Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dzwieki z rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dzwieki z rozrządu

    Witam ! od 3 dni obserwuje dzwieki z rozrządu w mojej octavi na wolnych obrotach po przyłożeniu ucha do pokrywy rozrządu słychać je tez na zewnątrz słychać rzezienie przypominające efekt rozpadającego sie lozyska pompy wody . W tym silniku CHP 1.4 tsi 140 KM ponoc rorząd wytrzymuje 240 tys km ? Miał ktos z was przypadek ze wymieniał ?

  • #2
    Każdy przypadek jest indywidualny. Jedź do mechanika i niech zdiagnozuje co swiszcze. Nikt tu z fusow nie wywrozy

    Komentarz


    • #3
      Najprawdopodobniej stuka tłok na zimnym gdy się rozgrzeje troche puknie i jest cisza a było to spowodowane tym że ktoś dawał ognia na niskim poziomie oleju i zdarło powłoke ochronną tłoka .... Świetnie po prostu zajebiscie ..

      Komentarz


      • #4
        Tłok stuka? Pierwsze słyszę. Z tego co wiem to pierścienie trą w cylindrze. Może panewka albo hydropopychacz? Kto ci tak powiedział?

        Komentarz


        • #5
          Mechanik z AS0 20 letni staz . Jak na moje ucho to bardziej szklanka bo po rozgrzaniu cichnie

          Komentarz


          • #6
            w Aucie nic sie nie zmieniło odwiedziło nawet ASO i nocowało tam panowie nic nie słyszeli (albo nie chcieli słyszec) dal zainteresowanych moge zamiescic silnik bo szczerze mowiac mam tego dosc ..

            Komentarz


            • #7
              A weź wrzuć filmik

              Komentarz


              • #8
                proszę filmik tutaj jest akurat po nocy postoju w garażu . Serwis rozkłada rece twierdząc że tak musi być

                Komentarz


                • #9
                  To nie sprzęgło tak klekocze? Nie ustępuje po wciśnięciu sprzęgła?

                  Komentarz


                  • #10
                    A probowales namierzyc zrodlo stetoskopem?
                    Powered by R-Performance

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam. Znalazłem ten wątek i postanowiłem się zarejestrować na forum.
                      Posiadam Golfa mk7 1.4tsi 122 z 2014 roku, aktualny przebieg 56kkm.
                      Również zmagam się z problemem stukania w silniku, wydaje mi się, że identycznym jak w tym wątku.
                      Zamieszczam linki do filmików, które nagrałem:





                      U mnie sytuacja wygląda tak. Stukać zaczęło kiedy spadły temperatury (w lecie tego nie było),
                      co ciekawe stuka dopiero po 10-15sekundach od odpalenia auta, do tego czasu silnik chodzi normalnie.
                      Stukanie zanika gdy silnik trochę się rozgrzeje. Samochód mam niestety już po gwarancji, byłem z tym u swojego mechanika przy okazji "serwisu".
                      Oczywiście po podpięciu pod komputer żadnych błędów.
                      Posłuchał stwierdził, że na jego mogą być to popychacze hydrauliczne i czasami pomaga sama wymiana oleju. W tym wypadku nic nie pomogła..
                      I tak już myślałem, że to popychacze, a temperatury spadły do 0 stopni i poniżej i co sie okazało?? Że wtedy najczęściej stuki sie nie pojawiają, a jeśli to o wiele sporadyczniej. Znowu gdy auto stoi w hali garażowej gdzie temperatury sa koło 10 stopni to stuka jak rasowy diesel.
                      I stąd moje wątpliwości co do popychaczy, co prawda jestem laikiem, ale wszędzie gdzie szukałem informacji to wychodziło, że im temperatura niższa to popychacze bardziej powinny klepać?
                      I jeszcze jedna sprawa, gdy temperatury sa miedzy 15-3stopnie to stuka często ale nie zawsze, a gdy są od tych 3 do minusowych to stuka bardzo rzadko i nie ma znaczenia czy auto jest odpalane po 3godzinach, dniu, 2 dniach, czy 3 dniach.
                      Problem ten bardzo mnie denerwuje bo nie wiem jak go ugryźć, ciężko wyłapać jakieś zależności.
                      A od zauważania problemu przejechałem już 6000km i po za tym stukaniem na początku, czasem troche szarpie na zimno. Innych objawów nie zauważyłem.
                      Wydaje mi się że gdyby to była jakaś usterka typowo mechaniczna to przez ten czas objawy nasiliłyby się, zaczęło dziać coś innego, stukałoby już przy każdym odpaleniu?
                      Dodam że kupiłem stetoskop diagnostyczny i próbuje lokalizować źródło stuków, ale na razie nie udało mi się to.

