Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ACC i front assist - problem - usterka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez Sebastian75
    Nie wiem, czy zauważyliście - Ci, co mają ACC - że jak się jedzie i auto zwalnia, to dając kierunkowskaz niwelujemy wcześniejsze hamowanie. @Ogar, miałeś włączony kierunkowskaz?

    Co do pieszych - dużo ich było?
    Nie pamiętam dokładnie, ale mniej więcej równocześnie z przyhamowaniem włączyłem kierunkowskaz - stąd może to hamowanie, to było tylko takie "kliknięcie" na hamulec przez FA.

    A pieszych było 2-3 osoby idące obok siebie. Na 3-pasmowej drodze jechałem lewym pasem i jak pojawili się na moim pasie, to FA ich wykrył tak po przejściu przez nich ok. 1m z prawej na lewo. Dodam, że odległość było dość duża - ze 100m? Jechałem licznikowe 70-80, bo ograniczenie do 70, a światła przy przejściu się właśnie zmieniały. Jak dojechałem do przejścia bez hamowania, to piesi byli już na chodniku.

    Zamieszczone przez krzyzakp
    Chodzi mi bardziej o sytuacje, ze jade na prawie pustej autobahnie, widze tira i zmieniam dosyc pozno pas (z kierunkiem - pykniecie go by mrugnal 3razy), a ten mi w tym momencie daje po hamulcach, bo dopiero zaczalem zmiane pasa, a dystans wg niego juz sie robni niebezpieczny...
    Jeśli chodzi o FA, to żadnego problemu nie zauważyłem przy takich sytuacjach - jedynie wyswietla piktogram o bliskiej odległości do auta poprzedzającego (ten biały w miejscu licznika km), natomiast ACC zdecydowanie za wcześnie jak dla mnie hamuje - strasznie duża odległość jest od poprzedzającego auta. Przez to bardzo wcześnie trzeba rozpoczynać manewr wyprzedzania. W sytuacjach, gdy różnica prędkości jest nieduża np. 140 vs 130km/h, powoduje to, że auto nadjeżdżające z tyłu często jest zmuszone zwolnić i czekać aż się zakończy ten manewr wyprzedzania. Czasem mam wrażenie, że ten z tyłu jakby się postarał, to by bez problemu mógł mnie wyprzedzić prawym pasem zanim ja wyprzedzę auto jadące przede mną. Co prawda na autostradzie wg regulaminu auto jadące szybciej lewym pasem ma umożliwić wolniejszemu autu wyprzedzenie, ale sam wiem jak niepotrzebne zwalnianie potrafi denerwować.
    Z tego powodu, gdy ruch na autostradzie jest większy wg mnie ACC staje się bezużyteczne. Co prawda staram się omijać tę niedogodność z dużą odległością i robię Cancel, dojeżdżam bliżej do auta poprzedzającego, potem kierunek, zmiana pasa i Resume, ale jest to jednak słabe. Niemniej bez tego by mnie szlag trafiał, bo przypominałoby mi to jazdę gaz-hamulce 0/1 od świateł do świateł (tu od samochodu do samochodu), a strasznie tego nie lubię, bo uważam, że nie ma to jak płynna jazda - jest oszczędniej i często szybciej.
    Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
    Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

    Komentarz


    • #27
      Przecież na dzwigience ACC mozna zmienić odległość od samochodu poprzedzającego na która aktywują sie czujnik i hamowanie. Czy to wam nie wystarcza. Mam swoją drogą wrażenie że po prostu u nas w Polsce wszyscy staramy sie jeździć komuś na ogonie czy wręcz na zderzaku. Jak byłem w Niemczech i Holandi na dłuższym wyjeździe czujnik działał tak jak powinien ale tylko dlatego ze tam nikt nikomu nie wciska sie przed zderzak bo jeszcze sie zmieści i zdąży wyprzedzić.
      Dla spokojnej normalnej bezpiecznej jazdy sam nieraz zwiększam odległość reakcji czujniki bo mam wrażenie ze u nas wszyscy starają sie testować hamulce na autostradzie.
      Mirek
      Jeżdżę:
      Octavia III, elegance, 1.4 TSI, DSG, kombi, Biel candy, amazing, KESSY, DAB, CANTON, SUNSET, Skóra naturalna + tkanina, Aktywny tempomat, Lane Asist, Driver set up, elektryczna klapa bagażnika, sportowe zawieszenie + XDS, elektryczny fotel kierowcy, podgrzewane fotele przód, gniazdo 230V i inne...

