Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Boczne podmuchy wiatru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Jeżdżę różnymi autami. Sedany sa raczej mniej wrażliwe na boczny wiatr.
    Nowa octavia combi nie wyróżnia się specjalnie ani na plus ani na minus.
    Tzn. nie zauważyłem by była bardziej wrażliwa od innych aut.

    Komentarz


    • #27
      Ja też zauważyłem takie same objawy, co prawda przez 1,5 tyg zrobiłem 2000 km ale już na 100% mogę to stwierdzić.
      Wcześniej przez 4 lata jeździłem OIILF kombi z 2.0TDI wiec mam porównanie 1:1 - w mojej też jest wielowachacz. Przy poprzedniej musiał być już duży wiatr aby wyprowadziło z równowagi. OIII jest bardziej miękka i stąd pewnie takie zachowanie .
      O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
      Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

      Komentarz


      • #28
        Mam odmienne zdanie
        Jeździłem VW Tiguanem i wtedy czułem boczne podmuchy nawet jak stałem na światłach a obok śmigał TIR, a teraz w Octavii tego nie zauważyłem :P
        Mam porównanie z firmowymi OII FL 2.0TDI wg mnie zachowanie auta jest identyczne.
        O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

        Komentarz


        • #29
          Odnoszę wrażenie, że im lepsze samochody tym kierowcy gorsi... takie "piczki", którym wszystko przeszkadza, na wszystko narzekają i z niczym sobie nie radzą. Znacie takie powiedzenie "złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy" ?
          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez zepter00
            Odnoszę wrażenie, że im lepsze samochody tym kierowcy gorsi... takie "piczki", którym wszystko przeszkadza, na wszystko narzekają i z niczym sobie nie radzą. Znacie takie powiedzenie "złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy" ?
            Kolego, ja nie narzekam tylko napisałem jakie są moje odczucia po przesiadce z O II FL do O III. I nie jestem jak piszesz "piczką" bo rocznie średnio pokonuję głownie po Polsce około 70 tys km - nie jestem niedzielnym kierowcą który robi miesięcznie 1000 km i porównanie do poprzedniej wersji mam.
            O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
            Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

            Komentarz


            • #31
              Jesteś przewrażliwiony i coś jest na rzeczy bo poczułeś się dotknięty moim postem, który przecież nie odnosił się do nikogo konkretnie, tylko był oczywistym wnioskiem po lekturze kilku tematów na tym forum. Jeździsz bardzo dobrym autem a narzekasz i szukasz wymówek jak... Nie narzekaj bo nie ma na co. Wrażliwy na boczny wiatr to jest mój max wysoki i max długi Ford Transit Van. Nawet moja O1 na wysokim - podwyższonym i stosunkowo miękkim zawiasem jest wrażliwsza na boczny wiatr niż jakakolwiek O3 Zgadzam się z mattyah4x4 - Nie wiecie o czym piszecie.
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz


              • #32
                Moja o3 jest przyklejona do drogi nic nie rzuca na boki. Na pewno lepiej niz w o2

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez Himenek
                  Moja o3 jest przyklejona do drogi nic nie rzuca na boki. Na pewno lepiej niz w o2
                  Zdecydowanie popieram, u mnie też jest super.

                  Komentarz


                  • #34
                    Panowie nie jeździliście Hyundaiem Pony. W tym sprzęcie strach było czasami włączyć wycieraczki, bo cała buda chodziła :shock:
                    Ostatnio O3 kombi 1.8 jechałem po trasie S8, gdzie dookoła same pola. Ludzie zaczynali zwalniać po wyjechaniu z Warszawy. Nie wiedziałem dlaczego. Dopiero po paru KM trochę mną bujnęło, a moc wiatru poczułem dopiero na postoju przy Macdonaldsie 8) . Nie jest źle IMO.

