Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Drżenie (nierówna praca) silnika 1.8TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Drżenie (nierówna praca) silnika 1.8TSI

    Witam,
    Od pewnego czasu zauważyłem drżenie (nierówną pracę) silnika w O3 1.8 TSI, aktualnie auto ma przejechane niecałe 60tyś. Świeci się kontrolka silnika. Po podłączeniu komputera pokazuje błąd pierwszej sondy lambda – P219600. Mechanik jednak twierdzi, że to nie to, bo sonda powinna wytrzymać min. 150 tyś. Obecnie drgawki jakby się nasiliły, nie są zależne od temp silnika, po prostu raz drży mocniej, raz słabiej, raz to prawie nie dało się jechać. Podczas jazdy ze stałą prędkością czuć jakby co jakiś czas samochód dostawał „pałera” tzn. jakby cały czas był słabszy, a nagle pracował prawidłowo i nawet delikatnie przyspieszał, bez dodawania gazu. Profilaktycznie wymieniłem świece, ale nic to nie zmieniło. Mechanik rozkłada ręce, czy ktoś miał może podobny problem?
    Dzięki za każdą pomoc.
    Pozdrawiam

  • #2
    A dokładnie co pokazuje w opisie błędu - mieszanka za bogata?
    Z doświadczenia wiem, że tylko wymiana sondy rozwiązuje problem i usuwa błąd. Znam przypadki, że sondy padały nawet przy przebiegach 50-70 tyś.Nie ma żadnej reguły na to - tak samo, że powinna wytrzymać 150tyś.
    Podstaw sprawną i zobaczysz jaki dało efekt.
    OCTAVIA III KOMBI 1.4 TSI, CZDA, STYLE, 150KM
    VCDS, VCP,

    Komentarz


    • #3
      Tak, pokazywało błąd P219600 i za bogata mieszanka.

      Komentarz


      • #4
        Ciekawe na jakiej podstawie mechanik wydał werdykt, że sonda jest ok.
        na pierwszy ogień ta sonda do sprawdzenia. Może gdzieś na kablach/wtyczce jest jakieś zwarcie, albo sama w sobie padła. Silnik świeży, auto w miarę nowe, nalot mały, to zaczałbym od tego. Jesteś pierwszym właścicielem auta, od nowości je masz?

        Komentarz


        • #5
          Możesz sondę na oscyloskopie sprawdzic, a jak nie masz dostępu to wymień sondę i załatwi to sprawę. A mechanik może za wróżkę dorabiać z takim podejściem.Silnik dostaje za dużo paliwa względem powietrza i go zalewa. Stąd masz objawy jak opisałeś.
          OCTAVIA III KOMBI 1.4 TSI, CZDA, STYLE, 150KM
          VCDS, VCP,

          Komentarz


          • #6
            Masz rację, nie wierz w błędy które wywala komputer. Szukaj diagnozy po forach albo wymieniaj wszystko w kolejnosci alfabetycznej. W koncu trafisz.
            Powered by R-Performance

            Komentarz


            • #7
              Jestem pierwszym właścicielem, więc przebieg jest oryginalny. Mechanikowi wydaje się, że na sondę za wcześnie, a nie ja nie chcę jej na ślepo wymieniać bo kosztuje ok. 500zł (trochę szkoda kasy na loterię), a silnik pracuje tak jakby chwilami nie pracował któryś cylinder i wtedy bardziej drży. Dziś jeździłem i drgania były bardzo małe, choć auto wydaje się słabsze, jakby gorzej się zbierało, taka loteria, nieraz tak drży że boję się jechać, a nieraz jest w miarę przyzwoicie, choć nie idealnie.

              Komentarz


              • #8
                to trzeba sonde sprawdzic poprostu, zanim się wymieni, jak kolega wyżej napisał.
                Masz auto od nowości i jeśli wymieniałeś wszystko na czas (filtry etc) to nie powinno nic innego się dziać przy takim nalocie.
                co to w ogóle za mechanik? od wydawania się? na sondę za "wcześnie", ale alternatyw w sumie nie widzi hehe.... może zmień mechanika co?
                Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                Komentarz


                • #9
                  Witam,
                  W środę wymieniłem sondę i wszystko jest OK, także wygląda na to, że faktycznie "winowajcą" była sonda lambda (przed katalizatorem).
                  Pozdrawiam Wszystkich.

                  Komentarz


                  • #10
                    Może wobec tego jest czas na zmianę mechanika na przyszłość....
                    OCTAVIA III KOMBI 1.4 TSI, CZDA, STYLE, 150KM
                    VCDS, VCP,

                    Komentarz


                    • #11
                      75500 km - też wymieniona pierwsza sonda - dokładnie błąd grzałki przy sondzie - siadła mi przy mrozach - 16 st.C - przed wymianą podobne zachowanie, po wymianie spokój
                      sandman

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82957

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X