      Komentarz


      • #28
        mirzaw, po jednej takiej trasie nie mow ze nigdy, nikt nikomu.. Jezdze sporo po niemczech (40tys rocznie) i juz mialem pare akcji tego typu, duzo niebezpieczniejszych niz w pl - jedziemy na lewym pasie jakos 100-120, bo na prawym tiry, a cos przyblokowalo z przodu i niemiec wbija mi sie miedzy mnie a goscia przed mnie, mimo ze odstep na 1,5-2auta... I to czasem bez kierunku.. Raz cieszylem sie ze bylem ostatni w takiej kawalkadzie, bo inaczej by mi ktos w tyłek wjechal - nie mialem zamiaru palanta wpuszczac, ale mialem do wyboru albo dac sie zepchnac/uszkodzic prawa przednia cwiartke albo dac po heblach do oporu..

        Moja O3 RS

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez mirzaw
          Przecież na dzwigience ACC mozna zmienić odległość od samochodu poprzedzającego na która aktywują sie czujnik i hamowanie. Czy to wam nie wystarcza.
          Mi nie wystarcza. Dlaczego?
          Ponieważ myślę o tych, co jadą szybko lewym pasem. Jak dojeżdżasz na autostradzie z prędkością 140km/h do auta jadącego niewiele mniej, np. 130km/h, to wyprzedzanie, które zaczynasz z odległości "140m" trwa i trwa i trwa... a ten na lewym pasie za Tobą, który jechał np. 180km/h może zacząć się denerwować, a co "mądrzejszy" zacznie Ci mrugać długimi, bo mu się wydaje, że te światła do tego służą.
          Poza tym jak dojeżdżasz na autostradzie z prędkością 140km/h do auta, które jedzie np. 100km/h, to samochód dość mocno hamuje, a ostrzeżenia że za chwilę zacznie się hamowanie nie ma, więc nawet jak rozpoczniesz od razu po tym hamowaniu manewr wyprzedzania to i tak auto będzie jeździć w systemie "hamulec-gaz" czyli na pewno nieekonomicznie.

          Do miejsc gdzie prędkość aut jest podobna np. miasto ACC IMHO jest świetny, ale tam gdzie występują znaczne różnice prędkości już tak wspaniale nie jest.
          Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
          Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Qgar
            a ten na lewym pasie za Tobą, który jechał np. 180km/h może zacząć się denerwować, a co "mądrzejszy" zacznie Ci mrugać długimi, bo mu się wydaje, że te światła do tego służą.
            Tak lekko OT, mimo ze to co piszesz to sama prawda. Tak to tylko u nas.

            W UK jak lecisz skrajnym prawym pasem z dozwolona maksymalna predkoscia to nikt nawet krzywo nie popatrzy, bo jesli jedziesz szybciej niz on to oznacza ze popelniasz wykroczenie, wiec mozna na ciebie doniesc :szeroki_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez Maicroft
              W UK jak lecisz skrajnym prawym pasem z dozwolona maksymalna predkoscia to nikt nawet krzywo nie popatrzy, bo jesli jedziesz szybciej niz on to oznacza ze popelniasz wykroczenie, wiec mozna na ciebie doniesc
              A u nas zostaniesz ukarany za przetwarzanie danych osobowych bez zgody, jak nagrasz kogoś popełniającego wykroczenie
              Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
              Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

              Komentarz


              • #32
                Jako, że przejechałem ostatnio 1000km z ACC muszę (nie)stety stwierdzić, że człowiek jest wciąż lepszy od tego systemu.
                Jadąc samodzielnie przewiduje się znacznie wcześniej hamowanie i przyspieszanie dzięki temu jazda jest płynniejsza. Irytowało zwłaszcza, gdy zjeżdżałem na prawy pas bo lewym jechał sznurek aut, a ACC przyspieszał do ustalonej prędkości.
                Niemniej jednak jechało się przyjemnie.

