Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

octavia 1.4 150KM Zawieszenie

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • octavia 1.4 150KM Zawieszenie

    Przy obciążeniu 5 osób i prędkości powyżej 100km/h auto skacze góra- dół i pływa lewo prawo octavia nowa, 3 miesiące i przebieg 4 000 km
    Pytanie: Czy ten problem występuje też u innych, czy reklamować, co może być nie tak w zawieszeniu.

  • #2
    Sprawdź amortyzatory. Ogólnie octavie buja przy wyzszych prędkościach, ale skakania nie zauważyłem.
    Ps. Jakie masz opony? Zwiększyleś w nich ciśnienie przy takim załadunku?
    Ostatnio edytowany przez Blaise; [ARG:4 UNDEFINED].
    Powered by R-performance

    Komentarz


    • #3
      Cisnienie 2,6 auto tak jak pisałem nowe, raczej całościowo źle dopasowane sprężyny i amortyzatory. Przedtemę miałem Insignię i jeździło się super.

      Komentarz


      • #4
        A to tak masz mieć 2,6 na wszystkie koła przy takim obciążeniu?

        Przykładowo ja zaliczyłem trasę gdzie mi się okropnie źle jechało i pomyślałem, że coś siadło w zawieszeniu bo powyżej setki auto wydawało się niestabilne. Okazało się, że miałem wbite chyba 2,7 bara z tyłu i 2,3 z przodu a jechałem sam + 50kg ładunku w bagażniku. Powietrza przybyło po naprawie w serwisie. Nie spodziewałem się, że przy okazji innych prac mnie dopompują. Dla takiego obciążenia jak miałem powinno być po 2,1 na przód i tył. Po obniżeniu do zalecanego ciśnienia problemy ustąpiły.

        Waga pasażerów i bagażu nie przekroczyła przypadkiem obciążenia dopuszczalnego?

        Komentarz


        • #5
          Ogólnie rzecz biorąc octavia III bez wielo wachacza to badziew , ja miałem dwie octavie II i obie prowadziły się o niebo lepiej niż obecna III , III ma takie zawieszenie ,jak ja miałem kiedyś w oplu astrze f z 1995 roku, kiedyś w tvn turbo robili test zawieszenia II i III , III przy prędkośc i70 km/h poszła w pole , a II pokonała zakręt i niestety mają rację II o niebo lepiej trzyma się drogi, ale oszczędność w kosztach produkcji zawieszenia bez wielowachacza przy ilości produkowanych aut jest ogromna. Oczywiście III na wielowachaczu prowadzi się bajecznie ,ale wielowachacz jest w najmocniejszych wersjach silnikowych

          Komentarz


          • #6
            Daj spokój, tu i tak wszyscy dobrze wiedzą, że nie ma różnicy (więc można spokojnie przepłacać).
            Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

            Komentarz


            • #7
              Nie wiem jakie zawieszenie wkładali do 2.0TDI , bo nie zaglądałem jej pod tyłek, ale w porównaniu z O2 1.9TDI która miala wielowahacz ,to O3 dla mnie jest zdecydowanie na plus. ok, mam tez inne opony bo teraz mam 17" a w poprzedniej mialem 16" .. ale i tak mimo wszystko dobrze sie drogi trzyma.
              Przy wiekszych prędkosciach nie mam żadnych zastrzeżeń , no chyba ze zaczyna mocno wiać , wiatr dość mocno można odczuć na samochodzie , ale podejrzewam ze w innych markach samochodów też czuć wiatr na samochodzie.

