Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Lewy prąd z akumulatora Octavia I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Lewy prąd z akumulatora Octavia I

    Witam. Mam mały problem z autem Skoda Octavia 1998 1,9 TDI. zaczęła pobierać mi lewy prąd z akumulatora o wartości 0.3A (rozładowuje mi powoli akumulator).
    Zacząłem odłączać poszczególne systemy (fajne określenie):
    1. Alternator
    2. Rozrusznik
    3. Syrena alarmu
    4. Alarm.
    5. Podświetlenie bagażnika
    6. Moduł komfortu
    7. Wszystkie bezpieczniki z boku konsoli.
    8. Wszystkie przekaźniki pod kierownicą.
    9. Radio (można było włączyć bez zapłonu).
    10 ????? Skończyły mi się pomysły (został moduł immo i komputer silnika w podszybiu) a amperomierz dalej pokazuje 0,3A.
    Jakieś pomysły...co wysysa energie z mojego akumulatora...???

  • #2
    Zamieszczone przez albertuss Zobacz wpis
    Jakieś pomysły...co wysysa energie z mojego akumulatora...???

    Weź multimetr, zmień "czerwony" kabel na Ampery i sprawdzaj każdy bezpiecznik w skrzynce przez podłączenie miernika szeregowo - wyjmujesz bezpiecznik, do jednego styku dajesz czerwony kabel a do drugiego czarny. Na mierniku dajesz 10A lub 20A i jeśli dany obwód pobiera prąd to CI pokaże.
    Na którymś będzie na bank upływ i będziesz wiedział który "system" pobiera prąd.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

      Weź multimetr, zmień "czerwony" kabel na Ampery i sprawdzaj każdy bezpiecznik w skrzynce przez podłączenie miernika szeregowo - wyjmujesz bezpiecznik, do jednego styku dajesz czerwony kabel a do drugiego czarny. Na mierniku dajesz 10A lub 20A i jeśli dany obwód pobiera prąd to CI pokaże.
      Na którymś będzie na bank upływ i będziesz wiedział który "system" pobiera prąd.

      Pomysł jest fajny na znalezienie jaki obwód pobiera... ale wyjmowałem wszystkie bezpieczniki i pobór prądu był dalej to jest dziwne.... pozycje od 1-9 które opisałem zrobiłem wszystkie równocześnie...
      Dodam, wczoraj dziwny przypadek, robiłem pomiar po pracy wskazanie 0,3A, dojechałem do domu to samo 0,3A, na koniec odłączam akumulator na noc przekręcam zamek w drzwiach a tu wskazanie 0.04 A (czyli prawidłowe) otwieram ponownie drzwi już za za pomocą pilota od alarmu, zamykam i ponownie 0,3A. więc jednak coś gdzieś szwankuje.
      Ostatnio edytowany przez albertuss; 3396.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez albertuss Zobacz wpis
        pozycje od 1-9 które opisałem zrobiłem wszystkie równocześnie...
        trzeba każdy z osobna, zarówno te wewnątrz auta jak i te pod maską - wtedy znajdziesz. I każdy sprawdzany obwód potrzymaj ok 15-30 sekund żeby mieć pewność że nie ma skoków

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          ile czasu czekasz, zanim sie pomiar ustabilizuje ? czasami trzeba poczekac kilkanascie minut zanim sie auto "uśpi"
          czy miga ci kontrolka od alarmau ? ta w drzwiach po zamknieciu ?>
          czy jak zamkniesz pilotem drzwi drzwi to migną jeden raz kierunkowskazy ?
          proponuje po kolei odłączać kostki ktore doprowadzają przewody do drzwi , zaczin od drzwi kierowcy , następne to drzwi za kierowcą
          jest O1 RS 1.8T XENON
          była O1 1.9 TDI AGR

