Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

"Układ uruchomienia uszkodzony. Serwis!" - Nie można zgasić silnika.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • "Układ uruchomienia uszkodzony. Serwis!" - Nie można zgasić silnika.

    Witam,

    w mojej rocznej Octavii (przed FL) z silnikiem 1.4 TSI, 150KM z przebiegiem 2 tys. km dziś pojawił się problem przy uruchamianiu. Po odpaleniu pojawił się błąd "Usterka systemu Start-Stop". Po chwili znikło, więc ruszyłem, pojechałem, zgasiłem silnik, jak się okazało... silnik nie zgasł. Normalnie zapłon się wyłączył, wszystko na desce rozdzielczej normalnie pogasło ale silnik dalej pracował... Jedyne co to po zgaszeniu silnika pojawił się błąd "Układ uruchomienia uszkodzony. Serwis!" a po wyciągnięciu kluczyka i on znika, a silnik dalej sobie pracuje. Można wysiąść z samochodu, zamknąć go z pilota, stanąć sobie obok i trzymając kluczyć podziwiać jak pracuje sobie sam silnik... Perpetum-mobile?

    Za którymś przekręcenie kluczyka na zapłon i wyłączeniem w końcu silnik zgasł. Jednak po ponownym odpaleniu znowu komunikat o usterce systemu start-stop, a przy "gaszeniu" nie wyłącza się silnik i pojawia się błąd o uszkodzeniu układu uruchomienia.

    Po odłączeniu akumulatora, po 5 min. przerwy i ponownym podłączeniu dopiero zrobił się cyrk... Po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu zaczyna wywalać serię błędów "Usterka: wskaźnik ciśnienia w oponach", następnie "Usterka: stabilizacja toru jazdy (ESC)", miga też przycisk od parktronika. Po wyjęciu kluczyka komunikat "Układ uruchomienia uszkodzony. Serwis!" i... zaczyna piszczeć jeden z tylnych sygnałów od czujników parkowania... Cichnie tylko w pozycji zapłonu (czujniki działają), a po wyjęciu kluczyka trzeba odłączyć akumulator bo inaczej nie przestanie piszczeć.

    Problemy z "Usterka systemu Start-Stop" i "Układ uruchomienia uszkodzony. Serwis!" można spotkać na tym forum ale nie znalazłem informacji aby ktoś nie mógł zgasić silnika... a już na pewno nie z taką choinka usterek po odłączeniu akumulatora.

    Ktoś coś doradzi?

  • #2
    a nie masz gwarancji? do ASO go, bo to grubsza sprawa widać z elektroniką.

    Komentarz


    • #3
      Komunikat o awarii esc, ciśnienia w oponach, ABS, czujników parkowania itp to normalna sprawa po odłączeniu akumulatora, odpalisz chwilę pochodzi i wszystko powinno wrócić do normy. Z niegasnącym silnikiem spotykam się pierwszy raz.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez macias382 Zobacz wpis
        Komunikat o awarii esc, ciśnienia w oponach, ABS, czujników parkowania itp to normalna sprawa po odłączeniu akumulatora, odpalisz chwilę pochodzi i wszystko powinno wrócić do normy. Z niegasnącym silnikiem spotykam się pierwszy raz.
        Witam poraz pierwszy tu i pierwszy raz ze Skodą.
        Wymieniłem akumulator auto bez akumulatora stało 6h. Po zamontowaniu nowego i uruchomieniu silnika mam świecącą się kontrolkę ESC, ciśnienia w oponach, i niedziałające czujniki parkowania. Silnik uruchomiony był ok 5min. Z innych obserwacji godzina została zresetowana a data nie. Radio zachowało stacje.

        Z menu car spróbowałem reset do ustawień fabrycznych i np wspomaganie parkowania co jak mniemam ma coś wspólnego z czujnikami parkowania poinformowało mnie w stylu opcja nie jest dostępna. Przed wymianą aku czujniki wsteczne dzialaly. Wrzucenie wstecznego skutkuje krótkim sygnałem ale widok radarowy sie nie pojawia.

        Czekać na uruchomionym dłużej, resetować błędy kablem, czy może podjąć inne działania ?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez jadeit Zobacz wpis
          czy może podjąć inne działania ?
          spróbuj przejechać się
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

          Komentarz


          • #6
            Po odłączeniu aku to normalne, przejedź 100-200 m, pokręć kierownicą, zahamuj, czekanie tego nie skasuje ... przerabiałem to

            Komentarz


            • #7
              Koledzy działa ja jestem w szoku. Ze 'naprawia' się czujniki miałem wątpliwości. Dzięki.

              Komentarz


              • #8
                Przecież w instrukcji auta piszą że trzeba przejechać się.

                Komentarz


                • #9
                  Tak Panowie jak mówicie trzeba się przejechać np: po odłączeniu/podłączeniu aku i kontrolki gasną. Ciekawe jest też to że jak wymieniamy akumulator na nowy to robimy jego adaptację .

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Murray Zobacz wpis
                    Ciekawe jest też to że jak wymieniamy akumulator na nowy to robimy jego adaptację .
                    Mówisz o wpisaniu ilości ah w vcds? Jeśli aku jest o tej samej pojemości to co wtedy?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez dagetto Zobacz wpis
                      Mówisz o wpisaniu ilości ah w vcds? Jeśli aku jest o tej samej pojemości to co wtedy?
                      Nie wiem jak z adaptacją w VCDS ale w OBD 11 wpisujesz paramety i numery aku.

                      Komentarz


                      • #12
                        Jeżeli aku ma te same parametry to nie trzeba nic kodować !!!

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X