Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyrwany kabel ze skrzynki z bezpiecznikami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyrwany kabel ze skrzynki z bezpiecznikami

    Witajcie,
    ​​​​​​Od jakiegoś czasu przestały działać mi czujniki parkowania z przodu pojazdu. Długo i bez skutku szukałem przyczyny. Dzisiaj wcisnąłem się pod kolumnę kierownicy i znalazłem wiązkę z dwoma kablami luźno wiszącą. Wszystko wskazuje na to, że kabelek odpadł od panelu z bezpiecznikami. Teraz pytanie jest jakaś opcja, żeby to podłączyć ponownie? Dodam, że czujniki z tyłu działają poprawnie, więc jak podejrzewam, były pod jeden bezpiecznik podłączone dwie wiązki i było im dość ciasno i się przecięły.

    IMG_20191224_123021.jpg
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez cumma; 38073.

  • #2
    Otwórz skrzynkę i zobacz gdzie są ucięte przewody . W fabryce tak są układane przewody że raczej nie ma możliwości przecięcia ich . No chyba że ktoś wkładał tam swoje paluszki i nie wiedział jak to złożyć no i efekt jak widać .

    Komentarz


    • #3
      Jeśli masz czujniki przednie i tylne z fabryki to wg, mnie przy usterce przodu tył też nie powinien działać. Powinna być też sygnalizacja usterki przez mruganie przycisku czujników i pisk z głośniczka.
      Przewody urwane wyglądają na oryginalne ale wg. mnie dołożone przez kogoś.
      Zgadzam się z Wojtenio, że kabelki z fabryki by się tak nie urwały.
      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

      Komentarz


      • #4
        Wszystko jest całkowity oryginalne, jestem pierwszym właścicielem samochodu kupowanego z salonu. Oczywiście masz rację pisząc, że przycisk mruga, a przy zapinaniu wstecznego słuchać pisk, ale nie zmienia to faktu, że tyle czujniki działają. Na wyświetlaczu mam wykrzyknik jak na foto. Dowiedziałem się, że ponoć w okolicy bezpieczników jest buzzer od przednich czujników, więc może to od niego kabelki się oderwały, ale nie mogę go zlokalizować. IMG_20191227_130824.jpg

        Komentarz


        • #5
          No kolego idziesz dobrym tropem , kolory kabli od głośnika przednich czujników zgadzają się z twoim foto uciętej wiązki . Szukaj go po wyżej sterownika BCM nad bezpiecznikami , wygląda na to że to od niego jest instalacja ucięta . Trzeba będzie zdemontować panel nad nogami kierowcy bo inaczej do niego chyba nie dojdziesz . No chyba że spróbuj przez ten otwór co jest z lewej strony kokpitu zasłonięty klapką , jak otworzysz drzwi kierowcy to jest ona widoczna .
          Ostatnio edytowany przez Wojtenio; 23729.

          Komentarz


          • #6
            Tam też szukaj centralki od czujników cofania ale niżej pod skrzynką bezpieczników , ucięte kable idą do głośniczka i w druga stronę bezpośrednio do centralki na kostkę 26 pinową tą większą na pin 2 ( kabel niebieski ) i pin 10 (kabel brązowo-niebieski ) . Do głośniczka idą na pin 1 niebieski a na 2 brązowo-niebieski ) .

            Komentarz


            • #7
              Dostęp do tego miejsca to jest jakaś tragedia. Ściągnąłem boczny panel, ale niewiele to dało. Trochę obawiam się demontażu konsoli pod kierownicą, bo jak się nie mylę, mam tam poduszkę powietrzną na kolana i boję się przy tym grzebać.
              Zastanawiam się, zakładając, że kable wyrwały się z buzzera, czy nie będzie prościej kupić buzzer I spróbować podłączyć pod nie. W optymistycznej opcji zacznie działać, a buzzer gdzieś zamocuję, a w pesymistyczne wrócę do punktu wyjścia i będę w plecy koszt buzzera.

              Komentarz


              • #8
                Kup taki a ja Ci wyślę wtyczkę do niego z kabelkami
                Link
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  Teoretycznie po zdjęciu tej bocznej osłonki powinieneś zobaczyć ten głośniczek będzie po prawej stronie i u góry jak zdemontujesz tą osłonę . Może ta fotka coś naprowadzi gdzie on jest :
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • #10
                    A jakbyś chciał używany z wtyczką i kabelkami to w poniedziałek mogę wysłać.
                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz


                    • #11
                      Według schematu buzzer znajduje się za tym srebrnym elementem na zdjęciu. Na dodatek siedziałem pół godziny z latarka i nie mogłem go zlokalizować. Musi być bardziej zabudowany.
                      Będę próbował chyba z innym buzzerem, bo w serwisie wołają miliony i chcą rozbierać pół auta. IMG_20191229_204827.jpg

                      Komentarz


                      • #12
                        A jak wyciągniesz włącznik od świateł to nie dojdziesz w to miejsce gdzie jest buzer ? . ( chyba wiesz jak się go wyciąga - wcisnąć do środka przekręcić w prawo i wyciągnąć ) .

