Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uszkodzony Start-Stop?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uszkodzony Start-Stop?

    Dzień dobry. Może ja się w końcu wybiorę, chociaż nie obiecuję, bo bardzo kiepsko z czasem.

    Mickul, Gratulacje :!: :!: :!: Co Ci ma być lepiej jak nam :diabelski_usmiech

  • #2
    Uszkodzony Start-Stop?

    Dziś wieczorem miałem bardzo dziwną sytuację.
    W ciągu dnia przejechałem dłuższą trasę, potem kilka krótszych odcinków. Po ostatnim z takich niedługich postoi auta (może pół godziny), zaliczyłem sporego zonka.

    Dla jasności obrazu dodam, że mam Keyless, a start-stop już praktycznie odruchowo wyłączam zawsze zaraz po odpaleniu auta.

    No więc chwilę po uruchomieniu auta silnik zgasł, a na maxi-docie pojawił się komunikat o treści mniej więcej takiej, że uszkodzony start-stop a auto mam uruchomić ręcznie :!: Ale że co :?: :!: Jak ręcznie :?:
    Z wrażenia nie zapamiętałem dokładnie treści, a zanim na moim cholernym telefonie włączyłem aparat by cyknąć fotkę to komunikat zniknął. W każdym razie na przycisk startu nie było żadnej reakcji. Liczyłem, że uruchomienie ręczne to opisywane w instrukcji wduszenie przycisku kluczykiem, ale też bez efektu. Jakie jest inne "uruchomienie ręczne" Octavii ??

    Na kilka minut dałem sobie spokój i po tym czasie silnik zaskoczył bez problemu normalnie z przycisku. Pojawił się za to w statusie auta komunikat, że jest usterka systemu start-stop. Ogólnie pewnie bym nie rozpaczał, gdyby nie to, że po kolejnym postoju usterka systemu start-stop zniknęła, za to w statusie pracy tego systemu pojawił się komunikat, cytuję:
    Konieczna praca silnika i przekreślone A.
    No fajnie, tylko że silnik chodzi :diabelski_usmiech
    Jestem ciekaw, co będzie rano. Ktoś ma pomysł, co może być grane?

    Żeby było "śmieszniej", to dokładnie miesiąc temu skończyła mi się gwarancja :evil:
    Pozdro

    Komentarz


    • #3
      Miałem podobnie tylko raz. Potem nic się już takiego nie działo. Praca systemu może być wymuszona zbyt niskim napięciem na akumulatorze, dokładnie tak samo kazał mi ręcznie uruchomić silnik, potem już więcej tego komunikatu nie widziałem, myślę , że to jednostkowy przypadek.
      RS Stage 2 335/450

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Leniwiec
        Żeby było "śmieszniej", to dokładnie miesiąc temu skończyła mi się gwarancja
        no to umawiaj wizytę w ASO w poniedziałek :!:
        moim zdaniem bez problemu ogarną temat gwarancyjnie
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez LUKI
          Zamieszczone przez Leniwiec
          Żeby było "śmieszniej", to dokładnie miesiąc temu skończyła mi się gwarancja
          no to umawiaj wizytę w ASO w poniedziałek :!:
          moim zdaniem bez problemu ogarną temat gwarancyjnie
          A czemu mieliby to ogarniać gwarancyjnie? Ja zgłosiłem problem z pedałem sprzęgła tydzień temu i usłyszałem, że jak problem pojawi się ponownie po gwarancji (czyt. za 2 tyg) to już naprawa będzie na mój koszt - a usterkę zgłaszam jeszcze na gwarancji. Eh... tyle dobrze, że dokupiłem gwarancji (ubezpieczenie gwarantowane auto).

