drodzy koledzy !

    W związku z planowanym modem BKD > BMN robię przymiarkę do zawieszenia ,które i tak już nalatało 100k po dziurawych drogach, budowach ( z racji zawodu ) itd... Autko bardzo nieprzyjemnie zaczęło się bujać , nurkuje podczas hamowania oraz generalnie słabe tłumienie już jest odczuwalne nawet dla mojej małżonki

    Zakładam ,że max obniżenie samochodu to 30mm i jeszcze to rozważam ... autko głównie użytkowane w cyklu miejskim oraz krętych drogach podczas dojazdu do domu Kolejnym krokiem będzie przesiadka z 16 na 17" ( na pewno nie większe ) prawdopodobnie ori Zenith.

    Proszę o poradę w sumie tylko ze względu na cenę ... Bilek b6 to świetny amor , bardzo przez chyba wszystkich użytkowników chwalony ale ma jedną zasadniczą wadę - CENA ;(

    Troszkę podzwoniłem i komplet B6 wychodzi w okolicach 2tyś natomiast Kayaba ultra SR to koszt w granicach 850zł ...

    Czy pomiędzy tymi zestawami będzie gigantyczna różnica w użytkowaniu czy raczej bardziej odczuwalna przy naprawdę ostrej jeździe ? Jak z żywotnością obu typów oraz jak wygląda komfort w obu przypadkach ?

    Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.

    pzdr
    chip ... chip huraaa !

    Komentarz


    • #3
      co do Kayaby sie nie wypowiem ...ale co do tanich zawieszeń a i owszem :szeroki_usmiech ...w poprzednim aucie (O1) zamontowałem zestaw Weiteca oparty na sportowych springach i amortyzatorach - chyba f-my Alko......po 15 tys amory wyżygały cała swoją zawartośc :lol: ....załozyłem do tych smych springów amort. B6......po 50 tys wywaliło jeden tył...ale sporo woziłem ....za 300 zł naprawiłem jeden tył w zerkopolu i jezdziłem dalej. .....może pomysl nad B12?

      Komentarz


      • #4
        Eibach B12 Pro-Kit (amorki B8 + springi eibach prokit) - już nad tym dumałem natomiast byłem dziś na przysłowiowym "trzepaku" i poziom zużycia amorów wyszedł 82 przód / 78 tył , elementy metalowo-gumowe igła :shock: Gość na mnie popatrzył i skomentował ...Panie wsio jest ok .. nie wiem o co panu chodzi ... jeździć i nie kombinować ;/ A tu dalej buja ... Jeszcze przesiadkę robię z 195/65/R15 na 205/55/R16.W poniedziałek zobaczymy jak będzie się jechało
        chip ... chip huraaa !

        Komentarz


        • #5
          psychodad, po 100 kkm na polskich drogach 80%, to powinno dawać do myślenia...

          Ogólnie na tych testach syntetycznych niby super wszystko wychodzi, ja też miałem z 70%, ale auto według mnie się nie prowadziło. Wręcz niebezpiecznie w łukach na nierównościach zachowywało. Więc IMO testy nie oddają w żaden sposób realnego zużycia, albo są niepoprawnie przeprowadzane.

          Co do KYB, jakoś miałem same nieciekawe doświadczenia z amorami tej firmy, jak nie amor stawał po 15 kkm to ostatnio w Saabie po 2 latach i niecałych 20 kkm też auto bujało się jak motorówka. Żeby nie było, że inna przyczyna najpierw w Saabie zostały wymienione wszystkie elementy zawieszenia poza sprężynami i amortyzatorami i to nie pomogło w bujaniu i podpieraniu się klamkamni.

          Ja mam takie podejście, zawieszenie to podstawa bezpieczeństwa, do tego koszt wymiany nawet samych amortyzatorów jest na tyle znaczny, że warto dopłacić za dobrą jakość zawieszenia. Do tego koszt rozkłada się na wiele kilometrów.

          Raczej nie trudno o to, aby Bilstein pojeździł 2x dłużej niż Kayaba, więc cena x2 jest adekwatna.

          IMO zacny wybór: Eibach B12 Pro-Kit ;-)
          W Saabie zapodaliśmy odpowiednik od Koni - gwint ze sprężynami Vogtland i jest rewelka, w końcu autem można polatać po zakrętach.
          Ja tu tylko sprzątam...