                      Przepraszam za tak długą wypowiedź, ale starałem się zawrzeć jakieś tam spostrzeżenia.
                      Do kolegi kamil8894 prośba żebyś jakoś odniósł się do tego co napisałem, jak to u Ciebie wygląda?
                      I jeszcze jedno, w ASO spotakałem już nie jednego "speca", chociaż tacy z wiedzą też się zdarzają.
                      Dlatego jeśli masz jeszcze gwarancje to ich ciśnij, spróbuj w innym ASO. A jeśli dalej będą twierdzić, że te stuki są normalne, to zażądaj żeby dali ci to na piśmie, zawsze po gwarancji będziesz miał jakąś podkładkę.
                      Ostatnio edytowany przez kuba31; 45595.

                      Komentarz


                      • #12
                        A to nie panewki czasami tak stukają? Wydaje mi się, że tak.

                        Na filmie czasami ciężko to zdiagnozować ze względu np. na sprzęt nagrywający. Ja np. borykam się z delikatnie nierówno pracującym silnikiem (mimo iż na obrotomierzu wskazówka nie faluje), co wyraźnie słychać po rozgrzaniu silnika (90 st) i oleju (85-90st) i otwarciu maski, zaś po nagraniu telefonem średnio to jest słyszalne.
                        Ostatnio edytowany przez jaro.juve; 44611.

                        Komentarz


                        • #13
                          Panewki stukały by cały czas ... jest to zdecydowanie inny dzwięk miałem kiedyś do czynienia z tym dzwiekiem ..
                          kuba31 witaj w klubie posiadaczy stukających samochodów mamy to samo jest to identyczne zachowanie podczas temperatur moja zachowuje się identycznie . Ja już w sumie odwiedziłem conajmniej 5 mechaników każdy tego słuchał i ciężko cokolwiek powiedzieć walcze z tym od września w zasadzie odkąd ją kupiłem a zaczeło sie właśnie po spadkach temperatur mega mnie to wkurza . Najgorsza jest ta bezradnośc nie wiadomo co to jest . Auto po gwarancji była flota ale regularnie serwisowana . Jeśli chodzi o sprawy olejowe to przez ten okres 6 tys km zmieniłem olej w sumie już 4 razy i na każdym było podobnie był 5w30 castrol potem 5w30 milers potem 0w40 teraz jest org vw 5w30. Chodzi troche ciszej ale to jednak dalej nie to . w ASO była podejrzewali wariator ale podpinali kompa jezdzili testowali i wszystko w porządku a znowu rozbierac ten silnik to koszty przeogromne około 10 tys zł zwłaszcza że auto też nie małe pieniązki kosztowało . Poza tym żadnych objawów innych nie ma odpala ma dużo mocy równo pracuje tylko te cholerne stukanie ... Może ktoś się znajdzie co by coś jednoznacznie stwierdził narazie każdy ttylko słucha na żywo ale nikt nie potrafi postawic jednoznacznej diagnozy ... Z tym że też mam 2014 rok może coś w tym roku zrypali w produkcji eh

                          Komentarz


                          • #14
                            dodam że sprzęgł owszem terkotało a nie stukało i wymieniłem je na nowe od tej pory zrobiłem 2 tys km i dalej stuka (ale nie terkocze) więc sprzęgło wykluczamy

                            Komentarz


                            • #15
                              Dziwna sytuacja.

                              Kamil, jak dla mnie wasze przypadki są TOTALNIE odmienne. Dźwięki są zupełnie inne. Już nawet wsłuchiwałem się na słuchawkach - u Ciebie jest bardziej "normalny". Silnik Kuby bulgocze, zaś Twój bardziej stuka, ale nie wiem czy to nie jest efekt tego, że auto nasłuchujesz w garażu, gdzie dźwięk się odbija od ścian wielokrotnie. Mam TSI 1.4 150 km i on też lekko stuka, w Internecie jest pełno filmów jak ten silnik pracuje na wolnych obrotach - nie należą do cichych.

                              Komentarz


                              • #16
                                Mnie wydaje się, że myślimy o tym samym dźwięku. Sądzę, że wynika to z nagrywania zupełnie innym sprzętem i w innym otoczeniu, chociaż nie wykluczam, że mogę się mylić. Natomiast jak odtworzyłem nagranie to nie miałem wątpliwości, że to to samo.

                                Kamil, myślałem że auto jeszcze na gwarancji a tak to rzeczywiście trudniej. Byłem u dwóch mechaników. Pierwszy, u którego robiłem swoje wcześniejsze auta, stwierdził, że to mogą być popychacze, ale pewien nie był. Silnika rozbierać nie chciał, bo pewności nie ma, że popychacze, a nie wiadomo czego szukać bo po za stukami nie ma objawów. A poza tym to już koszta są.. Dodał, że jeśli to popychacze, śmiało można przez jakiś czas jeszcze z tym jeździć, jak objawy się nasilą tj. będzie klepać też na ciepło to wtedy do wymiany.
                                Drugi mechanik posłuchał, słyszał ale nie wiedział co to może być, komputer nic nie pokazał i na tym skończyła się wizyta. Do ASO nawet nie uderzałem, bo miałem z nimi przygody już podczas trwania gwarancji..
                                Cały czas szukam, ale od internetu głowa już boli bo to może być wszystko, a najlepiej te najgorsze rzeczy.
                                Pod filmikiem na YT odezwał się ktoś do mnie i zasugerował, że może mieć to związek ze świecami. Myślę, że to średni trop ale nie zaszkodzi spróbować, zwłaszcza, że świece majątku nie kosztują a ja mam niedługo 60tys km, czyli tyle co ile producent zaleca ich wymianę.. Wujek YouTube pokazuje jakieś stukające świece. Co prawda w tej kwestii na cuda nie liczę, ale może miło się zdziwię. Stąd pytanie, czy wymieniałeś może świece? Albo wiesz czy były wcześniej wymieniane?
                                Pozdrawiam