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez neoXs
            Zamieszczone przez LUKI
            Zamieszczone przez Leniwiec
            Żeby było "śmieszniej", to dokładnie miesiąc temu skończyła mi się gwarancja
            no to umawiaj wizytę w ASO w poniedziałek :!:
            moim zdaniem bez problemu ogarną temat gwarancyjnie
            A czemu mieliby to ogarniać gwarancyjnie? Ja zgłosiłem problem z pedałem sprzęgła tydzień temu i usłyszałem, że jak problem pojawi się ponownie po gwarancji (czyt. za 2 tyg) to już naprawa będzie na mój koszt - a usterkę zgłaszam jeszcze na gwarancji. Eh... tyle dobrze, że dokupiłem gwarancji (ubezpieczenie gwarantowane auto).
            W tej sytuacji, ja, na dzień przed końcem gwarancji pojechałbym do serwisu, powiedział, że jest problem (nawet gdyby go nie było), oni musieli by otworzyć zlecenie serwisowe i gdyby faktycznie problem pojawił się w jakimś krótkim czasie to naprawiali by to z tytułu gwarancji.

            A wracając do tematu to może na początek faktycznie warto sprawdzić na kompie stan naładowania akumulatora.

            Komentarz


            • #7
              U mnie było to samo. W serwisie stwierdzono niedoładowany akumulator. Faktycznie maxidot pokazywał 60% naładowania co bardzo mnie dziwiło bo tydzień wcześniej zrobiłem trasę ponad 200 km. Samochód pozostał w ASO na całą noc tam akumulator naładowali i teraz jest wszystko w porządku. Maxidot pokazuje 90% naładowania.

              Komentarz


              • #8
                Jeśli zakup po 25.XII.2014
                "Przy rękojmi konsument ma rok na zgłoszenie wady od momentu jej zauważenia."

                Czyli nawet po upływie 2 lat od zakupu możesz powiedzieć, że wada wystąpiła jeszcze w czasie trwania rękojmi i mają się ustosunkować.

                Komentarz


                • #9
                  Dziś też trochę pojeździłem i nie wydaje mi się, by miało coś wspólnego z aku. Naładowanie mam 80%.
                  Chyba że może świrować jakiś inny parametr aku.

                  Bardziej mi to wygląda na jakiś kolejny błąd elektroniki. Dziś np. w czasie jazdy w statusie start-stop miałem dwa komunikaty:

                  Konieczna praca silnika
                  Klimatyzacja wymaga pracy silnika

                  Oczywiście oba w czasie jazdy, więc ciężko by silnik nie pracował :diabelski_usmiech

                  A przy kolejnym uruchomieniu oba komunikaty zniknęły i start-stop zaczął działać. Za ch... nie kumam co jest grane :?

                  Jutro zanim pojadę do ASO spróbuję się podłączyć sam do kompa, czy są jakieś błędy.
                  Czy może tak samo jak po świrującym ESP nie ma śladu.
                  Pozdro

                  Komentarz


                  • #10
                    Leniwiec, nie wiem w jakim momencie miałeś te komunikaty, ale ogólnie takie komunikaty w czasie jazdy informują po prostu, że jeśli w danym momencie byś się zatrzymał - system po zatrzymaniu nie wyłączy Ci silnika, bo...(to co jest napisane - czyli np. że klimatyzacja wymaga pracy silnika, przednia szyba może zaparować, itp.). Czyli po prostu w danym momencie podaje Ci status systemu - system w danej chwili niedostępny bo...

                    Też tak mam - jak silnik jest zimny (temp. robocza niezachowana), pada deszcz (przednia szyba może zaparować), w środku jest za ciepło (klimatyzacja wymaga pracy silnika), itp. Przejeżdżam chwile i status zmienia się na "dostępny" - bo silnik się nagrzał/wnętrze osuszyło/wychłodziło, itp.
                    "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                    Komentarz


                    • #11
                      maro rs, po części pewnie masz rację. Szczególnie jak teraz czytam z klimą.

                      Ale komunikat Konieczna praca silnika utrzymujący się cały czas raczej normą nie jest.
                      I nie tłumaczy to sytuacji, od której się zaczęło - samoczynne wyłączenie silnika zaraz po uruchomieniu i brak możliwości ponownego włączenia przez dłuższy czas.
                      Jestem ciekaw co jutro zobaczę, jak podłącze kompa.
                      Pozdro

                      Komentarz


                      • #12
                        Zgadza się, nie wszystko to tłumaczy, jedynie część.