                Komentarz


                • #33
                  Znowu ten sam problem z FA !!!
                  Dzięki Grzesiowi mam zeskanowane błędy, ale może ktoś bardziej ogarnięty mógłby mi je rozszyfrować ?

                  Adres 01: Silnik (J623-CJSB) Plik etykiet: 06K-907-425-V1.clb
                  Oznaczenie elementu SW: 8V0 906 264 B HW: 06K 907 425 A
                  Komponent: 1.8l R4 TFSI H09 0003
                  Weryfikacja: --H09---
                  Kodowanie: 0C9D003A2466010B0000
                  Kod serwisu: WSC 73430 031 00121
                  Zbiór danych ASAM: EV_ECM18TFS0218V0906264B 001003
                  ROD: EV_ECM18TFS0218V0906264_SK37.rod
                  VCID: 3B7E145EB2E590C68EF-806E

                  Znaleziono 1 błąd:
                  17176 - Magistrala danych
                  U1123 00 [040] - odebrana wartość usterki
                  Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                  Ramka zamrożona:
                  Stan błędu: 00000001
                  Priorytet błędu: 6
                  Częstość błędu: 1
                  Przebieg: 16999 km
                  Data: 2014.11.10
                  Czas: 12:53:12
                  Znaleziono 1 błąd:
                  10763 - Odblokowanie rozrusznika przez układ czujników dźwigni selektora
                  P1734 00 [002] - -
                  Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                  Ramka zamrożona:
                  Stan błędu: 00000010
                  Priorytet błędu: 0
                  Częstość błędu: 0
                  Link błędów: 0
                  Przebieg: 0 km
                  Data: 2000.00.00
                  Czas: 00:00:00

                  Adres 13: Reg.dystansu (J428) Plik etykiet: Brak
                  Oznaczenie elementu SW: 5Q0 907 572 B HW: 5Q0 907 572 B
                  Komponent: ACC Bosch MQB H04 0200
                  Numer seryjny: 10021476510915
                  Kodowanie: 00081200FE0339
                  Kod serwisu: WSC 73430 031 00121
                  Zbiór danych ASAM: EV_ACCMRRBoschVW372 001014
                  ROD: EV_ACCMRRBoschVW372_AU37.rod
                  VCID: 3668056A89C74DAE711-8063

                  3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
                  1340 - Wewnętrzne zakłócenie
                  B200F F0 [008] - Przetwarzanie nieznanego błędu
                  Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                  Ramka zamrożona:
                  Stan błędu: 00000001
                  Priorytet błędu: 2
                  Częstość błędu: 1
                  Link błędów: 219
                  Przebieg: 16998 km
                  Data: 2014.11.10
                  Czas: 12:52:47

                  1341 - Wewnętrzne zakłócenie
                  B200F F0 [008] - Przetwarzanie nieznanego błędu
                  Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                  Ramka zamrożona:
                  Stan błędu: 00000001
                  Priorytet błędu: 1
                  Częstość błędu: 1
                  Link błędów: 219
                  Przebieg: 16999 km
                  Data: 2014.11.10
                  Czas: 12:53:12

                  1117 - Układ regulacji odstępu od poprzednika
                  B10E7 F0 [008] - odłączony
                  Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                  Ramka zamrożona:
                  Stan błędu: 00000001
                  Priorytet błędu: 6
                  Częstość błędu: 1
                  Link błędów: 219
                  Przebieg: 16999 km
                  Data: 2014.11.10
                  Czas: 12:53:12

