Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.2 TSI ubywanie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.2 TSI ubywanie oleju

    Cześć. W czerwcu zeszłego roku kupiłem w salonie używaną O3 z 2014r z silnikiem 1.2 TSI 15000 przebiegu. Przy zakupie miała zrobiony przegląd, oleje itp. Jakoś we wrześniu wyskoczył komunikat o poziomie oleju. Dolałem jakie 250ml. Wczoraj znowu ten sam komunikat ale jeszcze nie dolałem więc nie wiem ile ubyło. Czy to normalne w tym silniku? Pod maską wszystko suche, żadnych wycieków nie widać.

  • #2
    No chyba nienormalne...

    Ja mam 1.2 tsi 85-konna wersja. Przejechalem 14.000 km z kawalkiem w ciagu roku. Dolewek zero.

    Ale ja zgodnie ze stara szkola - docieram auto przez pierwsze 2000 km. Sa rozne teorie, ja jestem wyznawca tej, ze silnik przez pierwsze kilometry powinien nie byc nadmiernie obciazany. I tej zasady przestrzegam w kazdym samochodzie i ... nigdy nie musialem dolewac oleju w zadnym z moich nowych aut.

    a to auto co kupiles to jest pewne? Bo napisales, ze jest z 2014 roku (czyli w sumie robi sie 4-letnie) a przebieg to tylko 15.000 km??? Cud?
    Moze silnik przepracowal duzo wiecej kilometrow... albo po prostu trzeba dolac wiecej i bedziesz mial spokoj? A moze Ci powiedziano, ze mial wymiane oleju... a w rzeczywistosci mial, tyle ze tylko na papierze...
    Mi nic oleju w kazdym razie nie bierze, a przebieg bardzo podobny...
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Różnie bywa z tym silnikiem... zależy od egzemplarza, @piotrexowi ten silnik pił olej w nowym golfie...
      Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
      Maciek
      terminarz trójmiejskich spotów klubowych
      Zapraszamy....

      Komentarz


      • #4
        Z tego co pamietam to kontrolka zapala sie jak bagnet prawie pusty a zakres na bagnecie od min do max to ok 1l tak wiec te 250 ml to malo dolać do max na i zobaczyc jak pije .

        Komentarz


        • #5
          Przebieg to 150 000 oczywiście zjadłem jedno zero. Auto z pełną historią w ASO. Nie napisałem tez że wersja 105KM. Czytałem ze tsi lubi brać olej ale to się tyczyło bardziej 1.8/2.0. Doleje w takim razie do maxa i zobaczymy czy się będzie pogarszało. Na razie nie panikuje tylko sie zwyczajnie zastanawiam czy to normalny objaw.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
            Z tego co pamietam to kontrolka zapala sie jak bagnet prawie pusty a zakres na bagnecie od min do max to ok 1l tak wiec te 250 ml to malo dolać do max na i zobaczyc jak pije .
            tez mi sie tak wydaje, dolej na maxa i sam zobaczysz. Podejrzewam, ze wszystko bedzie w porzadku.
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Yorqe Zobacz wpis
              Przebieg to 150 000 oczywiście zjadłem jedno zero. Auto z pełną historią w ASO. Nie napisałem tez że wersja 105KM. Czytałem ze tsi lubi brać olej ale to się tyczyło bardziej 1.8/2.0. Doleje w takim razie do maxa i zobaczymy czy się będzie pogarszało. Na razie nie panikuje tylko sie zwyczajnie zastanawiam czy to normalny objaw.
              hehe no wlasnie tak mi sie wydawalo, ze to jakis bylby cud ze tylko 15.000 km.... a jak mowil tow. Stalin - cudów nie ma...
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Tak jak koledzy piszą - zalać go do MAX (wysoce zalecane również z innych powodów) i co kilka kkm sprawdzać stan. Nie katować go zbyt niskimi obrotami - zauważyłem, ze wtedy potrafi wciąć minimalne ilości oliwy. Po ok. 5 kkm powinieneś mieć poziom nie niższy niż 2/3 bagnetu, choć - po fazie experymentalnej - należy trzymać poziom maksymalny.

                Jeśli będzie żarło trochę więcej, to można spróbować go porządnie przepłukać (płukanka, olej, płukanka) i zalać docelowo np. Neste City Pro 0W-4. I ponowić sprawdzenie. Przy okazji sprawdzić świece - wprawny mechanior "na oko" bardzo dobrze sprawdzi, czy silnik przepala nadmiarowe ilości oleju.