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez Tinky
                      Panowie nie jeździliście Hyundaiem Pony. W tym sprzęcie strach było czasami włączyć wycieraczki, bo cała buda chodziła :shock:
                      Ostatnio O3 kombi 1.8 jechałem po trasie S8, gdzie dookoła same pola. Ludzie zaczynali zwalniać po wyjechaniu z Warszawy. Nie wiedziałem dlaczego. Dopiero po paru KM trochę mną bujnęło, a moc wiatru poczułem dopiero na postoju przy Macdonaldsie 8) . Nie jest źle IMO.
                      Panowie nie rozumiem porównań do innych samochodów niż O2 i O3 gdyż podstawowym tutaj tematem jest różnica pomiędzy tymi dwoma modelami. Jeżeli będziemy się tak rozdrabniać to za chwilę ktoś napisze że i polonez albo fiat 125 były bardziej wrażliwe. Nie zapominajmy że tutaj piszemy o skodach i w sumie to powinniśmy porównywać tylko modele tej marki. Są inne fora ogólne na których do woli można się rozpisywać nt. róznych marek.
                      Ale wracając do tematu sam mam podobne wrażenia odnośnie O3, po przesiadce z O2(przejechałem ok. 60tys w rok) a wcześniej z O1(ponad 100tys w 2 lata) też zauważyłem duuużo większą wrażliwość tego modelu na boczny wiatr. Odczuwa się to zwłaszcza przy prędkościach powyżej 140 na autostradzie i jest to fakt wyraźnie odczuwalny. Każdemu kto uważa inaczej niech spróbuje wyskoczyć na jakąkolwiek trase poza miastem nieosłoniętą najlepiej expresówkę lub autostradę i sam się przekona.
                      Wiadomo że każdy z nas ma swoje subiektywne odczucia ale skupmy sie na porównaniu O2 z O3.

                      Komentarz


                      • #36
                        Potwierdzam O3 jest zdecydowanie podatna na podmuchy wiatru. I czasem staje się nie miłe.

                        Komentarz


                        • #37
                          Panowie, rathan i tomiss, nie wyrażajcie tak swojej opinii, bo kolega zepter00, zaraz was nazwie "piczkami", bo On doskonale wie jak zachowuje się OIII w porównaniu do OII
                          O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                          Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                          Komentarz


                          • #38
                            zmieńcie koła na większe i szersze, moje 18ki tak się trzymają drogi że żaden wiatr na samochód nie wpływa

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez tomiss
                              Zamieszczone przez Tinky
                              Panowie nie jeździliście Hyundaiem Pony. W tym sprzęcie strach było czasami włączyć wycieraczki, bo cała buda chodziła :shock:
                              Ostatnio O3 kombi 1.8 jechałem po trasie S8, gdzie dookoła same pola. Ludzie zaczynali zwalniać po wyjechaniu z Warszawy. Nie wiedziałem dlaczego. Dopiero po paru KM trochę mną bujnęło, a moc wiatru poczułem dopiero na postoju przy Macdonaldsie 8) . Nie jest źle IMO.
                              Panowie nie rozumiem porównań do innych samochodów niż O2 i O3 gdyż podstawowym tutaj tematem jest różnica pomiędzy tymi dwoma modelami. Jeżeli będziemy się tak rozdrabniać to za chwilę ktoś napisze że i polonez albo fiat 125 były bardziej wrażliwe. Nie zapominajmy że tutaj piszemy o skodach i w sumie to powinniśmy porównywać tylko modele tej marki. Są inne fora ogólne na których do woli można się rozpisywać nt. róznych marek.
                              Dobra, nie spinaj się tak :roll:

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Tinky
                                Zamieszczone przez tomiss
                                Zamieszczone przez Tinky
                                Panowie nie jeździliście Hyundaiem Pony. W tym sprzęcie strach było czasami włączyć wycieraczki, bo cała buda chodziła :shock:
                                Ostatnio O3 kombi 1.8 jechałem po trasie S8, gdzie dookoła same pola. Ludzie zaczynali zwalniać po wyjechaniu z Warszawy. Nie wiedziałem dlaczego. Dopiero po paru KM trochę mną bujnęło, a moc wiatru poczułem dopiero na postoju przy Macdonaldsie 8) . Nie jest źle IMO.
                                Panowie nie rozumiem porównań do innych samochodów niż O2 i O3 gdyż podstawowym tutaj tematem jest różnica pomiędzy tymi dwoma modelami. Jeżeli będziemy się tak rozdrabniać to za chwilę ktoś napisze że i polonez albo fiat 125 były bardziej wrażliwe. Nie zapominajmy że tutaj piszemy o skodach i w sumie to powinniśmy porównywać tylko modele tej marki. Są inne fora ogólne na których do woli można się rozpisywać nt. róznych marek.
                                Dobra, nie spinaj się tak :roll:
                                Nikt się nie spina tylko z całym szacunkiem dla Hyundaia Pony to samochód z innej epoki i nie powinno się takich aut porównywać , podobnie jak któryś z kolegów porównał O3 do Transita , ale jak jego porówna się z kolei z autobusem to okaże się nawet bardzo stabilnym autkiem. I dlatego skupmy się na O2 vs O3.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Ja nie porównuję Octavii z Pony. O Pony napisałem na zasadzie anegdoty.
                                  Chociaż nie widzę sensu zawężać dyskusji do O2 vs O3, bo myślę, że jednak większość ma doświadczenie z innymi autami. Ja np. uważam, że O3 combi na wielowahaczu jest mało wrażliwa na boczne podmuchy. To jest lekkie auto jak na swoje gabaryty, a mimo to osobiście nie zauważyłem dużej różnicy w stosunku do dość ciężkiego Signum CDTI (choć trochę słabiej jest).

