Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z biegami

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z biegami

    Czy w prawie nowym aucie normalnym jest, że jedynka i wsteczny nie chcą wchodzić? Oczywiście sporadycznie ale fakt jest faktem. Odpowiedź aso znowu taka sama, nie stwierdzili problemu. Pytalem się ich czy olej moze w skrzyni sprawdzili ale usłyszałem tylko, że nie bo oni tego nie robią.

  • #2
    Sądząc po 3 nowych autach - tak, to normalne. Zależy od wykonania mechanizmu i jakości skrzyni. Niektóre są lepsze lub może wypadało by powiedzieć - były lepsze.

    Z jedynką chodzi głównie o płynność ruchu w przód. Gdy poruszasz lewarkiem zbyt nerwowo to synchronizator nie ma czasu wykonać swojej pracy i bieg nie wejdzie. To trzeba wyczuć, ale zwykle leniwe wbijanie biegów bez użycia dużej siły daje najlepsze rezultaty. Jeśli wcześniej miałeś starsze auto to synchronizator był już trochę wyrobiony i normalnie mógł nawet lepiej działać jak nowy. Bardziej się ślizgał więc mogłeś przykładać większą siłę lub szybciej wbijać bieg.

    Przed wrzuceniem wstecznego trzeba odczekać 3-4 sekundy od wciśnięcia sprzęgła i wszyscy o tym zapominają. W instrukcji masz napisane aby chwilę poczekać. W mądrych instrukcjach VW z początku lat 90 pisało aby czekać 3-4 sekundy. Czekać należało z tych samych powodów co obecnie bo wsteczny nie ma synchronizacji i musisz zgrać 3 zębatki. W zasadzie to taką dodatkową zębatką łączysz dwie pozostałe na wałkach. Bywa, że ząb trafia na ząb zamiast ząb w dziurę i bieg nie wchodzi. To normalne. Koła są tak zrobione od wstecznego, że mają ścięcia ułatwiające wbijanie i to dodatkowe kółko może się podczas zakleszczania swobodnie obracać. Koła, które masz na wałkach są tak ustawione aby najpierw połączyło się jedno a potem drugie ale z różnych powodów często nie udaje się tych kół zazębić prawidłowo i nawet te ścięcia na zębach nie ułatwiają sytuacji. W skrzyniach o konstrukcji jak Twoja czy moja mechanizm wstecznego trochę kuleje. Zobacz jak to jest wykonane na rozbebeszonej skrzyni to zrozumiesz jakie tam są luzy na popychaczu który przesuwa to dodatkowe kółko, że to normalnie może się dość często przyblokowywać biorąc pod uwagę wszelkie niedoskonałości całego pomysłu ze wstecznym. Obecne skrzynie są małe i proste i nawet są trochę gorsze mechanicznie niż niektóre starsze. Ze wstecznym obowiązuje ta sama zasada - odczekać, przerzucić powoli i płynnie.

    Komentarz


    • #3
      Zastosuję się do twoich wskazówek Pawelt i zobaczymy.

      Komentarz


      • #4
        Ogólnie manual w Ocavii jest dosyć leniwy i zachęca do dystyngowanej zmiany biegów - dla mnie ok., ale może irytować bardziej temperamentnych kierowców.
        Ew. przed wrzuceniem wstecznego można wpiąć na sekundę 1 i od razu wsteczny - wchodzi na gładko.

        Komentarz


        • #5
          Wczoraj natomiast wsteczny wszedl bez problemu ale za to wybić sie nie chcial. Wyszedł ale ciężko.

          Komentarz


          • #6
            Karel, zgadzam się z tym - akurat mi ta skrzynia nie odpowiada, za długie ruchy trzeba wykonywać. Do tego z dynamicznym silnikiem nie jest to zbyt dobrze spasowane, bo silnik rwie do przodu, a ty w tym czasie wykonujesz 10 cm ruch wajchą

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez bors Zobacz posta
              Karel, zgadzam się z tym - akurat mi ta skrzynia nie odpowiada, za długie ruchy trzeba wykonywać. Do tego z dynamicznym silnikiem nie jest to zbyt dobrze spasowane, bo silnik rwie do przodu, a ty w tym czasie wykonujesz 10 cm ruch wajchą
              Kiedyś znajomy miał taki problem w mazdzie. Poprzesowal cos w drążku, jakis pierścień, uchwyt czy cos tam innego i zakres ruchu drążka sie zmniejszył. Moze mozna cos takiego tutaj zrobic?

              Komentarz


              • #8
                Problem z wybiciem wstecznego wystąpił tylko raz?

                Bo jak wsteczny nie wychodzi a 1 i R się zacinają bardzo często to zwykle nie ma już tarczy sprzęgła. A to trochę zmienia postać rzeczy. Trudno o taką sytuację w nowym aucie, ale znane są przypadki, że w ASO mi opowiadano jak to klient w nowym aucie zarżnął sprzęgło na 30km trasie. To jest możliwe.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Pawelt Zobacz posta
                  Problem z wybiciem wstecznego wystąpił tylko raz?
                  Dwa razy. Myslalem o tym ale trudno mi uwierzyć, że można tak szybko zajechaćsprzęgło. Tylko L-ki mają taki przerób. W ASO sprawdzali sprzęgło(oczywiscie nie wizualnie) i twierdzili, że OK. Dziwne jest ze pedal sprzęgła chodzi bardzo lekko, ta jakby opór byl słabiutki. Niedługo zmieniam płyn hamulcowy to chce tez przeczyscic wysprzeglik. Moze to cos da.

                  Komentarz


                  • #10
                    Tzn tak, do pewnego momentu zacinki biegów są spoko i występują w nowym aucie, starym, na nowym sprzęgle i na starym. Dopóki bieg nie wchodzi czasem przez zbyt gwałtowne wrzucanie i jest to 1 i R to jest spoko.

                    W pewnym momencie może być jednak tak, że zacznie Ci to utrudniać jazdę a wręcz być niebezpieczne. I ja tak miałem i jeździłem z tym 11 miesięcy aż się tak zaczęło Ciąć, że wyjęcie wstecznego możliwe było tylko po zgaszeniu silnika. To był ostatni tydzień sprzęgła. Jeszcze chwila i został bym w miejscu a sprzęgło nie ślizgało. W zasadzie to wszystkie biegi mi chodziły gorzej co nie znaczy, że po wymianie sprzęgła nagle wszystkie chodzą bez żadnych zacinek.

                    Jedyne wyjście to i tak jeździć do momentu aż auto stanie się wyraźnie niesprawne non stop tak, że będziesz w stanie to wyraźnie pokazać doradcy serwisowemu.

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X