Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Klapnięcie przy zmianie biegów [O III 1.4 TSI 150 KM]

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Klapnięcie przy zmianie biegów [O III 1.4 TSI 150 KM]

    Jestem świeżym użytkownikiem O III 1.4 TSI 150 KM. Samochód z niewielkim przebiegiem (udokumentowanym) ~50 tys. km. Po przesiadce ze starego auta przez chwilę byłem zachwycony jak jest cicho i precyzyjnie, ale oczywiście apetyt rośnie w trakcie jedzenia i zauważyłem mankamenty. Jednym z nich jest stukanie/klapanie podczas zmiany biegów. Dźwięk ten występuje głównie przy zmianie niższych biegów, przy puszczaniu sprzęgła. Mam wrażenie, że przy skręconych kołach (np. jazda po rondzie), jest głośniejszy. Mogę go zniwelować niemal do zera puszczając sprzęgło bardzo łagodnie (co w mieście nie zawsze jest możliwe). W innym wątku natknąłem się na podobne objawy i było info, że to poduszka pod skrzynią.

    Auto jest jeszcze na gwarancji, więc badam co i jak, zanim podjadę do ASO

  • #2
    Raczej normalne, jeśli masz na myśli takie lekkiej stuknięcie jakby dwie metalowe płytki się dotknęły.
    Mam drugie sprzęgło i na obu podobnie. Skręcone koła mają wpływ, być może też temperatura otoczenia.

    Komentarz


    • #3
      Jest to dosyć słyszalne i występuje w różnym natężeniu. Poza dźwiękiem nie ma jednak żadnych innych "wrażeń", np. szarpnięcia czy wyczuwalnego stuknięcia. Gwarancję mam jeszcze przez ponad pół roku, więc mogę ew. jeździć i obserwować.

      Komentarz


      • #4
        Upewnij się, czy nie stukasz kantem jeansów o półkę w drzwiach.

        Miałem kiedyś już taką akcję

        Komentarz


        • #5
          Nie Zwróciłem na to uwagę, gdy zrobiło się cieplej i zdarza się jechać z otwartym oknem.

          Komentarz


          • #6
            edit0

            Komentarz


            • #7
              Sprawdzałem to jeszcze na postoju, z włączonym silnikiem i:
              1. przy wciskaniu/puszczaniu sprzęgła, bez wrzucania biegu, słychać stuknięcie, ale jest ono ciche
              2. przy wrzucaniu biegów, bez wysprzęglania, słychać metaliczne stukania


              Jeszcze jedna sprawa, pewnie nie ma związku z powyższymi - od kilku dni przy wyłączaniu silnika zdarza się wyraźne, krótkie skrzypnięcie. Co to może być?

              Komentarz


              • #8
                One tak maja

                Komentarz


                • #9
                  Mają ze stukaniem, czy tym skrzypnięciem po wyłączeniu?

                  Komentarz


                  • #10
                    też tak mam , a auto nowe ...też mnie to wkurw....., i żałuje ze nie brałem DSG .
                    Jedyne pocieszenie to takie że te 7 biegowe są podobno do bani lepsze te 6 biegowe , ale one nie występują w 1,4 tylko od 1,8 wzwyż
                    Co do stukania ...byłem w ASO i znajomy kierownik serwisu dał mi kluczy do nowego - to samo
                    podobno w tarczy sprzegła jakieś ciulate sprężyny są
                    Jak sie wkurw....sprzedam ją i kupie to samo ale w DSG
                    Ostatnio edytowany przez gruto; [ARG:4 UNDEFINED].

                    Komentarz


                    • #11
                      Ktoś kiedyś na forum płakał, że DSG również wydaje przy otwartym oknie metaliczne dźwięki
                      Nie przesadzajmy, to nie pojazd za 200-300k PLN. Szczęknięcie sprzęgła słyszalne w kabinie występuje sporadycznie, przy otwartym oknie słychać i sprzęgło i skrzynię, ale - litości - ile czasu to okno jest owarte? Żeby pobrac bilet parkingowy/autostradowy?

                      Komentarz


                      • #12
                        U mnie trasa to zaledwie jakieś 30% przebiegu. Po mieście, gdy warunki na to pozwalają, często jeżdżę z otwartym oknem. Stukanie słychać. Ale i tak nie o wrażenia mi chodzi, tylko o to, czy taka praca nie jest objawem tego, że coś się tam zaraz wysypie. Do samochodu staram się podchodzić rzeczowo - nie tropię usterek na siłę. Poza tym zdaję sobie sprawę, że segment premium to nie jest Wolałbym jednak ogarnąć usterkę póki trwa gwarancja.

                        Komentarz


                        • #13
                          Moim zdaniem jest ok., ale... jeśli masz gwarancję, to zrób zgłoszenie, niech ASO się wypowie. Jakby coś padło (nie sądzę...), to w razie czego masz kwitek, że zgłaszałeś usterkę (lub raczej niepokojący objaw).
                          Jeśli jesteś w stanie, to nagraj te dźwięki i porównamy ze swoimi autami. Tylko bez gimnastyki pod autem, otwartej masce, itd. Nie bądźmy aptekarzami. Najlepiej garaż podziemny, auto przy ścianie, opuszczone okno kierowcy i nagrywasz.
                          Ja wiem, że jeśli jestem np. na pakingu podziemnym blisko ściany i przerzucam bieg, jest to słyszalne przy opuszczonym oknie (np. podczas pobierania biletu wjazdowego). Takie metaliczne kliknięcia. Wydaje się być to zupełnie normalne... .
                          Jako ciekawostkę dodam, że miałem ostatnio okazję pojeździć 500 A/T i tam praca wybieraka/skrzyni była jeszcze bardziej słyszalna - metalicznie stuknięcia.
                          Ostatnio edytowany przez Karel; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • #14
                            Ciekawa sprawa - w ostatnim tygodniu klapnięcie zdecydowanie ucichło. Słychać coś tam przy wrzucaniu biegu, czasami przy wysprzęglaniu, ale nie jest to już ten głośny, metaliczny odgłos co wcześniej Poprawa nastąpiła po trasie, gdy Szkodnik dostał trochę po garach. Zobaczę, czy to się utrzyma - może się ułożyła pod moją nogę lub moja noga pod nią

                            Efekt, który być może jest związany z tym klapnięciem - gdy zdarza się sytuacja, że muszę przerzucić bieg z 1 na 2 na skręconych kołach (ruszanie w sytuacji, gdy zaraz biorę skręt) to zdarza się całkiem głośne łomotanie. To może być zawieszenie skrzyni / silnika czy może przegub...?

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X