Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Włącza się wentylator chlodnicy a silnik zimny, auto w garażu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Włącza się wentylator chlodnicy a silnik zimny, auto w garażu.

    Witam!
    Macie jakiś pomysł? Po odpaleniu załączyła wentylator. Zimny silnik, auto stało w garażu, klima załączona. Po około 5 minutach jazdy wentylator się wyłączył, temperatura od początku ładnie szła do góry. Generalnie sytuacja powtarza się już trzeci raz w ciągu dwóch miesięcy - jakiś czujnik? Co myślicie?

  • #2
    Nie ma nikt pomysłu??

    Komentarz


    • #3
      A jaki silnik? U mnie 1.6BFQ, mam błąd 17701 czujnik temperatury silnika ETC zwarcie do plusa, wiatrak duży pracuje ciągle, na zimnym i ciepłym, po skasowaniu błędu wiatrak na zimnym nie pracuje. U mnie na 99% umarł termostat F265-czujnik/element z grzałką co ma dwupinową wiązkę, po odłączeniu tej wiązki od termostatu pojawia się błąd 17700 ten sam czujnik ale rozwarty obwód. A jakieś błędy zgłasza?

      Komentarz


      • #4
        Na włączonej klimie to raczej normalne, że wiatrak się włącza. Dodatkowo, jeśli masz diesla z DPF, wiatrak potrafi włączyć się przy jego dopalaniu. Podsumowując - nie przejmuj się,, to nie awaria.
        OCTAVIA '01

        Komentarz


        • #5
          Jeżeli masz jakiś czytnik diagnostyczny to się podepnij i sprawdź. U mnie wywaliło kiedyś błąd czujnika temperatury i zaczął wiać jak zły (również na zimnym silniku)- po skasowaniu i jeździe nie powtórzył się od dłuższego czasu, jednak patrząc pod maskę widziałem że widać po lewej stronie chłodnicy przy wężach z dołu taki czujnik z kabelkiem i tam jest (w moim przypadku)- w etce poszukaj bo to bodaj ten czujnik u mnie wywalił błąd. 06A919501A

          I zobacz czy nie zaśniedziały styki.
          Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

          Seat Leon FR 1.8TSI 2013

          Komentarz


          • #6
            1.4 tsi 2014

            Komentarz


            • #7
              Macie może jeszcze jakieś pomysły? Chodzi coraz częściej. Wywala błąd wentylatora chłodnicy - skasowanie oczywiście nic nie dało

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis
                Macie może jeszcze jakieś pomysły? Chodzi coraz częściej. Wywala błąd wentylatora chłodnicy - skasowanie oczywiście nic nie dało
                Miałem przypadek gryzonia co posmakował kabli w 1,4tsi 150km Tiguan. Taki sam objaw jak twój. Również w Audi A3 1,9tdi, ale tu winny był sterownik wentylatorów, a później sam wentylator.
                Generalnie włączenie wentylatorów na max przez sterownik silnika to procedura awaryjna systemu chłodzenia/ogrzewania. Jeśli zaczyna być problem z temperaturą lub obwodem monitorującym chłodzenia (czujnik temp, dodatkowa pompa wody, klima, wentylator klimy i/lub wentylator chłodnicy, czujnik temp wodnego intercoolera, etc.) Przy dpf owszem wentylator chodzi po zgaszeniu silnika w trakcie dopalania lub zaraz po. Nie spotkałem się z przypadkiem dpf i wentylatora na zimnym silniku.
                Ostatnio edytowany przez pio900; 16792.
                Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
                Samochody:
                Astra F cabrio Bertone 1,6
                O3 2,0TDI CKFC
                Była:
                O2FL 1,4TSI CAXA

                Komentarz


                • #9
                  Wentylator chłodnicy do wymiany diagnoza z serwisu. Może ktoś załatwić jakiś zamiennik?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zobacz na wątek o naprawie wentylatora: Link
                    O1 1,9 TDI AGR
                    O2 2,0 TDI CFHC

                    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Już wymieniony na oryginał z 2017 roku

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam odgrzewam temat poczytalem troche temat z linku, i troszke to kosztuje czy cos sie do tej pory zmienilo. W moim przypadku maly wiatrak nie chodzi, a duzu sie nie wylacza nawet po zamknieciu auta chodzi jak oszalaly. Po odpieciu akumulakora dopiero gasnie. Ale podpinam akumulator i dajej aie wlacza. Co robic
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

                        Komentarz


                        • #13
                          No ja wymieniłem wentylator - w serwisie chyba 2200zł, na Allegro stargowałem chyba na 200zł - 300zł - dokładnie nie pamiętam już. Czas wymiany ok 10 min - do dzisiaj spokój.

                          Komentarz


                          • #14
                            Podłączam się, krótki dystans 5 km, zimny silnik, bez klimy i po zaparkowaniu auta słychać pracujący przez 2-3 min wentylator. Sytuacja nie powtarza się regularnie a sporadycznie (1-2 razy w miesiącu). Sąsiadka też ma Octavię III i nawet zimą po zaparkowaniu chodził u niej wentylator. Szukam więc odpowiedzi na ile jest to normalne, jak piszecie przy włączonej klimie można uznać to za normę, ale co gdy klima wyłączona, a auto nawet się nie rozgrzało? Chłodzenie DPF? Usterkę bym wykluczył, bo powtarzałoby się to częściej.

