Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Start&Stop awaria " Duze zapotrzebowanie na energię"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Start&Stop awaria " Duze zapotrzebowanie na energię"

    Problem polega na komunikacje "Duze zapotrzebowanie na energię"
    Przez system start&stop
    Sprawdzałem samochód pod kontem rozładowania akumulatora jak rónież czy jest zainstalowany oraz samego ładowania i samego stanu akumulatora . wszytko jest ok. potwierdzone przez serwis

    Sprawdziłem również go pod kontem błędów . jedyny błąd który się pojawił ale został usunięty to "duże napięcie na magistrali danych"
    po ponownym auto skanie błędów już żadnych nie było

    Komunikat pojawia się ciągle bez znaczenia jakie są warunk atkosferyczne i zewnętrzne oraz status samochodu.np. czy osiągnoł temperaturę cieczy chłodzącej roboczą czy nie

    Z zewnętrznych urządzeń czyli nie fabrycznych. mam zainstalowaną kamerę samochodową. jednak była odłączana na czas testów

    Co ciekawe system start&stop działa ... tz. przy zaduszeniu samochodu przez zbyt wysoki biego mozna go uruchomić poprzez wciśnięcie sprzegła

    czy ktoś z Was miał podobny problem z tym systemem ?

  • #2
    Hej ,
    To ja odgrzebie temat , mam dokładnie taki sam objaw . "Duże zapotrzebowanie na energie" i system Start/Stop nie wyłacza silnika na postoju , dzieje sie to juz od paru dni. Powyłaczałem wszystkie źródła poboru energi i .. nic , dalej to samo. Obroty w okolicach 800rpm czyli normalnie .
    Jedynie na co zwróciłem uwage zanim to sie pojawiło to jakby na biegu jałowym, na postoju słychać było albo łożysko alternatora / albo napinacza paska. Pewny nie jestem , ale jakiś dziwny dzwięk jest słyszalny w kabinie , na zewnątrz juz jakby mniej. Obciążenie pompy wspomagania hamowania ( poprzez naciśnięcie pedału hamulca na postoju )ma wpływ na ten dzwięk.

    Niechce wystawiać pochopnej diagnozy , ale czy jesli alternator nie daje rady , poprzez niesprawne łożysko/sprzęgiełko to akumulator dostaje wieksze zapotrzebowanie na pobór energii ( dlatego ten komunikat) a ponadto jest na tyle niewielkie ze nie wyskakuje ikonka akumulatora na desce .

    Macie jakis pomysł ? Jak objawy nie ustąpią do końca tygodnia to oddam auto do ASO jako że jest na gwarancji . Ale z ciekawości zasięgnął bym Waszych zdań co to może być
    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

    Komentarz


    • #3
      Spadła temperatura, więc spadła też i pojemność akumulatora. Komputer odczytuje to jako nie do końca naładowany akumulator i nie wyłącza silnika, żeby go podładować do napięcia znamionowego. Raczej żadna filozofia i nie doszukiwałbym się w tym ukrytych wad.
      Mam tak samo z Golfem VII o przebiegu 22tys.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
        Spadła temperatura, więc spadła też i pojemność akumulatora. Komputer odczytuje to jako nie do końca naładowany akumulator i nie wyłącza silnika, żeby go podładować do napięcia znamionowego. Raczej żadna filozofia i nie doszukiwałbym się w tym ukrytych wad.
        Mam tak samo z Golfem VII o przebiegu 22tys.
        No własnie też tak doczytałem, i to chyba jest sprawa temperatury zewnętrznej. No i chyba słysze coś czego nie ma . Może chora głowa troche
        2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

        Komentarz


        • #5
          Sprawdź pojemność/stan akumulatora.

          Komentarz


          • #6
            Witam,

            Udało się coś ustalić ? Mam taki sam problem w Superbie. Auto już dwa razy było w ASO i dwa razy stwierdzili, że wszystko jest ok.

            Komentarz


            • #7
              Bo jest ok. Tak się może dziać.