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Tinky
                                    Ja nie porównuję Octavii z Pony. O Pony napisałem na zasadzie anegdoty.
                                    Chociaż nie widzę sensu zawężać dyskusji do O2 vs O3, bo myślę, że jednak większość ma doświadczenie z innymi autami. Ja np. uważam, że O3 combi na wielowahaczu jest mało wrażliwa na boczne podmuchy. To jest lekkie auto jak na swoje gabaryty, a mimo to osobiście nie zauważyłem dużej różnicy w stosunku do dość ciężkiego Signum CDTI (choć trochę słabiej jest).
                                    O widzisz i tu doszliśmy do sedna , masz O3 na wielowahaczu i dlatego uważasz że jest OK. Ja natomiast mam naprawdę duże porównanie O2 z obecną O3 która niestety nie ma wielowahacza i wypada bardzo źle w bezpośrednim porównaniu.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Wg mnie jest to wina przekładni kierowniczej, ja mam 02T i przy każdym wyprzedzaniu Tir-a muszę trzymać kierownicę oburącz, przy jeździe autostradą powyżej 120km/h auto cały czas myszkuje raz ściąga na prawo, raz na lewo i trzeba nonstop korygować tor jazdy. Wymiana tylnych tuleji przednich wahaczy na pełne zdecydowanie poprawiło sytuacje, ale ideału nie ma. Rozmawialem z właścicielem Golfa VI i tez tak ma. Mój zabytek z 71r z luzem na przekładni na pół obrotu, jedzie po autobahnie 140km/h jak po sznurku..


                                      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zapewne tak jest jak piszecie, no cóż belka skrętna i ogólnie kilkadziesiąt kilo może 100 zrobiły swoje i tutaj O II zapewne wypada lepiej.

                                        Ja chciałbym się jeszcze tylko dowiedzieć od posiadaczy OIII o jakich prędkościach mówimy ?
                                        Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                        Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez prez7
                                          Zapewne tak jest jak piszecie, no cóż belka skrętna i ogólnie kilkadziesiąt kilo może 100 zrobiły swoje i tutaj O II zapewne wypada lepiej.

                                          Ja chciałbym się jeszcze tylko dowiedzieć od posiadaczy OIII o jakich prędkościach mówimy ?
                                          Generalnie tak do około 140km/h jest ok nawet przy dużym wietrze, problemy zaczynają się powyżej i to głównie na otwartej przestrzeniu lub wjeżdżaniu/wyjeżdżaniu zza osłon.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez tomiss
                                            Zamieszczone przez prez7
                                            Zapewne tak jest jak piszecie, no cóż belka skrętna i ogólnie kilkadziesiąt kilo może 100 zrobiły swoje i tutaj O II zapewne wypada lepiej.

                                            Ja chciałbym się jeszcze tylko dowiedzieć od posiadaczy OIII o jakich prędkościach mówimy ?
                                            Generalnie tak do około 140km/h jest ok nawet przy dużym wietrze, problemy zaczynają się powyżej i to głównie na otwartej przestrzeniu lub wjeżdżaniu/wyjeżdżaniu zza osłon.
                                            Jeżdże teraz O3 1.4 TSI i nie będę tego wygłaszał z wielką dumą ale byłem "zmuszony" do jazdy 180-200 km/h na autostradzie przy dużym wietrze...czułem się jak na środku morza w małej łódce. Z przyjemnością przesiadam się do O2 FL, którą jeździe teraz moja żona.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez tomiss
                                              Zamieszczone przez prez7
                                              Zapewne tak jest jak piszecie, no cóż belka skrętna i ogólnie kilkadziesiąt kilo może 100 zrobiły swoje i tutaj O II zapewne wypada lepiej.

