Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zmiana obrotów przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zmiana obrotów przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła

    Może ten model (1,4 TSI 140 KM) tak ma, ale zauważyłem u siebie zmianę (trochę chaotyczną) obrotów przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła zupełnie na luzie. Mam to od kilku dni. Przy wciskaniu sprzęgła potrafią na chwilę obroty skoczyć do ok. 1200 i same po sekundzie opadają. Dzisiaj mam zjawisko odwrotne - wciskając jest wszystko ok, ale kiedy puszczam sprzęgło to na chwilkę podskakują do ok 1200 obr. Ktoś tego doświadczał? Znalazłem bardzo podobną sytuację na elektrodzie i tam ASO wymieniło człowiekowi w tym samym modelu "pół samochodu" (pompę sprzęgła, czujnik położenia pedału sprzęgła, wysprzęglik i aktualizowano soft). Pytanie, czy to wszystko było potrzebne, to już nie wiem. Człowiek napisał, że po tym problem został całkowicie rozwiązany.

  • #2
    W tych autkach jest jakiś taki dziwny mechanizm sekundowego podnoszenia obrotów przy zmianie pozycji sprzęgła, przy czym nie zawsze to występuje. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba aż do 1200 pik nie dochodzi, raczej z 750 na ok. 1000, ale nie zwracam na to już uwagi.

    Komentarz


    • #3
      Tylko nie wiem, czy to po prostu zostawić czy jednak coś szukać. Bo zupełnie nie odczuwam żadnych "dolegliwości" w czasie jazdy. Tylko to dziwne zachowanie na luzie jak zacząłem "bawić się" sprzęgłem.

      Komentarz


      • #4
        Temat był już poruszany na forum, jak tylko nowe O3 pojawiły się w sprzedaży. Konkludując wszyscy uznali, że TTTM. Ja jeżdżę z takimi objawami od nowości (ponad 4 lata) i nie zwracam już na to uwagi...
        Pzdr, Fredy
        Silnik w mojej O3 smaruje olej

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Fredy.PW Zobacz wpis
          Temat był już poruszany na forum, jak tylko nowe O3 pojawiły się w sprzedaży. Konkludując wszyscy uznali, że TTTM. Ja jeżdżę z takimi objawami od nowości (ponad 4 lata) i nie zwracam już na to uwagi...
          Dzięki. W sumie to dobra odpowiedź :-)

          Komentarz


          • #6
            Tak ma być. To taki "wspomagacz" ruszania. Sam przy kupnie zastanawiałem się czy ze sprzęgłem wszystko ok.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Fredy.PW Zobacz wpis
              TTTM
              też tak mam mimo silnika 1.2 (105 KM). Po wciśnięciu sprzęgła nieraz obroty podskakują.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • #8
                normalne zachowanie podbicie obrotów dla sprwnego ruszenia samochodu nawet bez dodawania gazu

                Komentarz


                • #9
                  Tylko własnie ten wspomagacz tak działa, że nie pomaga
                  Raz podwyższy obroty, drugi raz nie, totalny random...

                  Komentarz


                  • #10
                    witam

                    u mnie występuje to samo
                    tak naprawdę to ten system bardziej przeszkadza niż pomaga
                    mnie osobiście bardzo wkurza
                    czy ktoś może doszedł co trzeba zrobić żeby rozwiązać problem?
                    da się to wyłączyć?

                    Komentarz


                    • #11
                      Coś podobnego (wciśnięcie sprzęgła - skok do ok. 800, odpuszczenie - ok. 950) zauważyłem u siebie (2.0 tdi 150 km) od może 2 dni, wcześniej tego nie było, a auto mam ponad 2 lata, więc TTTM to raczej chyba kiepska diagnoza :/
                      O3 FL, 2017 r., modelowo 2018.

                      Komentarz


                      • #12
                        a może czujnik sprzęgła padł?
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz


                        • #13
                          Też nie. W moim przypadku taka sytuacja była jednorazowa :O jak to wyjaśnić? xD
                          O3 FL, 2017 r., modelowo 2018.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X