Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

4 lata i po akumulatorze. WTF?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 4 lata i po akumulatorze. WTF?

    parę dni temu zaczął jakby ciężej odpalać, w poniedziałek padł totalnie, odpaliłem z kabli trochę podładowałem ale nie do końca (prostownik 1.8A) i dzisiaj znowu nie kręci rozrusznikiem.
    Możliwe żeby zdechł czy szukać problemu gdzieś w elektryce?
    Teraz jest Moll to jest oryginalnie montowane przez Skodę?
    Powered by R-Performance

  • #2
    4 lata to chyba trochę krótko, ale dużo zależy od tego jakie trasy robisz. W fabi pierwszy aku wytrzymał ponad 7 lat (wtedy auto często robiło trasy 120km dziennie), natomiast drugi padł po 2 latach i kilku miesiącach, ale wtedy samochodem jeździła żona, 5kkm rocznie, wszystko krótkie dystanse (pare km i stop). Póki co u mnie w o3 jest ponad 4 lata i jest ok.
    Czarnulka - O3 1.4tsi elegance

    Komentarz


    • #3
      Też miałem taką sytuację - samochód do jazdy wokół komina - max 6 tys km / rok. Stał na dworze, pod wiatą. Napięcie ładowania idealne ~14.5v niezależnie od obciążenia. Akumulator podziękował po 4 latach - to chyba była Centra Futura (wcześniej Centra Plus wytrzymała 6 lat użytkowania ~12kkm/rok).
      Z kolei w O2 fabryczny aku nadal funkcjonuje - a ma 10 lat
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        Daj mu szanse i podładuj do pełna.
        Fakt, trochę krótko jak na akumulator.
        A i za oknem temperatury ok więc dziwne, że zdycha.
        RS 190 km / 436 Nm
        CanAm Outlander 1000 XT-P
        Turystyczne wyprawy quadowe
        www.atvmoto.pl

        Komentarz


        • #5
          Akumulatory padaja w dwoch wersjach zima, jak przyjdzie mroz i latem jak sa upaly 4 lata to wcale nie jest malo dla niektorych akumulatorow.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            do start stopu to musi byc jakiś specjalny? czy to sciema żeby wyciągnąć 150zł więcej?
            Powered by R-Performance

            Komentarz


            • #7
              znalazłem excide za 380zł więc cena spoko. Varta po rabatach 480zł. A w ASO 980zł już nawet nie pytałem o markę.

              trzeba podłączać pod kompa po wymianie? Nowy ma te same parametry.

              Bo w ASO powiedzieli że tak ale jakoś nie ufam komuś kto przycina ponad 100% marży na akumulatorze.
              Ostatnio edytowany przez Clip; [ARG:4 UNDEFINED].
              Powered by R-Performance

              Komentarz


              • #8
                Nie trzeba podłączać pod kompa. Wszadzasz nowy, po przekroczeniu 20km/h gasną kontrolki na blacie.

                Komentarz


                • #9
                  Z tego co w miedzyczasie doczytalem (na forum golfa) kodowanie jest po to zeby dopasowac parametry ladowania do konkretnego modelu akumulatora. Wpisuje sie producenta i numer z obudowy.
                  Wyglada na to ze mozna olac i bedzie ladowac starymi parametrami ale lepiej wpisac.
                  Powered by R-Performance

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Clip Zobacz posta
                    Teraz jest Moll to jest oryginalnie montowane przez Skodę?
                    Tak , Moll jest na pierwszy montaż w Skodzie ..

                    Jesli kupisz zwykły akumulator do samochodu z systemem Start/Stop , i też z tego systemu zaczniesz korzystać to nie wróże długiego żywota nowemu akumulatorowi.

                    Do samochodów z systemami Start-Stop nalezy montować akumulatory z systemem zarządzania BMS czy jakos tak , Niestety sa droższe ;-)




                    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez xcex Zobacz posta

                      do samochodów z systemami start-stop nalezy montować akumulatory z systemem zarządzania bms czy jakos tak , niestety sa droższe ;-)

                      efb
                      Powered by R-Performance

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz posta
                        Nie trzeba podłączać pod kompa. Wszadzasz nowy, po przekroczeniu 20km/h gasną kontrolki na blacie.
                        ale zostają błedy w pamięci...teoretycznie i praktycznie niczemu nie wadzą ...ale są.....

