Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Boczne podmuchy wiatru

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Właściwie to wszystkie aurisy są słabe, bo najszybszy ma równe 10 sekund do setki. A w katalogu modelu nie uznali zawieszenia za istotny szczegół, bo nie jest ono nigdzie opisane. :-)

    Komentarz


    • #77
      Pozwolę sobie odświeżyć wątek, niestety tak się zestarzał że nie dotarłem do niego przed podjęciem decyzji o zakupie. Zaczalem głębiej grzebać jak dostałem auto i przejechałem się oko 120 na moście czy mijałem z tirem. Generalnie masakra!!! Nie wiem skąd to auto ma takie opinie i tak się sprzedaje. Jedyna Jedyna zaleta jest wielkosc. Cała reszta jest albo przeciętna albo sporo poniżej.Latalem w robocie oii, Megane iii i wieloma innymi po 190 na autobanach i auta szły jak po sznurku czy to belka czy wahacz z tylu. O3 to jakis dramat strach tym jechać, to auto naprawdę potrafi niebezpiecznie się zachowac( mowa o MY 2020).Generalnie to zawieszenie nie jest ani komfortowe ani bezpieczne czy stabilne. Widać w tym aucie oszczędności na każdym kroku.U mnie to wybór "tylko" na 3 lata a potem niech to leasing zabiera. Dla mnie to auto to są dwie generacje do tyłu jeśli chodzi o prowadzenie i chyba nie ma drugiego auta tej klasy które tak marnie się prowadzi.

      Komentarz


      • #78
        Poprzednia meganka / fluence i ceed prowadza sie gorzej przy duzych predkosciach
        Powered by R-Performance

        Komentarz


        • #79
          Pita, jakiego rozmiaru masz opony?
          180km / 300Nm

          Komentarz


          • #80
            Standard 205, 16 cali zimówki.
            Trochę pogrzebałem w internetach i jest mega dużo na ten temat niestety.
            Przyjrzałem się też wymiarom tego auta i chyba tak to się kończy jak się próbuje napompować uiwersalna platforme. Moje poprzednie Megane iii kombi miało większy rozstaw osi i szerszy rozstaw kòl i to było widać nawet po wyglądzie auta.
            Ostatnio leciałem do Kopenhagi mazda iii i to auta też w miarę miękko zawieszone i sporo głośniejsze ale leci pewnie 180 i to na takich samych kołach.
            W Megane też miałem te same koła i z tyłu belke i wyprzedzając tira przy 160 nie było problemów.
            w robocie mam jeszcze sporo aut, szczególnie golf vii które ma niby to samo zawieszenie więc go wezmę i sprawdzę konkretnie pod takie zachowanie. Aczkolwiek kiedys jechałem i nie pamiętam bym zauważył takie zachowania.
            Ostatnio edytowany przez Pita1111; 50077.

            Komentarz


            • #81
              Najlepszym krokiem jest zmiana na 17 cali z 225/45 z niskim ET. W przedlifcie mam et35 i uwierz, że w porównaniu do 16tek jest niebo a ziemia. Większa szerokość koła, mniej gumy i wysuniecie koła na zewnątrz robi robotę. Sam mam teraz na zimę 16 cali i powyzej 120 nawet nie próbuje jechać, gdzie w lato 140-160 jedzie jak po sznurku. 16tki to nieporozumienie w tym aucie
              Ostatnio edytowany przez Blaise; 45624.
              180km / 300Nm

              Komentarz


              • #82
                To może producent tak powienien to auto konfigurować w standardzie. Dla mnie nieporozumieniem jest że tak prowadzący się samochód jest puszczany do sprzedaży za takie pieniądze. Generalnie to auto ma jeszcze kilka kwiatków, które jak dla mnie są niekaceptowalne w aucie tej klasy w dzisiejszych czasach.
                Jak widac skoda coś tam próbowała załatwić zmieniając rozstaw kół po lifcie ale efekt mizerny.
                Generalnie,każdy kto o chce to auto kupić powinien się mocno zastanowić czy chce mieć tak słabo prowadzący się samochód za tak duże pieniądze.
                O3 to nie jest lepsza wersja O2 tylko duży krok do tyłu.
                Niestety ciężko to wyłapać na krótkiej jeździe próbnej.
                Do tego kangurowanie w 1,5tsi i mamy piękny obraz jakości.