              Komentarz


              • #8
                Po naładowaniu akumulatora mam napięcie 12,7V. Po kilku dniach mam już 12V. Mówimy oczywiście o aucie zamkniętym i uśpionym. W takim przypadku s&s już nie działa. Auto garażowane, temp > 10 non stop. Po naładowaniu akumulatora na voltomierzu widać, że akumulator jest ładowany tylko podczas zwalniania i hamowania, a w czasie jazdy nie (napięcie na woltomierzu ~12.2V). Taki pełny stan akumulatora utrzymuje się jeden dzień. Potem akumulator jest non stop ładowany napięciem 14.4 - 14.9V i nigdy nie zostanie naładowany. Trasy 500 km nie wystarczają. Argument z temperaturą odpada, w lato było to samo. Gdybym nie podładowywał akumulatora nawet nie wiedział bym jak działa S&S. Ciężko uwierzyć w to, że jest to normalne. Jeżdżąc O3 1.8tsi z 2014 nie ma tego problemu, auto nigdy nie widziało prostownika, pierwszy akumulator i uwaga, trzymane pod chmurką.

                Komentarz


                • #9
                  A ile lat ma Twój akumulator?

                  Komentarz


                  • #10
                    Produkcja auta sierpień 2018. Odbiór listopad 2018. Problem występuje od samego początku.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez crazywarrior69 Zobacz wpis
                      Po naładowaniu akumulatora mam napięcie 12,7V. Po kilku dniach mam już 12V. Mówimy oczywiście o aucie zamkniętym i uśpionym. W takim przypadku s&s już nie działa. Auto garażowane, temp > 10 non stop. Po naładowaniu akumulatora na voltomierzu widać, że akumulator jest ładowany tylko podczas zwalniania i hamowania, a w czasie jazdy nie (napięcie na woltomierzu ~12.2V). Taki pełny stan akumulatora utrzymuje się jeden dzień. Potem akumulator jest non stop ładowany napięciem 14.4 - 14.9V i nigdy nie zostanie naładowany. Trasy 500 km nie wystarczają. Argument z temperaturą odpada, w lato było to samo. Gdybym nie podładowywał akumulatora nawet nie wiedział bym jak działa S&S. Ciężko uwierzyć w to, że jest to normalne. Jeżdżąc O3 1.8tsi z 2014 nie ma tego problemu, auto nigdy nie widziało prostownika, pierwszy akumulator i uwaga, trzymane pod chmurką.
                      Coś jest nie tak. Octavia ma inteligetne ładowanie i ładuje tylko wtedy gdy faktycznie potrzeba. Ale to że po kilku dniach od ładowania prostownikiem masz 12V na akumulatorze już jest bardzo zastanawiające.
                      1. Akumulator masz AGM lub EFB?
                      2. Sprawdzałeś pobór prądu przy wyłączonym silniku? (najlepiej poczekać kilka minut od zgaszenia silnika, bo przez chwilę działają jeszcze różne systemy). Możesz coś kradnie prąd?
                      3. Może sterownik ładowania?

                      Ładowanie odbywa się zarówno podczas hamowania jak i podczas jazdy czy postoju. Jeśli sterownik stwierdzi potrzebe doładowania auta to widać to na biegu jałowym jak mimo rozgrzanego silnika podnosi obroty silnika na ~1000 obr/min. Ja jeżdżę tylko po mieście i tak co jakiś tydzień wypada że przez dwa dni mam wyższe obroty na jałowym a potem kolejne kilka dni normalne czyli 750-800.
                      Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

                      Komentarz


                      • #12
                        Pobor pradu 45-50mA postoju po 15 minutach od zamknięcia auta.
                        Akumulator EFB

                        Komentarz


                        • #13
                          Cześć,
                          odgrzebuje troche temat by służyć wyjaśnieniem. Miałem podobny problem z "dużym zapotrzebowaniem na energię" i brakiem funkcjonalności systemu Start&stop. Moja sytuacja nie dotyczyła jednak Octavii tylko Seata Leona 3, po przestudiowaniu kilku zagranicznych for można stwierdzić, ze podobny problem występuje tez w Golfach MK7. Winowajca jest tutaj tylko i wyłącznie akumulator. Jego wymiana przywraca sprawność systemu start&stop, w moim przypadku ładowanie nic nie pomagało (komuś na niemieckim forum ladowanie pomagało na kilka dni) . Po kilku dniach walki z ASO i komunikacji z VGP udało się w ramach gwarancji wymienić akumulator. Mój w aucie nie miał nawet dwóch lat.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X