                        Komentarz


                        • #13
                          Błąd zostanie jako "utrata napięcia" albo "zbyt niskie napięcie".
                          W niczym nie przeszkadza.

                          Zamieszczone przez xcex Zobacz posta
                          Do samochodów z systemami Start-Stop nalezy montować akumulatory z systemem zarządzania BMS czy jakos tak
                          Ktoś z tego korzysta?
                          RS 190 km / 436 Nm
                          CanAm Outlander 1000 XT-P
                          Turystyczne wyprawy quadowe
                          www.atvmoto.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz posta

                            Ktoś z tego korzysta?

                            Nie wiem czy ktos z tego korzysta, moze system Start-stop, może jakis moduł do zarządzania enegria z alumulatora , Póki co nie wymieniałem jeszvze aku w swoim wiec cięzko mi odpowiedziec na to pytanie.

                            2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                            Komentarz


                            • #15
                              Czy walidacja wygłada w O3 vcdsem tak jak w audi czy wymyslili jeszcze cos innego ?

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie aku padł po 5 latach. Wcześniej praktycznie nie było żadnych objawów. Zimą trochę słabiej kręcił ale podładowałem przez noc i było ok. Ostatnio jechałem sobie autostradą i po około 3 godzinach postanowiłem zatrzymać się na kawę. Auto po 15 minutach już nie odpaliło. Skończyło się pomocą drogową i kupnem nowego aku. Gość w sklepie z akumulatorami dobrał nowy o zbliżonych parametrach, podłączył i wszystko jest ok. Nie podłączałem pod kompa. Kontrolki od ASR i układu kierowniczego gasną po przekręceniu kierownicy na max w lewo a później max w prawo. Sprzedawca powiedział że dzisiejsze akumulatory jak dożyją 5 lat to sukces. A no i koszt nowego aku 300 PLN. Podobno taki sam jest montowany w nowych Skodach tylko z innym logo. Pojeździmy zobaczymy. Na razie jest ok.
                                OIII 1.2 TSI 105 KM

                                Komentarz


                                • #17
                                  300PLN to chyba bez start stopu
                                  Masz 60Ah i 640A prąd rozruchowy? Bo najtaniej co znalazłem to 385zł
                                  Powered by R-Performance

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Clip Zobacz posta
                                    300PLN to chyba bez start stopu
                                    Masz 60Ah i 640A prąd rozruchowy? Bo najtaniej co znalazłem to 385zł
                                    Mam 62 Ah i 520A. Start stpu nie używam. Od kiedy mam auto zawsze go wyłączam. Póki co aku działa.
                                    OIII 1.2 TSI 105 KM

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez dontak Zobacz posta
                                      U mnie aku padł po 5 latach. Wcześniej praktycznie nie było żadnych objawów. Zimą trochę słabiej kręcił ale podładowałem przez noc i było ok. Ostatnio jechałem sobie autostradą i po około 3 godzinach postanowiłem zatrzymać się na kawę. Auto po 15 minutach już nie odpaliło. Skończyło się pomocą drogową i kupnem nowego aku. Gość w sklepie z akumulatorami dobrał nowy o zbliżonych parametrach, podłączył i wszystko jest ok. Nie podłączałem pod kompa. Kontrolki od ASR i układu kierowniczego gasną po przekręceniu kierownicy na max w lewo a później max w prawo. Sprzedawca powiedział że dzisiejsze akumulatory jak dożyją 5 lat to sukces. A no i koszt nowego aku 300 PLN. Podobno taki sam jest montowany w nowych Skodach tylko z innym logo. Pojeździmy zobaczymy. Na razie jest ok.
                                      Czy w tym okresie doładowywałeś akumulator odpowiednią ładowarką bo zapewne jest EFB lub AGM?

                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez endryu Zobacz posta
                                        Czy w tym okresie doładowywałeś akumulator odpowiednią ładowarką bo zapewne jest EFB lub AGM?
                                        Prostownikiem automatycznym z Lidla
                                        OIII 1.2 TSI 105 KM

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Mineły czasy aku dla mas działających do 8-10 lat
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->O2FL DSG Elegance+
                                          ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                                          Komentarz

                                          Pracuję...
                                          X