                                              Ja chciałbym się jeszcze tylko dowiedzieć od posiadaczy OIII o jakich prędkościach mówimy ?
                                              Generalnie tak do około 140km/h jest ok nawet przy dużym wietrze, problemy zaczynają się powyżej i to głównie na otwartej przestrzeniu lub wjeżdżaniu/wyjeżdżaniu zza osłon.
                                              Dzięki za info, czyli dla mnie może być, bo i tak więcej niż złoty czterdzieści nie kursuje.

                                              [ Dodano: Pią 30 Maj, 14 10:05 ]
                                              Zamieszczone przez dj1978
                                              Zamieszczone przez tomiss
                                              Zamieszczone przez prez7
                                              Zapewne tak jest jak piszecie, no cóż belka skrętna i ogólnie kilkadziesiąt kilo może 100 zrobiły swoje i tutaj O II zapewne wypada lepiej.

                                              Ja chciałbym się jeszcze tylko dowiedzieć od posiadaczy OIII o jakich prędkościach mówimy ?
                                              Generalnie tak do około 140km/h jest ok nawet przy dużym wietrze, problemy zaczynają się powyżej i to głównie na otwartej przestrzeniu lub wjeżdżaniu/wyjeżdżaniu zza osłon.
                                              Jeżdże teraz O3 1.4 TSI i nie będę tego wygłaszał z wielką dumą ale byłem "zmuszony" do jazdy 180-200 km/h na autostradzie przy dużym wietrze...czułem się jak na środku morza w małej łódce. Z przyjemnością przesiadam się do O2 FL, którą jeździe teraz moja żona.
                                              ale przy takich prędkościach 180-200 km/h na dużym wietrze i w otwartym terenie, to chyba każdym autem podobnej klasy by telepało, to chyba nic nienaturalnego ?

                                              a tak przy okazji pamiętam jak jechałem 2 lata temu jakoś tak pod koniec lutego, na narty Fabiozą - wiało jak cholera, lało:śnieg z deszczem - przy 140km/h musiałem mocno trzymać kiere.
                                              Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                              Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                O3 jest moim zdaniem bardzo podatna na boczny wiatr, ciężko tego nie zauważyć ponieważ pierwszy raz jadąc autostradą od razu przy pierwszym wyprzedzaniu ciężarówki nieprzyjemnie przestawiło auto na pasie. Wcześniej miałem Mondeo 3 i nigdy czegoś podobnego nie doświadczyłem - niestety im szybciej tym efekt jest bardziej odczuwalny i bardziej nieprzyjemny. Ta podatność na podmuchy przy większych prędkość powoduje, że auto trochę "myszkuje" zmuszając do skupienia na utrzymywaniu toru jazdy.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  O3 kombi jeżdżę od połowy stycznia i zrobiłem ok. 15 000 km. jest podatna na podmuchy boczne, ale moim zdaniem nie ma tragedii. szczerze mówiąc nie widzę dużej różnicy pomiędzy moimi dwoma poprzednimi autami tj. 02 z 2005 r., która jeździłem przez 5 lat oraz świetnie wyważonym (50/50) BMW 1 (e87) z 2010 r, którym jeździłem przez ostatnie 3 lata. nadmienię, że jeżdżę głównie w trasie i robię min. 35 tys. rocznie. to jednak chyba kwestia bardzo subiektywnych odczuć
                                                  Była: Octavia 2 Ambietne Combi 1.9 TDI + dodatki
                                                  Jest: Octavia 3 Elegance Combi 2.0 TDI 4x4 + dodatki

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez spike1314
                                                    Wcześniej miałem Mondeo 3 i nigdy czegoś podobnego nie doświadczyłem
                                                    Witam jako nowy użytkownik forum i dokładnie takie same spostrzeżenia.

                                                    Musiałbym zwrócić na to uwagę jeżdżąc wcześniej Mondeo mk3
                                                    i nie pamiętam ani razu takiego przypadku natomiast jak jadąc
                                                    pierwszy Octavią III i wyprzedzając tira wyczuwalnie przestawiło
                                                    samochód to miałem zastrzyk adrenaliny.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X