Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

dziwne zachowanie climatronica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dziwne zachowanie climatronica

    I dobrze zrobiłeś. Firmy teraz będą kupowały silniki poniżej 1600 cm3, ponieważ z tego co wiem od nowego roku weszły przespisy w sprawie używania auta służbowego do celów prywatnych - do 1,6 jest sporo mniejszy podatek.

    Ja w zeszłym tygodniu odebrałem moją III. Przesiadłem się z OII FL 2,0 tdi 105 koni z 6 biegowym manualem. Teraz dostałem OIII 1,6 tdi 105 km z 5 biegową skrzynią. Moc silnika jeszcze bym przeżył, ale dla mnie elastyczność jest tragiczna. Jednak 6tka w poprzednim aucie robiła robotę, teraz często muszę używać drugiego biegu, bo np. na 3 przy 40 km/h auto po prostu ledwo się zbiera. Do tego skrzynia w porównaniu do poprzedniej jest dla mnie fatalna - nie ma przyjemność w zmianie biegów, synchronizacja jest do dupy. Żeby wrzucić wsteczny trzeba zatrzymać auto do całkowitego zera. W poprzedniej Octavii było przyjemne tyknięcie i precyzyjna praca. Gdybym dostał wersję z 6b skrzynią lub z DSG pewnie byłbym zadowolony, tak jest naprawdę średnio.

  • #2
    dziwne zachowanie climatronica

    Cześć,
    dziś pojawił się u mnie problem z climatronickiem.
    Ustawienia: włączony tryb AUTO, dual wyłączony, temp. 20 stopni.
    Do wnętrza pompowane było powietrze GORĄCE. Regulacja temperatury, wyłączenia trybu auto nie przyniosły żadnego efektu. Non stop upał.
    Postanowiłem zdjąć klemę z aku, po czym problem zniknął. Chciałem ciepło - podawał, chciałem zimno - podawał. Niestety tylko na chwilę, bo po ustawieniu temperatury ponownie na 20 stopni i drugim uruchomieniu auta wygląda na to, że cały czas pompuje powietrze w temperaturze właśnie około 20 st. Regulacja temp do wartości skrajnych czy przełączanie na manual nic nie zmienia.
    Czy ktoś z Was doświadczył czegoś podobnego?
    Nieźle się zaczyna, 8 dni temu odebrałem auto...
    O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez jjankos
      Niestety tylko na chwilę, bo po ustawieniu temperatury ponownie na 20 stopni i drugim uruchomieniu auta wygląda na to, że cały czas pompuje powietrze w temperaturze właśnie około 20 st.
      A ile stopni było na zewnątrz ?? bo jak +5 (to sprężarka klimy się nie załączy - działa powyżej 7 *C) a poza tym było wychłodzone wnętrze więc automat chciał jak najszybciej dobić do zadanej temperatury, po jakimś czasie temp się wyrównuje i powietrze z nawiewów leci coraz chłodniejsze i wiatrak chodzi wolniej :szeroki_usmiech
      Pozdr. Przemek

      Komentarz


      • #4
        Było około 3 stopni. Może faktycznie komputer wiedział lepiej co ma robić.
        Teraz trochę pojeździłem i wygląda że jest ok. Ale zauważyłem też że powietrze nie leci wogóle przez dwie kratki nad Bolero. Nawiewy otwarte, nadmuch na tułów i a powietrze nie leci... A według instrukcji w takim ustawieniu powinno...
        O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez jjankos
          A według instrukcji w takim ustawieniu powinno...
          Zrób tak, wyłącz funkcję auto (dioda się nie pali), wyłącz klimatyzację (AC się nie pali) ustaw siłę wiatraka na 3-4 diody i wtedy włączaj po kolei kierunki nawiewu (diody zapalone) i tak:

          - nawiew na szybę - leci z góry deski i skrajnych bocznych nawiewów w desce
          - nawiew na tułów - leci z kratek na desce
          - nawiew na nogi leci dołem

          czasami czujnik wilgotności powietrza potrafi mieszać i otwiera różne dziwne nawiewy - ale to jest norma :szeroki_usmiech
          Pozdr. Przemek

          Komentarz


          • #6
            jjankos, według mnie klima działa jak najbardziej prawidłowo. Zawsze jak najszybciej chce osiągnąć ustawioną temperaturę. Dlatego zimą poleci najpierw gorące powietrze a potem zacznie mieszać z zimniejszym aż osiągnie ustawioną temperaturę.
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz


            • #7
              A naciśnij setup na pokrętle klimy i zmień ustawienie na łagodny, powinno pomóc. Jak masz na intensywnym to będzie walić gorącym aż osiągnie zadaną temperaturę (jak piszą koledzy wyżej).

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za sugestie, ale jednak stwierdzam, że coś się zepsuło. Wczoraj jechałem 130 km i do strefy kierowcy pompowane było powietrze zgodnie z zadanymi ustawieniami, a do strefy pasażera dmuchało non-stop mrozem. Zmiana temp dla pasażera skutkowała niczym, bez przerwy zimno. Gdyby nie podgrzewane fotele żonka całkiem by zamarzła. Wlaśnie auto wjechało na serwis, zobaczymy co powiedzą.

                [ Dodano: Pon 10 Mar, 14 11:15 ]
                Zamieszczone przez mac_aaron
                A naciśnij setup na pokrętle klimy i zmień ustawienie na łagodny, powinno pomóc. Jak masz na intensywnym to będzie walić gorącym aż osiągnie zadaną temperaturę (jak piszą koledzy wyżej).
                Próbowałem z wszystkimi trzema trybami. Żadnych zmian.

                [ Dodano: Pon 10 Mar, 14 13:35 ]
                Do wymiany zakwalifikowano silnik temperatury kratki prawej.

                [ Dodano: Pią 21 Mar, 14 09:55 ]
                Silnik temperatury klapy prawej został wymieniony na sprawny, po czym komputer diagnostyczny zaczął wskazywać błąd sterownika klimatyzacji. Więc pewnie to sam sterownik był wadliwy, i to z jego powodu pojawiał się błąd silnika temperatury. A mi pozostaje znów czekać aż dostarczą sterownik. Oby na tym się to niemiła przygoda zakończyła.
                O3 1.4 TSI DSG Elegance + Amazing

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X