                  Adres 18: Ogrzew.pomocn. (J364) Plik etykiet: 5Q0-963-272.clb
                  Oznaczenie elementu SW: 5Q0 963 272 B HW: 5Q0 963 272 B
                  Komponent: STH-MQB 006 0069
                  Kodowanie: 9309
                  Kod serwisu: WSC 73430 031 00121
                  Zbiór danych ASAM: EV_AuxilParkiHeateWOS 002014
                  ROD: EV_AuxilParkiHeateWOS.rod
                  VCID: 356A026694C146B678B-8060

                  Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5Q0 963 513 HW: 5Q0 963 513
                  Komponent: R149 T91-LIN 003 0301
                  Numer seryjny: 00000000000000809546

                  Znaleziono 1 błąd:
                  0368 - Nieznany kod błędu
                  B137D 52 [008] - Nieaktywowany
                  Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                  Ramka zamrożona:
                  Stan błędu: 00000001
                  Priorytet błędu: 6
                  Częstość błędu: 3
                  Link błędów: 231
                  Przebieg: 13296 km
                  Data: 2014.10.13
                  Czas: 06:32:15

                  Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet: Brak
                  Oznaczenie elementu SW: 5Q0 907 530 Q HW: 5Q0 907 530 F
                  Komponent: GW MQB High 125 1164
                  Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 0001694865
                  Kodowanie: 030100042F085800EF00065E1C0F0001000105000000000000 0000000000
                  Kod serwisu: WSC 73430 790 00121
                  Zbiór danych ASAM: EV_GatewLear 010015
                  ROD: EV_GatewLear_AU37.rod
                  VCID: 3F86604EA6FD8CE6A27-806A

                  Alternator:

                  Sterownik jednostki wielofunkcyjnej:
                  Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 5E0 919 719 A HW: 5E0 919 719 A
                  Komponent: E221__MFL-PR6 H04 0130
                  Numer seryjny: 000000000C0342270214

                  Sterownik układu kontroli akumulatora:
                  Podsystem 3 - Oznaczenie elementu SW: 5Q0 915 181 E HW: 5Q0 915 181 E
                  Komponent: J367-BDMHella H03 8043
                  Numer seryjny: 4220882703

                  Znaleziono 1 błąd:
                  8531970 - Prąd spoczynkowy
                  U1406 00 [008] - za wysoki
                  Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                  Ramka zamrożona:
                  Stan błędu: 00000001
                  Priorytet błędu: 7
                  Częstość błędu: 1
                  Link błędów: 211
                  Przebieg: 16423 km
                  Data: 2014.11.04
                  Czas: 07:03:07

                  [ Dodano: Pią 05 Gru, 14 23:00 ]
                  Po raz trzeci jadę z tą samą sprawą do ASO. Wyłącza się ACC i FA a po 20 min znowu działa.
                  Ostatnio przeczytali mi info z SAP że to kwestia zabrudzeń lub uszkodzeń mechanicznych :P
                  To kwestia urządzenia wg mnie i będę chciał wymiany.

                  [ Dodano: Wto 23 Gru, 14 21:13 ]
                  Witam,

                  Dziś kolejna wizyta w ASO i aktualizacja sterownika ACC i FA.
                  Po zabiegu miałem kilka dziwnych pytań:
                  1. nie podobało im się że wstawiłem żarówki LED we wnętrzu i podświetleniu tablicy, które podobno mogą powodować awarię. To ich wyśmiałem
                  2. Drugie pytanie dotyczyło sterowników bo dopatrzyli się że mam inny soft niż ten na serwerze !!! a konkretnie włączony stage i zmiana Coming home leaving home z ksenonów na światła przeciwmgielne.
                  3. Kolejne pytanie dlaczego nie zrobiłem tego u niż tylko przez VCDS, bo oni za opłatą też to teraz robią.

