Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

retrofit HHC + XDS + TPM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • retrofit HHC + XDS + TPM

    Zamieszczone przez greg505
    mareq321, jak zdemontowac ten plastik wokol szyby aby go nie polamac? Mozesz wkleic fotki tych haczykow?
    Ostatnio zamontowalem oslony przeciwsloneczne na boczne szyby, a teraz jestem na etapie szukania czegos na tylna
    Ja zaczynałem demontaż od środka ramki, na początku pomagałem sobie 2 śrubokrętami później już poszło spokojnie. Zdjęcia postaram się zrobić jutro.

    [ Dodano: Wto 07 Kwi, 15 08:06 ]
    Dzisiejsze fotki robione na szybko :wink:

  • #2
    retrofit HHC + XDS + TPM

    Witam

    jestem po testach w mojej octavce i funkcje z tematu działają za free

    należy ustawić w kodowaniu pompy ESP

    HHC - bajt 25 bit 0 i 1
    XDS - bajt 23 bit 1
    TPM 7K1 - bajt 27 bit 6 ,5 ,4 + bajt 28 bit 7
    TPM 7K9 - bajt 27 bit 5 i 4 + bajt 28 bit 7
    może ktoś wie czym różnią się
    TPM kod wyposażenia 7K1 od 7K9

    do TPM konieczne jest jeszcze zakodowanie licznika i radia - sprawdzam kodowanie
    - zapala się lampka od kontroli i gaśnie ale brak możliwości przyuczenia systemu

    w liczniku w bajcie 4 ustawić bit 0

    w radiu jest problem ja to robiłem VCP i zakodowało się prawidłowo - jak dorwę VCDS to zrobię mapę kodowania i zobaczę co się zmieniło w adaptacjach. samo kodowanie jest bez zmian pozostają testy czy działa.


    testowane na pompie

    Numer VAG :5Q0907379R
    Nazwa :Elektronika hamulców
    Opis ster. :J104 EMB8 EHCB

    Komunikacja :UDS, EV_Brake1UDSContiMK100ESP 033001
    Wersja SW :0356

    octavia3 2.0 tdi + manual + ambition

    pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Nisezle
      Opisz jak dziala Hill holder, i czy widzisz jakakolwiek roznice po aktywacji XDSa
      Black magic

      Komentarz


      • #4
        XDS to jakaś elektroniczna szpera?
        TPM ogarnąłeś do końca?
        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

        Komentarz


        • #5
          witam

          HHC działa jak w o2 - asystent ruszania na wzniesieniu - włączony biegu do przodu auto na wzniesieniu w kierunku jazdy po zdjęciu nogi z pedału hamulca przez chwile utrzymywane jest ciśnienie w układzie hamulcowym pozwala na ruszenie bez stoczenia sie auta do tyłu.

          co do XDS - jak ostro ruszy sie w zakręcie na mokrym to auto ciągnie i nie ma reakcji ASR czuć ze lepiej sie klei do drogi - to są moje odczucia.

          TPM - w poniedziałek dalsze testy - testy dobyły się dzisiaj informacje w pierwszym poście

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez rrobert
            witam

            HHC działa jak w o2 - asystent ruszania na wzniesieniu - włączony biegu do przodu auto na wzniesieniu w kierunku jazdy po zdjęciu nogi z pedału hamulca przez chwile utrzymywane jest ciśnienie w układzie hamulcowym pozwala na ruszenie bez stoczenia sie auta do tyłu.
            Dodam, że jeżeli stoisz tyłem na wzniesieniu i włączysz wsteczny to również przez chwilę będzie trzymał samochód :-)

            Komentarz


            • #7
              Re: retrofit HHC + XDS + TPM

              Zamieszczone przez rrobert
              Witam

              jestem po testach w mojej octavce i funkcje z tematu działają za free

              należy ustawić w kodowaniu pompy ESP

              HHC - bajt 25 bit 0 i 1
              XDS - bajt 23 bit 1
              TPM 7K1 - bajt 27 bit 6 ,5 ,4 + bajt 28 bit 7
              TPM 7K9 - bajt 27 bit 5 i 4 + bajt 28 bit 7
              może ktoś wie czym różnią się
              TPM kod wyposażenia 7K1 od 7K9
              Witam,
              czy ktoś już znalazł czym się różnią wersje 7K1 od 7K9 TPM ?
              Dodatkowo w jaki sposób mogę sprawdzić jaka wersja jest u mnie ? Szukałem w kodowaniu i nigdzie nie znalazłem tego info.

