Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,4 TSI problem z ogrzewaniem/chłodzeniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1,4 TSI problem z ogrzewaniem/chłodzeniem

    Witam Kolegów, nie wiem - może ktoś ten temat wcześniej podnosił, ale nie doczytałem. Ogrzewanie/Klima 2-strefowa. Aktualnie jest tak, że ogrzewanie działa na full po prawej stronie, po lewej da radę temp. obniżyć. Przy włączonej klimie - tak samo, po lewej chłodzi, po prawej daje czadu. Koleżanka-Małżonka w ciepłe dni odlatuje, i boję się o jej bezpieczeństwo. Przypuszczam, że problem elektroniczny. Natomiast jeżeli ktoś podpowie, gdzie w Warszawie mogę ten temat rozwikłać - będę bardzo wdzięczny. Serwis Autoryzowany ze znanych powszechnie względów odpada, najchętniej powierzyłbym auto osobie, która rzetelnie i uczciwie podejdzie do tematu. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • #2
    Zawiesiły się klapy w klimatroniku. Może wystarczy tylko nowa adaptacja, a jak nie to wymiana.

    Komentarz


    • #3
      Wsadź głowę pod schowek pasażera, zdejmij piankową osłonę i zobacz czy nie znajdziesz zębatki, która wypadła z potencjometru jak u mnie.
      Naprawa 3 minuty.
      20190407_135837.jpg
      180km / 300Nm

      Komentarz


      • #4
        Dzięki, jutro sprawdzam. Jak nie - ponoć jest jakiś spec na Syreny 14 w Warszawie. Może polecicie Kolego kogo innego - jeśli jesteś z Warszawy ?

        Komentarz


        • #5
          Problem występuje w trybie DUAL, czy również przy jednej strefie?
          Pierwszy wariant może wskazywać na czujnik temperatury, drugi na układ wykonawczy, czyli słynne klapki. Tak czy owak, zacznij od ich resetu i kalibracji.
          Z nie-ASO dobre opinie ma DGW.
          Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.

          Komentarz


          • #6
            DGW się tego nie podejmie, u mnie znalazł błąd w kompie ale ręką nie ruszył. Mi zajęło to minuty.
            180km / 300Nm

            Komentarz


            • #7
              w obydwu ustawieniach Dual/ one występuje ten sam objaw. Czyli grzanie na maxa po prawej stronie (po lewej chłodzi). Dzięki za podpowiedź w kwestii resetu. Nie miałem pojęcia, że co takiego jest możliwe. Nie wiem czy da efekt - ale spróbować warto. O efektach poinformuję,

              Komentarz


              • #8
                Miałem to w fokusie. Doraźnie pomagało zjechanie całej skali od max do min i ustawienie na temp. żądanej. Nie naprawiłem tego aż do sprzedaży.

                Komentarz


                • #9
                  Pragnę poinformować Kolegów, że sugestia z klapkami okazała się słuszna. Włożyłem głowę tam gdzie trzeba i faktycznie zębatka wypadła. Moja radość była pełna, gdy poczułem chłodny powiew ze wszystkich wylotów. Szczególne podziękowania należą się Koledze Blaise. Szerokości !

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam. Panowie ja mam z kolei inny dziwny problem. Ustawiam temp. na 22 stopnie robi się ciepło potem robi się zimno podczas jazdy daje temp. na 24 , 24,5 robi się ciepło potem na HI o jest bardzo ciepło dodam że nawiew ustawiony na szyby, górę i nogi. Co dziwne jak wyłącze nawiew na nogi i zostawię na szyby oraz górę to przy temp 22 jest robi się ciepło jak przy temp 24,5 czy 25. Dodam że jak przełączam między nawiewami powietrza szyby, góra, nogi to słychać takie jakby lekkie skrzypienie dziwny dźwięk na postoju to uslyszałem chyba między zakresem szyby, nogi coś takiego lub sama góra, do tego pokrętło od siły nawiewu z jednej podświetlonej kreski nie da się przekręcić na 2 tylko odrazu na 3 i więcej. Pytanie jakaś czujka pada czy klapy ? Co robić

                    Komentarz


                    • #11
                      Strasznie zamieszałeś. Ustalmy, że nawiewy w O3 z przodu są 3: szyba, środek (klata), dół (nogi) i napisz jeszcze raz jakie masz odczucia, ale użyj więcej przecinków, kropek i enterów.

                      Jeżeli żonglujesz nawiewami, to odczucia osoby siedzącej przed nimi mogą być różne przy ustawionej jednej temperaturze i tylko zmianach skąd ma wiać.
                      Po swojej O3 wnioskuję, że ustawienie temperatury, to nie jest zadanie temperatury nawiewu, tylko docelowej temperatury w kabinie i klimatyzacja odpowiednio zmieniając temp. nawiewu dąży do jej uzyskania w kabinie.

                      Co do brakującej jednej kreski na pokrętle siły nawiewu, to ona znika w takim ustawieniu jak w danym momencie automat by to ustawił, to akurat można łatwo zmieniać VCDSem:
                      1. Select STG 08 (air conditioning)
                      2. STG Long coding -> function 07
                      3. Byte 11
                      4. Bit 6 - Activate blower status display in AUTO-mode active
                      Pozdrawiam,


                      Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                      Komentarz


                      • #12
                        Chodzi o to że jak ustawione jest na szybę, środek i dół temp. 22 lewo i prawo to grzeje chwilę ciepłym po czym czuć po czasie zimne powietrze.

                        Przy takiej konfiguracji ciepło jest jak temperaturę podkręcę do 24/25 stopni lub wyżej.

                        Nie mogę też pokrętłem siły nawiewu ustawić na 2 kreski tylko jedna lub 3 i wiecej.

                        Wyłączam nawiew na nogi i ciepło wraca przy temp. 22 czyli szyba i środek.

                        Czasami też samoczynnie włącza wyższą siłę nawiewu wtedy nawet na 2 kreski.

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzisiaj z rana odpaliłem auto nawiew normalnie działał temp.22 było ciepło.

                          Włączone zakresy na szyby, środek i dół.

                          Siła nawiewu działała normalnie jedna kreska potem druga, trzecia, czwarta itd.

                          Przy następnym odpaleniu auta po zgaszeniu było tak jak wyżej opisałem.

                          Dodam że radio z rana na zimno zaczęło same mi stacje przełączać. Potem było oki.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpis
                            Wsadź głowę pod schowek pasażera, zdejmij piankową osłonę i zobacz czy nie znajdziesz zębatki, która wypadła z potencjometru jak u mnie.
                            Naprawa 3 minuty.
                            20190407_135837.jpg
                            Witam, zebatka po wlozeniu i tescie temp. wciaz wypada, chyba sie wyrobilo, co teraz?

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X