          Komentarz


          • #6

            Odłączyłem wszystko na raz wszystkie kostki systemy. komputery itd pobór 0,3A, czasami zdarza się raz na 10 podłączę że jest 0.04A. Teraz zginęło mi światło, pozycja prawa strona przód/tył. Co najfajniejsze szukając usterki pozycji okazuje się że napięcie jest na linii akumulator- przełącznik świateł - bezpiecznik przewód do światła za bezpiecznikiem, a w gnieździe żarówki nie ma 12V, masa jest. Prawdopodobnie jest przerwa ma trasie, prawdopodobnie mam MYSZKĘ...FOTO (jakiś czas temu żonka mi mówiła że czuć jest myszą). Rozbiorę wykładzinę dostane się do wiązki kabli i zobaczę co słychać.

            20191211_221041.jpg

            Komentarz


            • #7
              A w schowku się lampka nie świeci cały czas. Dwa w octawi 1fl prąd spoczynkowy można badać dopiero po 15 min od zamknięcia auta bo wcześniej jest właśnie na poziomie tych 0,3 A

              Komentarz


              • #8
                Ostatnio miewałem kłopoty z niewyłączającym się, lub żarzącym się światłem wewnątrz kabiny a potem z odblokowywaniem rygli (kiedy wyłączałem alarm).
                A za kilka dni nie mogłem uruchomić silnika - niskie napięcie akumulatora.
                Dzisiaj zmierzyłem lewy pobór prądu (bezpośrednio na akumulatorze) i ... miałem około 0,58 A.
                Odłączając bezpieczniki, pobór prądu 'zniknął' przy bezpieczniku od oświetlenia wnętrza z ryglowaniem.
                Jako że podczas tych prób zaczęła mi się samoistnie otwierać szyba tylna za kierowcą, dobrałem się w pierwszej kolejności do tych drzwi.
                Zastanowił mnie dość gorący silniczek szyby i od razu odłączyłem wtyczkę ze słupka i ... pobór prądu spadł do około 25 mA.
                Przejrzałem oczywiście wiązkę i zaizolowałem podejrzane przewody.
                Wetknąłem wtyczkę w słupek, ale odłączyłem wtyczkę na silniczku szyby - pobór prądy nadal około 25 mA.
                Po ponownym podłączeniu silniczka szyby, prąd ponownie wzrósł do tych 0,58 A

                Na chwilę obecną, pozostawiłem tylko niepodłączony silniczek szyby.
                Nie wiem czy na skutek tego, ale nie działa mi też obecnie sterowanie ryglowaniem tych drzwi - niezależnie czy kluczykiem, pilotem, czy przyciskiem na podłokietniku.
                Ostatnio edytowany przez hsurim; 877.
                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                Komentarz


                • #9
                  @hsurim w octavkach było tak że silniczki są wewnątrz drzwi i jak już ulegnie on rozszczelnieniu na składaniu to woda potrafi się do środka nalać i wszystko gnije i powoduje zwarcie i lewy pobór prądu , rozbierz drzwi i bez odkręcania silniczka od mechanizmu rozłóż go na spinkach łączący moduł z kostką przyłączeniową od reszty silniczka i sprawdź jak wygląda w środku .ok
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki za zainteresowanie !!!
                    Jak odpinałem wtyczkę od silniczka, to nie dostrzegłem łatwego demontażu tego o czym, piszesz.

                    O jakich spinkach piszesz ?
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Link

                      na silniczku jak są te blaszki są spinki za pomocą których mocowany jest moduł do silniczka , często na tym połączeniu uszczelnienie puszcza i tą całą elektronikę zalewa woda i robią się zwarcia .ok
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
                        @hsurim (...)
                        rozłóż go na spinkach łączący moduł z kostką
                        (...)
                        Teraz dopiero przeczytałem poprawnie - SPINKI (a nie szpilki, których zupełnie nie kojarzyłem)
                        Jak w niedzielę nie będzie padało, to pewnie tam zajrzę
                        Dzięki !!!
                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X