Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Boczne podmuchy wiatru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Boczne podmuchy wiatru

    Zamieszczone przez Texas
    A dziś auto wystawione w pl z przebiegiem 165tyś oczywiście bezwypadek
    Dlatego skusiłem się na nówkę sztukę klasa/dwie niżej ale 99,99% pewniak nie lubię takich niespodzianek jak te z Superb'a

  • #2
    Boczne podmuchy wiatru

    Szanowni forumowicze, odnoszę wrażenie że O3 jest czuła na boczne podmuchy wiatru, jeżdżąc drogami typu, a najbardziej się to odczuwa nawet wyprzedzając duże ciężarówki odczuwa się tzw "gibnięcie" auta, proszę o wasze opinie i ocenę pozdrawiam.
    Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

    Komentarz


    • #3
      Jak dla mnie O3 jest tak samo czuła jak O1 i tutaj nie wyczułem jakiejś różnicy. Jeżdżąc Cordobą z 1997 roku także dało się czasami poczuć wiaterek

      Komentarz


      • #4
        Combi? Dodatkowa powierzchnia boczna z tyłu nie poprawia odporności na boczny wiatr.

        Komentarz


        • #5
          Ja jak mam około 100 km/h to mam dziwny dzwięk dobiegający z okolicy szyby przedniej od strony kierowcy, jakby takie "pierdzenie wiatru" Jakieś sugestie co to ?
          Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

          Komentarz


          • #6
            Na boczne podmuchy jest dość czuła, może jakby ją obniżyć to by było lepiej :?: Ale też bez popadania w histerię.
            A co do pierdzenia zobacz czy jakiś listek Ci nie utknął pod wycieraczką albo w kratce podszybia. U mnie wczoraj jakiś śmietek dawał taki odgłos.
            O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

            Komentarz


            • #7
              boczny wiatr przeszkadzający przy zwykłym kombiku :lol:
              normalne auto, normalna wrazliwośc no boczny wiatr - czyli prawie żadna, również w porównaniu do sedana.... co Wy za sceny robicie, Panowie ? :szeroki_usmiech
              Diesel Service Śmietana
              43-210 Kobiór
              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

              uwaga
              nie robimy pompowtryskiwaczy

              Komentarz


              • #8
                mattyah4x4, niestety ale moi znajomi którzy mają O3 i mają doświadczenia z O2 potwierdzają, że O3 jest bardziej wrażliwa na boczne podmuchy

                i to liftbacki a nie kombi

                IMHO to sprawa zawieszenia tylnego
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  IMHO to sprawa zawieszenia tylnego
                  Tylne zawieszenie -belka- odpowiada też za dziurę ozonową, szkarlatynę i dowolny fundamentalizm. Aha i jeszcze ceny ropy na rynkach światowych. Dajcie spokój belce, jest bo jest. Trzeba się przyzwyczaić albo zmienić samochód.
                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kylo76
                    odpowiada też za dziurę ozonową, szkarlatynę i dowolny fundamentalizm. Aha i jeszcze ceny ropy na rynkach światowych
                    kylo76, z takim podejściem wstąp do jakiejś partii politycznej :wink:

                    jeżdżę O2, jeździłem testówkami O3 liftback i kombi
                    kolega z klubu jeździ O3 1,4 Tsi, inny 1,6 Tdi- wszyscy mają takie same zdanie

                    zdaje się po to jest to forum, żeby wymieniać uwagi i spostrzeżenia

                    Dołączył: 13 Cze 2013
                    jesteś na forum od 3miesięcy kolego i wszystko wiesz o Octaviach?
                    jeździłeś O2 żeby mieć porównanie o tym o czym napisałem?

                    gdybyś miał problem - napisałem wyraźnie - IMHO
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      jesteś na forum od 3miesięcy kolego i wszystko wiesz o Octaviach?
                      Nie nie wiem, ale jak coś się kupuje to chyba mniej więcej świadomie. Nie demonizujmy tej belki jest bo jest i nie zwalajmy na nią winy za wszystko co się nie podoba.

                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      żeby wymieniać uwagi i spostrzeżenia
                      Ale nie stawiać sprawy na ostrzu noża i reagować nerwowo. Jeśli Ciebie moja uwaga dotycząca belki uraziła to nie było to moim zamiarem.
                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez kylo76
                        ale jak coś się kupuje to chyba mniej więcej świadomie
                        kylo76, być może część użytkowników nie zdawała sobie sprawy z tej dokuczliwości?albo bagatelizowała ją, tak jak osławione boczki?

                        wielu userów O3 jeździ po kilka- kilkadziesiat kilometrów dziennie i to po mieście i nie ma jeszcze takich doświadczeń- poczekajmy do zimy, może znowu jak w dużym fiacie trzeba bedzie wozić w bagażniku krawężnik :wink:
                        może stąd też pojawił się na forum w dziale O3 temat wymiany tylnego zawieszenia na wielowahaczowe 8)
                        jednocześnie znając ludzką naturę podejrzewam, że nikt nie przyzna się że źle wybrał :roll: biorąc takie a nie inne zawieszenie
                        ja napisałem o moich doświadczeniach i doświadczeniach kolegów którzy robią miesięcznie po kilka tysięcy km i to w trasach- mamy zbieżny pogląd co do tego jak O3 zachowuje się przy bocznych podmuchach mając jednocześnie porównanie do O2

                        Forum - Octavia Club Polska
                        nie żebym wierzył w takie testy, ale cos w tym jest
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz


                        • #13
                          No ja mam model 2014 i kurde 1000 km puknięte i żadnych dźwięków nie ma, samochód jest na 17 calowych kołach więc jeździ w miarę sztywno w zakrętach, może Ci co mają MY 2013 to jakieś wadliwe egzemplarze dostali ?
                          Jeździłem teścia O II 1,9 TDI i moim zdaniem moja się lepiej prowadzi.
                          Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Festexx
                            samochód jest na 17 calowych kołach więc jeździ w miarę sztywno w zakrętach
                            a czy to jak jeździ w zakretach to nie jest kwestia zawieszenia a nie rozmiaru opon?
                            ta sama 17" na różnej oponie różnie prowadzi sie w zakręcie- poczytaj uwagi piramidy w temacie o oponach

                            Zamieszczone przez Festexx
                            Jeździłem teścia O II 1,9 TDI i moim zdaniem moja się lepiej prowadzi
                            masz prawo do takiej opinii- ja niestety się z faktem, że O3 na belce lepiej sie prowadzi niż O2 na wielowahaczu nie zgodzę :diabelski_usmiech

                            zwróc uwagę na info w linku który wkleiłem powyżej, że skoda zmieniała juz charakterystykę zawieszenia na produkcji O3
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz


                            • #15
                              czy O3 jest podatna na podmuchy wiatru? - tak jest czuła,mam najechane już 15kkm i z całą odpowiedzialnością piszę,że jest inaczej niż w O2 ,inaczej,wcale nie oznacza,że gorzej,jest wyczuwalne,ale nie przeszkadzające i denerwujące,
                              tylne zawieszenie typu belka jest słyszalne tylko przy pewnych nierównościach,ale po przejechaniu już tylu kilometrów zawieszenie zaczyna pracować coraz lepiej-chyba,że to moje odczucie i kwestia przyzwyczajenia,
                              jedno jest pewne-to auto nie jest do zap...lania po zakrętach i taki zamysł był pewnie konstruktorów,żeby przy takiej mocy była belka
                              używam też Renault Trafika i tam to jest dopiero tragedia(w porównaniu do skody),przy czołowym wietrze spalanie potrafi się zwiększyć do 1,5 l/100 km więcej niż przy braku wiatru lub wietrze od tyłu(a przód ma taki aero :roll: )
                              Jacek

                              Komentarz


                              • #16
                                jago7270, jakkolwiek trzeba doczekać do zimy i wtedy więcej będziemy wiedzieli o zaletach i mankamentach O3 :wink:
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz


                                • #17
                                  piotrek_gdy, zgadza się,aczkolwiek,na mokrej nawierzchni czuje się tak samo pewnie jak w O2,a po śniegu i lodzie to...... :szeroki_usmiech
                                  Jacek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jest czuła na boczne podmuchy wiatru, ale bez histerii, ostatecznie to duży samochód (duża powierzchnia boczna więc ma w co pchać). Co do hałaśliwości belki, ostatnio jechałem z kolegą z forum (leszekmw) który zauważył, że bardziej słyszy przód niż tył, a w porównaniu z jego O2 jest w ogóle ciszej.
                                    Też słyszałem że coś zmienili w zawieszeniu, ale nikt się do tego oficjalnie nie przyzna, a jeśli coś zmienili to podejrzewam, że nie zawieszenie jako całość, ale elementy gumowe, może sprężyny.
                                    A plastikowe boczki dla mnie to są akurat ok, po jeździe z dziećmi wystarczy mokra szmata i jest czysto.
                                    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez kylo76
                                      plastikowe boczki dla mnie to są akurat ok, po jeździe z dziećmi wystarczy mokra szmata i jest czysto
                                      skóra jest lepsza :wink:
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        No koledzy jak twierdzicie, że O III jest podatna na podmuchy wiatru to proponuje przejechać się Toyotą avensis III to szybko zmienicie zdanie......
                                        Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez lukaszc2
                                          proponuje przejechać się Toyotą avensis III
                                          Aż tak nią miota :?:
                                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jeździłem Avensis Sedanem i Kombi i naprawdę miałem obawy jechać przy delikatnym wietrze szybciej niż 140 na autostradzie, wyjazd i wjazd w ekrany powodował naprawdę nie komfortowe uczucie spychało samochód bardzo i stawał się nie stabilny myślałem, że coś z zawieszeniem ale potem też jechałem kombi i było to samo już dużo stabilniejsza jest Corolla. Nie wiem dlaczego się tak dzieje w końcu to samochód dość drogi i dobry ale jeśli chodzi o odporność na wiatr to wolę Lanosa.
                                            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Cóż widać z tego, że jazda próbna powinna być tygodniowa, najlepiej na przełomie ciepła jesień i nagły atak zimy, plus silny wiatr.
                                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Bmw E-65 z 2004r na fabrycznych kołach 19cali ze spor tpakietem też była czuła na pdmuchy wiatru,ale to chyba przez predkości ktore rozwijałem. Np na autostradzie A1 Nowe Marzy -Toruń przy predkościach 120-230 strachu sie najadłem wyjezdzająć z barier dzwiekochłonnych,lub spod wiaduktów.
                                                Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Panowie - buja przy bocznym wietrze O3 i tego nie zmienicie. Lepiej jest przy wielowahaczu ale nie ma przepaści. Wiem co piszę bo jeżdzę różnymi autami poza tymi w podpisie. Trzeba uważać przy zap....laniu na szosie. :szeroki_usmiech
                                                  Pozdrawiam,

                                                  Bomber
                                                  __________________
                                                  O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
                                                  + "Lodówka" :-)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X