          Komentarz


          • #6
            Odnośnie b12 kit to mam obawy że będzie za twardo w połączeniu z kołami 17cali...może kupie same springi h&r - dokończę amory przez zimę :wink: a na wiosnę założe b6 ( podobno maja tolerancję do 3cm ) lub b8....ale w dalszym ciagu szukam opinii o kayaba ultra sr.
            chip ... chip huraaa !

            Komentarz


            • #7
              psychodad, za twardo by było gdybyś wymienił gumy na poliuretany;

              na B12 czy też B6/B8 z H&R auto będzie się po prostu pewniej prowadziło w zakrętach;

              o zmniejszeniu komfortu mogę powiedzieć u mnie w przypadku B16 :diabelski_usmiech

              aha, i jeżdżę na 18" :szeroki_usmiech
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz


              • #8
                Piramida mnie wyleczył z powerflexa a niedawno miałem wątpliwa przyjemność z jazdy Ibizą na gwincie z powerflexem ...generalnie było zajebiscie do pierwszych nierówności ... Jako auto do zabawy tak , do jazdy codziennej NIE :twisted:

                Chyba będzie cały kit b12 ... Ktoś tym na forum handluje lub może polecić sprzedawcę ?
                chip ... chip huraaa !

                Komentarz


                • #9
                  Kayaba padla z jakoscia strasznie...bral bym bilsteina
                  pozdrawiam

                  Diagnostyka i tuning
                  hybrydowe wtryski i turbiny
                  programy na ulice jak i do sportu

                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                  www.tune-up.pl

                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                  Komentarz


                  • #10
                    Jaka cena taka jakość ...bilstein ponad 2x drożej Link się ceną podkusiełem ale już mnie wszyscy naprowadzili na dobry tor :szeroki_usmiech

                    Narazie kit założę cały a jak będzie za twardo to springi zmienię na h&r ...
                    chip ... chip huraaa !

                    Komentarz


                    • #11
                      psychodad, nie zamienisz :diabelski_usmiech

                      bo H&R sa twardsze od Eibachów streetowych
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz


                      • #12
                        Właśnie jestem po rozmowie z Panem z http://www.eibach.pl/.

                        Sprawa wygląda następująco - przy springach -30mm zarówno B6 jak i B8 będą banglać natomiast w B6 tolerują max -40mm i są "twardszym" zamiennikiem serii.

                        Springi jak to ładnie nazwałeś "streetowe" -30mm również nie są tak twarde ( aczkolwiek liniowe ) i nie ma uczucia wypadających plomb :twisted:

                        Cena w zasadzie taka sama (bb/b8) +/- 2050,00 zł brutto z przesyłką z Niemiec + springi około 700,00 zł - nie ma obowiązku zakupu w komplecie...tyle ,że koszty robocizny się zwiększają bo 2 x taka sama robota.

                        btw... bo nie chce mi się tego już szukać a pamiętam ,że na B6 przód idzie dość ostro do góry ... efekt zostaje po ułożeniu się zawiasu czy się niweluje ?
                        chip ... chip huraaa !

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Nexus6
                          psychodad, nie zamienisz

                          bo H&R sa twardsze od Eibachów streetowych
                          Piramida pisał zupełnie co innego, na Eibachu beton a na H&R komfort.
                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez andrzej111
                            Zamieszczone przez Nexus6
                            psychodad, nie zamienisz

                            bo H&R sa twardsze od Eibachów streetowych
                            Piramida pisał zupełnie co innego, na Eibachu beton a na H&R komfort.
                            Nom właśnie jest tu drobna rozbieżność :szeroki_usmiech natomiast gość w eibachu też wspominał o fakcie , że h&r to jedne z twardszych springów na rynku ... twierdził że pro-kit -30mm wcale twardy nie jest w szczególności jak się go połączy z B6/B8 i kołami 17 cali.
                            chip ... chip huraaa !

                            Komentarz


                            • #15
                              To ja się wypowiem o zestawie Eibacha-30 + KYB USR


                              Generalnie z początku jazdy to miałem banana jak 150 - w zakrętach pełna dzida, zero stękania, wgniatało w fotel, fura szła jak pociąg.