                        Też miałem raz dziwną sytuację, przejechane 30 km ze średnimi prędkościami (ani szybko, ani wolno) i komunikat "temperatura robocza niezachowana". Od tego czasu zacząłem przez jakiś czas zwracać uwagę na te statusy, ale taka dziwna sytuacja się nie powtórzyła, więc przestałem W serwisie oczywiście się nie przejęli, mówiąc coś w stylu, że system ten żyje własnym życiem.
                        "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                        Komentarz


                        • #13
                          Zrobiłem auto-scan i znalazłem m.in. coś takiego:
                          Kod:
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          Address 01: Engine (J623-CJSA)       Labels: None
                             Part No SW: 8V0 906 264 B    HW: 06K 907 425 A
                             Component: 1.8l R4 TFSI  H07 0001  
                             Revision: --H07---    
                             Coding: 0C1900322424010B1000
                             Shop #: WSC 73430 031 00063
                             ASAM Dataset: EV_ECM18TFS0218V0 001001
                             ROD: N/A
                             VCID: 3B75D167B2907BC6811-806E
                          
                          No ASAM data for: "EV_ECM18TFS0218V0" (SK37) 
                          1 Fault Found:
                          15072 - ROD - Unknown Error Code 
                                    - 00 [032]
                                    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                       Freeze Frame:
                                              Fault Status: 00000001
                                              Fault Priority: 2
                                              Fault Frequency: 1
                                              Mileage: 48247 km
                                              Date: 2015.04.11
                                              Time: 21:00:06
                          
                          Readiness: 0000 0000
                          
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          Czasowo się to zgadza. Ale nie wiem co to za błąd, a do ASO dziś ani jutro nie dam rady dojechać :|
                          Ktoś z kolegów się może orientuje co to oznacza?
                          Pozdro

                          Komentarz


                          • #14
                            Mi tez sie pojawil 2 razy taki komunikat, jak kuna pogryzla przewody (wezyki podcisnienia). Zajrzyj, moze akurat gdzies cos wlazlo i delikatnie nadgryzlo

                            Komentarz


                            • #15
                              a miał ktoś w tych statusach start-stop konieczna praca silnika a nad nią czerwony duży X ?

                              co jakiś czas jak chce już zgasić samochód po trasie wyświetla się komunikat konieczna praca silnika i obroty wchodzą na 1tyś obr.
                              po 5-10min spadają i komunikat gaśnie ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja miałem tak że wyskoczył mi komunikat "uszkodzony system start - stop"
                                Dodatkowo check engine oraz tryb awaryjny i jazda z max 20 km/h.
                                Po jakimś czasie wszystko niby wróciło do normy ale oddałem na serwis.
                                Winny całej sytuacji okazał się jeden z wtrysków.
                                Został wymieniony na gwarancji i od tego czasu nic się nie dzieje.
                                Lukii

                                Mój Brokuł

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez geshoo
                                  a miał ktoś w tych statusach start-stop konieczna praca silnika a nad nią czerwony duży X ?

                                  co jakiś czas jak chce już zgasić samochód po trasie wyświetla się komunikat konieczna praca silnika i obroty wchodzą na 1tyś obr.
                                  po 5-10min spadają i komunikat gaśnie ?
                                  Brzmi raczej jak wypalanie DPF-a...
                                  Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Odkad jeżdżę nigdy nie spotkałem sie z czymś takim a chyba przez 40 tys bym zauważył takie wypalanie DPFa
                                    Może u mnie sie wypala przy pełnym bucie
                                    Lukii

                                    Mój Brokuł

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez sebkoch

                                      Brzmi raczej jak wypalanie DPF-a...
                                      Dokładnie, dopalanie żyje własnym życiem, zasuwasz cały czas dobre 2 paczki autostradą, wpadasz w miasto i momentalnie wyższe obroty i wtedy w statusie właśnie ten komunikat. Nie ma sensu zwracać na to uwagi, tylko trzeba latać w trasy, a nie kupować klekota z dpf'em, żeby jeździć po mieście.