                  Kody niby zamawia się przez stronę tam gdzie pobiera się aktualizacje map do navi. Ktoś już coś na ten temat słyszał lub wie o co im chodziło ?
                  O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                  Komentarz


                  • #34
                    A czy ktoś zaobserwował taki problem z ACC, że jak się naprawdę ostro pojeździ - ostre starty, hamowania, zawrotki na ręcznym, boki na rondach - generalnie dynamicznie, przy częstej ingerencji asr/esp - to po jakimś czasie (niedługim) jest komunikat "ACC niedostępny"?
                    W instrukcji jest napisane, że jak jest taki komunikat, trzeba wyłączyć i włączyć silnik (a jakby to nie pomogło, dopiero jechać do serwisu), ale nawet jak nic się nie zrobi, to wraca wszystko do normy po kilku (tak 2-3) minutach spokojnej jazdy.
                    I nie wiem czy to usterka, czy normalna sytuacja, bo np. hamulce są za ciepłe czy coś (tak jak jest opisane, że np. xds może nie działać, jak są za ciepłe heble).
                    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez maro rs
                      A czy ktoś zaobserwował taki problem z ACC, że jak się naprawdę ostro pojeździ - ostre starty, hamowania, zawrotki na ręcznym, boki na rondach - generalnie dynamicznie, przy częstej ingerencji asr/esp - to po jakimś czasie (niedługim) jest komunikat "ACC niedostępny"?
                      W instrukcji jest napisane, że jak jest taki komunikat, trzeba wyłączyć i włączyć silnik (a jakby to nie pomogło, dopiero jechać do serwisu), ale nawet jak nic się nie zrobi, to wraca wszystko do normy po kilku (tak 2-3) minutach spokojnej jazdy.
                      I nie wiem czy to usterka, czy normalna sytuacja, bo np. hamulce są za ciepłe czy coś (tak jak jest opisane, że np. xds może nie działać, jak są za ciepłe heble).
                      Widzę że twój rs nie ma łatwego życia

                      Komentarz


                      • #36
                        mufel, znaczek vRS powinien, przynajmniej od czasu do czasu, do czegoś zobowiązywać . Wczoraj miałem trochę czasu, wyjechałem więc tylko po to, żeby się nieco pobawić - na lokalnych drogach było tak delikatnie ślisko, w sam raz żeby esp za bardzo nie przeszkadzał - i pomierzyć różne czasy tak dla własnej informacji.
                        No ale zaobserwowałem też dwie rzeczy - tą niedyspozycję ACC oraz rzężenie generatora dźwięku przy 5000 obr., którego wcześniej nie było.
                        "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez maro rs
                          rzężenie generatora dźwięku przy 5000 obr., którego wcześniej nie było.
                          Mają na to TPI w serwisie z Golfa GTI. Jedź i zgłoś.
                          Moje projekty car detailingowe
                          VW Touran 2.O TDI
                          BMW X6 35d
                          więcej na PW

                          Komentarz


                          • #38
                            Nie wiem co to TPI ale z kontekstu domyślam się, że jakąś instrukcję jak sobie z tym radzić - liczę, że serwis skody też umie bo wybieram się do takiego, gdzie jest tylko skoda.
                            "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                            Komentarz


                            • #39
                              maro rs,

                              Technical Product Information
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz


                              • #40
                                Dzięki Panowie

                                [ Dodano: Wto 10 Lut, 15 21:46 ]
                                Byłem w serwisie, może komuś się przyda - jak ostro się poużywa hamulców, to ACC jest przez jakiś czas (dopóki nie ostygną - 2-3 minuty spokojnej jazdy) niedostępny. Jest to normalne, w komputerze zapisuje się info/błąd związany z niedostępnością ACC z powodu przegrzania hamulców.
                                "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                Komentarz


                                • #41
                                  witam,
                                  pozwolę sobie odgrzać temat bo dopadła mnie ta sam usterka, ale w moim przypadku przyczyna była inna.
                                  u mnie padł "sterownik haku holowniczego". usterka pokazała się dokładnie tak samo, jak u kolegi który założył ten wątek. dopiero po analizie w serwisie stwierdzono te usterkę.
                                  wymiana sterownika, w ciągu jednego dnia auto było gotowe...

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X