Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciek oleju z silnika od strony paska 2,0 TDI CKFC 2014

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyciek oleju z silnika od strony paska 2,0 TDI CKFC 2014

    Witam szanownych,

    czy mieliście problem z wyciekiem oleju od strony paska po przejechaniu 100-110kkm? Zauważyłem przy 108kkm, że mokro od strony rozrządu. Zakładam, że uszczelniacz wału korbowego (bo wyciek na dole silnika) lub rozrządu skończył się. Zakładałem wymianę rozrządu przy 120kkm zatem nieunikniona wymiana także uszczelnień. Jednorazowe te silniki...
    Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
    Samochody:
    Astra F cabrio Bertone 1,6
    O3 2,0TDI CKFC
    Była:
    O2FL 1,4TSI CAXA

  • #2
    Zdejmij osłony i oglądaj.
    www.k-mot.pl
    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
    Autoholowanie.
    Robert Kulma

    Komentarz


    • #3
      Wygląda, że źródłem "wycieku" był człowiek, który wymieniał olej w ASO. Zalał solidnie pokrywę zaworów - olej stał w gniazdach wtryskiwaczy. Wychlapywał co rusz i ściekał po bloku. Brawo ASO - Absolutnie Słaba Obsługa lub Awarie Się Olewa. Umyłem wszystko żeby mi nowego paska szlak nie trafił.
      Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
      Samochody:
      Astra F cabrio Bertone 1,6
      O3 2,0TDI CKFC
      Była:
      O2FL 1,4TSI CAXA

      Komentarz


      • #4
        Witam klubowiczów, czy spotkaliście się z wyciekiem oleju na dole silnika od strony rozrządu w silniku CLHA (1,6 TDI 105KM). Auto ma przejechane 169 tys km.
        horneet

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez pio900 Zobacz wpis
          Wygląda, że źródłem "wycieku" był człowiek, który wymieniał olej w ASO. Zalał solidnie pokrywę zaworów - olej stał w gniazdach wtryskiwaczy. Wychlapywał co rusz i ściekał po bloku. Brawo ASO - Absolutnie Słaba Obsługa lub Awarie Się Olewa. Umyłem wszystko żeby mi nowego paska szlak nie trafił.
          Ja kupiłem miesiąc temu 2.0 150 , i też właśnie zauważyłem że tak samo olejem jest zalany od dołu :-/ wymieniłem wszystkie oleje filtry i od dołu umyłem silnik , dzisiaj zauważyłem jak zmienialem koła że znowu jest olej , poprzedni właściciel mówił że nie dolewal nic , przy spuszczaniu oleju był w normie , więc zobaczę tak jak mówisz czy czasem wcześniej magicy też nie zalali tak jak mówisz , auto miało w 2019 szlifowaną głowice regenerację turbo , wymienione uszczelki rozrząd itp , mam nadzieję że nie spierdolił roboty :-/

          Komentarz


          • #6
            Mi na przeglądzie przy 240kkm oznajmili, ze uszczelniacz walu od strony rozrzadu puszcza i nalezy go pilnie wymienic. Oleju jakoś tragicznie nie ubywało ale tak 1l/15kkm. Przy zmianie kół zauważyłem, że przy prawym przednim kole miska była zachlapana i to było to.

            Komentarz


            • #7
              Ostatnie doświadczenia pokazują, że winna jest plastikowa pokrywa zaworów. Jest zgrzewana z kilku elementów. Puszczają zgrzewy na tworzywie...
              Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
              Samochody:
              Astra F cabrio Bertone 1,6
              O3 2,0TDI CKFC
              Była:
              O2FL 1,4TSI CAXA

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez pio900 Zobacz wpis
                Witam szanownych,

                czy mieliście problem z wyciekiem oleju od strony paska po przejechaniu 100-110kkm? Zauważyłem przy 108kkm, że mokro od strony rozrządu. Zakładam, że uszczelniacz wału korbowego (bo wyciek na dole silnika) lub rozrządu skończył się. Zakładałem wymianę rozrządu przy 120kkm zatem nieunikniona wymiana także uszczelnień. Jednorazowe te silniki...
                Siema,
                Wymianę rozrządu przy 120 tyś uważacie za uzasadnioną?
                Krotoski i Zimny w łodzi oraz Zimny w Piotrkowie powiedzieli że to zupełnie bez sensu.
                Proponowali żeby zacząć się zastanawiać nad wymianą dopiero przy 180k a producent przewiduje przy 220k
                Co wy myślicie na ten temat?

                Komentarz


                • #9
                  Rozrząd zmieniałem przy około 200kkm. Powodem była mocno już hałasująca pompa wodna. Niestety przypadłość tych silników. W sumie to auto też już miało swój wiek czyli 5 lat od wyjazdu z fabryki.
                  Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X