Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujniki parkowania pytanie o montaż

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujniki parkowania pytanie o montaż

    Cześć koledzy,

    na wstępie powiem że używałem szukajki ale niestety na moje pytanie nie znalazłem odpowiedzi.

    Rozważam montaż czujników parkowania i z tego co piszą w instrukcjach (rózna modele) montaż czujnika powinien być na wysokości ok 45-55cm i czujnik skierowany równolegle do podłoża.
    Ale z tego co widzę czujniki w OIII Kombi są montowane w czarnej listwie pod zderzakiem i czujnik jest na wysokości ok 39-40cm i ona jest lekko pochylona ku górze.

    Czy oryginalne czujniki maja inna charakterystykę działania i dlatego nie sa zachowane te zasady z instrukcji czujników nieoryginalnych?

  • #2
    Też polecam lekko ku górze. Zakładałem dwa razy i drugim razem tak właśnie zrobiłem i nie wykrywało tylu śmieci na drodze (kępki traw itp.).

    Nieoryginalne są lepsze, bo nie wpadną do środka (nie są klejone).
    Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za rade, czyli montować jak oryginały w tej czarnej listwie i bez żadnych podkładek kątowych i będzie śmigać.

      Własnie też naczytałem się o tych czujnikach flush-mount super wyglądają bo są klejone na taśmie samoprzylepnej od wewnętrznej strony zderzaka i nic nie wystaje na zewnątrz, ale problem własnie jest ze czasem wpadają do środka np. przy myciu myjką ciśnieniowa.

      Komentarz


      • #4
        Dwa razy montowałem czujniki STIG (około 100 zł). Mają możliwość obrotu tak, aby "patrzyły" lekko do góry. Oba komplety działały po 4 lata bez zarzutu.
        Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

        Komentarz


        • #5
          Tak na marginesie oryginalnych, to właśnie jeden mi się zaczyna "chować" a drugi pewnie za chwilę pójdzie jego śladami. Czytałem gdzieś, że są klejone....ASO - koszt ponownego zamontowania (przyklejenia) - ok 300 zł (bo według nich trzeba ściągać zderzak). Tak to trzymają się oryginalne...

          Komentarz


          • #6
            unicestwiacz_wszechrzeczy naprawdę sądzisz ,że czujniki czujniki STIG są lepsze od oryginalnego systemu?

            Komentarz


            • #7
              Pewniej siedzą w zderzaku. I nie wypadną. To są fakty. Nie sądzę, tylko wyciągam wnioski z obserwacji.

              Teraz mam oryginalne przód/tył. Niczym nie są lepsze w działaniu, bo animacji na ekraniku nie biorę pod uwagę w ocenie "lepszości", gdyż ona w praktyce nic nie daje.

              Bardzo stary nie jestem, ale wystarczająco, żeby nie być ślepo nachapanym na "ori".

              A co sądzisz o oryginalnych sprężynach tylnych w o2?
              Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

              Komentarz


              • #8
                Ja sobie osobiście cenię opcje z wyświetlaniem animacji ,a o aspekcie estetycznym nie wspomnę. Co do sprężyn to u mnie są w porządku ,ale nie mam pomysłu jak ich temat połączyć z czujnikami parkowania.

                Komentarz


                • #9
                  To, że sobie cenisz estetykę, to wcale nie równa sie z tym, ze czujniki oryginalne gorzej informują o przeszkodzie. Jak długo używałeś nieoryginalnych?

                  A pomysł na sprężyny jest taki, że oryginalne trzeba zastąpić zmiennikami, żeby domyślną wysokość trzymały. Akurat tu się "ori" nie udało.
                  Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam nieprzyjemność użytkować nieoryginalne czujniki zamontowane z Toyocie Auris z 2016r i osobiście dla mnie to jest dramat . Oprócz piszczenia przypominającego zabawkę z odpustu niewiele to wnosi. Z powodu braku wyświetlacza nie wiadomo z której strony znajduje się przeszkoda , której nie widać np. w lusterkach wiec jeżeli tylko była by taka możliwość to bym to wyłączył , ale nie ma. Oryginalny system wpięty jest też w magistrale CAN więc możliwa jest jego ew. diagnostyka. Co do estetyki to nie ma sensu dyskutować ,jeden kupi dedykowany organizer do bagażnika drugi wsadzi stary kalfas na zaprawę i też będzie działać. ( takie dyskusje na tym forum kiedyś tez już były).
                    Wadliwe sprężyny z tego co wiem dotyczą combi.

                    Komentarz


                    • #11
                      unicestwiacz_wszechrzeczy pytanko te czujniki montowałes na jakiej wysokości? i czy to byla O2 czy O3?

                      Komentarz


                      • #12
                        To nie były octavie (ale to bez znaczenia). Na parkingu zmierzyłem gdzie te same auta czujniki mają i u siebie zrobiłem (możliwie) tak samo.

                        Z tym wyświetlaniem wszystkiego wszędzie to idiociejemy. Niedługo zamiast patrzeć przed siebie, to będziemy się gapili w wyświetlacz (co już u uzależnionych bystofoniarzy się dzieje).

                        Estetyka, moim zdaniem, bez zarzutu (i nigdy nie wpadną):

                        Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                        Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

                        Komentarz


                        • #13
                          No wyglada elegancko
                          Tyle ze u mnie o tą wysokość od podłoża się rozchodzi. Seryjnje w O3 są montowane w tej dolnej czarnej listwie pod zderzakiem a jeśli są dokładne nie oryginalne to są już montowane wyżej (zgodnie z zaleceniami w instrukcji montażu). I tego dotyczy problem czy można zamontować czujniki uniwersalne niżej niż są zalecenia.

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja montowałem u żony w VW UP czujniki Valeo, uniwersalne. Ze względu na profil zderzaka dwie wewnętrzne czujki musiałem zamontować niżej niż instrukcja podaje. Najpierw sygnalizowały wszystko, łącznie z jezdnią. Po zastosowaniu podkładek kątowych jest trochę lepiej ale jeszcze czasem piszczą nie wiadomo dlaczego.
                            Co do różnicy między oryginalnymi a uniwersalnymi to moje zdanie jest takie.
                            W mojej OI mam oryginalne. Po pierwsze, wyglądają lepiej(nie odstają), po drugie, faktycznie czujki mogą wpadać (podkleiłem delikatnie "kropelką" i już 6 lat nic się nie dzieje. Po trzecie oryginalne reagują szybciej, są dokładniejsze.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
                              to nie były octavie (ale to bez znaczenia). Na parkingu zmierzyłem gdzie te same auta czujniki mają i u siebie zrobiłem (możliwie) tak samo.

                              Z tym wyświetlaniem wszystkiego wszędzie to idiociejemy. Niedługo zamiast patrzeć przed siebie, to będziemy się gapili w wyświetlacz (co już u uzależnionych bystofoniarzy się dzieje).

                              Estetyka, moim zdaniem, bez zarzutu (i nigdy nie wpadną):

                              weuek?????
                              Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X