                              Gorzej się sprawa ma, jak lecimy po kocich lbach - ja sie przyznam bez bicia, że miotam wtedy kurwami, zaciskam zęby i marzę o kanapie ops:

                              Jeszcze gorzej, gdy mamy na drodze te j...ne trójkątne spowalniacze - twarde kur...stwo jest jak 150 - zdecydowanie wole takie lajtowe asfaltowe, bo na nich zwolnie do 20 i przejade bez łaciny - a na tych innych sk..nach plastikowych nazwijmy je tak, to musze ledwo sie toczyc, a i niekiedy też zdrowo pierdalnie.

                              Konkluzja jest taka, ze nasze drogi wymagaja porcelanowych koronek wkreconych na tytanie, twarde dupy i niezlego portfela - bo generalnie z zawieszeniem malo kto sie liczy

                              Jednakze .... na rownym asfalcie nie zamienilbym tego zawieszenia na zadne inne :szeroki_usmiech
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz


                              • #16
                                misiek^wro, mam u siebie taki sam set i nie jest tak źle, bo ani żona ani dzieciaki nie marudzą, że jest za twardo. Co do prowadzenia, popieram w 100% - jest pełna kontrola nawet na miękkich 17" zimówkach. A jeśli chodzi o kocie łby to moja rada - depnij więcej nie będzie tak czuć ;-) .
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  A już do bilsteina byłem przekonany ...tylko ta cena zaporowa względem kayaby mnie stopuje trochę.2100zł vs 850zł... Ehhh a tu ci się ludzie pojawiają z kayaba uchachani ...i znów dupa,mętlik i dumanie :roll:
                                  chip ... chip huraaa !

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    to bierz koni
                                    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja bym powiedział tak - skoro producent proponuje dedykowany zestaw do obniżenia o 30mm, na porządnym amorze to poszedł bym w takie rozwiązanie.

                                      Swego czasu zmieniałem amortyzatory w A3, jeszcze 8L. Miałem tam seryjnie obniżone zawieszenie. Wsadziłem tańsze B4 Sport (dedykowane do tego zawieszenia) i była lipa. Ni w dupę ni w oko takie rozwiązania. Taczka się z samochodu zrobiła a trzymało się to drogi gorzej niż na seryjnych amorach (reszta zawieszenia utrzymana w perfekcyjnym stanie).

                                      Osobiście jeśli miał bym teraz wymieniać zawieszenie to poszedł bym w jakiś KIT renomowanego producenta. Zestaw nad którymś ktoś się chwilę zastanowił i przetestował w odpowiedni sposób.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        koni street / h&r
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          A testował ktoś Eibacha -30 na seryjnych amorach? Zamówiłem już springi ale nie wiem jaki amortyzator dobrać bo mam pakiet na bezdroża i raczej te nie podejdą? A fundusz mam ograniczony :/

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez bienek88
                                            A testował ktoś Eibacha -30 na seryjnych amorach?
                                            kupa z włosem

                                            nie ma sensu
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez bienek88
                                              A testował ktoś Eibacha -30 na seryjnych amorach? Zamówiłem już springi ale nie wiem jaki amortyzator dobrać bo mam pakiet na bezdroża i raczej te nie podejdą? A fundusz mam ograniczony :/
                                              Jeździłem tak jakiś czas i było normalnie ( tyle że trochę niżej ), ale nie ma dużego skoku twardości/charakterystyki pracy w stosunku do ori sprężyny z ori amorem. Dopiero dołożenie KYB USR znacząco utwardziło zawiechę.
                                              Jak masz ograniczony budżet to kup używane springi od RS-a będzie niżej i delikatnie sztywniej za 1/3 ceny eibach-ów.
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Sporo szukałem i ciężko znaleźć... :/ zmieniam z 2 powodów po 1 jest straszny kuń i aż razi :P a po 2 jak samochód był kupowany to do pakietu na bezdroża nie można było dobrać pegasusow ale salon doposażył indywidualnie i problem zaczął się pojawiać po pewnym przebiegu tzn zaczęło ścinać opony z tyłu, robiona i sprawdzana była zbieżność niestety nie pomogło i wydaje mi się że to wina sprężyn.. A ogólnie na poprawie prowadzenia też mi zależy

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ja mówię : jeśli komuś nie przeszkadza, że robi się twardziwizna, to walić śmiało w USR + Eibacha. Mam, zapierdalam, jeszcze nie wypluwało.

                                                  Insza inszość, że ja mam 4x4 - ale to detal :P
                                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X