Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ACC i front assist - problem - usterka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ACC i front assist - problem - usterka

    sew1981,

  • #2
    ACC i front assist - problem - usterka

    Witam, dziś właśnie wyskoczył mi błąd ACC i Front assist.
    Może już ktoś miał taki problem z użytkowników. Oczywiście umówiłem się na serwis ale dopiero na 1.09.
    Dodam tylko że po ponownym uruchomieniu błąd nie wystąpił. Mimo wszystko pojadę by się podpięli i zerknęli mi w serwisie czemu to wywaliło.
    poproszę o info może już ktoś z tym walczył i ułatwi mi to przeprawę w ASO, z góry dziękuję
    Załączone pliki
    O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

    Komentarz


    • #3
      Re: ACC i front assist - problem - usterka

      Taki błąd wyskakuje jak się jedzie po łuku w tunelu, np. na parkingu galerii handlowej pomiędzy pietrami. Chodzi o to że pojazd ma prędkość a ściana ciągle jest w tej samej odległości od pojazdu. Komp myśli że się radar zrypał bo to nie jest normalne, że jest prędkość a odległość się nie zmienia.
      PW

      Komentarz


      • #4
        Re: ACC i front assist - problem - usterka

        Zamieszczone przez apko
        Taki błąd wyskakuje jak się jedzie po łuku w tunelu, np. na parkingu galerii handlowej pomiędzy pietrami. Chodzi o to że pojazd ma prędkość a ściana ciągle jest w tej samej odległości od pojazdu. Komp myśli że się radar zrypał bo to nie jest normalne, że jest prędkość a odległość się nie zmienia.
        to Ty jeździsz na Aktywnym tempomacie po parkingu w galerii ? O w morde .....
        ACC nie działa jeżeli nie jest aktywne i żadne przeszkody wtedy go nie obchodzą. Dopiero jak włączysz to wtedy możne zgłupieć, tak to by każdy do garażu wjeżdżając mial problem z ACC

        ACC możne nawalić z byle czego, to ścierwo wyjątkowo bada wiele innych sterowników. Może Ci nawet szwankować zamek w drzwiach i ACC nie będzie działać bo myśli ze masz drzwi otwarte.
        Diagnozuj i tyle bo warto to mieć

        Komentarz


        • #5
          Re: ACC i front assist - problem - usterka

          Zamieszczone przez spacewalker
          to Ty jeździsz na Aktywnym tempomacie po parkingu w galerii ? O w morde .....
          Bez jaj

          FA jest cały czas włączone - czy on napisał, że jeździ na ACC?

          Komentarz


          • #6
            dokładnie , u mnie ostatnio jak po łuku na trasie jechałem też wywaliło błąd ale na 5 sekund i potem normalnie działało

            Komentarz


            • #7
              Panowie w ramach uściślenia, błąd się pojawił przy odpaleniu auta po domem i cały czas świeciła się kontrolka aż do momentu zatrzymania i wyjścia do sklepu ( jakieś 15 km) na około 10 min. Po powrocie wszystko jak magiczną różdżką zniknęło. Dziś zrobiłem trasę do Częstochowy i z powrotem przez Łódź i wszystko działało ok.
              Zdjęcie zrobiłem już po chwili jak dotarło do mnie że trzeba coś mieć żeby mnie w ASO nie zbyli.

              Spacewalker możesz mieć racje, że jest wiele czynników warunkujących prawidłową pracę ACC i Front assist, ale na bank jestem pewien że drzwi miałem zamknięte.

              Sebastian75 tak FA jest włączone non stop, ACC włączam jedynie w trasie.

              Himenek to też dziwne, wg instrukcji na łuku może zgubić pojazd poprzedzający i nie zadziałać ale usterki nie powinno sygnalizować. Dziś tak miałem jadąc S8 przed Tomaszowem Maz. na tych łukach z ograniczeniem do 100.

              Podłączą kompa i sprawdzą skąd wziął się błąd. Obawiam się jedynie że tak zwani spece w ASO ( a raczej monterzy ) będą doszukiwać się mechanicznych uszkodzeń radaru jako przyczyny usterki. Obym się mylił.

              Dziękuję z góry za uwagi Panowie. Ja macie jeszcze jakieś podpowiedzi piszcie.
              O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

              Komentarz


              • #8
                U mnie fornt assist wysypal sie w mocnej ulewie kilka razy. Napisało mi , że jest błąd front assist i go wyłącza. Wydaje mi sie , że był ufajdany z wody + to co leży na ulicach , jak jest sucho , błąd nie pojawił się. Może coś Ci się przykleiło do radaru a odpadło w trakcie jazdy.
                RS Stage 2 335/450

                Komentarz


                • #9
                  Mam pytanie o FA, jak sie ten system zachowuje jezeli bardzo szybko podjezdzasz do poprzedzajacego auta i tuz przed nim zmieni sie pas ruchu?
                  Np. w sytuacji gdy chcecie sie wcisnac przed kogos, na prawym badz lewym pasie?
                  Black magic