                        Tak jak na filmie :

                        Komentarz


                        • #13
                          Aso ma konkretne procedury co do dostania się do tych elementów a one mówią że trzeba zdemontować cały kokpit czyli deskę .
                          A jak otworzysz klapkę od bezpieczników to u góry nad nimi go nie widać ? tam właśnie powinien być .
                          Może spróbuj jeszcze zdemontować kratkę wlotu powietrza , i wtedy od góry będzie widoczny . Jak to zrobić masz na foto :
                          Załączone pliki

                          Komentarz


                          • #14
                            Udało mi się dotrzeć do tej przestrzeni pod wlotem powietrza i za włącznikiem do świateł (ta a'la półeczka jak na foto). Niestety dalej nie mogę znaleźć tego ustrojstwa. Wydaje mi się, że może to być bardziej w stronę komory silnika, ale tam już nic nie widać dalej. IMG_20200103_114653.jpg

                            Komentarz


                            • #15
                              A może masz dojście lub kogoś kto może użyczyć kamerę- wziernik endoskopową na androida , było by łatwiej w zlokalizowaniu . Zapewne jest on w jakiejś półce lub wnęce i dla tego go nie widać . W głębi to raczej nie jest tylko tu z przodu , przynajmniej tak wychodzi z tych schematów . Ja bym jeszcze zdemontował osłonę kolumny kierowniczej , na twoich foto wygląda że te kable idą gdzieś w tych okolicach .
                              Ostatnio edytowany przez Wojtenio; 23729.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez cumma Zobacz wpis
                                Witajcie,
                                ​​​​​​Od jakiegoś czasu przestały działać mi czujniki parkowania z przodu pojazdu. Długo i bez skutku szukałem przyczyny. Dzisiaj wcisnąłem się pod kolumnę kierownicy i znalazłem wiązkę z dwoma kablami luźno wiszącą. Wszystko wskazuje na to, że kabelek odpadł od panelu z bezpiecznikami. Teraz pytanie jest jakaś opcja, żeby to podłączyć ponownie? Dodam, że czujniki z tyłu działają poprawnie, więc jak podejrzewam, były pod jeden bezpiecznik podłączone dwie wiązki i było im dość ciasno i się przecięły.
                                Czy w aucie nie było coś grzebane i ktoś nie uciął kabli od głośniczka, a samego głośniczka nie wyciągnął niepostrzeżenie nic ci nie mówiąc?

                                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Powiem Wam, że im bardziej wgłębiam się w temat, to nie wiem co tam się wydarzyło. Wszystkie schematy nadesłane przez Wojtenio są czytelne i jasne, ale za cholerę nie mogę tam znaleźć tego buzzera. Wiem, że w tej części auta nie było nic robione. Uszkodzenie jest blisko pedału sprzęgła, więc zastanawiam się czy mogłem zrobić to przypadkiem. Z kolei jak widać na zdjęciach kabelki są ucięte, a nie urwane, więc tym bardziej nie wiem jak to możliwe. Z kolei na dniach powinienem mieć zastępczy buzzer, więc będę go podłączał do kabli. Zobaczymy. Dzisiaj jeszcze na czują sprawdzałem gdzie idzie urwana wiązka i wchodzi w jakiś przelot w stronę silnika. Mam nadzieję że kable idą od centralki, a nie od ukrytego buzzera, bo wtedy wracam do punkt wyjścia.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ażx buzzera kabelki idą do centralki PDC, która znajduje się w tylnej części nadwozia na lewym nadkolu. Może to tylko twoje złudzenie, że te kabelki idą do komory silnika?

                                    Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                    Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                    Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez gradek Zobacz wpis
                                      kabelki idą do centralki PDC, która znajduje się w tylnej części nadwozia na lewym nadkolu.
                                      Ale to jest O3 i z PDC przednim tu centralka jest z przodu obok BCM 09 zaraz za skrzynką bezpieczników .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis

                                        Ale to jest O3 i z PDC przednim tu centralka jest z przodu obok BCM 09 zaraz za skrzynką bezpieczników .
                                        Tego nie wiedziałem, zwracam honor.

                                        Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                        Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                        Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ogólnie O3 w porównaniu do O2 lub O2 FL to tragedia w dostaniu się do elementów pod kokpit-deskę , jest to całkiem inna konstrukcja .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zgadzam się. Próbowałem znaleźć gatewaya. Po dwudziestu minutach już miałem ochotę sięgnąć po kątówkę żeby uciąć kierownicę bo on jest gdzieś w tej okolicy co ten buzzer.
                                            Nie udało mi się.
                                            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Wybaczcie za mały przestój, ale byłem chwilowo niedostępny.
                                              ​​​​​​Mam już w domu zastępczy buzzer. Mam nadzieję, że w weekend znajdę kilka minut na test. Dam znać co wyszło.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                No i cała akcja zakończona sukcesem. Nie miałem za bardzo czasu, ale udało mi się podłączyć nowy buzzer tak tymczasowo i działa!!! Wróciła funkcjonalność przednich czujników, widać kąt skręconych kół i nie piszczy przy wbijaniu wstecznego. Teraz muszę tylko trochę przedłużyć kabel i znaleźć jakieś dobre miejsce na nowy buzzer.
                                                Dziękuję Panowie za pomoc. Jestem wdzięczny!

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X