Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DPF - czyszczenie

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • DPF - czyszczenie

    Może ktoś coś podpowie. Mam problem z filtrem cząstek stałych. Przebieg ok 250 kkm. Już przed 200 kkm zaczął się coraz częściej wypalać. Ostatnio wypalanie jest niemalże nieustanne. Pojechałem do serwisu Bosha na "specjalne" czyszczenie filtra. Okazało się, ze w mojej RS TDI jest rzekomo trudny dostęp do filtra więc usługa będzie nieco droższa, ale ok to można przełknąć.
    Po testach wyszło, ze ostatnie wypalenie miało miejsce 70 km temu i filtr jest już dość mocno zapchany, czyli:
    zawartość sadzy - 9 g
    zawartość popiołu - 28 g
    Ale jak przystało na serwis Bosha stwierdzono, że przyczynia się do tego zła praca wtryskiwaczy, dawkowanie powinno wynosić ok 280 a pokazuje 320.
    Więc dopóki nie będzie zrobiony porządek z wtryskiwaczami, nie podejmą się czyszczenia DPF.

    - filtra nie zamierzam wycinać
    - dużo tras i w tym świadomość jak jeździć, żeby pomagać filtrować się wypalać.
    - oprócz częstego wypalania i przy tym w sumie sporadycznego podkapcania, nie ma jakiś innych niepokojących objawów

    Czy te z grubsza podane dane są podstawą do takiej diagnozy:
    - kończący się DPF, zrobić porządek z wtryskami (wiadomo, to już są poważniejsze koszty)
    Ostatnio edytowany przez dj1978; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    można i komputerowo coś stwierdzić, ale najlepsza diagnoza to wtrysk wyjęty na stole i zbadany
    po drugie, do serwisów boscha zaufania po swoich przejściach nie mam, to siecówka-franczyza i dużo zależy od tego kto konkretny warsztat prowadzi i jakich ma pracowników
    polecam zatem diagnozę jeszcze gdzie indziej

    Komentarz


    • #3
      Uzupełnię jeszcze, że w kolejnych diagnozach serwis Boscha doszukał się dużego spadku kompresji na 4 cylindrze 45%. Pokazali wyniki, w ślad za diagnozą poszła propozycja remontu głowicy. W codziennym użytkowaniu oprócz częstszego dopalania DPF silnik chodzi jak żyleta. Tknęło mnie to już dobitnie. Pojechałem do ASO, sprawdzili kompresję - jest jak najbardziej prawidłowa. Wtryski ok. DPF już takie to jest ustrojstwo, że z czasem częściej się dopala...nic tylko jeździć. Potwierdza się powyższa opinia, ale też i parę lat temu miałem przeboje z innym Boschem...trzymać się od nich z daleka.

      Komentarz


      • #4
        myślę że to nie tylko domena serwisu Boscha , od wielu osób słyszałem że jak jechali do przypadkowego warsztatu to na hasło "problem z dpf" w 9 na 10 albo próbował ich jakiś Mirek wydymać albo wydymał skutecznie ( znajomy w zafirze zapłacił kiedyś 800 zł za wymianę jakiejś rurki przy dpf-ie o śmiesznym koszcie a jak się zaburzył to usłyszał ze płaci za diagnozę heheh ).bo przeważnie właściciel przyjeżdzający do warsztatu ma przerażenie w oczach bo "panie ten depeef to majuntek kosztuje wiencyj niż to auto"...i wtedy słyszy że dpf to my uratujemy ale trzeba jeszcze to to i tamto.....ale to i tak taniej panie niż nowy dpf...a jak wprowadzą nowe wysokie kary za wycinkę to się dopiero zacznie hehehe

        ....zastanawiam się ile warte są np te serwisy reklamujące się że np za 1000 zł wymontują wyczyszczą i zamontują dpf....

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Zobacz posta
          zastanawiam się ile warte są np te serwisy reklamujące się że np za 1000 zł wymontują wyczyszczą i zamontują dpf.
          nawet taniej
          I podobno daja gw na rok i 100kkm ciekawe....ludzie chwalą sobie.
          A prawdę mówiąc przy przebiegu 250kkm może być zapchany już dpf i wnet powie amen
          Zamieszczone przez dj1978 Zobacz posta
          dużo tras i w tym świadomość jak jeździć, żeby pomagać filtrować się wypalać
          do wypalania nie potrzebne są duże prędkości autostradowe wystarczy 80km/h i obr. 1800-2200
          Ostatnio edytowany przez dawcio; [ARG:4 UNDEFINED].
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL

          Komentarz


          • #6
            przy 250k km to juz ma prawo miec dość , ale coś mi sie wydaje ze serwis Bosch ma dla Ciebie promocje aby zregenerować Ci wtryski , a z tym bym juz uważał . wyglada mi to na naciaganie , nie ufałbym im zabardzo .

            Skoro filtra wycinać nie zamierzasz , to zostaje wymiana , lub próba serwisowego wypalenia , moze i sa jakies jeszcze inne metody ale to juz chyba jakies szarlatańskie.

            Jestem ciekaw co mówi VCDS przy sprawdzeniu zapełnienia DPF , tam nie ma w gramach a w procentach ...ja miałem w O2 1.9TDI zapełnienie na poziomie 78% i jeszcze mi nie wywalił błedu. Fakt że śmierdziało z tyłu auta , ale jezdził bez problemu

            2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez dawcio Zobacz posta

              do wypalania nie potrzebne są duże prędkości autostradowe wystarczy 80km/h i obr. 1800-2200
              To miałem na właśnie myśli. Dużo tras to nie tylko autostrady, ale i drogi krajowe gdzie jedzie się czasami chcąc nie chcąc z taką prędkością obrotową silnika (3,4 bieg) a filtr się przy okazji wypala. Nie mniej, moim zamiarem było właśnie skorzystanie z takiej usługi "demontaż - czyszczenie dpf - montaż", żeby przedłużyć życie filtra o te "kilkadzięsiąt kkm", bo niebawem i tak leasing się kończy i autko odchodzi na emeryturę Jedyny rezultat, to "eksperci" z Boscha przekonali mnie do tego, aby skorzystać z uslug w innym serwisie.
              Ostatnio edytowany przez dj1978; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez dj1978 Zobacz posta
                moim zamiarem było właśnie skorzystanie z takiej usługi "demontaż - czyszczenie dpf - montaż"
                i podobno robią to bdb i dają gw na grupie GB kilka osób pisało o tym i są zadowoleni.
                Dawid
                czarna 2018 skoda octavia 3FL

                Komentarz

                Pracuję...
                X