                  Komentarz


                  • #10
                    System ma działać tak, że hamuje w ostatniej chwili - a człowiek z reguły zrobi to szybciej.
                    Poza tym pamiętaj, że jak naciśniesz lekko hamulec to dajesz systemowi znak, że panujesz nad autem (o ile wiem, to ruchy kierownicą też coś mówią)
                    A jak się wciskasz w lukę to z nogą na hamulcu więc moim zdaniem nie ma co się obawiać.
                    Pamiętam, że pytałem w Skodzie co w sytuacji, jak JA jadę autostradą szybko i taki greg505 przede mnie się wciska - uzyskałem odpowiedź, że auto "nie stanie dęba"

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Sebastian75
                      A jak się wciskasz w lukę to z nogą na hamulcu więc moim zdaniem nie ma co się obawiać.
                      Wciskam sie raczej z noga na gazie
                      raz z prawej, raz z lewej
                      Black magic

                      Komentarz


                      • #12
                        E, bez jaj - jak wjeżdżasz w małą lukę już widzę, jak wyrównując swoje auto z samochodami przed i za Tobą masz dalej nogę na hamulcu.

                        No chyba, że małą luka dla Ciebie to min 100 m

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez greg505
                          Mam pytanie o FA, jak sie ten system zachowuje jezeli bardzo szybko podjezdzasz do poprzedzajacego auta i tuz przed nim zmieni sie pas ruchu?
                          Np. w sytuacji gdy chcecie sie wcisnac przed kogos, na prawym badz lewym pasie?
                          Wczoraj miałem taką sytuację, że dojeżdżałem do auta wolniej jadącego z zamiarem zmiany pasa i auto akurat zahamowało dość mocno przed moim manewrem, ja w tym czasie kierunek i zmiana pasa. W momencie rozpoczęcia obrotu kierownicą FA wyświetlił czerwony piktogram na maxi-docie i krótko mi przyhamował auto. Pewnie, gdybym nie skręcał, to hamowanie by było długie na tyle bym nie wjechał w tyłek. Jakbym tego pasa nie zmieniał i nie hamował, to bym w tyłek na pewno wjechał, z hamowaniem - może tak, może nie. Dodam tylko, że było to przy prędkościach "miejskich". Ja mogłem mieć na liczniku maks.60-65, a auto poprzedzające z 20-30km/h mniej. Trochę mnie to zaskoczyło, bo ja ryzyka nie widziałem, ale i tak z pewnością mnie cieszy posiadanie FA, bo widzę, że działa i w razie zagapienia też może uratuje mi skórę.
                          Nawet mnie miło zaskoczył kiedyś FA, gdy wykrył pieszych przechodzących przez jezdnię. Wyświetlił piktogram ostrzegawczy, ale hamowania nie było - byłem dość daleko i w razie jakby piesi się zatrzymali, to bym bez problemu wyhamował, ale ktoś kto by się zagapił, to kto wie.
                          Z działaniem FA przy zmianie pasa, to jedynie miałbym obawy zimą. Bo jakby mi tak shamował auto tuż na początku manewru na śliskiej nawierzchni, to nie wiem czy ESP by na tyle pomogło, by manewr nie stał się niebezpieczny.
                          Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                          Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                          Komentarz


                          • #14
                            FA fajnie wykrywa rowerzystów - jak jadą obok siebie to bez problemu, jednego - jak jedzie nie przy krawędzi, ale tak z pół metra od.

                            Nie wiem, czy zauważyliście - Ci, co mają ACC - że jak się jedzie i auto zwalnia, to dając kierunkowskaz niwelujemy wcześniejsze hamowanie. @Ogar, miałeś włączony kierunkowskaz?

                            Co do pieszych - dużo ich było?

                            I - ktoś wie, czy FA zadziała na nieruchomą przeszkodę, czy też musi być ona w ruchu - inaczej mówiąc, czy jak jedziemy w mieście 50, a przed nami coś stoi, to czy FA zadziała?

                            Komentarz


                            • #15
                              Jako ze czekam na swoja Skodzinke, to pytanie - da sie FA wylaczyc? Bo czasem, jadac w miescie ostrzej, takie działanie bedzie mocno szkodliwe/niebezpieczne.. Fakt ze na dluzsza mete dobra opcja, ale trzeba przywyknac do jej reakcji.. Mialem okazje pojezdzic 3tyg temu A2 z 2008 wlasnie z radarem i pare razy na autobahnie zaskoczył mnie nie miło hamowaniem (tir 90, ja 160, a zmiana pasa ciut za pozno).. Przy spokojnej jezdzie przyda sie, ale cisnac wiecej, juz moze byc dosyc upierdliwy..