              Dla mnie zawieszenie na plus w O3 w porównaniu z O2 ( i nie wiem jakie mam z tylu zawieszenie w 2.0 TDI - nie zaglądałem )

              2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

              Komentarz


              • #8
                W twoim jest nieograbione, czyli wielowahacz. Do tego większy rozstaw osi niż w mk2, stąd lepszy komfort.
                Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                Komentarz


                • #9
                  Ja też mam 17 koła i z tego co się orientuje to 2.0 TDI ma belkę z tyłu ,a z przodu zwykłe tuleje, wiadomo odczucie komfortu to subiektywny czynnik i każdy odczuwa go inaczej , skoro w 2.0 TSI (czyli najmocniejszych wersjach silnikowych montują wielowachacz) ,bo takie auta muszą się lepiej trzymać drogi to coś jest na rzeczy na plus wielowachacza , ja mimo tego ,iż w tej mam szersze opony i lepsze jakościowo( w poprzednich miałem dunlopy lub micheliny) w tej mam pirelli , jadąc do pracy mam pewien zakręt w który poprzednimi octaviami wchodziłem przy prędkości 120 km/h i trzymały się jak przyklejone to ta przy tej prędkości ucieka z zakrętu i muszę ją dohamowywać,bo w przeciwnym razie barierki były by moje, może wina leży po stronie masy ,bo producent jak tylko mógł odchudził III , która jest lżejsza od II średnio o 150 kg , zawieszenie III jest najtańsze budżetowo , może jest tańsze w naprawie i utrzymaniu, ale w komforcie jest dużo gorsze, ale tak jak napisałem wyżej ,każdy użytkownik inaczej odczuwa komfort jazdy i prowadzenia , bo niezależne testy udowadniają,że II lepiej się prowadziła niż III

                  Komentarz


                  • #10
                    No weź... To (niepotrzebnie) analizujesz to sprawę bez uprzedniego schylenia się sprawdzenia jakie masz zawieszenie?
                    Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie ma sie o co kłócić , jasne jest, ze to subiektywne odczucie komforu ... Zerkne w takim razie jakie jest zawieszenei w 2.0TDI , bo pojęcia nie mam , natomiast kieruje mi sie znacznie stabilniej niz O2 , to nie unika wątpliwości ... ale to moze tez być efekt tego, że auto mam w miare nowe , (14 tyś km) i amorki są o dużej sprawności , także inne elementy jeszcze mało zużyte.

                      Postaram sie jeszcze dziś zerknąć na układ tylniego zawieszenie , dam znać.


                      2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                      Komentarz


                      • #12
                        Droga powrotna 1 500km: ciśnienie nadal 2,6 dla wszystkich kół ale mniejsze obciążenie 3 osoby i 100 kg w bagażniku. Jazda o wiele wygodniejsza, całkowity brak skoków góra - dół.
                        Co do pływania auta lewo- prawo to jest koszmar zwłaszcza przy prędkościach powyżej 120 km, koła 17" bez wiatru. Cały czas trzeba kierownicę trzymać i korygować tor jazdy.
                        Przy okazji wizyty w ASO podpytam czy jest to wada do usunięcia.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez MAndrzej Zobacz posta
                          ciśnienie nadal 2,6
                          czy takie masz podane dane na tabliczce.....?
                          Dawid
                          czarna 2018 skoda octavia 3FL

                          Komentarz


                          • #14
                            Octavia to jest kompakt do miasta i okazjonalnie na autostradę.
                            Aczkolwiek do tragedii to jej jeszcze trochę brakuje. Proponuję przejażdzkę fluencem albo cywilną meganką III wtedy zobaczysz co to jest prawdziwy hardcore.
                            Powered by R-Performance

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez MAndrzej Zobacz posta
                              Co do pływania auta lewo- prawo to jest koszmar zwłaszcza przy prędkościach powyżej 120 km, koła 17" bez wiatru. Cały czas trzeba kierownicę trzymać i korygować tor jazdy.
                              Niestety, ale tak jest w w o3. Wyprzedzanie ciężarówek na drodze szybkiego ruchu przy >130 km/h to jest jazda dająca więcej pobudzenia niż najmocniejsza kawka na stacji.
                              Powered by R-performance

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Blaise Zobacz posta
                                Niestety, ale tak jest w w o3. Wyprzedzanie ciężarówek na drodze szybkiego ruchu przy >130 km/h to jest jazda dająca więcej pobudzenia niż najmocniejsza kawka na stacji.
                                Kurde , ciekawe co piszecie , bo ja kompletnie takich objawów nie mam , sporo jezdze i jest stabilnie na maxa ...za wyjatkiem kiedy wieje.

