Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rezonans przenoszony z silnika na kierownice do 2000obr

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rezonans przenoszony z silnika na kierownice do 2000obr

    Witam, mam mały problem. Sprawa dotyczy Octavii III 2014 2,0TDI CFKC 4x4 176tys. przebiegu , jestem w posiadaniu od 3tyg tego samochodu i wydaje mi się że rezonans silnika jest przenoszony na kierownice do 2000tys obr. potem jest nie wyczuwalny. Rezonans czyli jak by ktoś chwycił suszarkę do włosów do ręki i czuć takie drżenie w ręku, to samo jest u mnie na kierownicy. Znika po przekroczeniu 2tys obr. a dodam, że drży nie zależnie od biegu, prędkości nawet na postoju wyczuwalne. Nie mam pomysłu a jest to strasznie wkurzające.

    p.s. to nie są drgania z opon))

    Z góry dziękuję za pomoc

  • #2
    Mam dokładnie to samo od piątku. Nigdy wcześniej tego nie było a tu nagle w piątek wyjeżdżam w trasę i dziwne "mrowienie" w kierownicy. Jechałem autostradą w dość daleką trasę i tak do 140-145km/h było to wyczuwalne natomiast przy 160 już nie. Myślałem, że opony, ale tak jak piszesz, te drgania występują nawet na luzie na postoju. Jest to na tyle denerwujące, że nie idzie zbyt długo utrzymać kierownicy w jednej ręce bo dostaję łaskotek i tak samo z prawą nogą opartą o tunel środkowy. Kurde obawiam się, że to początek końca dwumasy, chociaż nie sądzę, żeby tak z dnia na dzień nagle takie objawy się pojawiły. Dodam też, że auto przed wyjazdem we wspomnianą trasę stało 4 dni pod chmurką.
    Gdybyś znalazł odpowiedź to proszę o kontakt.

    Komentarz


    • #3
      Dam znać jak uda mi się rozwikłać zagadkę, narazie nie mam problemu sprzęgło?? nie wiem mam 176tyś przebiegu, nie szarpie ani nie ślizga. Myślę że gdyby to było one to drgania pojawiały by się pod obciążeniem a tu jest non stop...

      Komentarz


      • #4
        Dzięki. Na razie się przyzwyczaiłem do tego, ale myślę, że w okolicach świąt podjadę do ASO, żeby zdiagnozowali. Mi sprzęgło też nie ślizga, działa tak jak wcześniej, no może trochę wyżej łapie. Już nawet próbowałem mocniej naciskać gaz, żeby wywołać ewentualny uślizg sprzęgłą ale NIC. Trochę to denerwuje bo łaskocze w dłonie i kolano oparte o tunel środkowy, czasami jak jade na 5-tce tak 90-95km/h

        Komentarz


        • #5
          Sprawdzales poduszki silnika i skrzyni?
          Oczywiście jezeli jest to na postoju to wyklucza się turbo, jeżeli w ok 2 tyś to turbo może mieć problem ze wstaniem przez co jest obciążenie i może potelepac. Zamiast jechać do ASO jedz do ogarnietego mechanika bo ASO może skasować i tyle

          Komentarz


          • #6
            jeszcze nic nie sprawdzalem bo nie jestem mechanikiem. U mnie takie drgania wystepuja nawet na biegu jalowym. Nasilaja sie od 1,5 do 2,0 tys obrotow. Nie sa to takie typowe drgania tylko lekkie "mrowienie" w kierownicy odolnie calej budy

            Komentarz


            • #7
              Udalo się coś ustalić, mój mechanik rozklada ręce na razie

              Komentarz


              • #8
                Byłeś w ASO sie dopytać?

                Komentarz


                • #9
                  rozwiązał ktoś problem?? nie nie byłem ASO,

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez gocek Zobacz wpis
                    rozwiązał ktoś problem?? nie nie byłem ASO,
                    Miałem ten sam problem. Na zimnym silniku, przy niskich obrotach dziwne drgania. Jak się otworzyło drzwi, to widać było jak się trzęsły. Okazało się, że to dwumasa. Przebieg to 189kkm. Po wymianie na nową wszystko ustąpiło.

                    Poniżej zdjęcia jak to wyglądało od środka. Mechanik powiedział, że dwumasa się zaczęła sypać i obrzygała wszystko smarem dookoła. Przez brak smaru wpadała w wibracje, które przenosiły się na cały samochód. Najgorsze jest to, że poprzedni właściciel przy 180kkm już to zauważył i pojechał do ASO. Podłączyli go do komputera, skasowali 150zł i stwierdzili, że ten typ tak ma i ma się nie przejmować!!!

                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ptrku Zobacz wpis

                      Miałem ten sam problem. Na zimnym silniku, przy niskich obrotach dziwne drgania. Jak się otworzyło drzwi, to widać było jak się trzęsły. Okazało się, że to dwumasa. Przebieg to 189kkm. Po wymianie na nową wszystko ustąpiło.


                      Dzięki za wskazówkę sprawdze trop... tylko u mnie drgania są na kierownicy tylko i wyłącznie i temperatura w moim przypadku nic nie zmienia za bardzo coś tak ale głowy nie dam obciąć. Moge zapytać ile dwumasa??

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez gocek Zobacz wpis

                        Dzięki za wskazówkę sprawdze trop... tylko u mnie drgania są na kierownicy tylko i wyłącznie i temperatura w moim przypadku nic nie zmienia za bardzo coś tak ale głowy nie dam obciąć. Moge zapytać ile dwumasa??
                        Dwumasa od LUKa razem z robotą 2100 zł brutto. Tragedii nie ma (tak myślę).

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X