                              Moja O3 RS

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez krzyzakp
                                Jako ze czekam na swoja Skodzinke, to pytanie - da sie FA wylaczyc? Bo czasem, jadac w miescie ostrzej, takie działanie bedzie mocno szkodliwe/niebezpieczne.. Fakt ze na dluzsza mete dobra opcja, ale trzeba przywyknac do jej reakcji.. Mialem okazje pojezdzic 3tyg temu A2 z 2008 wlasnie z radarem i pare razy na autobahnie zaskoczył mnie nie miło hamowaniem (tir 90, ja 160, a zmiana pasa ciut za pozno).. Przy spokojnej jezdzie przyda sie, ale cisnac wiecej, juz moze byc dosyc upierdliwy..
                                Da się, ale moim zdaniem system jest w sam raz czuły i reaguje praktycznie tylko wtedy, kiedy byłby dzwon.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja w swoim ACC mam ustawiony minimalny zasięg, który ... osobiście skróciłbym jeszcze trochę
                                  No ale trzeba pamiętać o tym, że ACC bierze pod uwagę to, że ktoś przed Tobą da po hamulcach - a powiedz mi, ile osób o tym myśli?
                                  Jak widzę, jak ludzie grzeją jeden za drugim po ponad 140,z odstępami na 20m, to uważam, że trzeba wprowadzić i u nas przepisy niedługo jak w Niemczech, gdzie za zbyt małe odstępy są mandaty...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Chodzi mi bardziej o sytuacje, ze jade na prawie pustej autobahnie, widze tira i zmieniam dosyc pozno pas (z kierunkiem - pykniecie go by mrugnal 3razy), a ten mi w tym momencie daje po hamulcach, bo dopiero zaczalem zmiane pasa, a dystans wg niego juz sie robni niebezpieczny...
                                    Fakt, o tym ze tir zacznie hamowac jadac 90km/h na pustej autobahnie sie nie mysli, bo raczej tego nie robia

                                    Moja O3 RS

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Powiem tak - wyprzedził mnie kiedyś ktoś i wjechał ... nie wiem ... 5m przed maskę?
                                      FA włączył się dźwiękowo i ... tyle. Żadnego przyhamowania nie było (może dlatego że auto, które się przede mnie wcisnęło, oddalało się ode mnie (zbliżając do zderzaka samochodu jadącego przede mną?)
                                      Moim zdaniem FA ostrzega - a interweniuje, jak napisano powyżej - jak byłby dzwon...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja też miałem dziwną sytuację z ACC i FA.
                                        Wyjeżdżając z Torunia (dawna "1") na łuku dwa auta przede mna skręcało w lewo w ul. Włocławską Sejczento. Mój szkodnik też wyrzucił czerwony alert i przyhamował , że wszyscy zatrzymali się na swoich pasach bezpieczeństwa. Zastanawiałem się wtedy dlaczego FA w tym momencie zadziałał skoro przede mną autko było w bezpiecznej odległości (ale powoli już hamowało) Było to na łuku i faktycznie FA mógł trochę "zgłupieć". :shock: bo złapał radarem Sejczento, które się zatrzymało przed skrętem w lewo.
                                        Cóż trzeba na te gadżety trochę uważać!!!
                                        O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
                                        -----------------------------------------------------
                                        Moja eReSka

                                        Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez krzyzakp
                                          Chodzi mi bardziej o sytuacje, ze jade na prawie pustej autobahnie, widze tira i zmieniam dosyc pozno pas (z kierunkiem - pykniecie go by mrugnal 3razy), a ten mi w tym momencie daje po hamulcach, bo dopiero zaczalem zmiane pasa, a dystans wg niego juz sie robni niebezpieczny...
                                          Fakt, o tym ze tir zacznie hamowac jadac 90km/h na pustej autobahnie sie nie mysli, bo raczej tego nie robia
                                          Pyknięcie kierunkami wyłącza hamowanie w ACC.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            mac_aaron,

                                            jesteś pewien, że wyłącza, a nie tylko "opóźnia"?

                                            Pytam, bo nie wpadłem na to, że wyłącza

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Sebastian75
                                              mac_aaron,

                                              jesteś pewien, że wyłącza, a nie tylko "opóźnia"?

                                              Pytam, bo nie wpadłem na to, że wyłącza
                                              Doganiasz TIRa, ACC zaczyna hamować, włączasz kierunek i przestaje hamować oczywiście na chwilę, jak nie zmienisz pasa to i tak zahamuje, żebyś nie zaliczył dzwona.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez mac_aaron
                                                Doganiasz TIRa, ACC zaczyna hamować, włączasz kierunek i przestaje hamować oczywiście na chwilę, jak nie zmienisz pasa to i tak zahamuje, żebyś nie zaliczył dzwona.
                                                No właśnie, też takie miałem wrażenie, już dawno nie jechałem na ACC, że zwalnia tylko na chwilę.

                                                Ale fajna funkcjonalność - wpadłem na nią przez przypadek (będzie trzeba chyba poczytać instrukcję po raz kolejny, bo teraz to drobiazgi zaczynają się liczyć)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  w miescie czasami denerwuje jak ktoś skreca i hamuje praktycznie do 0ra i radar łapie Ci jakąś cześć tego skręcającego samochodu mimo że chcesz go wyminąć. raz mi tak dałpo heblach mimo że zagrożenia nie było żadnego. ale raz też się przydał jak debil na krajówce nagle dał po hamulcach i skręcił bez kierunku w prawo a ja byłem trochę za blisko :P zareagował o jakieś 0,5 sekundy szybciej niż ja

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X