              Komentarz


              • #8
                tomiss, masz u siebie skrzynię manualną, czy DSG?
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Enriquez
                  tomiss, masz u siebie skrzynię manualną, czy DSG?
                  Manual

                  Komentarz


                  • #10
                    to fajnie - do siebie miałem zamawiać HHC, ale ostatecznie być może da się to odpalić za free
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Enriquez
                      to fajnie - do siebie miałem zamawiać HHC, ale ostatecznie być może da się to odpalić za free
                      Dokładnie szkoda kasy. Ja w swojej O3 odpaliłem bez problemu HHC. XDS teoretycznie też ale nie za bardzo można to sprawdzić.
                      Natomiast TPM teoretycznie też mam uruchomiony , ale robiłem kilka testów i nic nie pokazywało. Dlatego też moje pytanie jak sprawdzic jaki mam model 7K1 czy 7K9 może tutaj jeszcze mam coś nie tak .

                      Komentarz


                      • #12
                        TPM jes teraz obowiązkowy, więc nieodpłatny jako oddzielna pozycja.
                        7k1 to standardowy TPMS
                        7k9 to TPMS Plus - firmy Conti - zapewne z czujnikami ciśnienia w oponach
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          TPM jes teraz obowiązkowy, więc nieodpłatny jako oddzielna pozycja.
                          7k1 to standardowy TPMS
                          7k9 to TPMS Plus - firmy Conti - zapewne z czujnikami ciśnienia w oponach
                          Teraz już obowiązkowy ale jak odbierałem moją O3 w marcu jeszcze nie był. A moje kodowania system przyjął ale jak sprawdzałem to nie było żadnego ostrzeżenia o ciśnieniu niestety

                          Komentarz


                          • #14
                            Odnośnie TPM

                            Aby do końca aktywować należy zrobić to co jest napisane poniżej?


                            1. 5F Information
                            2. STG Adaptation -> function 10
                            3. Choose (13) - Vehicle function list BAP-tire_pressure_system_0x07
                            4. Set value to active
                            verified if (14)-Vehicle function list BAB-tire_pressure_system_0x07_msg_bus have value: Suspension data bus

                            1. 5F Information
                            2. STG Adaptation -> function 10
                            3. Choose (56)-Vehicle menu operation-menu_display_rdk
                            4. Set value to active
                            verified if this option is actiated: (58)- Vehicle menu operation-menu_display_rdk_over_threshold_high

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: retrofit HHC + XDS + TPM

                              Zamieszczone przez rrobert
                              Witam

                              jestem po testach w mojej octavce i funkcje z tematu działają za free

                              należy ustawić w kodowaniu pompy ESP

                              HHC - bajt 25 bit 0 i 1
                              XDS - bajt 23 bit 1
                              TPM 7K1 - bajt 27 bit 6 ,5 ,4 + bajt 28 bit 7
                              TPM 7K9 - bajt 27 bit 5 i 4 + bajt 28 bit 7
                              może ktoś wie czym różnią się
                              TPM kod wyposażenia 7K1 od 7K9

                              do TPM konieczne jest jeszcze zakodowanie licznika i radia - sprawdzam kodowanie
                              - zapala się lampka od kontroli i gaśnie ale brak możliwości przyuczenia systemu

                              w liczniku w bajcie 4 ustawić bit 0

                              w radiu jest problem ja to robiłem VCP i zakodowało się prawidłowo - jak dorwę VCDS to zrobię mapę kodowania i zobaczę co się zmieniło w adaptacjach. samo kodowanie jest bez zmian pozostają testy czy działa.