                                Komentarz


                                • #17
                                  Kuba to identyczny dzwięk osoby tak jak my które mają na codzień z tym dzwiękiem do czynienia wyłpauja to od razu Wujek youtube stukające świece ? Możesz zapodać linka szczerze mowiąc to dla mnie trochę ekstrawaganckie że to świece mogą taki cyrk robić ale po tej nieszczęsnej poduszcze o której ASO też nie miało pojecia w tym aucie nic mnie nie zdziwi Mi też mówiło 3 że to popychacze ale nikt się tego podjąc nie chce zresztą średnie koszty to około 2500 zł i nie wiadomo czy to będzie to ... wkurzające jest to zwłaszcza jak w moim przypadku mam garaż i wyjezdzajac musze te drzwi zamknąc i na mus posłuchac tego ... Swiece wg wpisu w ich rejestrach były przy 60 tys wymieniane na nowe z tego co wiem tam szły dwa rodzaje świec z tetgo co pokazuje etka po vinie . Kurcze żeby to było to bo już mam dośc zmiany oleju po raz 5 i słuchania jezdzic dalej ..

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Też jestem sceptycznie nastawiony do tego, że to świece, ale nie zaszkodzi spróbować. Dodatkowo dowiedziałem się, że we wcześniejszych 1.4tsi bardzo często padały cewki zapłonowe. Filmiki jakieś są, ale raczej amerykańskie i oczywiście nie TSI więc ciężko stwierdzić czy to takie stuki:
                                    przy pierwszym filmiku polecam nie słuchać za głośno bo można się przestraszyć

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam panowie, mam 1.4 TSI CAXA i u mnie również stuka na zimnym. Wiem że wątek jest w O3 ale widze że w nowej generacji jest to samo. Rozrząd wykluczyłem bo jest wymieniony , panewki też bo po rozgrzaniu jest cisza. Czytając tematy ten i ten z forum golfa chyba nalezy przyjąć że TTTM. u siebie oprócz denerwującego stukania puki silnik nie złapie temp nic się nie dzieje. Olej wymieniam co 10K km 0w40 Fuchsa.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Boonsaw, niestety nie mogę zgodzić się z TTTM.
                                        Po pierwsze samochodem od nowości jeżdżę 3 lata, a ta przypadłość pojawiła się dopiero z 2 miesiące temu.
                                        Po drugie gdyby to było TTTM to stukalby zawsze po odpaleniu, a tak raz stuka a raz nie.
                                        Ostatni argument, mam "dostęp " do innego auta z tym samym TSI i tam nic takiego nie występuje.
                                        Zgodzę się, że normą jest głośniejsza praca po oddaleniu, a TSI nie należą wtedy do najkulturalniejszych i potrafi wtedy pochałasować

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Kuba, a skąd jesteś??

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jaro.juve, z Poznania

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Z tymi świecami powiem Ci Kuba tyle no dzwiek fakt odrobine podobny z tym że wydaje mi się że to by od razu stukało i cały czas a nie tylko po rozgrzaniu cichło raczej temperatura gwintu nie jest w stanie uszczelnić .. ten dzwiek coraz bardziej mnie wkurza zwłaszcza teraz jak jest ciągle zimno . Kuba świec narazie nie dotykałeś co ? Z moich doświadczeń za olej to się nie bierz to nie ma znaczenia chociaż na 0w40 była mega głośna . Dziś np +3 w garażu miałem o dziwo po nocy cisza a już postała na dworze 18-22 i już stukanie się pojawiło temp około -2 kurcze coś tu jest wrażliwe na temperature tylko co ..

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                W takim razie konia z rzędem temu , który znajdzie przyczynę. Dziś po nocy (temp -3) odpaliłem stukało, przytrzymałem na obrotach 1500 przez około minute i w pewnym momencie ucichło ale po puszeniu gazu na wolnych znów stukało. po rozgrzaniu chodzi jak zegarek ( pomijam wtryskiwacze :P ) nie mam pojęcia co to może być

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Tak jak pisałem, też wydaje mi się mało prawdopodobne, że taki efekt mogą wywołać świece i zdziwiłbym się gdyby ich wymiana pomogła. Nie ruszałem ich jeszcze, ale chciałem je i tak wymienić ze względu na przebieg.
                                                  Dlatego cały czas próbuję namierzyć te hałasy stetoskopem i szukam jakiś innych przyczyn, bo ciągle nie wiem co to.
                                                  Ostatnio edytowany przez kuba31; 45595.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X