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez Pita1111 Zobacz wpis
                  Jak widac skoda coś tam próbowała załatwić zmieniając rozstaw kół po lifcie ale efekt mizerny.
                  Skąd takie info, że po lifcie został zmieniony rozstaw kół?

                  Komentarz


                  • #84
                    Z danych technicznych. Tyl dostał dodatkowe 3cm.

                    Komentarz


                    • #85
                      Nie wiem, gdzie taką bzdurę znalazłeś, ale w instrukcjach obu wersji (przedlift i polift) widnieje ta sama wartość - 2686mm.
                      Dodatkowe 3cm rozstawu osi wiązałyby się chociażby z nie lada przeróbkami wewnątrz auta, bo wiele części wnętrza trzeba by było projektować i produkować na nowo. A wtedy ciężko byłoby mówić o lifcie, a trzeba by było raczej o nowym modelu.
                      Ostatnio edytowany przez Chris11; 19445.

                      Komentarz


                      • #86
                        Ale pisałem o rozstawie kół tylnych a nie osi.

                        Komentarz


                        • #87
                          Na zimowych balonach 16kach to strach w zakręt szybciej wchodzić Temat moim zdaniem załatwiają juz 17ki ale z ET 35-40. Sam posiadam 225/45 micheliny PS4 na feli 17" 7.5" z et40 i to jest inne auto

                          Komentarz


                          • #88
                            Chris11 jesteś w błędzie - po lifcie rostaw kół jest szerszy i koledze Pita1111 należą się przeprosiny.

                            Z podmuchami w O3 bym nie przesadzał, chociaż faktycznie inne auta są sztywniejsze przez co mniej je buja od wiatru, ale nie est tak źle jak np w wysokoch autach typu Mazda5, Opel Zafira, itp.

                            Co do jazdy 'jak po sznurku" przy wyższych prędkościach czy też zakrętach to też mi to przeszkadzało na seryjnym zawieszeniu z wielowahaczem z tyłu i 225/45/R17, dlatego mam teraz gwint i nawet na zimowych 205/55/R16 jest ok. Uprzedzam pytania - komfortu nie straciła, czasami nawet zyskała. Zjechała w dół o 35-40mm, przez co trzeba mieć na uwadze na parkowanie przodem przy krawężnikach, ale to i bez gwintu czasami było problematyczne.
                            Dawid

                            Komentarz


                            • #89
                              Jeśli mówimy o rozstawie kół to faktycznie - mój błąd.
                              Ja automatycznie skojarzyłem to z rozstawem osi.

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez Pita1111 Zobacz wpis
                                To może producent tak powienien to auto konfigurować w standardzie. .
                                W standardzie dla Style masz własnie 225/45R17 i do tego opony z indeksem predkości W czyli do 270km/h. Czyli opony bardzo sztywne. Przy 200km/h nie zauważyłem póki co nic dziwnego. Pamietajmy też że Octavia ma wysoki prześwit, w swojej klasie pewnie jeden z wyższych co z pewnością nie poprawia zachowania auta przy dużych prędkościach. Ale nie oszukujmy się, pomijając już przepisy, to i tak nie ma gdzie takich predkości osiągać o ekonomi już nie wspominam, wystarczy napisać że to co zyskasz jadąc 200km/h stracisz podwójnie na stacji paliw. Tankowanie to również czas.

                                Co do ceny Octavi to również troche zaczynacie przesadzać, ja wiem że 90 tysiecy to dużo ale... nawet 20 lat temu auto klasy Octavi kosztowało wtedy ok 45-50tysiecy i to było odnoszac do średniej pensji znacznie więcej niż dzisiejsza cena. A dzisiejsza Octavia ma wyposażenie którego 20 lat temu nie było.


                                Ceny samochodów w 1997 r. i dziś. Porównujemy propozycje
                                Astra w 1997 roku z uwzględniem inflacji kosztowałaby w 2019r 77000zł, jej nowy odpowiednik dziś 68700zł.

                                Można więc założyć tezę że dziś jest dużo taniej niż kiedyś, co właśnie przekłada się na jakości. Dają więcej wyposażenia, większe auta niż kiedyś za mniejsze pieniądze.
                                Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

                                Komentarz


                                • #91
                                  Generalnie to do szybkiej jazdy po autostradach kupuje się segment E a w ostatecznosci D
                                  Octavia jest kompaktem i do tego mocno przeciętnym, nie ma co oczekiwać stabilnosci dużych limuzyn. Oczywiscie sportowe zawieszenie coś tam poprawi ale cudów nie będzie. Poza tym nawet jak już bedzie chociaż trochę prosto jeździć to zacznie wkurzać mierne wyciszenie.