                              testowane na pompie

                              Numer VAG :5Q0907379R
                              Nazwa :Elektronika hamulców
                              Opis ster. :J104 EMB8 EHCB

                              Komunikacja :UDS, EV_Brake1UDSContiMK100ESP 033001
                              Wersja SW :0356

                              octavia3 2.0 tdi + manual + ambition

                              pozdrawiam
                              W bajcie 25 mam ustawione domyślnie bit 5 to mam go odznaczyć czy dodać bity 0 i 1 ?
                              Analogiczne pytanie do następnych kodowań
                              Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                              Komentarz


                              • #16
                                dodać te bity

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zrobione
                                  Wszystko działa, co do HHC to trochę dziwnie chodzi bo stoję pod górę i trzyma hamulec, sprzęgło wciśnięte, ale dodam trochę gazu i od razu odpuszcza, wychodzi na to że najpierw trzeba puszczać sprzęgło
                                  Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    A to nie mozna pojechac do ASO i powiedziec zeby to HHC wlaczyli? Przeciez to nie musza byc wcale wielkie koszty a mamy to oryginalnie zmienione.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez rrobert
                                      dodać te bity
                                      a czy zmieniałeś coś tutaj ?
                                      Select STG 03 (electronic brake system)
                                      STG adjustment -> Function 10
                                      Select Berganfahrassistent
                                      value corresponding to customize default: normal options: early, normal, late
                                      Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez BAss25
                                        A to nie mozna pojechac do ASO i powiedziec zeby to HHC wlaczyli? Przeciez to nie musza byc wcale wielkie koszty a mamy to oryginalnie zmienione.
                                        podjedz i zapytaj. ASO nic poza tempomatem i hakiem nie domontuje

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Festexx
                                          Zamieszczone przez rrobert
                                          dodać te bity
                                          a czy zmieniałeś coś tutaj ?
                                          Select STG 03 (electronic brake system)
                                          STG adjustment -> Function 10
                                          Select Berganfahrassistent
                                          value corresponding to customize default: normal options: early, normal, late
                                          Ja zmieniałem, ale nie było to konieczne żeby HHC ruszyło. Late powoduje, że HHC dłużej trzyma - pewnie dla tych co mają wolniejsze nogi aktualnie używam na normal i też czasem muszę poczekać na zwolnienie HHC przy ruszaniu. Fajne jest to że HHC działa również kiedy samochód stoi przodem w dół. Jednak działa jedynie wtedy kiedy włączysz wsteczny i chcesz ruszyć do tyłu pod górę. Przypominam, że HHC nie działa na mikroskopijnych górkach, nachylenie musi być bardziej niż delikatne ale mniejsze niż małe :P (ile w stopniach nie wiem)
                                          Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
                                          Samochody:
                                          Astra F cabrio Bertone 1,6
                                          O3 2,0TDI CKFC
                                          Była:
                                          O2FL 1,4TSI CAXA

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            w adaptacjach da się zmienić kąt od jakiego działa HHC. ja mam ustawione na 0 i praktyczne przy delikatnym wzniesieniu HHC już działa.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez rrobert
                                              Zamieszczone przez BAss25
                                              A to nie mozna pojechac do ASO i powiedziec zeby to HHC wlaczyli? Przeciez to nie musza byc wcale wielkie koszty a mamy to oryginalnie zmienione.
                                              podjedz i zapytaj. ASO nic poza tempomatem i hakiem nie domontuje

                                              Mam nadzieje ze zartujesz

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                oj jednak nie

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Po zakodowaniu XDS mam wrażenie, że trochę lepiej się jeździ po zakrętach
                                                  A czy ktoś zna security code do 03-Brakes ? Bo kodowanie musiałem zrobić w edytorze kodowań a nie w samym VCDS.
                                                  Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X