                                      Opisany wyżej problem może być związany z pasem, jak start/stop zgasi silnik, a my odepniemy pas bezpieczeństwa i chcemy ruszyć to wtedy wyskakuje komunikat uruchom silnik ręcznie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Lukii, nie wypala, sprawdzone wczoraj Lecialem A2 od Warszawy, dolecialem do bramek na A2 i co? 1k obrotow, SS wylaczony i radosnie wypalamy DPF... Co mnie dziwi i wkurza, bo jednak smignal po autostradzie dobre paredziesiat km krecac silnik kolo 2,5k RPM ciagle, wiec powinien sie sam wypalic w tym czasie.. Szczegolnie ze na poprzednie 700km zrobil po miescie z 50km, a tak trasy..

                                        Nie mniej trzeba przywyknac ze DPF ma gdzies styl jazdy i po prostu sie wypala sam co jakis czas - viva ekologia!

                                        Moja O3 RS

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Też tak mam. Przejechałem Leszno - Kraków - Leszno. Wróciłem....następnego dnia wypalanie Ale wystarczyło 5km we właściwym zakresie obrotów i wypalony elegancko.
                                          Dla pewności ,,po'' podpiąłem kompa

                                          295 Particle filter; field regeneration request status 0
                                          296 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 0.35 l
                                          297 Particle filter; kilometers since last regeneration 5640 m
                                          298 Particle filter; offset for differential press. 4 hPa
                                          299 Particle filter; oil ash volume 0.10 l
                                          300 Particle filter; soot mass calculated 8.62 g
                                          301 Particle filter; soot mass measured 4.15 g
                                          302 Particle filter; time since last regeneration 854 s

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            To ze wypala elegancko to jedno, ale troche wkurzajace ze po trasach nadal to robi... Dawniej nie było tego problemu, a tu jednak jest.. I nie powiem, ze wkurza jak sie trafi akurat gdy smigasz po miescie i wtedy zlapie, bo glupio zostawiac auto huczace wentylatorem i wydajace z siebie specyficzny zapach..

                                            Moja O3 RS

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Komputer ustala sobie cykle wypaleń i nic nie poradzimy na to. Recepta - wyłącznie trasy Tego smrodu też nie lubię. Ekologia....jego mać

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                himi, ale nawet trasy nie pomagaja jak sprawdzilem.. Najpierw 400km szybkiej trasy Berlin-Bdg. Potem przez 2dni z 5-6krotkich tras po miescie (w sumie moze z 50km), potem Bdg-Nowy dwor Maz.(250km krajowka), a potem w trasie z NDM do Poznania wypalanie DPFa? Tylko po czym, skoro caly czas auto mialo trase? SS wylaczony cały czas oczywiscie...
                                                Wiec wychodzi ze w O3 nawet trasy nie pomagaja, bo czasem sobie silnik chce wypalic tak czy siak... Nie mowiac ze raz zrobilem 400km autostrada cisnac, po czym po 8h staniach, odpaleniu po 3km DPF sie wypalal znowu

                                                Moja O3 RS

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez krzyzakp
                                                  himi, ale nawet trasy nie pomagaja jak sprawdzilem..
                                                  Dokładnie tak jest Przejeździłem prawie 200tyś starszym 1,6TDI gdzie 5 lat temu dpf był nowością... Już dawno doszedłem do wniosku, że jeżdżąc cały czas na trasie nie wypalimy dpf tylko pozwolimy mu się wolniej zapełnić co spowoduje w ogólnym rachunku mniej cykli aktywnego wypalania
                                                  Odnośnie SS - mi się przydaje do tego żeby samemu zgasił auto jak skończy się wypalanie:> Nie rozumiem dlaczego nie dali żadnego.. dosłownie żadnego komunikatu o DPF...
                                                  Jak stoimy na STOP po jakimś czasie SS sam odpali auto i będzie komunikat o włączeniu z powodu zapotrzebowania na energie. Jak nie chce się zgasić bo wypala jest tylko komunikat o koniecznej pracy silnika. Ten sam komunikat jest przecież jak jedziemy Ani słowa o DPF
                                                  Oj chyba trochę popłynęliśmy OT..
                                                  Odnośnie komunikatu uruchom ręcznie silnik - miałem coś takiego jak najpierw wcisnąłem gaz a potem dopiero sprzęgło Odpuszczenie gazu i ponowne wciśnięcie sprzęgła spowodowało automatyczny START..
                                                  MY16 Ambition z Amazing

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X