Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

łożysko koła przedniego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • łożysko koła przedniego

    Jak w temacie, czy ktoś z was wymieniał już łożysko koła przedniego. W moim przypadku dotyczy to lewego koła. Wczoraj w ASO padła taka diagnoza, objawy buczenie, wycie z lewej strony od 40km/h.

  • #2
    Jaki przebieg?
    Czy przez przypadek nie przyłożyłeś tym kołem w jakiś krawężnik itd.?
    Ostatnio edytowany przez ryjeks; 7996.

    Komentarz


    • #3
      Przebieg 53 tys. Żadnych takich zdarzeń nie było.

      Komentarz


      • #4
        Czyli losowy przypadek raczej, bo nikt się tu nie skarżył raczej na taką dolegliwość.

        Komentarz


        • #5
          Łożysko wymienione w piątek i niestety objawy buczenia nie zniknęły. Po powrocie z ferii jestem umówiony w ASO na dalsze poszukiwania tego buczenia.

          Komentarz


          • #6
            Czyli jednak statystyka się nie myli

            Komentarz


            • #7
              Ja miałem wymieniane w prawym kole przednim i po wymianie cisza. Przebieg około 120 000 km. Może u Ciebie to kwestia opon ?
              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

              Komentarz


              • #8
                W poniedziałek założę na próbę koła letnie, zobaczę czy to nie są winne opony.

                Komentarz


                • #9
                  U mnie problem pojawił się przy 15 000km. Pierwsza diagnoza to poząbkowane opony. Jakoś to zaakceptowałem, ale po założeniu nowych zimówek okazało się, że nie ma żadnej zmiany. Buczenie przy 90-100ml/h oraz przy 150-160km/h. Kolejna diagnoza to łożyska kół przednich. Dziwna sprawa przy tym przebiegu, ale po wymianie całej PIASTY KOŁA LEWEGO problem zniknął bezpowrodnie. Na razie mam 41 000 i cisza.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzisiaj zmieniłem koła zimowe na letnie i niestety okazało się że minimalnie, ale naprawdę trzeba się bardzo dobrze przyjrzeć, są wyząbkowane opony zimowe. Na letnich cisza.

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie buczenie pojawiło się zaraz po zmianie opon na letnie. Przypadek? Dźwięk dochodził z przodu więc wróciłem i zamieniłem koła przód z tyłem żeby sprawdzić czy to nie opona się nic się nie zmieniło. Opony letnie Michelin primacy od nowości, teraz 4 sezon. Całkowity przebieg 68 tys z czego na letnich ok 35.

                      Jak zdiagnozowaliście że to łożysko? Będzie coś słychać jak podniosę auto i pokręcę kołem?

                      Komentarz


                      • #12
                        Raczej podnieść auto i zapiąć jakiś wysoki bieg na obrotach jałowych. Łożysko, aby dało o sobie znać przy zakręceniu ręką, musiałoby być porządnie zdemolowane.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ekspertem nie jestem ale przyjrzałem się bliżej oponom i wyglądają na poząbkowane. Postaram się zrobić dobre ujęcie i wrzucić na forum może sami ocenicie.
                          Przetrzymam ten sezon i na kolejny kupię nowy komplet.

                          Komentarz


                          • #14
                            Tak przy okazji, jak często robicie geometrię zawieszenia?

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja robiłem chyba przy 145 000, ponieważ tak zasugerowali w serwisie, po wyminie tarcz na przodzie. Podczas sprawdzania okazało się, że są lekkie rozbieżności.
                              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                                Raczej podnieść auto i zapiąć jakiś wysoki bieg na obrotach jałowych. Łożysko, aby dało o sobie znać przy zakręceniu ręką, musiałoby być porządnie zdemolowane.
                                Zrobiłem dzisiaj tak jak napisałeś: samochód podniesiony, zapięty 5 bieg i auto dostało silnych drgawek z prawej strony. Wyskoczył błąd ABS i serwis.
                                Robiłem to w wulkanizacji więc nie bardzo chce mi się wierzyć w to co gość mówił, a mianowicie że auto bez obciążenia i przez mechanizm różnicowy tak się może dziać.

                                Co to może być? Pierwsza moja myśl to klocki/tarcze.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Z tego co wiem, dosyć popularną procedurą jest właśnie rozpędzanie auta na podnośniku (głównie przy diagnostyce wibracji). Błąd ABS może być zrozumiały (sprzeczne odczyty), ale co do drgań - nie wiem. Musisz podpytać kogoś z wiedzą techniczną w tym temacie. Gdybyś miał walnięte tarcze, to raczej poczułbyś drgania na kierownicy.

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X