                                  Powered by R-Performance

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    Zgadzam się że na trasę segment D, ale umówmy się że znakomita większość dzisiejszych kompaktów prowadzi się poprawnie przy powiedzmy 160.
                                    Często jeżdżę do Danii i mam do Rostocku autostradę bez limitu, biorę też różne auta z parkingu firmy, mazda iii, Megane 3, golf vii i kilka innych wszystko idzie jak po sznurku. Wyprzedzając tira zachowują się bardzo podobnie.
                                    Generalnie pokombinuje jeszcze z ciśnieniem w kołach, może to coś poprawi.
                                    I zgadzam się , to mocno przeciętne auto nie mające nic szczególnego poza rozmiarem.
                                    P.S. octavia nie ma wcale dużego prześwitu, po lifcie go obniżyli o centymetr, przynajmniej tak zauważyłem na autocentrum. Tam gdzie Megane szorował o próg tam szoruje i octavia.
                                    Jest wyzsza- to pewnie prawda ale i tak niewiele.

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zrobiłem 8 dych Megane 3 1.5DCI i było gorzej. Od 170-180km/h to była już męczarnia. Kiedyś miałem zastępczego fluenca i było jeszcze gorzej (tam były większe opony niż w megance i jeszcze bardziej pontoniaste zawieszenie) Prawdziwy dramat zaczynał się od 160 i wcale nie musiało wiać ...
                                      Powered by R-Performance

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Może faktycznie napompuj opony do 2.6, może odczujesz różnicę - ja na takich jeżdżę latem(17) i zimą(16).
                                        Dawid

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Tak zrobię, zobaczymy czy coś się zmieni.
                                          zakladam że letnie opony też wpłyną na plus.
                                          wszelkie zmiany niestety odpadają bo to leasing.
                                          Po obniżeniu to auto pewnie prowadzi się świetnie i momentalnie reaguje na ruchy kierownicą?
                                          w serii jak szybciej skręcisz to najpierw się buda ugina a potem auto zaczyna skręcać.
                                          Ale ten samochod ma taki byc i nie ma się co nad nim znęcać.

                                          Jeśli chodzi o zawieszenie w Megane iii to jest ono sztywne a nawet bardzo sztywne w porównaniu do octavi(nie wiem jak fluence).
                                          Wystarczy podejść do auta i spróbować ugiąć je, Megane ani drgnie, skode idzie rozbujać.
                                          Ma to kolosalny wpływ na to jak auto reaguje na nagle ruchy kierownicą ale niestety i na komfort podróżowania na nierównościach.
                                          Generalnie z tej samej rodziny seat masz twardo i sportowo, golf bardzo wywazony, octavia najbardziej buja.
                                          Ostatnio edytowany przez Pita1111; 50077.

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Po zmianie zawiasu reaguje prawie natychmiast. Też mnie ta 'pontonowość' irytowała w seryjnym zawieszeniu.
                                            Piszę "prawie" bo miałem przyjemność jeździć Ariel Atom, a ten 'gokart' jest przyklejony do asfaltu, ale nie oczekujmy tego w zwykłym dupowozie.
                                            Dawid

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              jezdzilem ze znajomym, ktory ma przeszlosc rajdowa I bardzo dalego posuniete granice. Powiem tylko ze w zyciu bym nie pomyslal ile da sie wycisnac z cywilnego golfa na zwyklych szesnastkach. Ciecie zakretow z dwoma kolami nad poboczem na czworce (dieslowej) to byl dopiero poczatek zabawy.
                                              Powered by R-Performance

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                W zakretach to kazde mniejsze auto typu golf czy meganka bedzie miala przewage nad Octavia. Fizyki przy tych wymiarach budy nie da się oszukać. Octavia to już jakby nie patrzeć wielkie auto.

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  To byl kombi
                                                  Powered by R-Performance

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Pita1111 Zobacz wpis
                                                    Do tego kangurowanie w 1,5tsi i mamy piękny obraz jakości.
                                                    Co to oznacza , bo sporo osob o tym opowiada. ?
                                                    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X