                            Komentarz


                            • #15
                              Sterownik wentylatora do wymiany (ale żeby mieć pewność musisz podłączyć się do kompa) - u mnie na początku było tak samo - może na początku zdarzało się to raz na miesiąc a może nawet rzadziej, później troszkę częściej i częściej aż w końcu już się włączył i nie wyłączył - generalnie proces trwał z pół roku. Jak na Allegro dobrze poszukasz to znajdziesz nawet sam sterownik a nie koniecznie cały wentylator. Musisz tylko odczytać numery bo do diesla i benzyny są inne.

                              Komentarz


                              • #16
                                pro_grand - jak skończyła się przygoda z problemami z wentylatorem? Moja Octavia ma podobne syndromy - + 3 stopnie, 15-20 min jazdy i jak się zatrzymuje to jest włączony / włącza się wentylator.

                                Komentarz


                                • #17
                                  w dieslu dlatego załącza się wentylator ponieważ po osiągnięciu dużej temperatury dpf musi być chlodzon filtr jak i silnik

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez luker Zobacz wpis
                                    w dieslu dlatego załącza się wentylator ponieważ po osiągnięciu dużej temperatury dpf musi być chlodzon filtr jak i silnik
                                    Potwierdzam. Po tym jak dotarł kabelek okazało się, ze miałem udane wypalanie dpf 200 km wcześniej, czyli w okolicach tych problemow (a raczej wtedy się skończyły). Może jeszcze się komuś ta informacja przyda.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dawno nikt w tym temacie nie pisal wiec sie dolacze bo cos tez u mnie nie halo zaras po rozruchu.
                                      OIIFL 2009-2.0TDI (BKD) + DSG z przebiegiem 193.000 km
                                      Startuje ok....po kilku-kilkunastu sekundach dodaje sobie sam obrotow do 1000 i tak stoi az sie dobrze nie zagrzeje.
                                      Potem jest ok.
                                      Co dziwne rowniez zalacza sie co chwilke wiatrak...moze na 5 do 10 sekund i sie wylacza.
                                      Ma ktos jakis pomysl???
                                      Martwi mnie to troche bo silnik sprzegniety jest z DSG i boje sie o sprzeglo.


                                      Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                                      OIIFL ELEGANCE Hatchback 2.0TDI DSG

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja miałem uszkodzony czujnik temperatury spalin i wentylator też załączał się od razu po uruchomieniu i chodził nawet po wyłączeniu silnika. Przy czym była sygnalizacja w postaci migającej kontrolki świec żarowych. Po wymianie problem znikł.

                                        Co do podwyższonych obrotów na biegu jałowym i chodzącym wentylatorze jest to związane z dopalaniem DPF-u (mowa o rozgrzanym silniku, po jeździe). Natomiast przy uruchomieniu silnika, gdy jest zimny, podwyższone obroty nie są niczym nadzwyczajnym, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury komputer je zredukuje (kiedyś tzw ssanie regulowałeś ręcznie, teraz tym steruje komputer (ECU)). A co do wiatraka chodzącego po 5-10sek, masz klimatyzacje włączoną czy wyłączoną ?? Jeżeli włączoną to też wg mnie nie ma powodu do zmartwień.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          "A co do wiatraka chodzącego po 5-10sek, masz klimatyzacje włączoną czy wyłączoną ??"

                                          Klimatyzacja jest caly czas ustawiona na auto.
                                          A propos klimy...z tym tez mam problem.
                                          Zamarzaja przewody.Powiedzmy po 30 minutach jazdy przewod gorny (wychodzacy z kompresora) jest zaszronialy.
                                          Jakis pomysl???
                                          Kompresor byl wsadzony nowy z nowym czujnikiem cisnienia i dalej bylo to samo.
                                          Mechanik rozlozyl rece.
                                          Na wylotach w kabinie -5 stopni...powiedzial ze mam zamrazarke.
                                          Moglbym ksiazki o tym pisac,bo ewidentnie po jakichs 3 latach od zakupu z salonu cos bylo nie halo z klima.
                                          I do dzis nie dziala tak jak powinna.
                                          Serwis skody w Kedzierzynie-Kozlu(w Opolu zreszta tez) nie poradzil sobie z tym.
                                          Komputer mieli podpiety-0 jakichkolwiek bledow czy sygnalow ze cos jest nie tak z klimatyzacja.
                                          Po dluzszej jezdzie np.2 godziny klima juz nie daje rady...w srodku cieplo..musze wylaczyc na manualna i dac nizsza temperature..i tak co pol godzinki trzeba zmniejszac bo w aucie gorac.
                                          Problem "ustepuje" po zjezdzie na parking i po krotkim postoju z wylaczonym silnikiem.
                                          Jakos tam znowu dziala.
                                          Takie auto wedlug mnie nie powinno zadreczac kierowcy takimi rzeczami.
                                          Spotkal sie juz ktos z czyms takim???
                                          Z mila checia poczytam wasze przygody, spostrzezenia,uwagi itd. w tym temacie.

                                          Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                                          OIIFL ELEGANCE Hatchback 2.0TDI DSG

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X