                1.2 i 1.4 w wersji EA211 raczej nie miały problemów z olejem, choć dużo zależy od egzemplarza. Jeśli będzie zjadało Ci bagnet w 15 kkm (lub szybciej), to należy rozpocząć procedurę roszczenia rękojmi względem sprzedającego. Na dobra sprawę już teraz powinieneś wysmarować pismo - im szybciej, tym lepiej, czas działa na Twoją niekorzyść. Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                  Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.
                  Tak, dopuszcza, w instrukcji obsługi dla Octavi z 2014 roku stoi, że dopuszczalne jest 0,5 l/1000 km, a przez pierwsze 5000 km nawet większe.
                  Czyli jak przez 1000 km zejdzie więcej niż pół zakresu na bagnecie, to jest dopiero sens uderzać z tym do kogokolwiek. Niestety tak się zabezpieczyli.
                  Pozdrawiam,


                  Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja w swoim 1 litr czy 1 1/5 litra to przez 63.000 km dolałem.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz


                    • #11
                      Swoją zrobiłem od września dopiero 6tys km i nie stwierdziłem ubytku.

                      Komentarz


                      • #12
                        [QUOTE=Karel;n2554737]
                        Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                        Jeśli będzie zjadało Ci bagnet w 15 kkm (lub szybciej), to należy rozpocząć procedurę roszczenia rękojmi względem sprzedającego. Na dobra sprawę już teraz powinieneś wysmarować pismo - im szybciej, tym lepiej, czas działa na Twoją niekorzyść. Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.
                        Może strzelać powinien od razu? Po co pismo.

                        Komentarz


                        • #13
                          Pismo zapewne niewiele da, skoro kupił auto używane po gwarancji, a kupując w salonie w czerwcu dostał zapewne 3-miesięczną "ograniczoną" gwarancję na auto używane... dodając do tego volswagenowskie normy zużycia oleju, to cienko to widzę... byłem w identycznej sytuacji i po wypięciu się ASO remont robiłem z własnej kieszeni... No ale spróbować można...
                          Maciek
                          terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                          Zapraszamy....

                          Komentarz


                          • #14
                            niestety te TSI lubią łykać olej, ale chyba wciąż są lepsze od słynnych TFSI

                            Części samochodowe Nr 1 w Polsce | superparts.pl

                            Komentarz


                            • #15
                              [QUOTE=ryjeks;n2554892]
                              Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis

                              Może strzelać powinien od razu? Po co pismo.
                              hehe - dobre ;-)
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie znika 0,5l na 10000km. I tak jest od nowości. Przy 10tyś dolewam pół litra i potem dojeżdżam do wymiany

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...113714#1113714

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez arekrsl1 Zobacz wpis
                                  U mnie znika 0,5l na 10000km. I tak jest od nowości. Przy 10tyś dolewam pół litra i potem dojeżdżam do wymiany
                                  to tyle co nic
                                  kolega Yorqe musi najpierw ustalić zgodnie z podanymi sugestiami, ile tak naprawdę zużywa mu oleju na 1000 km... bo może wcale tu problemu z nadmiernym braniem nie ma
                                  Maciek
                                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                  Zapraszamy....

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                                    1.2 i 1.4 w wersji EA211 raczej nie miały problemów z olejem, choć dużo zależy od egzemplarza. Jeśli będzie zjadało Ci bagnet w 15 kkm (lub szybciej), to należy rozpocząć procedurę roszczenia rękojmi względem sprzedającego. Na dobra sprawę już teraz powinieneś wysmarować pismo - im szybciej, tym lepiej, czas działa na Twoją niekorzyść. Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.
                                    Bez przesady! Po pierwsze, stan na bagnecie to dokładnie 0.7-0.8L. Po drugie uważam, że jeśli silnik spali na przestrzeni 15.000 km właśnie tzw. stan (od max do min) to nie ma tragedii. Przecież doskonale wiemy, że np. szybkie autostradowe jazdy załóżmy 150km/h zwiększają zużycie oleju. Ja bym nie panikował z tymi teoriami. Co innego spalanie 1L na 1000km czy 2000, 3000... Niech kolega zaleje 3/4 bagnetu i obserwuje, sprawdzając stan co 1000 km. Na bagnecie są kropeczki, można łatwo zauważyć nawet najmniejszy ubytek oleju.

                                    Najlepiej sprawdzać w tym samym miejscu (równym oczywiście), bo wtedy mamy pewność tego samego ułożenia auta

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X