                                2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                Komentarz


                                • #17
                                  To jak to jest z tą belką, cały czas dudni czy tylko jak się jedzie po wybojach czy nierównościach?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Przyznam sie ze nie mialem dokładnie kiedy zaglądnąc pod auto, Ale wg mnie mój egzemplarz tez posiada belke skrętną,
                                    Natomiast w tym aucie mnie chyba inne rzeczy bardziej denerwują niz odgłosy z zawieszenia , których i tak de facto nie słysze.
                                    Zawieszenie wg mnie jest elementem na który nie moge narzekać , prowadzi sie dobrze , nie jest głośne. Mam porównanie w innymi autami , którymi mialem okazje jedzić i nie moge miec zastrzeżeń .

                                    Nie wiem jak sie ma masa pojazdu do komfortu użytkowania , moze poprostu diesel jest cięższy od benzyny i to moze miec jakiś wpływ. Sam nie wiem , Gdybam

                                    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez xcex Zobacz posta
                                      Przyznam sie ze nie mialem dokładnie kiedy zaglądnąc pod auto
                                      To zastawiające, bo potrzeba na to nie więcej niż 10 sekund (i to w opcji zaglądający z nadwagą).
                                      Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
                                        To zastawiające, bo potrzeba na to nie więcej niż 10 sekund (i to w opcji zaglądający z nadwagą).
                                        Nie w tym rzecz. Nic tu do zastanawiania , poprostu ugrzęzłem w jednym miejscu i nie wsiadałem do auta od 2 dni Obiecuje, że dziś to sprawdze i dam znać

                                        2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Położyłem sie pod autem z moją nadwagą , nic tam nie widze z zawieszenia wielowahaczowego, jest spora osłona pod bagażnikiem , no i wszystko wskazuje na belke skrętną
                                          Inaczej powiem , wg mojej wiedzy , wielowahacz występuje w 4x4 , oraz w 2.0 TDI 184 KM / 2.0 TSI

                                          Jakkkolwiek to brzmi , mi osobiscie sie tym autem dobrze powozi .. jesli mowa o zawieszeniu , wkurw***ją mnie inne rzeczy , ale nie zawieszenie.

                                          2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zdjęcie rozwiałoby wątpliwości.

                                            P.S. 1.8 tsi też ma wielowahacz.
                                            Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ok, w następnym poscie dołoże zdjęcia

                                              2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                W międzyczasie doczytałem - do 150 KM włącznie jest beleczka. Niezależnie od pojemności silnika.
                                                Zbierałem informacje przed świadomym zakupem o2 z końca produkcji. Jednak używane tsi nie nadaje się do zakupu. Szkoda, bo buda mi się podoba. :-(

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
                                                  W międzyczasie doczytałem - do 150 KM włącznie jest beleczka. Niezależnie od pojemności silnika.
                                                  No czyli by sie zgadzało . Wielowahacz jest zupełnie innym rozwiazaniem i to na pierwszy rzut okaz juz widać ze jest wiecej elementów przy kole w tylnim zawieszeniu .
                                                  Tutaj jest belka skrętna , Natomiast powtórze ze mi sie lepiej prowadzi O3 niz O2 na wielowahaczu.

                                                  Wracając do wcześniejszych fragmentów wątku , to jestli w VW Golf z tym samym silnikiem montują wielowahacz , to też o czymś swiadczy , ze jednak nie szukają tam az tak oszczędnosci jak w Skodzie . Przez to cena tez jest inna ...

                                                  2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X